Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cardy schreef:safina schreef:Sterkte. Lijkt me heel moeilijk voor jou en je zusje.
Nog even een praktische vraag: weten ze in het ziekenhuis wat de vermoedens van de dierenarts zijn? Als je zusje zo'n ernstige infectie heeft en de kat die haar gebeten heeft toont (mogelijk) neurologische klachten, dan is het verstandig als de behandelend arts van je zusje dat weet....
Ja alles verteld, zelfs over dat de dierenarts vragen stelde met betrekking tot hondsdolheid. We werden nog net niet voor gek verklaard.
Cardy schreef:We hebben wel aan sectie zitten denken en besproken met de dierenarts. Dan zou ze naar Utrecht gebracht moeten worden en daar zit wel een kostenplaatje aan. We hebben besloten dit niet te doen.
janderegelaa schreef:Cardy schreef:We hebben wel aan sectie zitten denken en besproken met de dierenarts. Dan zou ze naar Utrecht gebracht moeten worden en daar zit wel een kostenplaatje aan. We hebben besloten dit niet te doen.
Buiten dat ik het belachelijk vind dat Utrecht daar geld voor rekent omdat het een opleidingsziekenhuis is zou het wel verstandig zijn om die kat te onderzoeken. Hij zou maar zo een rare bacterie kunnen hebben die hij met die aanval doorgegeven heeft.
xValentijn schreef:Rabiës oftewel hondsdolheid is toch helemaal zo gek nog niet om te vragen? Ze heeft wel een aantal symptomen.. Heftig, maar eerlijk besluit! Ik wens jullie heel veel sterkte.
HeartOfHorse schreef:Heb even het hele topic doorgelezen. Is het gek als ik zeg dat ik ontzettend medelijden heb met dit beestje? Iets in deze kat moet zo mis zijn dat deze reactie komt, dan kan ik me alleen maar indenken wat er aan de hand zou moeten zijn. Vind de term "levensgevaarlijk" ook een beetje apart, die kat denkt heus niet "laat ik eens iemand om zeep helpen".
Heb ooit eens op televisie dit zelfde gedrag gezien, kat raakte van de ene op de andere dag compleet in paniek, krijsen, aanvallen, zelfde als dit. 't Beestje kwam ook nooit buiten. Bleek uiteindelijk dat z'n eigenaar hem een keer naar buiten had gelaten en hem daar probeerde te aaien waardoor de kat, die het al spannend vond buiten, zich doodschrok. Was een samenloop van omstandigheden waar de mens geassocieerd werd met iets slechts en de schrik was zo groot dat de kat PTSS heeft "ontwikkeld" heeft en daarom zo reageerde. Is uiteindelijk goed gekomen, maar zo zie je maar...
Hoop echt dat TS deze kat niet zomaar laat afmaken maar eerst goed onderzoek
laat doen naar wat er verder aan de hand kan zijn, dit gedrag is plotseling ontstaan en dus moet er iets geweest zijn waar de kat ontzettend van overstuur geraakt is.
Ik hoop dus oprecht dat er serieus tijd gestoken wordt in de kat en dat er een oplossing gevonden wordt zodat z'n leven gespaard kan blijven...
Wens jullie veel sterkte TS, de keuze is aan jou, hopelijk maar je de juiste...
saskiakefie schreef:Lekker mosterd na de maaltijd. Als je ziet dat je het te laat is, verwijder je bericht dan? Ik vind het echt overdreven sommige reacties. Al die Varkens, koeien, kippen mogen elke dag met honderdtallen geslacht worden en een kat die gewoon echt gevaarlijk is en schade aan heeft gericht, mag niet ingeslapen worden? Lekker krom. En tuurlijk als een dier met gedragsprobleem geholpen kan worden is alleen maar fijn maar dit is zo dusdanig dat inslapen een heel logische stap is.
muntdrop schreef:saskiakefie schreef:Lekker mosterd na de maaltijd. Als je ziet dat je het te laat is, verwijder je bericht dan? Ik vind het echt overdreven sommige reacties. Al die Varkens, koeien, kippen mogen elke dag met honderdtallen geslacht worden en een kat die gewoon echt gevaarlijk is en schade aan heeft gericht, mag niet ingeslapen worden? Lekker krom. En tuurlijk als een dier met gedragsprobleem geholpen kan worden is alleen maar fijn maar dit is zo dusdanig dat inslapen een heel logische stap is.
Jij zegt eigenlijk wat ik niet durfde te zeggen. Hoezo moeten alle willekeurige dieren telkens perse gered worden terwijl er dagelijks veel dieren voor minder sterven?
Ts, echt heel veel sterkte en vooral ook voor je zusje. Ik hoop dat de infectie niet nog verergerd en dat ze er geen blijvende schade aan overhoud. Ook veel sterkte morgen.
z3rTjuhH schreef:HeartOfHorse schreef:Heb even het hele topic doorgelezen. Is het gek als ik zeg dat ik ontzettend medelijden heb met dit beestje? Iets in deze kat moet zo mis zijn dat deze reactie komt, dan kan ik me alleen maar indenken wat er aan de hand zou moeten zijn. Vind de term "levensgevaarlijk" ook een beetje apart, die kat denkt heus niet "laat ik eens iemand om zeep helpen".
Heb ooit eens op televisie dit zelfde gedrag gezien, kat raakte van de ene op de andere dag compleet in paniek, krijsen, aanvallen, zelfde als dit. 't Beestje kwam ook nooit buiten. Bleek uiteindelijk dat z'n eigenaar hem een keer naar buiten had gelaten en hem daar probeerde te aaien waardoor de kat, die het al spannend vond buiten, zich doodschrok. Was een samenloop van omstandigheden waar de mens geassocieerd werd met iets slechts en de schrik was zo groot dat de kat PTSS heeft "ontwikkeld" heeft en daarom zo reageerde. Is uiteindelijk goed gekomen, maar zo zie je maar...
Hoop echt dat TS deze kat niet zomaar laat afmaken maar eerst goed onderzoek
laat doen naar wat er verder aan de hand kan zijn, dit gedrag is plotseling ontstaan en dus moet er iets geweest zijn waar de kat ontzettend van overstuur geraakt is.
Ik hoop dus oprecht dat er serieus tijd gestoken wordt in de kat en dat er een oplossing gevonden wordt zodat z'n leven gespaard kan blijven...
Wens jullie veel sterkte TS, de keuze is aan jou, hopelijk maar je de juiste...
Het is niet dat ik me kat zomaar om zeep help met jou worden. Dit is overwogen Door de dierenarts die zelf geen betere oplossing ziet elke ziekte die het kan zijn heeft dezelfde uitkomst, euthanasie. Dit is geen ondoordachte beslissing,beestje is voor zover het kon onderzocht en zelfs de dierenarts noemt haar levensgevaarlijk .
HeartOfHorse schreef:Was te laat, sterkte met deze moeilijke beslissing...