aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:07

Hoe graag je zus afscheid wil nemen, haar gezondheid gaat voor.
Ik snap het wel. Je zus moet niet nog zieker worden.

Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:07

Cardy schreef:
safina schreef:
Sterkte. Lijkt me heel moeilijk voor jou en je zusje.

Nog even een praktische vraag: weten ze in het ziekenhuis wat de vermoedens van de dierenarts zijn? Als je zusje zo'n ernstige infectie heeft en de kat die haar gebeten heeft toont (mogelijk) neurologische klachten, dan is het verstandig als de behandelend arts van je zusje dat weet....

Ja alles verteld, zelfs over dat de dierenarts vragen stelde met betrekking tot hondsdolheid. We werden nog net niet voor gek verklaard :') .

Helemaal niet gek! Juist goed dat jullie dat gedaan hebben. Je kunt met dit soort dingen niet voorzichtig genoeg zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:11

Cardy schreef:
We hebben wel aan sectie zitten denken en besproken met de dierenarts. Dan zou ze naar Utrecht gebracht moeten worden en daar zit wel een kostenplaatje aan. We hebben besloten dit niet te doen.

Buiten dat ik het belachelijk vind dat Utrecht daar geld voor rekent omdat het een opleidingsziekenhuis is zou het wel verstandig zijn om die kat te onderzoeken. Hij zou maar zo een rare bacterie kunnen hebben die hij met die aanval doorgegeven heeft.

CKR

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:14

Wat een heftig verhaal... Wat lijkt het mij moeilijk om zo'n beslissing te moeten maken. Ts en zus, heel veel sterkte.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:18

janderegelaa schreef:
Cardy schreef:
We hebben wel aan sectie zitten denken en besproken met de dierenarts. Dan zou ze naar Utrecht gebracht moeten worden en daar zit wel een kostenplaatje aan. We hebben besloten dit niet te doen.

Buiten dat ik het belachelijk vind dat Utrecht daar geld voor rekent omdat het een opleidingsziekenhuis is zou het wel verstandig zijn om die kat te onderzoeken. Hij zou maar zo een rare bacterie kunnen hebben die hij met die aanval doorgegeven heeft.

Vind ik ook hoor, belachelijk gewoon!

Er is sowieso bloed afgenomen bij mijn zusje en is op kweek gezet (ze heeft namelijk ook koorts). We gaan het zien..

We vinden het vooral onwerkelijk dat Simba er straks niet meer is, ookal is de echte Simba er al niet meer sinds de aanval.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:29

Iedereen bedankt voor de steun, ik vind het een moeilijke keuze maar wel de beste hoop zelf dat ik gewoon nog afscheid kan nemen ook als is het bij een slapende simba, maar ben bang dat die mogelijkheid er niet is |(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:29

Jeetje ik heb net alles door gelezen en wat ontzettend heftig allemaal. Ik wist helemaal niet dat katten ineens zo agresief konden worden. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik denk dat jullie de beste beslissing maken. Erg sneu ook wel voor het diertje en je zus...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:31

Verstandige beslissing, het zal een moeilijke keus geweest zijn hoewel je tegelijkertijd eigenlijk niet anders kan... Lastig hoor... Sterkte en beterschap voor z3rTjuhH, hopelijk mag je er morgen bij zijn...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:31

Ontzettend moedige beslissing TS&zusje!
Wat moet het ontzettend naar zijn om je maatje zo te verliezen, 2x eigenlijk.
Heel veel sterkte en beterschap natuurlijk! :(:)

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:35

.
Laatst bijgewerkt door HeartOfHorse op 30-03-15 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:36

Was te laat, sterkte met deze moeilijke beslissing... :(:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:41

Lekker mosterd na de maaltijd. Als je ziet dat je het te laat is, verwijder je bericht dan? Ik vind het echt overdreven sommige reacties. Al die Varkens, koeien, kippen mogen elke dag met honderdtallen geslacht worden en een kat die gewoon echt gevaarlijk is en schade aan heeft gericht, mag niet ingeslapen worden? Lekker krom. En tuurlijk als een dier met gedragsprobleem geholpen kan worden is alleen maar fijn maar dit is zo dusdanig dat inslapen een heel logische stap is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:42

xValentijn schreef:
Rabiës oftewel hondsdolheid is toch helemaal zo gek nog niet om te vragen? Ze heeft wel een aantal symptomen.. Heftig, maar eerlijk besluit! Ik wens jullie heel veel sterkte. :(:)

Inderdaad... ook al komt rabiës nu niet voor in NL, vleermuizen kunnen makkelijk het virus meenemen uit het buitenland. Het is zelfs zo, als je in Nederland gebeten wordt door een vleermuis, en je meldt je bij je huisarts, je gegarandeerd ingeënt wordt, en dat is soms een heel gedoe omdat het vaccin weet ik waar vandaan moet komen, maar ze enten je zéker weten in. Het overkwam een bekende van me, die een vleermuis die ergens vast zat, gevangen had, waarop de vleermuis hem beet. Zijn vrouw, verpleegkundige, schopte hem subiet naar de huisarts.

Dus als poes een vleermuis heeft gevangen (en er zijn vleermuizen die in huis terecht komen) dan kan het zo maar gebeuren dat het foute boel is. Maar daar schijnt de zus van TS op gecheckt te zijn.

Voor TS en haar zus: heel veel sterkte morgen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 30-03-15 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:46

HeartOfHorse schreef:
Heb even het hele topic doorgelezen. Is het gek als ik zeg dat ik ontzettend medelijden heb met dit beestje? Iets in deze kat moet zo mis zijn dat deze reactie komt, dan kan ik me alleen maar indenken wat er aan de hand zou moeten zijn. Vind de term "levensgevaarlijk" ook een beetje apart, die kat denkt heus niet "laat ik eens iemand om zeep helpen" >;).

Heb ooit eens op televisie dit zelfde gedrag gezien, kat raakte van de ene op de andere dag compleet in paniek, krijsen, aanvallen, zelfde als dit. 't Beestje kwam ook nooit buiten. Bleek uiteindelijk dat z'n eigenaar hem een keer naar buiten had gelaten en hem daar probeerde te aaien waardoor de kat, die het al spannend vond buiten, zich doodschrok. Was een samenloop van omstandigheden waar de mens geassocieerd werd met iets slechts en de schrik was zo groot dat de kat PTSS heeft "ontwikkeld" heeft en daarom zo reageerde. Is uiteindelijk goed gekomen, maar zo zie je maar...

Hoop echt dat TS deze kat niet zomaar laat afmaken maar eerst goed onderzoek
laat doen naar wat er verder aan de hand kan zijn, dit gedrag is plotseling ontstaan en dus moet er iets geweest zijn waar de kat ontzettend van overstuur geraakt is.
Ik hoop dus oprecht dat er serieus tijd gestoken wordt in de kat en dat er een oplossing gevonden wordt zodat z'n leven gespaard kan blijven...

Wens jullie veel sterkte TS, de keuze is aan jou, hopelijk maar je de juiste...

Het is niet dat ik me kat zomaar om zeep help met jou worden. Dit is overwogen Door de dierenarts die zelf geen betere oplossing ziet elke ziekte die het kan zijn heeft dezelfde uitkomst, euthanasie. Dit is geen ondoordachte beslissing,beestje is voor zover het kon onderzocht en zelfs de dierenarts noemt haar levensgevaarlijk .

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:50

saskiakefie schreef:
Lekker mosterd na de maaltijd. Als je ziet dat je het te laat is, verwijder je bericht dan? Ik vind het echt overdreven sommige reacties. Al die Varkens, koeien, kippen mogen elke dag met honderdtallen geslacht worden en een kat die gewoon echt gevaarlijk is en schade aan heeft gericht, mag niet ingeslapen worden? Lekker krom. En tuurlijk als een dier met gedragsprobleem geholpen kan worden is alleen maar fijn maar dit is zo dusdanig dat inslapen een heel logische stap is.

Jij zegt eigenlijk wat ik niet durfde te zeggen. Hoezo moeten alle willekeurige dieren telkens perse gered worden terwijl er dagelijks veel dieren voor minder sterven?

Ts, echt heel veel sterkte en vooral ook voor je zusje. Ik hoop dat de infectie niet nog verergerd en dat ze er geen blijvende schade aan overhoud. Ook veel sterkte morgen.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:51

Jeetje idd zusje van TS! Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken en kan me voorstellen dat je met veel pijn in je hart afscheid neemt van je kat. Heel veel sterkte!

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:52

muntdrop schreef:
saskiakefie schreef:

Jij zegt eigenlijk wat ik niet durfde te zeggen. Hoezo moeten alle willekeurige dieren telkens perse gered worden terwijl er dagelijks veel dieren voor minder sterven?

Ts, echt heel veel sterkte en vooral ook voor je zusje. Ik hoop dat de infectie niet nog verergerd en dat ze er geen blijvende schade aan overhoud. Ook veel sterkte morgen.

Dankjewel! Vind het goed gezegd word een zware dag voor ons morgen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:54

Heel veel sterkte voor jullie!!

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:55

z3rTjuhH schreef:
HeartOfHorse schreef:
Heb even het hele topic doorgelezen. Is het gek als ik zeg dat ik ontzettend medelijden heb met dit beestje? Iets in deze kat moet zo mis zijn dat deze reactie komt, dan kan ik me alleen maar indenken wat er aan de hand zou moeten zijn. Vind de term "levensgevaarlijk" ook een beetje apart, die kat denkt heus niet "laat ik eens iemand om zeep helpen" >;).

Heb ooit eens op televisie dit zelfde gedrag gezien, kat raakte van de ene op de andere dag compleet in paniek, krijsen, aanvallen, zelfde als dit. 't Beestje kwam ook nooit buiten. Bleek uiteindelijk dat z'n eigenaar hem een keer naar buiten had gelaten en hem daar probeerde te aaien waardoor de kat, die het al spannend vond buiten, zich doodschrok. Was een samenloop van omstandigheden waar de mens geassocieerd werd met iets slechts en de schrik was zo groot dat de kat PTSS heeft "ontwikkeld" heeft en daarom zo reageerde. Is uiteindelijk goed gekomen, maar zo zie je maar...

Hoop echt dat TS deze kat niet zomaar laat afmaken maar eerst goed onderzoek
laat doen naar wat er verder aan de hand kan zijn, dit gedrag is plotseling ontstaan en dus moet er iets geweest zijn waar de kat ontzettend van overstuur geraakt is.
Ik hoop dus oprecht dat er serieus tijd gestoken wordt in de kat en dat er een oplossing gevonden wordt zodat z'n leven gespaard kan blijven...

Wens jullie veel sterkte TS, de keuze is aan jou, hopelijk maar je de juiste...

Het is niet dat ik me kat zomaar om zeep help met jou worden. Dit is overwogen Door de dierenarts die zelf geen betere oplossing ziet elke ziekte die het kan zijn heeft dezelfde uitkomst, euthanasie. Dit is geen ondoordachte beslissing,beestje is voor zover het kon onderzocht en zelfs de dierenarts noemt haar levensgevaarlijk .

Ik zeg ook niet dat jij je kat om zeep helpt, ik zeg dat de kat niet denkt "goh, laat ik eens iemand om zeep helpen". Ik snap ook dat je deze keuze niet zomaar maakt, ik vroeg me alleen af of er misschien geen diepere oorzaak is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:56

Jeetje! Ik schrok echt van je verhaal. Ik heb ooit tussen 2 vechtende katten in gezeten waardoor ik ook open lag, maar dan in mijn hoofd en oor. Dus wat dat betreft voel ik met je mee.

Ook sta ik achter je beslissing. Teveel stress is ook niet gezond voor haar/hem.
Daarom wil ik je ook heel veel sterkte wensen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:58

wat sommigen schrijven... die kennen de situatie en de kat niet.

gewoon met de dierenarts en je familie overleggen die de kat zien en kennen..

vanachter de pc.. is het allemaal erg makkelijk om een mening te geven.

ik heb wilde katten gezien met stages in het asiel..
en nog kan ik me niet voorstellen wat jullie mee hebben gemaakt.. je eigen kat die je aanvalt.. dat wilde katten aan kunnen vallen met vier paar klauwen en tanden heb ik wel gezien in het asiel..

( die kwamen de kooi ook niet uit.. gewoon een schot opzij.. en dan konden ze zelf de andere kooi in.(waren in beslag genomen bij een huis met allemaal katten ook veel inteelt))

ik denk dat jullie de beste keuze al maken.en niet overhaast want ze zit al een tijdje bij de dierenarts.

ik heb ook een familielid gehad die 3 dagen in het ziekenhuis lag na een kattenbeet in haar hand. die moest ook aan het infuus met antibiotica.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:58

Ts en zus: dikke knuffel. Goede beslissing om haar te laten gaan. Wat een ongelooflijke poedersuiker voor jullie. Z3rtjuhH is er met het ziekenhuis iets te regelen dat je een paar uir van de afdeling af zou kunnen om bij het inslapen te zijn? (Alleen doen als je daar zelf behoefte aan hebt).
Als groot kattenliefhebber krijg ik wel echt een enorme brok in mn keel van jullie verhaal. Het zal je maar gebeuren dat je maatje zo doordraaid en je zo verwond dat je in het ziekenhuis terecht komt, een nachtmerrie. Sterkte.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:59

HeartOfHorse schreef:
Was te laat, sterkte met deze moeilijke beslissing... :(:)

Goed dat je meteen weer hebt gereageerd!!
Al het kabaal op jou reactie is nu ook niet meer nodig.

Sterkte TS en familie voor jullie keuze in deze moeilijke beslissing.
Hopelijk kunnen jullie dit straks zonder ernstige gevolgen een plekje geven, want wat jullie hebben meegemaakt is écht niet leuk.

Twijfel niet aan je zelf en aan jullie liefde voor jullie dieren.
Het is goed zo, écht.!! :j _/-\o_

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:00

Heel veel sterkte! Ook ik denk dat dit de juiste beslissing is, een kat reageert niet zomaar zo. Dier is zelf nu intens ongelukkig en jullie kunnen haar nooit meer vertrouwen. Dit is niet zomaar een aanval, dit is volledig rode waas en daar zit altijd meer achter. Herplaatsen is daardoor al geen optie meer, dat risico kan je gewoon niet lopen. Maar het blijft een zware beslissing, ook al weet je dat het de juiste is. Ik hoop dat de artsen je laten gaan om even afscheid te nemen, kan je het toch beter afsluiten imo.

Ik wil nog wel even aangeven dat het niet gek is dat utrecht geld vraagt voor een sectie. Dit wordt namelijk niet gedaan door studenten maar door gediplomeerde pathologen die er gewoon werken. Hooguit door coschappers bijgestaan. Er is gewoon geen tijd en ruimte om zulke gevallen als lesmateriaal te gebruiken. Als ze iets interessants vinden worden er wellicht preparaten van gemaakt, maar het dier zelf zal niet in handen van studenten komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:02

Ik wens jullie veel sterkte. Het is een moeilijke, maar zeer logische beslissing.
En natuurlijk beterschap.