Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ironic__ schreef:Via mail en telefoon contakt gehad, verder niks.
Maar zei al was een zeer slechte ervaring.
En ook andere gedupeerde gesproken maar ja dat is achteraf....

DatBenIkNou schreef:Sorry maar vlooien hebben mijn honden nog nooit gehad, daar kan je ze nl zelf tegen beschermen?! Wat is dat nou voor vergelijking met ziektes die voorheen niet in Nederland voorkwamen en waar je je hond niet tegen kan beschermen maar waaraan wel honden aan overlijden?
ZoZenn schreef:Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!
De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.
Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.
easygoing schreef:Citaat:maar als ze hun land ontvluchten en hier om asiel vragen zijn ze wat mij betreft welkom.
Alleen als ze hun loeven echt niet meer zeker zijn wat mij betreft anders ook gewoon terug.
Economische vluchtelingen hoeven van mij niet.

easygoing schreef:DatBenIkNou schreef:Over het algemeen snuffel ik persoonlijk niet bij mensen aan hun ontlasting of anus. Jij wel?
En waar gaat dit over?
Het risico bij mensen is daardoor zeer gering. 
Nikass schreef:ZoZenn schreef:Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!
De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.
Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.
Je kunt toch allebei doen? Wat heb jij er nou voor last van dat anderen graag een buitenlandse hond redden?
En wat die mensen betreft, je hoeft ze niet allemaal hierheen te halen, maar als ze hun land ontvluchten en hier om asiel vragen zijn ze wat mij betreft welkom.

DatBenIkNou schreef:Ik heb wel degelijk last, tenminste mijn honden.lees even over bijvoorbeeld leishmania en giarda.
DatBenIkNou schreef:Ik heb wel degelijk last, tenminste mijn honden.lees even over bijvoorbeeld leishmania en giarda.

Margee schreef:DatBenIkNou schreef:Dat kan. Ik heb ook alleen ervaring met giardia. Mijn honden hebben dit al 2x opgelopen helaas. In mijn woonplaats komt het enorm veel voor, het is gewoon superbesmettelijk.
En daar krijgen dus buitenlandse honden de schuld van?