honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:48

Via mail en telefoon contakt gehad, verder niks.
Maar zei al was een zeer slechte ervaring.
En ook andere gedupeerde gesproken maar ja dat is achteraf....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:50

ironic__ schreef:
Via mail en telefoon contakt gehad, verder niks.
Maar zei al was een zeer slechte ervaring.
En ook andere gedupeerde gesproken maar ja dat is achteraf....

Is ook achteraf praten maar dit geeft dus niet een juist beeld over alle stichtingen.
Ik weet een aantal stichtingen die echt het naadje van de kous willen weten voordat ze overgaan tot adoptie en die ook prima nazorg verlenen.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:50

Dat kan maar dit was mijn ervaring.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:57

DatBenIkNou schreef:
Sorry maar vlooien hebben mijn honden nog nooit gehad, daar kan je ze nl zelf tegen beschermen?! Wat is dat nou voor vergelijking met ziektes die voorheen niet in Nederland voorkwamen en waar je je hond niet tegen kan beschermen maar waaraan wel honden aan overlijden?

Dan ben jij waarschijnlijk de enige.... iedereen met honden of katten heeft ze wel eens.
Ik behandel mijn honden niet het hele jaar door, m.i. kan dat nooit goed zijn.
Als ik ze moet behandelen, is het na contact met andere honden. Ze komen namelijk het erf nauwelijks af.

Als ik dit zo lees komt de ziekte niet alleen via het buitenland http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html

Het komt ook bij mensen voor en die kunnen ook besmettelijk zijn. En mensen gaan inderdaad vaak op vakantie naar het buitenland en om dan honden de schuld te geven.....
Doe Nederland dan maar op slot met alles wat naar binnen (en buiten) gaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:00

ZoZenn schreef:
Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!

De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.

Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.

Je kunt toch allebei doen? Wat heb jij er nou voor last van dat anderen graag een buitenlandse hond redden?
En wat die mensen betreft, je hoeft ze niet allemaal hierheen te halen, maar als ze hun land ontvluchten en hier om asiel vragen zijn ze wat mij betreft welkom.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:02

Citaat:
maar als ze hun land ontvluchten en hier om asiel vragen zijn ze wat mij betreft welkom.

Alleen als ze hun loeven echt niet meer zeker zijn wat mij betreft anders ook gewoon terug.
Economische vluchtelingen hoeven van mij niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:06

Over het algemeen snuffel ik persoonlijk niet bij mensen aan hun ontlasting of anus. Jij wel?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:07

DatBenIkNou schreef:
Over het algemeen snuffel ik persoonlijk niet bij mensen aan hun ontlasting of anus. Jij wel?

En waar gaat dit over?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:13

easygoing schreef:
Citaat:
maar als ze hun land ontvluchten en hier om asiel vragen zijn ze wat mij betreft welkom.

Alleen als ze hun loeven echt niet meer zeker zijn wat mij betreft anders ook gewoon terug.
Economische vluchtelingen hoeven van mij niet.

Armoede is afschuwelijk, gebrek aan enig perspectief, je kinderen niet te eten kunnen geven. Ik zou ook proberen om in een ander land een bestaan op te gaan bouwen als ik in die situatie zat. Zolang de rijkdom in de wereld zo ontzettend oneerlijk verdeeld is zullen "buitenlanders" blijven komen. Ik zeg niet dat het geen problemen met zich meebrengt, maar ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:18

Heb je een punt maar als persoonlijk heb ik nou eenmaal wel een probleem met economische vluchtelingen en geen probleem met politieke vluchtelingen. Mensen die echt geen enkele rooie cent hebben kunnen ook niet de reis betalen om hier naar toe te komen. De echte armen blijven achter helaas.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:28

easygoing schreef:
DatBenIkNou schreef:

En waar gaat dit over?

Als je de link gelezen had, had je dit grapje begrepen. Giardia is via de mond besmettelijk. Dus vandaar dat honden ze makkelijk besmet raken. Die hebben nu eenmaal de gewoonte hun neus overal in te steken. Persoonlijk begroet ikzelf geen andere mensen door even aan hun kont te snuffelen. :+ Het risico bij mensen is daardoor zeer gering.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:32

Ja en dus? Mensen zoenen niet?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:40

Weet niet waar jij zoent, maar het gaat om mond waar poep in komt ?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:41

Nikass schreef:
ZoZenn schreef:
Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!

De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.

Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.

Je kunt toch allebei doen? Wat heb jij er nou voor last van dat anderen graag een buitenlandse hond redden?
En wat die mensen betreft, je hoeft ze niet allemaal hierheen te halen, maar als ze hun land ontvluchten en hier om asiel vragen zijn ze wat mij betreft welkom.

Ik heb wel degelijk last, tenminste mijn honden.lees even over bijvoorbeeld leishmania en giarda.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:51

DatBenIkNou schreef:
Weet niet waar jij zoent, maar het gaat om mond waar poep in komt ?

Ik zoen met niemand behalve mijn eigen vent maar je moest eens weten wat voor vreemde gewoontes mensen hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:12

Nou, vertel eens? :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:16

Hahahaa maak me er zelf niet schuldig aan hoor maar goed omdat je het vraagt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coprofagie

en :

Eten mensen poep:
Het antwoord zal u niet bevallen, maar het is ja. De geruststelling is dat we dit in de regel niet bewust doen. Een van de belangrijkste manieren om ziekten en parasieten verspreiden is door de consumptie van voedsel en water dat besmet is met ontlasting. Dit gebeurt omdat de mensen hun hun handen niet wassen na het toilet, onzorgvuldig zijn bij het verwisselen van een luier of aan hun kont krabben.
Gelukkig heeft de mens een redelijke weerstand tegen dit soort vervuilingen, maar je kunt er behoorlijk ziek van worden. Zelfs met de dood tot gevolg als uw gezondheid al zwak is door ouderdom of ziekte. Ik heb zelf eens een voedselvergiftiging opgelopen, waarschijnlijk door gebrekkige hygiëne van de verkoper van een broodje beenham, waarvan ik maanden ziek ben geweest en waarvan ik pas na jaren behoorlijk herstelde.
Vele jaren lang kon ik nauwelijks voedsel binnen houden. Direct na het eten van een maaltijd, en vaak zelfs gedurende de maaltijd moest ik naar het toilet rennen omdat ik onmiddellijk aan de diarree raakte. Vermoedelijk omdat mijn maag en ingewanden beschadigd waren door de ernstige voedselvergiftiging.
Helaas zijn er ook mensen die poep eten voor een weddenschap of om andere idiote redenen. Die mensen spelen dus met hun gezondheid en soms zelfs hun leven. Want zoals u uit mijn persoonlijke ervaring kunt opmaken kan het behoorlijke gevolgen hebben. En dat is niet iets wat ik mensen toewens.
Er zijn ook verstandelijk gehandicapte mensen, zowel kinderen als volwassenen, die dwangmatig hun eigen poep, of desnoods de poep van een andere persoon opeten. Dit noemt men coprogafie of ook wel scatogafie. Het eten van uitwerpselen kan ook wijzen op een psychische aandoening of een seksuele aberratie. Hoe dan ook zijn deze mensen ziek.
Overigens zijn er wel weer gevallen waarbij het eten, of liever het drinken van dierenuitwerpselen een heuse en onbetaalbare delicatesse is. Of liever… schijnt te zijn. Kopi Loewak of Civetkoffie is de duurste koffie ter wereld. De hoge prijs wordt niet veroorzaakt doordat de gebruikte koffiebessen zelf zo zeldzaam zijn, maar door het zeer speciale productieproces.
De rode koffiebessen worden namelijk eerst opgegeten door de Loewak (een civetkatachtige) en die poept de pit, ofwel de koffieboon dan weer intact uit. Door fermentatie in het maag-darmkanaal van het beestje krijgt de boon zijn speciale smaak. Men weet jaarlijks maar zo'n 200 kilo van deze uitgekakte bonen terug te vinden waardoor de koffie van deze bonen zeer zeldzaam, dus peperduur en alleen voor bekakte lieden betaalbaar zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:25

DatBenIkNou schreef:
Ik heb wel degelijk last, tenminste mijn honden.lees even over bijvoorbeeld leishmania en giarda.

Dat heb ik gelezen ja, en ik vind het zwaar overdreven.
Ik kom elke dag met mijn honden in het bos legio buitenlandse honden tegen uit alle windstreken. Ik heb er geen problemen mee. Mijn hond liep wel kennelhoest op door een Nederlandse hond.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:35

DatBenIkNou schreef:

Leishmania, is niet net zoals Giarida zo overdraagbaar. Of je hond moet in een ader bloed van een andere hond binnen krijgen welke besmet is met leishmania :)

De zandvlieg die deze parasiet met zich meedraagt is in Nederland niet bekend, en het is dus ook geen virus wat zich zo verspreid.

Slecht voorbeeld dus!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:48

Dat kan. Ik heb ook alleen ervaring met giardia. Mijn honden hebben dit al 2x opgelopen helaas. In mijn woonplaats komt het enorm veel voor, het is gewoon superbesmettelijk.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:14

DatBenIkNou schreef:
Dat kan. Ik heb ook alleen ervaring met giardia. Mijn honden hebben dit al 2x opgelopen helaas. In mijn woonplaats komt het enorm veel voor, het is gewoon superbesmettelijk.

En daar krijgen dus buitenlandse honden de schuld van?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:26

Nee, de stichingen en de mensen die de buitenlandse honden hierheen halen. DIE krijgen daar de schuld van.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:10

Margee schreef:
DatBenIkNou schreef:

En daar krijgen dus buitenlandse honden de schuld van?

Ja, inderdaad. Voorheen kwam het hier nl niet voor. Als je jezelf inleest zal je bij iedere info over giardia lezen dat dit voornamelijk veel bij pups/honden uit het buitenland voorkomt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:23

Mensen hebben het ook, die kunnen het net zo goed vanuit hun vakantieadres meegenomen hebben.
Buitenlandse vakanties waren er eerder dan de buitenlandse honden.
We nemen allerlei insecten mee vanaf het vakantieadres, zelfs bedwantsen komen hierdoor weer terug.
Er zijn zoveel besmettelijke ziektes, dan kun je iedereen wel isoleren.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:16

Dan vergeet je zeker alle verhalen over de broodfokkers.. Hoeveel pups daar wel niet vandaan komen met Giardia..

Dit is weer zo'n vooroordeel waar je niets mee kunt.

Er word leishmania geroepen als bedreigende ziekte zonder dat je weet wat de ziekte inhoud. Houdt je mening dan aub voor je als je jezelf niet ingelezen hebt of ervaring hebt met Middellandse zee ziekte :)

Gelukkig, Wii niet iedereen een buitenlandse hond :j