Eindelijk... Ik mag een kitten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:22

Je krijgt hem als kitten, dus als je consequent blujft en hem er elke keer bij weg stuurt gaat het allemaal wel meevallen! De vorige kitten zat telkens bovenop de cavia kooi, en dat was ook 1 week.
Een felle NEE en de plantenspuit doen wonderen :D

Selina

Re: Eindelijk... Ik mag een kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:42

Zou de hamster + kat niet tegelijk los laten.
Wij doen wel eens de hamster op de bank, maar dan zitten wij erbij en katten sturen we weg.
Of we doen de hamster in een hamsterbal.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:11

Gewoon de bak goed dicht laten. Tralies zijn smal genoeg om kattenpootjes tegen te houden. Zorg er wel voor dat ze niet makkelijk de hele bak ergens van af kan smijten. In hun nieuwsgierigheid gaan ze vaak rondom de bak lopen klieren, en dan wil zoiets nog wel eens vallen.... Zorg dus dat de bak goed stevig staat en hamsterlief lekker in zn bak zit als kat erbij is. Een hamsterbal is veel te mooi om tegenaan te slaan dus ook die zou ik niet gebruiken bij de kat.
Verder idd consequent afstraffen. Met zoiets liever een keertje te hard (vliegles noem ik het altijd...) dan een paar keer te zacht. Plantenspuit vind ik al een veel te zachte correctie om ze zoiets echt af te leren, die hamster zal veel boeiender zijn dan de plantenspuit vervelend is. Je kan ook proberen de kat steeds af te leiden met speeltjes als de hamster te boeiend is.

Ik heb altijd allerlei kleine dieren gehouden tegelijk met katten: hamsters, ratten, muizen, konijnen, cavias en allerlei reptielen. Maar 1 keer misgegaan en dat was mn eigen schuld. Dus het kan heel goed hoor, je kan zelf je hamster prima veilig houden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:16

Zwerte schreef:
Gewoon de bak goed dicht laten. Tralies zijn smal genoeg om kattenpootjes tegen te houden. Zorg er wel voor dat ze niet makkelijk de hele bak ergens van af kan smijten. In hun nieuwsgierigheid gaan ze vaak rondom de bak lopen klieren, en dan wil zoiets nog wel eens vallen.... Zorg dus dat de bak goed stevig staat en hamsterlief lekker in zn bak zit als kat erbij is. Een hamsterbal is veel te mooi om tegenaan te slaan dus ook die zou ik niet gebruiken bij de kat.
Verder idd consequent afstraffen. Met zoiets liever een keertje te hard (vliegles noem ik het altijd...) dan een paar keer te zacht. Plantenspuit vind ik al een veel te zachte correctie om ze zoiets echt af te leren, die hamster zal veel boeiender zijn dan de plantenspuit vervelend is. Je kan ook proberen de kat steeds af te leiden met speeltjes als de hamster te boeiend is.

Ik heb altijd allerlei kleine dieren gehouden tegelijk met katten: hamsters, ratten, muizen, konijnen, cavias en allerlei reptielen. Maar 1 keer misgegaan en dat was mn eigen schuld. Dus het kan heel goed hoor, je kan zelf je hamster prima veilig houden.

Er zat een motje op onze hamsterkooi :o Toen heeft de kat de kooi op de grond gegooid. Week later hamster in laten slapen. Maargoed, what are the odds dat er een motje op zit..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:20

Bakken omgooien is het enige wat ik nog wel regelmatig heb meegemaakt. 1 keer zelfs met een rattenbak, leuk joh, al die ratten door je huis heen! Daarom noem ik dat ook extra, want in mijn ervaring is dat het grootste risico. Ik heb mijn huidige muizenbakken gewoon bovenop de boekenkast staan, maar die hoef ik ook niet zelf te zien aangezien ze alleen maar als voer dienen. En ik heb geen kittens hier, die zouden doodleuk bovenop de kasten springen.
Kortom ts: zorg er op een of andere manier voor dat de hamsterbak niet van zn plek afgeschoven kan worden. Optillen kunnen die katten niet dus een plankje ervoor is al genoeg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:44

TS, wat leuk dat je een kitten hebt gekozen. Ik ben wel erg benieuwd naar foto's hoor :j

Ik gebruik ook de kleedjes van de Action. Ze zijn idd maar 80 cent. Ze liggen hier in de mandjes waar ze altijd inliggen. Elke maand koop ik twee nieuwe en dan gaan de oude weg, het is de moeite en het geld niet waard om ze te wassen e.d.

Heb je nog meer dingen nodig?
Ik weet dat heel veel katten dol zijn op de muizen van de IKEA :j Tenminste mijn kater heeft er 4 (die op dit moment allemaal ergens verstopt liggen) en hij komt regelmatig met 1 aanzetten zodat wij hem dan weer weg kunnen gooien.

Ik bestel trouwens veel bij Zooplus :j

heb je ook aan een verzekering gedacht? Mijn kater heeft me namelijk ontzettend veel geld gekost en het was fijn geweest als ik een verzekering had gehad. Het is nu lastig hem nog in de verzekering te krijgen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 12:24

De hamster staat bij ons op de grond, maar we halen hem nooit uit de kooi want hamster vind dat zelf eng. Cavia's pakken we welleens op, maar die zijn natuurlijk een stuk groter.

Ik heb bijna alles :) een verzekering doe ik niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:27

Geen idee hoe katten reageren op cavia's. Met m'n dwergkonijntjes ging het goed :j