Een felle NEE en de plantenspuit doen wonderen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwerte schreef:Gewoon de bak goed dicht laten. Tralies zijn smal genoeg om kattenpootjes tegen te houden. Zorg er wel voor dat ze niet makkelijk de hele bak ergens van af kan smijten. In hun nieuwsgierigheid gaan ze vaak rondom de bak lopen klieren, en dan wil zoiets nog wel eens vallen.... Zorg dus dat de bak goed stevig staat en hamsterlief lekker in zn bak zit als kat erbij is. Een hamsterbal is veel te mooi om tegenaan te slaan dus ook die zou ik niet gebruiken bij de kat.
Verder idd consequent afstraffen. Met zoiets liever een keertje te hard (vliegles noem ik het altijd...) dan een paar keer te zacht. Plantenspuit vind ik al een veel te zachte correctie om ze zoiets echt af te leren, die hamster zal veel boeiender zijn dan de plantenspuit vervelend is. Je kan ook proberen de kat steeds af te leiden met speeltjes als de hamster te boeiend is.
Ik heb altijd allerlei kleine dieren gehouden tegelijk met katten: hamsters, ratten, muizen, konijnen, cavias en allerlei reptielen. Maar 1 keer misgegaan en dat was mn eigen schuld. Dus het kan heel goed hoor, je kan zelf je hamster prima veilig houden.
Toen heeft de kat de kooi op de grond gegooid. Week later hamster in laten slapen. Maargoed, what are the odds dat er een motje op zit..
Tenminste mijn kater heeft er 4 (die op dit moment allemaal ergens verstopt liggen) en hij komt regelmatig met 1 aanzetten zodat wij hem dan weer weg kunnen gooien. 
een verzekering doe ik niet.