39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:32

Helaas zijn die er inderdaad M_H_D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:33

En wie bepaalt dat een dier dat hooguit 11-12 jaar wordt meer recht heeft op leven dan een mens die "makkelijk" 80 jaar kan worden, in die 80 jaar asieldieren bij de vleet kan opvangen, kinderen grootbrengen en leren hun medemens te helpen, een nuttig beroep uitoefent, op een dag een mensenleven kan redden door iemand te reanimeren, of door 112 te bellen of donor wordt, die een therapie voor een nare psychiatrische stoornis bedenkt, of een manier bedenkt om de ontbossing en klimaatverandering tegen te gaan, of een geneesmiddel tegen kanker ontdekt, of de ultieme vleesvervanger die het eten van vlees van dierlijke oorsprong voor iedereen overbodig maakt...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:34

PenP2014 schreef:
En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?

Allemaal leuk en aardig hoor. Geen medicijnen of andere hulpmiddelen om mensen een normaal leven te bieden.

Totdat je het zelf bent die een pacemaker nodig heeft. (Of andere medische hulpmiddelen/medicijnen)

Dan ben je toch maar wat blij dat die dingen er zijn. Zoals gezegd...het kan jou ook overkomen.

Wat doe jij dan? Niks...doe maar niet. Ik ga wel vanaf mijn 40ste achter de geraniums zitten en dan op mijn 55ste dood.

Ik geloof daar geen snars van.

Ik ben ook tegen onnodig gebruik van proefdieren. Besef echter wel dat het niet altijd zonder gaat.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:35

M_D_H schreef:
Waarom is een dier in eens belangrijker als een mens?
Eerder was een dier alleen goed voor vervoer en voedsel...

En hoe lang is dat dier belangrijker dan de mens? Is het dier nu nog belangrijker als de mens omdat het een ver van je bed show is?
Of is dat dier straks nog steeds belangrijker als de mens... Wanneer je ouders ziek worden... of je kinderen... of jijzelf...?

Wie heeft bepaald dat 'eerder' een dier alleen goed was voor vervoer en voedsel? Juist.. de mens! Maar wie zijn wij om daar over te oordelen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:35

M_aaike schreef:
Én dat is het egoïsme wat ik zo verschrikkelijk vind aan de mens. Ja in mijn familie zijn er ook verschillende mensen ziek. Mijn opa bijvoorbeeld, is 82 en krijgt ouderdomskwaaltjes. Hij zegt altijd: 'Iedereen wil oud worden, maar niemand wil oud zijn.'

En dát is dus de essentie. Waarom niet gelukkig sterven op je (ik zeg maar wat) 60ste? Geen gedoe, geen medicijngebruik maar gewoon zoals het hoort. :)

Ik gebruik inderdaad de pil niet nee.
En kinderen ga ik al helemaal niet op deze wereld zetten.

Jou opa heeft ouderdomskwaaltjes op een leeftijd van 82... weet je hoe gezegend je bent?
Mijn oma is dood gegaan op een leeftijd van 65 door kanker...
Mijn opa is doodgegaan op een leeftijd van 75 door hartfalen...
Mijn neefje... Heeft überhaupt nooit ouderdomskwalen gekend... Hij stierf door een bacterie op een leeftijd van 6 jaar...

Natuurlijk is dat heel normaal en mag je zulke mensen niet redden in het kader van de overbevolking en door de Dierenproeven die zo zielig zijn...

Je kunt je gewoon weg niet verplaatsen in iemand die dit heeft zien gebeuren... en je kan zeker niet oordelen dat mensen egoïstisch zijn omdat ze hun 6 jarige kind hadden willen zien opgroeien...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:35

Maar Zoolgangster. Je weet toch wel dat het de mens is die de wereld kapot maakt met 80 willen worden, en niet de hond (overigens door de mens gefokt en doorgefokt) die 10-14 jaar oud wordt? :)
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 23-08-14 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:36

M_aaike schreef:
M_D_H schreef:
Waarom is een dier in eens belangrijker als een mens?
Eerder was een dier alleen goed voor vervoer en voedsel...

En hoe lang is dat dier belangrijker dan de mens? Is het dier nu nog belangrijker als de mens omdat het een ver van je bed show is?
Of is dat dier straks nog steeds belangrijker als de mens... Wanneer je ouders ziek worden... of je kinderen... of jijzelf...?

Wie heeft bepaald dat 'eerder' een dier alleen goed was voor vervoer en voedsel? Juist.. de mens! Maar wie zijn wij om daar over te oordelen?

Correctie... dat was het dierenrijk... op dezelfde manier als dat er nu nog mensen opgevreten worden door haaien, leeuwen, tijgers etc...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:38

PenP2014 schreef:

Dat is dan heel fijn voor die mensen die liever zichzelf opgeven dan een dier...

Dribbel

Als je het argument van overbevolking aandraagt, dan vraag ik af waar je zelf de grens hierin zou willen leggen.

Stuur je humanitaire hulp naar vluchtelingenkampen?
Is hulp aan derde wereldlanden nodig?
Reanimeer je mensen?

Sokje_6

Vor de mensen die denken dat er wél alternatieven zijn, mag ik u voorstellen: de Wet op Dierproeven.
Daaruit citeer ik:
Artikel 10

1. Het is verboden een dierproef te verrichten voor een doel

a. dat, naar de algemeen kenbare, onder deskundigen heersende opvatting, ook kan worden bereikt anders dan door middel van een dierproef, of door middel van een dierproef waarbij minder dieren kunnen worden gebruikt of minder ongerief wordt berokkend dan bij de in het geding zijnde proef het geval is;
b. waarvan het belang niet opweegt tegen het ongerief dat aan het proefdier wordt berokkend.

Aanvullend daarop: Artikel 10b
1. Het is, onverminderd artikel 10a, verboden een dierproef te verrichten waarbij het dier zeer ernstig ongerief kan worden berokkend, indien de proef niet van belang is voor de essentiële behoeften van mens of dier.

De hele wet is hier te vinden: http://wetten.overheid.nl/BWBR0003081/g ... 23-08-2014 Zeer leerzaam om eens door te nemen ;)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:39

Er lijkt mij niks mooier dan als ik oud en versleten ben.. misschien wel op mn 60e.. opgevreten te worden door een tijger of haai :D :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:40

En wat betreft het 'argument' dat mensen 100 jaar gelden maar 40 werden:

De gemiddelde levensverwachting voor mensen is de afgelopen jaren gestegen. Dat komt met name door de enorme afname in de zuigelingensterfte. Vroeger had een baby grote kans om te overlijden in het eerste levensjaar. In vergelijking met 1900 is er zo´n 97% afname in zuigelingensterfte, volgens het CBS, het Centraal Bureau voor de Statistiek. Als iemand met de leeftijd 0 jaar sterft dan heeft dat een grote invloed op de uiteindelijke gemiddelde leeftijd die een mens bereikt.

In feite is het zo dat de levensverwachting vanaf 21 jaar rond 1900 en nu ongeveer hetzelfde is. Dat betekent dat mensen vroeger makkelijk 80, 90 en 100 konden worden. Daar is een groot aantal bewijzen van in de genealogie. Ook op oude grafstenen staat duidelijk te lezen dat veel mensen net zo oud als nu zijn geworden. Dat was niet alleen aan het begin van de 20e eeuw zo, maar ook in de Middeleeuwen en zelfs in de oudheid.

Kuggur

PenP2014 schreef:
Er lijkt mij niks mooier dan als ik oud en versleten ben.. misschien wel op mn 60e.. opgevreten te worden door een tijger of haai :D :D

Waarom wachten?

NatasjavE

M_D_H schreef:
PenP2014 schreef:

Dat is dan heel fijn voor die mensen die liever zichzelf opgeven dan een dier...

Voor onderzoek naar medicijnen en of medische hulpmiddelen is er geen een medisch ethische commissie die het testen op gezonde vrijwilligers van een compleet nieuwe stof zal goed keuren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:41

PenP2014 schreef:

Tuurlijk :roll:

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:41

Dribbel schreef:

De gemiddelde levensverwachting voor mensen is de afgelopen jaren gestegen. Dat komt met name door de enorme afname in de zuigelingensterfte. Vroeger had een baby grote kans om te overlijden in het eerste levensjaar. In vergelijking met 1900 is er zo´n 97% afname in zuigelingensterfte, volgens het CBS, het Centraal Bureau voor de Statistiek. Als iemand met de leeftijd 0 jaar sterft dan heeft dat een grote invloed op de uiteindelijke gemiddelde leeftijd die een mens bereikt.

In feite is het zo dat de levensverwachting vanaf 21 jaar rond 1900 en nu ongeveer hetzelfde is. Dat betekent dat mensen vroeger makkelijk 80, 90 en 100 konden worden. Daar is een groot aantal bewijzen van in de genealogie. Ook op oude grafstenen staat duidelijk te lezen dat veel mensen net zo oud als nu zijn geworden. Dat was niet alleen aan het begin van de 20e eeuw zo, maar ook in de Middeleeuwen en zelfs in de oudheid.

En je punt is?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:42

Dribbel schreef:
Als je het argument van overbevolking aandraagt, dan vraag ik af waar je zelf de grens hierin zou willen leggen.

Stuur je humanitaire hulp naar vluchtelingenkampen?
Is hulp aan derde wereldlanden nodig?
Reanimeer je mensen?

Mee eens...
Laten we alle hulp vooral zitten,
En Iran, Syrië, Irak en Israël kunnen het lekker zelf uitzoeken...
Oh, maar die fluffy honden halen we ook niet op! Er zijn ook meer da genoeg honden...

Daar overgesproken...
De asiels zitten overvol met fluffy hondjes... Misschien is het maar goed dat we een gedeelte van de overbevolking van het hondenras tegen gaan door dieren proeven te gaan doen...

(En ja... ook dit was erg sarcastisch)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:42

M_D_H schreef:
M_aaike schreef:
Én dat is het egoïsme wat ik zo verschrikkelijk vind aan de mens. Ja in mijn familie zijn er ook verschillende mensen ziek. Mijn opa bijvoorbeeld, is 82 en krijgt ouderdomskwaaltjes. Hij zegt altijd: 'Iedereen wil oud worden, maar niemand wil oud zijn.'

En dát is dus de essentie. Waarom niet gelukkig sterven op je (ik zeg maar wat) 60ste? Geen gedoe, geen medicijngebruik maar gewoon zoals het hoort. :)

Ik gebruik inderdaad de pil niet nee.
En kinderen ga ik al helemaal niet op deze wereld zetten.

Jou opa heeft ouderdomskwaaltjes op een leeftijd van 82... weet je hoe gezegend je bent?
Mijn oma is dood gegaan op een leeftijd van 65 door kanker...
Mijn opa is doodgegaan op een leeftijd van 75 door hartfalen...
Mijn neefje... Heeft überhaupt nooit ouderdomskwalen gekend... Hij stierf door een bacterie op een leeftijd van 6 jaar...

Natuurlijk is dat heel normaal en mag je zulke mensen niet redden in het kader van de overbevolking en door de Dierenproeven die zo zielig zijn...

Je kunt je gewoon weg niet verplaatsen in iemand die dit heeft zien gebeuren... en je kan zeker niet oordelen dat mensen egoïstisch zijn omdat ze hun 6 jarige kind hadden willen zien opgroeien...

Wie zegt dat dat het enige is? Zal ik ook eens even gaan opnoemen hoe zielig ik ben? :7
1. Mijn broertje is vier jaar geleden aangereden door een dronken automobilist en voor de dood weg gehaald.
2. Mijn opa en oma van vaders kant zijn dood gegaan aan een hart aanval.
3. Mijn oom is van de trap gevallen, een dag later dood gevonden.
4. Oma van moeders kant had dementie en is daaraan overleden.
5. Mijn vader heeft een hartinfarct gehad.
6. Mijn vriend reed van de kazerne naar huis, kreeg een hypo en is tegen een tegenligger geknald. 5 dagen later kon ik hem begraven.

Gelieve niet te snel oordelen. :)
Ik geloof dat de mens gaat als zijn/haar tijd is gekomen.

Naar mijn mening ruïneren we de wereld doordat we het verlangen hebben iedereen maar te redden, specifiek de mens. Er moet eens naar de lange termijn worden gekeken én naar alle andere dieren die óók gevoel hebben en waar we al decennia lang van denken dat wij boven deze dieren staan.. iets wat wij volgens mij zelf zo hebben bepaald..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:42

NatasjavE schreef:
PenP2014 schreef:

Nou meen t serieus. Ze moeten toch eten? Wel eerst graag een snelle kogel dan. Hoef het nou ook weer net niet te voelen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:43

PenP2014 schreef:

Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:43

PenP2014 schreef:
Maar Zoolgangster. Je weet toch wel dat het de mens is die de wereld kapot maakt met 80 willen worden, en niet de hond (overigens door de mens gefokt en doorgefokt) die 10-14 jaar oud is? :)

80 Jaar worden is het probleem niet... Kortetermijndenken is dat. Ontbossing komt door korte termijn denken, en snelle winst maken.
Lang niet iedereen wordt 80... En honden zijn leuk als je ze op de juiste wijze houdt, er zijn zat landen waar je kunt zien hoe honden tot een plaag kunnen verworden als ze niet op de juiste wijze gehouden worden...

Een mens heeft gewoon veel meer mogelijkheden om ondanks dat hij een mens is, ook een boel goede dingen te doen.
Als je jong en gezond bent kun je doen alsof andere mensen die gezondheidsproblemen hebben er niet toe doen, maar de tijd gaat door en op een dag merk je dat je zelf aan de beurt bent.
Dan ben je blij als ze iets aan je kwaal kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 23-08-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:44

PenP2014 schreef:
Dribbel schreef:

En je punt is?

Dit was een reactie op:
PenP2014 schreef:
En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:44

Zou de kogel ook op dieren zijn getest?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:45

PenP2014 schreef:
NatasjavE schreef:

Nou meen t serieus. Ze moeten toch eten? Wel eerst graag een snelle kogel dan. Hoef het nou ook weer net niet te voelen :D

Euhm nee... die snel kogel kun je vergeten...

Het geweer en de kogel is van oorsprong gemaakt voor de jacht en dus echt eerst uitgetest op dieren...
Het zou toch wel tegen je principes zijn als je dat ging gebruiken...
En ook zo'n zonde nadat je jaren lang je zo goed aan je principes gehouden hebt :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:45

M_D_H schreef:
PenP2014 schreef:

Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken :D

Je lacht.. maar inderdaad waarom de proeven niet op mensenharten doen? Omdat de mensen die op een donorhart wachten dan dood gaan. Ja en? Dat is de natuur. Als je hart stopt ben je dood :)