Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PenP2014 schreef:En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?
M_D_H schreef:Waarom is een dier in eens belangrijker als een mens?
Eerder was een dier alleen goed voor vervoer en voedsel...
En hoe lang is dat dier belangrijker dan de mens? Is het dier nu nog belangrijker als de mens omdat het een ver van je bed show is?
Of is dat dier straks nog steeds belangrijker als de mens... Wanneer je ouders ziek worden... of je kinderen... of jijzelf...?
M_aaike schreef:Én dat is het egoïsme wat ik zo verschrikkelijk vind aan de mens. Ja in mijn familie zijn er ook verschillende mensen ziek. Mijn opa bijvoorbeeld, is 82 en krijgt ouderdomskwaaltjes. Hij zegt altijd: 'Iedereen wil oud worden, maar niemand wil oud zijn.'
En dát is dus de essentie. Waarom niet gelukkig sterven op je (ik zeg maar wat) 60ste? Geen gedoe, geen medicijngebruik maar gewoon zoals het hoort.![]()
Ik gebruik inderdaad de pil niet nee.
En kinderen ga ik al helemaal niet op deze wereld zetten.
M_aaike schreef:M_D_H schreef:Waarom is een dier in eens belangrijker als een mens?
Eerder was een dier alleen goed voor vervoer en voedsel...
En hoe lang is dat dier belangrijker dan de mens? Is het dier nu nog belangrijker als de mens omdat het een ver van je bed show is?
Of is dat dier straks nog steeds belangrijker als de mens... Wanneer je ouders ziek worden... of je kinderen... of jijzelf...?
Wie heeft bepaald dat 'eerder' een dier alleen goed was voor vervoer en voedsel? Juist.. de mens! Maar wie zijn wij om daar over te oordelen?
M_D_H schreef:PenP2014 schreef:Helaas zijn die er inderdaad M_H_D
Dat is dan heel fijn voor die mensen die liever zichzelf opgeven dan een dier...
Dribbel schreef:En wat betreft het 'argument' dat mensen 100 jaar gelden maar 40 werden:
De gemiddelde levensverwachting voor mensen is de afgelopen jaren gestegen. Dat komt met name door de enorme afname in de zuigelingensterfte. Vroeger had een baby grote kans om te overlijden in het eerste levensjaar. In vergelijking met 1900 is er zo´n 97% afname in zuigelingensterfte, volgens het CBS, het Centraal Bureau voor de Statistiek. Als iemand met de leeftijd 0 jaar sterft dan heeft dat een grote invloed op de uiteindelijke gemiddelde leeftijd die een mens bereikt.
In feite is het zo dat de levensverwachting vanaf 21 jaar rond 1900 en nu ongeveer hetzelfde is. Dat betekent dat mensen vroeger makkelijk 80, 90 en 100 konden worden. Daar is een groot aantal bewijzen van in de genealogie. Ook op oude grafstenen staat duidelijk te lezen dat veel mensen net zo oud als nu zijn geworden. Dat was niet alleen aan het begin van de 20e eeuw zo, maar ook in de Middeleeuwen en zelfs in de oudheid.
Dribbel schreef:Als je het argument van overbevolking aandraagt, dan vraag ik af waar je zelf de grens hierin zou willen leggen.
Stuur je humanitaire hulp naar vluchtelingenkampen?
Is hulp aan derde wereldlanden nodig?
Reanimeer je mensen?
M_D_H schreef:M_aaike schreef:Én dat is het egoïsme wat ik zo verschrikkelijk vind aan de mens. Ja in mijn familie zijn er ook verschillende mensen ziek. Mijn opa bijvoorbeeld, is 82 en krijgt ouderdomskwaaltjes. Hij zegt altijd: 'Iedereen wil oud worden, maar niemand wil oud zijn.'
En dát is dus de essentie. Waarom niet gelukkig sterven op je (ik zeg maar wat) 60ste? Geen gedoe, geen medicijngebruik maar gewoon zoals het hoort.![]()
Ik gebruik inderdaad de pil niet nee.
En kinderen ga ik al helemaal niet op deze wereld zetten.
Jou opa heeft ouderdomskwaaltjes op een leeftijd van 82... weet je hoe gezegend je bent?
Mijn oma is dood gegaan op een leeftijd van 65 door kanker...
Mijn opa is doodgegaan op een leeftijd van 75 door hartfalen...
Mijn neefje... Heeft überhaupt nooit ouderdomskwalen gekend... Hij stierf door een bacterie op een leeftijd van 6 jaar...
Natuurlijk is dat heel normaal en mag je zulke mensen niet redden in het kader van de overbevolking en door de Dierenproeven die zo zielig zijn...
Je kunt je gewoon weg niet verplaatsen in iemand die dit heeft zien gebeuren... en je kan zeker niet oordelen dat mensen egoïstisch zijn omdat ze hun 6 jarige kind hadden willen zien opgroeien...
PenP2014 schreef:Maar Zoolgangster. Je weet toch wel dat het de mens is die de wereld kapot maakt met 80 willen worden, en niet de hond (overigens door de mens gefokt en doorgefokt) die 10-14 jaar oud is?
PenP2014 schreef:Dribbel schreef:En wat betreft het 'argument' dat mensen 100 jaar gelden maar 40 werden:
De gemiddelde levensverwachting voor mensen is de afgelopen jaren gestegen. Dat komt met name door de enorme afname in de zuigelingensterfte. Vroeger had een baby grote kans om te overlijden in het eerste levensjaar. In vergelijking met 1900 is er zo´n 97% afname in zuigelingensterfte, volgens het CBS, het Centraal Bureau voor de Statistiek. Als iemand met de leeftijd 0 jaar sterft dan heeft dat een grote invloed op de uiteindelijke gemiddelde leeftijd die een mens bereikt.
In feite is het zo dat de levensverwachting vanaf 21 jaar rond 1900 en nu ongeveer hetzelfde is. Dat betekent dat mensen vroeger makkelijk 80, 90 en 100 konden worden. Daar is een groot aantal bewijzen van in de genealogie. Ook op oude grafstenen staat duidelijk te lezen dat veel mensen net zo oud als nu zijn geworden. Dat was niet alleen aan het begin van de 20e eeuw zo, maar ook in de Middeleeuwen en zelfs in de oudheid.
En je punt is?
PenP2014 schreef:En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?
PenP2014 schreef:NatasjavE schreef:
Tuurlijk
Nou meen t serieus. Ze moeten toch eten? Wel eerst graag een snelle kogel dan. Hoef het nou ook weer net niet te voelen
M_D_H schreef:PenP2014 schreef:Er lijkt mij niks mooier dan als ik oud en versleten ben.. misschien wel op mn 60e.. opgevreten te worden door een tijger of haai![]()
Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken