buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:00

ach joih die man komt waarschijnlijk een en ander te kort dan kan je het hem ook niet kwalijk nemen toch dat ie naar een vrouw gaat kijken :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:04

Bon_charmeur schreef:
Lol haha. Mijn hond is ook allergisch voor de buurmsn! Denk je dat het gluren ovrr is, zegt mn buurmeisje net opeens via de app kijk is naar boven, de buurmnan geniet van zn uitzicht!

Hb gevraagd of die een nieuwe bril nodig had

Wat wou ik graag dat mn buurman ook bokt had, was nieuwsgierig waarom, misschien dat hij dan beter kon communiceren ipv de deur dicht te gooien .

Ga vanaf nu alles filmen ook het gluren! Moet er niet aan denken wat ie strax doet met de baby

Misschien scheelt het een stuk, als je zelf ook wat prettiger communiceert? Jouw manier van doen, gooit alleen maar olie op het vuur. Als je werkelijk deze situatie wilt verbeteren, zal je het echt anders aan moeten pakken. Denk je serieus dat roepen of hij een brilletje nodig heeft gaat helpen zodat hij de volgende keer de deur open doet? Gewoon vrolijk zwaaien en zeggen: goedenmorgen buurman, lekker weertje hé? Dan weet hij ook dat je hem ziet, zonder een ruziesfeer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:09

Bon_charmeur schreef:
Lol haha. Mijn hond is ook allergisch voor de buurmsn! Denk je dat het gluren ovrr is, zegt mn buurmeisje net opeens via de app kijk is naar boven, de buurmnan geniet van zn uitzicht!

Hb gevraagd of die een nieuwe bril nodig had

Wat wou ik graag dat mn buurman ook bokt had, was nieuwsgierig waarom, misschien dat hij dan beter kon communiceren ipv de deur dicht te gooien .

No offence, maar het ontbreekt jou ook nogal aan goede communicatieve vaardigheden, dus begin eerst bij jezelf ;) Wordt de wereld om je heen vanzelf een stuk prettiger ook.

Als je kind er straks is, doe dan een kaartje bij hem in de bus en nodig hem eens uit voor een bak koffie en beschuit met muisjes. Deel je vreugde met hem ipv nu al te zeuren over 'hoe hij straks wel eens zou kunnen gaan reageren'. Bereik je veel meer mee.

En wat betreft het gluren; Als ik boven sta en uit het raam kijk (wat ik wel eens doe ja....) kan ik ook mijn buuf zien als ze in de tuin zit en kan ik ook de kleine kindjes zien die op het schoolplein spelen dat aan mijn tuin grenst. Sta ik dan te gluren? Bedoel ik het dan rot? Nee, integendeel. Ik werk zelf ook in het onderwijs, maar met een heel andere doelgroep, ik vind het dus ook wel eens leuk om dit jonge grut plezier te zien hebben.

Misschien is je buurman gewoon nieuwsgierig naar hoe lang je nog moet en hoe het met je gaat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:14

ik moet de eerste man nog tegenkomen...behalve de verwekker zelf...die opgewonden word van een hoogzwangere vrouw :7

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:32

geerke schreef:
ik moet de eerste man nog tegenkomen...behalve de verwekker zelf...die opgewonden word van een hoogzwangere vrouw :7

nou als jij er als man van 60 al een tijdje niet opgemogen hebt dan zie je die buik niet eens meer hoor :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:49

bliver schreef:
geerke schreef:

nou als jij er als man van 60 al een tijdje niet opgemogen hebt dan zie je die buik niet eens meer hoor :D

_O- _O- _O- _O-

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:55

Hij heeft geen kindjes en hij kan alleen bij mij in de tuin kijken en hij gluurde ook door de schutting om te zien hoe lang ik nog moet? Kan die ook vragen! En mbt communicatie, bn 2 netjes an de dEUR geweest alleen als diw voor jw neus word dicht gegooid,.. Tja maaarrr ach. Ik heb voordat ik normaaal met deze man wou communiceren al te roepen als een aso bijstandsmoeder natuurlijk haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:59

Een kind dat een kind gaat opvoeden. Dat belooft. Succes er mee. :)
Tegen dat je volwassen genoeg in het koppie bent is er wb de ruzie wsl geen weg meer terug. Zonde. Een goede band met de buren is veel waard.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:04

Ayasha schreef:
Tegen dat je volwassen genoeg in het koppie bent is er wb de ruzie wsl geen weg meer terug. Zonde. Een goede band met de buren is veel waard.

Zegt het andere kind

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:07

Bon_charmeur schreef:
Ayasha schreef:

Zegt het andere kind

:+
Deze reactie alleen al getuigt van niet goed kunnen communiceren.
Evenals je overige defensieve reacties en de reacties waarin je beschrijft hoe je omgaat met je buurman (emmer water leegggooien over iemand is niet communiceren namelijk).

leer eens tot 10 tellen en ga gewoon eens even op de bank zitten en ga eens bij jezelf te raden.
Je hebt problemen met de buurman en iedereen hier geeft aan dat je zelf ook niet zo best communiceert, zou er dan niet een kern van waarheid inzitten ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:08

*begint met modderwerpen* :')

Gedraag jullie, had vooral van Ayasha niet zo een reactie verwacht, al zal het niet aanvallend bedoeld zijn gok ik.

Maar even denken, ergens vind ik het wel NIET goed dat jou hond aanslaat waar jij bij bent, richting de buurman. Een hond hoort wel een beetje te weten waarvoor die wel en niet moet blaffen, zou het ook irritant vinden als ik mijn tuin schoonmaak en de hond van de buur zit te blaffen.

En Goof, heel eerlijk? Onze buren hebben ook eens een emmer water over het lijf gehad maar dat is omdat zij niet willen communiceren. Tja als het niet met woorden aankomt, dan maar met daden proberen? Begrijp TS daar best in, er komt een moment dat je het zat bent, dat 'proberen en communiceren'.

Bon_charmeur

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:15

:+ communiceren is toxh ook begrijpend lezen? Volgens mij heb ik in eerdere reacties al eens gezegd dat ik er niet eens meer serieus op in ga en zeker de reacties van sommigen niet meer serieus kan nemen mbt de wereldverbeteraars en geitenwollensokken.

En dat ik daar alleen op in ga als tijd verdrijf,..

Op de normale reacties en tips etc zal ik zeker antwoorden

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:16

Op ander forum:
"Ik heb zo'n rare buurvrouw, hoogzwanger, dus bomvol hormonen. Geen zinnig woord mee te spreken. Bij minste of geringste komen er alleen maar verwijten uit. Onlangs heb ik me maar omgedraaid en ben bij de deur weggelopen. Tja eentje moet de wijste zijn. Wat denk je, omdat ik niet meer aanstoot wil geven in de tuin, ben ik maar naar de slaapkamer gegaan om daar even rustig te zitten. Zit dat mens weer in de tuin, schreeuwt naar boven of ik een bril nodig heb. Help, wat moet je met zo'n buuv? Laatst zat ik het onkruid bij de schutting weg te schrapen, heeft ze zelfs een emmer water over mijn hoofd gegooid. Nou vraaaaag ik je".

TS ik hoop echt dat je in real life anders bent en overkomt dan hier op bokt. Er zitten zat onduidelijkheden in je verhaal, die (zoals het op mij overkomt) alleen gebruikt worden om je gram te halen. Ik zou je echt aanraden om met een kopje koffie of wat sterkers naar je buur te gaan met de mededeling: "We gaan nu op een manier met elkaar om, die niet bijdraagt tot een gezelliger buurt. Ik wil je bij deze uitnodigen om samen de strijdbijl te begraven, elkaars pijnpunten nog eenmaal bespreekbaar te maken en daarna samen te proosten op een gezellige toekomst"

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:18

Goof schreef:
[quote="Bon_charmeur"

Zegt het andere kind[/quote]

Deze reactie alleen al getuigt van niet goed kunnen communiceren.
Evenals je overige defensieve reacties en de reacties waarin je beschrijft hoe je omgaat met je buurman (emmer water leegggooien over iemand is niet communiceren namelijk).

leer eens tot 10 tellen en ga gewoon eens even op de bank zitten en ga eens bij jezelf te raden.
Je hebt problemen met de buurman en iedereen hier geeft aan dat je zelf ook niet zo best communiceert, zou er dan niet een kern van waarheid inzitten ;)[/quote]

Ik heb geen problemen met de buurman, hij met mijn hond,kat en mij blijkbaar,.. Híj maakt het zichzelf niet makkelijk in ieder geval

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:23

Rocamor schreef:
Op ander forum:
"Ik heb zo'n rare buurvrouw, hoogzwanger, dus bomvol hormonen. Geen zinnig woord mee te spreken. Bij minste of geringste komen er alleen maar verwijten uit. Onlangs heb ik me maar omgedraaid en ben bij de deur weggelopen. Tja eentje moet de wijste zijn. Wat denk je, omdat ik niet meer aanstoot wil geven in de tuin, ben ik maar naar de slaapkamer gegaan om daar even rustig te zitten. Zit dat mens weer in de tuin, schreeuwt naar boven of ik een bril nodig heb. Help, wat moet je met zo'n buuv? Laatst zat ik het onkruid bij de schutting weg te schrapen, heeft ze zelfs een emmer water over mijn hoofd gegooid. Nou vraaaaag ik je".

TS ik hoop echt dat je in real life anders bent en overkomt dan hier op bokt. Er zitten zat onduidelijkheden in je verhaal, die (zoals het op mij overkomt) alleen gebruikt worden om je gram te halen. Ik zou je echt aanraden om met een kopje koffie of wat sterkers naar je buur te gaan met de mededeling: "We gaan nu op een manier met elkaar om, die niet bijdraagt tot een gezelliger buurt. Ik wil je bij deze uitnodigen om samen de strijdbijl te begraven, elkaars pijnpunten nog eenmaal bespreekbaar te maken en daarna samen te proosten op een gezellige toekomst"

Ik heb mijn buurman Niks verweten alleen als ik al heen liep en vroeg buurman heb je even, bam deur dicht.. En bn geen idioot die voor de 3 e X is gaat, hij heeft een probleem met mijn dieren, nou have fun ermee , gelukkig vinden mijn andere buren mij wel "aardig " en komen die wel een bakkie halen, en kennen die deze verhalen helas van eerdere bewoners ook,..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:24

Bon_charmeur schreef:
Ik heb geen problemen met de buurman, hij met mijn hond,kat en mij blijkbaar,.. Híj maakt het zichzelf niet makkelijk in ieder geval

Maar jij jezelf ook niet, integendeel!

Bovenstaande post van mij was een hele serieuze tip en ik hoop van harte dat je er iets mee doet. Puur voor jezelf, je maakt het jezelf echt heel moeilijk.

xSlvna

Rocamor schreef:
Op ander forum:

Nothing to say _/-\o_

Petpa

Bon_charmeur schreef:
Rocamor schreef:
Op ander forum:

Ik heb mijn buurman Niks verweten alleen als ik al heen liep en vroeg buurman heb je even, bam deur dicht.. En bn geen idioot die voor de 3 e X is gaat, hij heeft een probleem met mijn dieren, nou have fun ermee , gelukkig vinden mijn andere buren mij wel "aardig " en komen die wel een bakkie halen, en kennen die deze verhalen helas van eerdere bewoners ook,..

Een buurman die "zomaar" de deur dicht doet... Daar geloof ik niet in. Hij zal daar een reden voor hebben!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:29

:+ Ja als ik die reden nou is wist, communicatie toch? Maar ik neem mn beperkte buurman echt niet meer serieus lol eerst deharen toen valse hond en nu het kattenbelletje, ik vind het wel Humor

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:31

Bon_charmeur schreef:
:+ Ja als ik die reden nou is wist, communicatie toch? Maar ik neem mn beperkte buurman echt niet meer serieus lol eerst deharen toen valse hond en nu het kattenbelletje, ik vind het wel Humor

Beperkte buurman... Klink niet respectvol!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:44

:+ misschien moet je mij ook maar niet meer serieus nemen ~~}>

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:30

Dat deden we al een poosje niet meer..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:06

bliver schreef:
appiesjappie schreef:
Misschien vind hij zielig dat hij in de tuin zit. Of kan je filmen wat hij doet en laten zien en uitleggen dat jou hond zo reageert omdat hij hem uitdaagt. Of de andere buren die geen last hebben er bij halen.onze eene buurvrouw had er wel last van en de ander zei elke keer ik heb er geen last van hoor. Terwijl wij op facebook aan het rond kijken waren. Werd er heel wat af geroddelt over ons en degene die geen last had reageerde laat ze in een hutje op de hei gaan wonen.

en je bent toch verhuist? ik had me toch echt niet weglaten pesten

Inderdaad we zijn inmiddels verhuisd. We wilden eigenlijk altijd wel wat anders. Maar hierdoor ging het misschien wel een beetje sneller. Als je elke morgen wakker geklapt word s nachts door het lawaai niet kunt slapen ben je zo flauw. Maar wij kregen ook een super aanbieding. Wij mochten op de boerderij bij mijn ouders komen wonen zodat wij de rest schuld konden aflossen. Dus keuze gauw gemaakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:31

Bon_charmeur schreef:
Papagroom goed idee, maar mijn hond luisterd niet naar vreemden, en mn hond is denk ik zwaarder dan buurman haha

helemaal geen goed idee! Je gaat die engerd toch niet met je hond laten lopen? Wie weet brengt hij hem niet meer terug...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:34

Ja alsof het meteen een dierenmoordenaar is.