Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:36

M_D_H schreef:
Ik zeg niet dat Jij bekrompen bent ..
Ik zeg dat je nu precies laat zien hoe bekrompen de katteneigenaren zijn...

Hele topic doorgelezen en mijn oog valt op deze opmerking. En bedankt :+

TS: misschien heb ik het gemist in heel de discussie, maar heb je een oplossing voor je volière gevonden?
De genoemde stroomdraadjes lijken me de meest simpele oplossing. Of je buren moeten ineens een oplossing bedenken, maar gezien je beschrijving van je buren denk ik dat niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:37

JP; Dat je die conclusie trekt zegt meer over jou dan over vogelliefhebbers vrees ik. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:37

kogeltjespistool :) Daarom kwam er weer leven in dit topic :')

Daihyo

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:38

:')
Eeh ja, is ook een oplossing :+
Werkt wel voor het schrikeffect denk ik. :))

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:40

Sammie, dat is gebaseerd op wat ik zelf zie, hoor van andere mensen wiens kat dood aan de weg lag en wat ik lees. Van de week heb ik nog zo'n plat gereden diertje zien liggen en dat was niet incidenteel.
En dat weet je ook wel, dat weet iedereen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:51

Ayasha schreef:
JP; Dat je die conclusie trekt zegt meer over jou dan over vogelliefhebbers vrees ik. :D

Vast wel. Maar dat komt omdat Belgen dom zijn. Die doen ook aan vogeltjesmarkten en lijmsijsjes {:}

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:59

Ayasha schreef:
Ik kom hier toch minstens 3 keer per week voorbij een platte kat... En nee, zo veel zit ik niet op de baan.

Werk zo'n 4 a 5 dagen in de week op de dierenambulance en voor mij dagelijkse kost en soms ook wel 2 of 3x op een dag.

Wekelijkse kost: Dreigementen van mensen die katten willen vermoorden omdat ze in de tuin lopen...overlast noemen ze dat. 8)7

Maandelijkse kost: mishandeling van katten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:05

Ayasha schreef:
Sammie: Veel mensen zetten muizen of rattenvergif. Dat staat dan vaak onbereikbaar voor de meeste dieren maar katten zijn 1. wat leniger en IK heb geen katten dus om eerlijk te zijn; als mijn hond er niet aan zou kunnen zou ik het prima vinden. 2. vergiftigde muizen kunnen ook zomaar gevangen worden.

Nog zo'n punt inderdaad. Ik wil in mijn tuin straks muizengif strooien (preventief). Als een kat van een ander het loodje legt door mijn muizengif.. Tja, eigen schuld dikke bult? Moet je je kat maar in eigen tuin houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:06

Jannepauli schreef:
Ayasha schreef:

Vast wel. Maar dat komt omdat Belgen dom zijn. Die doen ook aan vogeltjesmarkten en lijmsijsjes {:}

Dat zou heel goed kunnen. :j We donderen ook van vlaamse leeuwen af als onze ploeg wint enzo. :j
Verder wil ik je pret niet bederven maar het vangen van die beesten op die manier is al even bij wet verboden als je het mij vraagt. :D
Verder verkopen ze in Nederland toch ook gewoon vogels? _O- Hoe komen vogelhouders er anders aan. :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:10

Die kweken ze. In hokjes :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:11

Jeannepauli, je bent welkom om bij mijn 'hokje' te komen kijken hoor :+ Dan steek je misschien ook nog eens wat op.
Laat alleen je kat wel even thuis. Die is zijn leven hier niet zeker :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:14

Haha, dan ken je mijn kat niet - formaat leeuw. En ik ben er ook nog. En met mij valt écht niet te spotten, ik zet ook je vogelkooi open :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:16

Diablo schreef:
Sammie, dat is gebaseerd op wat ik zelf zie, hoor van andere mensen wiens kat dood aan de weg lag en wat ik lees. Van de week heb ik nog zo'n plat gereden diertje zien liggen en dat was niet incidenteel.
En dat weet je ook wel, dat weet iedereen.
Ga aub niet (weer) met dat ge 'dat weet je wel' of dat geweet iedereen beginnen. Erg fout :+ Dat soort conclussies moet je nooit trekken. Je kan immers niet met zekerheid zeggen wat en hoe een ander denkt. Dat blijkt ook uit dit topic :P Ik zeg toch niet voor niks dat op basis van mijn ervaring die niet objectief is voor Nederland het aantal <1 % is. Ik trek daar nu de conclussie uit dat het in mijn buurt dus veilig is, maar nog belangrijker dat het in de rest van Nederland wel anders kan zijn.. Maar ik ben niet zo naief om te denken dat een ander dat ook wel 'weet' of denkt.

Mijn cijfers en ervaringen zijn niet reprecentatief voor heel Nederland en dat zijn die van jou ook niet. Kortom er valt niks te zeggen over de kansen en de risico's. :)

Amanda schreef:
Eeh ja, is ook een oplossing :+
Werkt wel voor het schrikeffect denk ik. :))
Ja dat idee had ik ook al :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-06-14 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:17

Jannepauli schreef:
Haha, dan ken je mijn kat niet - formaat leeuw. En ik ben er ook nog. En met mij valt écht niet te spotten, ik zet ook je vogelkooi open :D

Ah kijk, in dit geval heeft de kat zijn vernielingsgedrag niet van een vreemde :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:19

Wat een dicussie!
Ik denk dat deze twee groepen mensen het nooit eens worden. -O-
Toch een paar bedenkingen:

* Katten mogen in de meeste westeuropese landen bij wet vrij rondlopen. Dit heeft te maken met hun functie als bestrijders van ongedierte (ratten en muizen). Zonder vrij lopende katten zouden deze zich massaal vermeerderen.
Je kan dat ongedierte wel met gif bestrijden, maar daarmee breng je gif in de voedselketen en vergiftig je dus ook roofvogels, vossen,... Dat moet je maar net willen. :n

* Wij zelf hebben een volière en ook katten. Een stroomdraadje heeft onze katten en de buurtkatten al snel geleerd dat de volière verboden terrein is. De marter blijft er ook door op afstand. En de vogels hebben al gauw geleerd dat ze dus van katten en andere roofdieren niets te vrezen hebben. Geen gepanikeer, geen gefladder. :)*

* Ik begrijp dat het erg ergerlijk is als katten in je tuin schijten en pissen. Maar dat doet de marter hier ook. En de egel. Om over (wilde) vogels maar te zwijgen. Dat is de natuur. oliebol happens.
Dat zijn trouwens allemaal wilde dieren die het in hun beengde levensruimte toenemend moeilijk hebben omdat steeds meer mensen hun tuin hermetisch afsluit voor al wat leeft. Als ik mijn tuin katproef afsluit betekent dat ook dat andere dieren geen vrije doorgang meer hebben.
En wat is er in 's hemelsnaam erg aan als er een vreemde kat in je tuin rondwandelt of ligt te slapen?

* De beste manier om vreemde katten uit je tuin te weren is zelf een kat nemen. :))

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:23

Sammie, goed hoor, wat jij wil. Als jij gelooft dat het wel meevalt met het aantal dood gereden katten of katten die op een andere nare manier aan hun einde komen, is dat prima.
Ik denk dat het niet zo is, en met mij denken velen dat, en dus vind ik dat je je kat willens en wetens aan dodelijke gevaren bloot stelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:27

Uit die opmerking maak ik dus op dat je mijn reactie niet goed of te snel hebt gelezen. :) Ik ga het echter ook niet herhalen, maar zou je wel advizeren het nogmaals door te lezen. Je conclussie is nl. ernstig onjuist.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:35

Amanda schreef:
M_D_H schreef:
Ik zeg niet dat Jij bekrompen bent ..
Ik zeg dat je nu precies laat zien hoe bekrompen de katteneigenaren zijn...

Hele topic doorgelezen en mijn oog valt op deze opmerking. En bedankt :+

TS: misschien heb ik het gemist in heel de discussie, maar heb je een oplossing voor je volière gevonden?
De genoemde stroomdraadjes lijken me de meest simpele oplossing. Of je buren moeten ineens een oplossing bedenken, maar gezien je beschrijving van je buren denk ik dat niet...

De meeste katteneigenaren dan...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:36

soesita schreef:
Wat een dicussie!
Ik denk dat deze twee groepen mensen het nooit eens worden. -O-
Toch een paar bedenkingen:

* Katten mogen in de meeste westeuropese landen bij wet vrij rondlopen. Dit heeft te maken met hun functie als bestrijders van ongedierte (ratten en muizen). Zonder vrij lopende katten zouden deze zich massaal vermeerderen.
Je kan dat ongedierte wel met gif bestrijden, maar daarmee breng je gif in de voedselketen en vergiftig je dus ook roofvogels, vossen,... Dat moet je maar net willen. :n

* Wij zelf hebben een volière en ook katten. Een stroomdraadje heeft onze katten en de buurtkatten al snel geleerd dat de volière verboden terrein is. De marter blijft er ook door op afstand. En de vogels hebben al gauw geleerd dat ze dus van katten en andere roofdieren niets te vrezen hebben. Geen gepanikeer, geen gefladder. :)*

* Ik begrijp dat het erg ergerlijk is als katten in je tuin schijten en pissen. Maar dat doet de marter hier ook. En de egel. Om over (wilde) vogels maar te zwijgen. Dat is de natuur. oliebol happens.
Dat zijn trouwens allemaal wilde dieren die het in hun beengde levensruimte toenemend moeilijk hebben omdat steeds meer mensen hun tuin hermetisch afsluit voor al wat leeft. Als ik mijn tuin katproef afsluit betekent dat ook dat andere dieren geen vrije doorgang meer hebben.
En wat is er in 's hemelsnaam erg aan als er een vreemde kat in je tuin rondwandelt of ligt te slapen?

* De beste manier om vreemde katten uit je tuin te weren is zelf een kat nemen. :))

Wij... hebben geen marters en egels hier :+
Alleen wilde vogels... en de ontlasting daarvan zie je liggen...

Wij hebben echter wel veel katten die het nodig vinden om onze tuin als kattenbak te gebruiken...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:44

Jannepauli schreef:
Aan het eind van al deze onzin kan ik maar één conclusie trekken: vogel liefhebbers zijn eigenlijk dierenhaters. :)) Wie doet nou in hemelsnaam een vogel in een kooi? Ze krijgen ook alleen maar ruzie met hun buren..
Als je echt van vogels houdt, ga dan op je buik in het gras liggen in de Oostvaardersplassen met een verrekijkertje en observeer vogels zoals die zich het fijnst voelen: in de vrije natuur!
En terwijl ik dit schrijf schrijdt er door ons weiland heel statig een prachtige zwart-witte ooievaar, op zoek naar kikkertjes en ander gespuis. Mooi!

Paardenhouders zijn eigenlijk dierenhaters, wie stopt een paard nou in een stal en gaat erop zitten? Als je paarden wil zien, ga je maar naar een natuurgebied.

:roll:

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:54

Haha, en dan zien hoe ze daar kreperen?
Voor jouw informatie: mijn paarden staan niet op stal en erop zitten doe ik maar even. Het grootste deel van de dag hebben ze alle vrijheid en dat nog heel wat beter dan je hele korte leventje in een kooitje heen en weer kunnen vliegen, terwijl buiten de tralies de wijde wereld lonkt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:57

Ik begrijp het sarcasme wel uit Jannepauli d’r post. Immers zijn het imo meestal de vogeleigenaren/liefhebbers die hier geneigd zijn om te roepen dat katten dood moeten of minstens gruwelijk pijn moeten lijden. En ze moeten, jawel, moeten oprotten uit *hun* tuin, en katten moeten binnenblijven, anders zorg je er niet goed voor.. Right.. Terwijl de meeste kattenliefhebbers/eigenaren echt niet te beroerd zijn om mee te denken en geen probleem hebben met een kat of vogeltje in hun tuin. Slechts een enkeling aan beide kanten die roept: niet mijn probleem (katten) of ik span zelf een stroomdraadje (vogels). Het eerste is onbeschoft.. het tweede is super.

Katten zijn klote en verdomde beesten, dat heb ik eigenlijk geen enkele kattenliefhebber over vogels horen zeggen.

Wat een dilemma als je katten én vogels leuk vindt hier :oo

Maar goed.. die soep… ’t zal wel loslopen met de meeste hier :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:13

Diablo schreef:
Sammie, goed hoor, wat jij wil. Als jij gelooft dat het wel meevalt met het aantal dood gereden katten of katten die op een andere nare manier aan hun einde komen, is dat prima.
Ik denk dat het niet zo is, en met mij denken velen dat, en dus vind ik dat je je kat willens en wetens aan dodelijke gevaren bloot stelt.

Ik ben opgegroeid met altijd minimaal vier katten, die ook gewoon buiten kwamen. Normale woonwijk, alleen geen randstad. In mijn hele leven is er welgeteld 1 jonge kat aangereden en dat was sowieso een kat die in zijn korte leventje al veel ongeluk had gehad, hij keek gewoon niet uit. In de sloot gelopen, dat soort zaken. Verder 1 met vergif verloren. Stel buren in de straat, beide met honden, hadden nogal ruzie met elkaar en begonnen elkaars honden dwars te zitten. Op een gegeven moment werd er dus gehakt met vergif bij elkaar in de tuin gegooid, wat onze kat heeft opgegeten.
Beide een risico wat je loopt. Twee katten van de tientallen die we hebben gehad, mhah noem ik geen groot risico. Het voordeel wat het buiten lopen oplevert, is zoveel malen groter dan het risico wat ze lopen.
Even voor de duidelijkheid: dit geld voor de omgeving waar ik en mn ouders wonen, andere plekken kan ik niet over oordelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:09

Sammie schreef:
Ik begrijp het sarcasme wel uit Jannepauli d’r post. Immers zijn het imo meestal de vogeleigenaren/liefhebbers die hier geneigd zijn om te roepen dat katten dood moeten of minstens gruwelijk pijn moeten lijden. En ze moeten, jawel, moeten oprotten uit *hun* tuin, en katten moeten binnenblijven, anders zorg je er niet goed voor.. Right.. Terwijl de meeste kattenliefhebbers/eigenaren echt niet te beroerd zijn om mee te denken en geen probleem hebben met een kat of vogeltje in hun tuin. Slechts een enkeling aan beide kanten die roept: niet mijn probleem (katten) of ik span zelf een stroomdraadje (vogels). Het eerste is onbeschoft.. het tweede is super.

Katten zijn klote en verdomde beesten, dat heb ik eigenlijk geen enkele kattenliefhebber over vogels horen zeggen.

Wat een dilemma als je katten én vogels leuk vindt hier :oo

Maar goed.. die soep… ’t zal wel loslopen met de meeste hier :)

Jeannepauli schreeuwt vaak heel veel maar iets met weinig wol enzo :+ Daar lig ik verder niet wakker van.
Wij hebben vogels én katten. Het punt is dat de katten van anderen hier nogal hardleers zijn. Een flinke schok is peanuts, of die beesten zijn zo dom dat ze het de volgende keer opnieuw proberen en weer net zo hard in het draad hangen. Van de week zag ik er eentje letterlijk zijn tanden in het draad zetten om vervolgens een megatater te krijgen := :')
Overigens hebben wij helemaal geen hekel aan katten, wel aan de eigenaren die geen zorg voor hun dier dragen en hem vervolgens de hele dag op straat laten rondschooieren, waardoor ze bij zich bij ons uitgehongerd en verlekkerd naar de vogels zitten te kijken :+ Onze buurman heeft ook een voliere en is het inmiddels zo zat dat hij de katten bij het asiel afleverd. Zover gaan wij trouwens niet hoor :D Leven en laten leven, maar wel graag zonder dat ik er last van heb.

Zo, en nu ga ik mijn sielughe vogels even voeren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:18

Oh niet te moeilijk doen hoor, als mijn kat verzopen thuis komt omdat ie in een anders tuin iets deed wat niet mocht en die een liter water over hem heen heeft gegooid, is dat lekker zn eigen schuld en vind ik het stiekem ook wel grappig :+

Heb je nou al een oplossing?