Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vuurneon schreef:Poekie mag loslopen, behalve als de apv wat anders zegt. Staat gewoon in mijn apv niets over gemeld, dus het mag gewoon. Heeft niets met gedogen te maken, daarvoor zou iets niet mogen officieel immers.
En als in de apv ook niets staat dat scherpe afscheidingen of afscheidingen met schrikdraad of staaldraad niet mogen (en je kan het immers gewoon op anti inbraak gooien bij wijze van), dan vrees ik dat poekie gewoon pech heeft als ie erin komt.
vuurneon schreef:lor1_1984 schreef:Als 'ie gechipt is of een apart kleurtje heeft wel ja, StalNollie.
Maar als het om een standaard kleurtje gaat zonder chip kan 'ie van iedereen zijn.
Of lastiger; van niemand.
lor1_1984 schreef:Poekie is gewoon een voorbeeld, mij kat heet ook geen Poekie en is erg herkenbaar.
Maar die komt ook niet buiten, niet omdat ze overlast zou veroorzaken maar omdat ze in staat is in blinde paniek voor een auto te rennen.
Daarnaast is het mijn huisdier en ben ik dus ten alle tijde verantwoordelijk voor haar gedragingen, als ze buiten loopt heb ik die controle niet dus blijft ze verplicht binnen.

lor1_1984 schreef:Zeg ik ergens dat jij verantwoordelijk bent voor de hele wijk?
Ik zeg dat je verantwoordelijk bent voor jouw katten en dat als ze overlast veroorzaken, jij je verantwoording hoort te nemen ipv ze maar gewoon te laten lopen want ach, zo'n beetje alle katten lopen toch buiten.
Maar ik stop ermee, zit toch tegen een muur te praten.
kimz_angel schreef:Ik moet ook een oplossing zoeken voor de kat van de buren!
Pup was amper een dag thuis en aangevallen door de kat. Deze week was het weer het zelfde...
En dat die kat alles wat zij dood in onze tuin komt leggen. Nu zijn wij verplicht iedere keer onze tuin te gaan nakijken omdat pup het graag ontleed ( darmen uit pup zijn mond kunnen trekken). Waardoor we de DA nog hebben kunnen bellen omdat we niet weten als die muis vergif had gegeten.
Ook al enkele keren raak met een airsoft op kunnen schieten maar t beest blijft terug komen !
quartel schreef:Mendy, ik heb ook 2 honden....en een paard.
Hondenpoep dient opgeruimd te worden dus doen we dat ook.
En los gaan ze ook maar dat is alleen toegestaan op de aangewezen plaatsen.
Dat is dus allemaal al opgelost door regels van de gemeente hier.
Als ze allemaal los mochten lopen dan had ik wel een hekje om mijn voortuin geplaatst.
Maar dat is nu eenmaal niet zo
)Lara_Silver schreef:Dit is dus de rede waarom ik die van mij binnen houdt. Mijn katten, mijn overlast. Laat je ze naar buiten dan stem je er dus mee in ze aan dit soort gevaren bloot te stellen. Niet iedereen is kattenliefhebbers, daar moet jíj rekening mee houden en niet andersom. En als ze dat wel doen, op hun (wellicht overdreven manier) moet je niet zeuren want je laat zelf je katten loslopen.