Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalNollie schreef:ThreeFingers schreef:Je hebt de Engelse Stafford en de Amerikaanse. Die laatste is meestal een stuk flinker.
even lezen maar dit is een topic waar de kenners onder elkaar zittten met eigen am/en honden.
dus voordat je interessant wil doen
marjonrebel schreef:@westernfreak, ik laat mijn kinderen van 4 en 6 eigenlijk ook wel eens alleen met de honden, ik moet toch ook soms naar de wc of de was doen oid....eigenlijk vertrouw ik hem daarin gewoon net zoals ik met mijn andere hond doe...
Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, tot ik op theorieles een aantal voorbeelden hoorde en zag. Ik ga er zelf wel vanuit dat er een verschil is tussen kinderen en honden met elkaar in één ruimte laten die elkaar al kennen en weten wat ze kunnen / mogen doen. Of zijn jouw kinderen op zo'n moment ook bezig met de honden?
Vlak na het stoppen met behendigheid werd mijn hond ook dikker. Ze woog toen 35 kg. op een gegeven moment. Ik moest weer even schakelen en een nieuw bewegings / wandelritme vinden. Nu weegt ze weer 30 kg, dat is een goed gewicht voor haar volgens de DA, zeker niet dikker! En ik vind het ook zonde...staffies horen spierbundels te hebben, geen vetkwabben
Ik snap dat eigenlijk niet, waarom je je dier met overgewicht laat lopen... Is helemaal niet gezond. Maar goed de meeste mensen zijn ook te dik 
Lekker droog is dat...

Op de eerste plaats was de hond van onze trainer, die had 2.25 gesprongen.
Alexandra_ schreef:Jazz is 35 kg maar echt niet dik..
Bij elke hond past een eigen ideaalgewicht.
Westernfreak schreef:Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, tot ik op theorieles een aantal voorbeelden hoorde en zag. Ik ga er zelf wel vanuit dat er een verschil is tussen kinderen en honden met elkaar in één ruimte laten die elkaar al kennen en weten wat ze kunnen / mogen doen. Of zijn jouw kinderen op zo'n moment ook bezig met de honden?

Heel lastig als je haast heb en hij wilt er niet uit komen Westernfreak schreef:Alexandra_ schreef:Jazz is 35 kg maar echt niet dik..
Jazz is weer niet te vergelijken met mijn Kyra hèBij elke hond past een eigen ideaalgewicht.
Toen ik nog meeliep met de paardenweegschaal zagen we inderdaad ook veel paarden met aardig wat reserves die door de eigenaar goed werden bevonden. Mijn eigen paarden scoor ik ook nog regelmatig, gewoon even en niet met de tunnelvisie kijken, want als je je dier elke dag ziet, valt het ook niet zo snel op dat ze groeien of vermageren.
Wow, wat een sprong van Reno! Geen wonder dus dat mijn hond die A-schutting ook in 2 stappen deed

) ik hou dan ook stukken de rem ingedrukt zodat het wat zwaarder is, en de laaste 10 min gewoon beetje uitlopen naast de fiets.
ze lijkt echt veel op Shiva! Al heb Shiva niet zo'n mooie brede kop. Shiva doet ook bommetjes in het water! En komt er dan t liefst niet meer uit 
gaaf man! We doen niet sporten met die van ons, maar Shiva kan wel enorm hoog springen. M'n vriend is 1.95 en ze springt zonder moeite tot z'n schouder. Zelf is ze best iniminie