Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:17

Ik fietste altijd veel met dr nu ze ouder is doet ze een stuk minder maar de bespiering blijft er wel aan. Och ik weet er alles van had ze ook eens ze hebben dr bekeken en toen besloten dat ze er top uit zag :j

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:24

StalNollie schreef:
ThreeFingers schreef:
Je hebt de Engelse Stafford en de Amerikaanse. Die laatste is meestal een stuk flinker.

even lezen maar dit is een topic waar de kenners onder elkaar zittten met eigen am/en honden.
dus voordat je interessant wil doen :list:

Dank je wel voor de tip _/-\o_

Ik had niet door dat het allemaal kenners zijn :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:27

marjonrebel schreef:
@westernfreak, ik laat mijn kinderen van 4 en 6 eigenlijk ook wel eens alleen met de honden, ik moet toch ook soms naar de wc of de was doen oid....eigenlijk vertrouw ik hem daarin gewoon net zoals ik met mijn andere hond doe...

:= Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, tot ik op theorieles een aantal voorbeelden hoorde en zag. Ik ga er zelf wel vanuit dat er een verschil is tussen kinderen en honden met elkaar in één ruimte laten die elkaar al kennen en weten wat ze kunnen / mogen doen. Of zijn jouw kinderen op zo'n moment ook bezig met de honden?

Ik zie inderdaad ook vaak veel te vette staffords 'lopen'. Vaak zijn dat niet de honden die je vaak tijdens een langere wandeling treft en meestal zijn de baasjes die ernaast lopen ook van het stereotype zoals veel mensen dat voor zich zijn bij een staffordeigenaar := Vlak na het stoppen met behendigheid werd mijn hond ook dikker. Ze woog toen 35 kg. op een gegeven moment. Ik moest weer even schakelen en een nieuw bewegings / wandelritme vinden. Nu weegt ze weer 30 kg, dat is een goed gewicht voor haar volgens de DA, zeker niet dikker! En ik vind het ook zonde...staffies horen spierbundels te hebben, geen vetkwabben :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 18:47

Jazz is 35 kg maar echt niet dik..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:09

Dat is ook een kruising dus dat kan je niet vergelijken ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:36

Ik krijg ook altijd commentaar over mijn paard dat mooi op gewicht was (mochten voor droog nog behoorlijk wat kilos vanaf). Dik is gezond volgens de maatschappij he

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:43

Ja echt belachelijk is dat eigenlijk he :? Ik snap dat eigenlijk niet, waarom je je dier met overgewicht laat lopen... Is helemaal niet gezond. Maar goed de meeste mensen zijn ook te dik :P
Ik weet nog wel dat de Tante van mn vriend ( daar kwam Reno vandaan ) die wilde Reno bij ons weghalen, omdat ze had gehoord dat hij te dun was...
Maar nu hij prijzen binnenhaald, vind ze het niet erg meer :') Lekker droog is dat...
Ach ik trek me er niet zveel van aan, zolang ik maar weet dat ik goed ben voor mn honden en dat ze goed te eten krijgen vin dik het allemaal best :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:47

Afbeelding

Even een actie foto van Reno (Beetje onduidelijk, is een foto uit een filmpje) dit was eind maart in Belgie.
Hij had hier 2.20 m gesprongen en de 2de prijs gehaald :D Op de eerste plaats was de hond van onze trainer, die had 2.25 gesprongen.
Over 2 weken gaan wij voor de eerste plaats :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:50

Op shows heb ik het ook wel gehad er moet meer vlees op, tja ik vind bij dit soort honden dat droge mooi, bij mijn dober staat het niet die moet wel een laagje hebben die heeft veel prominentere botten dus je ziet al snel heupbotten en ruggengraat Geel andere bestudering dus die vult dat niet zo op zoals bij staffies

Je moet het gewoon per hond bekijken

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:50

Alexandra_ schreef:

Jazz is weer niet te vergelijken met mijn Kyra hè ;) Bij elke hond past een eigen ideaalgewicht.

Toen ik nog meeliep met de paardenweegschaal zagen we inderdaad ook veel paarden met aardig wat reserves die door de eigenaar goed werden bevonden. Mijn eigen paarden scoor ik ook nog regelmatig, gewoon even en niet met de tunnelvisie kijken, want als je je dier elke dag ziet, valt het ook niet zo snel op dat ze groeien of vermageren.

Wow, wat een sprong van Reno! Geen wonder dus dat mijn hond die A-schutting ook in 2 stappen deed :')

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:51

Westernfreak schreef:
:= Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, tot ik op theorieles een aantal voorbeelden hoorde en zag. Ik ga er zelf wel vanuit dat er een verschil is tussen kinderen en honden met elkaar in één ruimte laten die elkaar al kennen en weten wat ze kunnen / mogen doen. Of zijn jouw kinderen op zo'n moment ook bezig met de honden?

Ik zou mijn kinderen ook niet zomaar bij een vreemde hond achterlaten.. en eigenlijk "spelen" de kinderen nooit met de honden, ze doen gewoon hun eigen ding en basco ligt meestal bij ze, heb deze vandaag nog gemaakt trouwens..

Afbeelding
Afbeelding

@sammy jeetje zeg zo hoog, maar is het dan de bedoeling dat de honden zo hoog mogelijk springen en dan iets vast pakken? sorry ik ben een leek hierin en waar jullie het over hebben zegt me ook echt helemaal niks, vind het wel interessant!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:54

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:56

Kyra mag graag maf doen aan de waterkant, daar is het zo ondiep dat ze door het water kan rennen en springen. Maar af en toe is de bodem wat dieper, gaat ze kopje onder en vindt ze het niet zo leuk meer :')
Echt zwemmen durft ze ook niet op één of andere manier.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:56

whaha lachen joh die spring foto Seven, helaas is Basco geen waterfreak hij zwemt niet maar laat zich tot waar ie kan staan wel zakken maar dan ook alleen maar om zijn bal te pakken als ik die er in gooi haha

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:59

Bij reno zie je eigenlijk vaak zn ruggengraat wel zitten, maar dat komt omdat hij zn rug altijd bolt, ik weet ook niet waarom, alleen als hij zich gaat inspannen dan zie je ruggengraat niet meer. Maar bij ontspanninig meestal wel. Zijn heupbotten zie je heel lichtjes verschijnen als ik niet met hem heb getraind een aantal dagen. Ga ik weer trainen komen de spieren er weer op te staan en zie je het niet meer.
Maar ik vind het nog moeilijk om de juiste balans te vinden om het zeg maar gelijk te houden. Maar bij ons bij de sportclub vinden ze hem er perfect bij staan, en hoeft hij zeker niet dikker te worden.

Westernfreak hihi jaa ze kunnen wel hoog springen ja :D

Ohw en Reno die is ook een waterfreak! Als hij eenmaal in het water is komt hij er meestal pas na een uur/ 2 uur eruit := Heel lastig als je haast heb en hij wilt er niet uit komen

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 20:06

Westernfreak schreef:
Alexandra_ schreef:

Jazz is weer niet te vergelijken met mijn Kyra hè ;) Bij elke hond past een eigen ideaalgewicht.

Toen ik nog meeliep met de paardenweegschaal zagen we inderdaad ook veel paarden met aardig wat reserves die door de eigenaar goed werden bevonden. Mijn eigen paarden scoor ik ook nog regelmatig, gewoon even en niet met de tunnelvisie kijken, want als je je dier elke dag ziet, valt het ook niet zo snel op dat ze groeien of vermageren.

Wow, wat een sprong van Reno! Geen wonder dus dat mijn hond die A-schutting ook in 2 stappen deed :')

Nee snap ik. Jazz is indd een uit de kluiten gewassen kruising :')
Wel grappig, Kyra.. Zo heet mijn paard, ze is eindelijk op gewicht, die was wel wat te mager.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:11

hier ook een waterrat sinds dit jaar, vorig jaar als pup zijnde moest hij er niks van hebben en nu duikt hij overal in haha.

hoe fietsen jullie met de hond en hoe bouwen jullie dit dan op, die van ons word in mei 1 jaar en wil ik zachtjes aan wat meer spieren laten krijgen, ik vind dat dit veel mooier is en bij de hond hoort. heb weleens geoefend en ze mag niet trekken en dit doet ze ook niet. maar moet dit dan juist wel?

nu staat ze mooi op haar vlees, net iets teveel nog maar dat heeft dat schijnzwanger ook wat gedaan zeker onder haar buik/tepels.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:16

IK ben met Reno ook begonnen met fietsen toen hij 1 was, tot ander half jaar gewoon 10-20 min fietsen ( wel opgebouwd ) en niet laten trekken. Had even een poosje niet veel gedaan, daarna toen hij 2 was weer opgepakt, en nu laat ik hem wel trekken ja. ( ik hoef bijna nooit te trappen ;) ) ik hou dan ook stukken de rem ingedrukt zodat het wat zwaarder is, en de laaste 10 min gewoon beetje uitlopen naast de fiets.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:21

hoe leer je dan trekken en niet trekken toestaan, commando?
wat voor tuig gebruiken jullie, wat is een fijn merk/stof.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:28

Ja dat heb ik hem niet echt echt geleerd, hij weet zelf eigenlijk wel wanneer die mag trekken en wanneer ik het niet wil...
Ik heb een tuig van Buffdogwear hele leuke tuigen en halsbanden kan je daar kopen, zelf de kleuren samenstellen, namen bedrukken, zelf kiezen hoe breed je het wilt. En niet heel duur. Makkelijk in onderhoud als ze vies zijn gooi je het gewon in de wasmachine :D

En heb ook nog een ander tuig wat voor weightpullen is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:29

zo gaaf dat je dat met je hond doet, ik zou ook zo graag meer met de honden willen doen maar simpelweg de tijd er niet voor.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:31

Afbeelding
Dit is een weightpull tuig

En het tuig van Buffdogwear heeft Reno op de foto aan wat ik paar pagina's terug heb geplaatst.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:33

gaaf erg gaaf, <3

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:35

Marjolein ik blijf fan van zuci <3 ze lijkt echt veel op Shiva! Al heb Shiva niet zo'n mooie brede kop. Shiva doet ook bommetjes in het water! En komt er dan t liefst niet meer uit :')

Sammy wat een sprong :wow: gaaf man! We doen niet sporten met die van ons, maar Shiva kan wel enorm hoog springen. M'n vriend is 1.95 en ze springt zonder moeite tot z'n schouder. Zelf is ze best iniminie :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:48

Shiva geeft zeker wat van dr, jammer dat de meeting toen niet door gong hadden ze elkaar kunnen ontmoeten alhoewel dat natuurlijk altijd nog kan :)

Fietsen doe ik aan een vanglijn of halsband er word niet getrokken door geen 1 anders krijgen ze korte correctie ik fiets dan ook gerust met alle 4 tegelijk

Tuig heb ik enkel om met speuren, hardlopen, skeeleren ea dus wanneer ze mogen trekken. Geen druk op de lijn is geen tuig, tuig is toestemming om te trekken dat weten ze precies.

Beginnen met fietsen doe ik met de grotere rassen vanaf een jaar met Tika de mechelaar fiets ik nu al wel eens met haar 8 maanden, dat is minder belastend dan 10 min apporteren door een rustig tempo recht door te bewegen