Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:31

Femo, zou je op mijn quote kunnen reageren? Ben oprecht benieuwd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:31

Amaris schreef:
Dus jij laat die st bernard willens en wetens creperen? Waaaw... ik wist wel dat je ietwat apart was maar dit is toch wel heel bijzonder.... -O-

*zucht*
Ik zeg het nog eens en probeer nu een beetje te lezen: "in dezelfde situatie als de kat".
(Als je vergelijkt, dan ook goed. Een platte kat vergelijken met een licht gewonde hond is onlogisch).
Nee, dan stop ik niet voor een hond die zo ongeveer in twee delen ligt. Als een kat licht gewond is zal ik daar ook de DA voor bellen (alleen blijven die dan meestal niet te plekke maar goed, stel dat ie dat wel zou doen)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:34

maar ik vind het nogal respectloos als je gewoon een net verongelukt dier laat liggen. dood is dood, dat snap ik wel. maar zou jij willen dat er zo respectloos omgegaan word met jou lichaam. (ook al was je 'maar'een kat?)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:35

Jij kunt toch nooit vanuit je auto beoordelen of een dier dood is. Ding kan wel dood lijken maar toch nog leven?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:36

ook dat nog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:37

femo schreef:
maar ik vind het nogal respectloos als je gewoon een net verongelukt dier laat liggen. dood is dood, dat snap ik wel. maar zou jij willen dat er zo respectloos omgegaan word met jou lichaam. (ook al was je 'maar'een kat?)

Dat zou me eerlijk waar niet kunnen schelen. Zo lang ze alles maar 'mee' laten sterven (dus geen hergebruik van organen) maken ze van mijn part een kapstok van me.

Kimmie1: als zijn organen 20m verder liggen kan je er van uit gaan dat ie niet meer erg levendig is.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:37

Wat wil je dan doen op de vluchtstrook femo? Er naar kijken, nee daar heeft hij iets aan. Volgens mij als je even antwoord op mijn vragen besef je wel dat je niks kunt doen

En kimmie, als een beest in 5 delen plat op de weg beland kun je vrij zeker zijn denk ik

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:38

kimmie1 schreef:
Jij kunt toch nooit vanuit je auto beoordelen of een dier dood is. Ding kan wel dood lijken maar toch nog leven?

Soms is dat moeilijk beoordelen maar ook vaak genoeg is dat duidelijk dood is.
Maar als het niet helemaal duidelijk is kun je stoppen als dat veilig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:40

Ik heb een keer om een hele andere reden moeten stoppen op de vluchtstrook, en dat was een hele brede vluchtstrook. (Uitlaat was afgebroken onder de auto). En toen werd gelijk de halve snelweg afgezet. Dat is best een duur grapje als ik de politie/RWS mag geloven. Zij moeten namelijk allemaal komen opdraven om te zorgen dat je VEILIG langs de snelweg kan staan. Als dat voor elk dood dier zou moeten dan zie ik de belasting al steigen.. :=

Op de snelweg zal ik dan ook nooit stoppen of zomaar uitwijken, voor eigen veiligheid omdat ik weet hoe eng het kan zijn om op de vluchtstrook stil te moeten staan terwijl de rest van het verkeer (JA OOK OVER DE ROOD UITGEKRUISTE STROOK!!) met 120 langs komt razen. En ik kon niet achter de vangrail want dan donderde ik keihard naar beneden :=

Ik heb ook twee keer met de auto achterstevoren op een weg gestaan, pa reed 80, had meer dan genoeg afstand met zijn voorganger. Voorganger ging op een drukke weg in de ankers voor sja wat zal het geweest zijn, een stofdeeltje? Er was NIETS te zien op de weg, vermoedelijk een weggeschoten kat oid. Pa moest dus remmen en stuur omgooien, hadden een flinke bestelbus, stonden binnen een week!! twee keer achterste voren op de weg. Dood maar ook doodeng. Omdat er iemand voor ons remde. Je kan anticiperen wat je wil, maar op een noodstop van een voorganger is het moeilijk anticiperen.

Ik had het ook eens op de snelweg, op de inhaalstrook!! helemaal links, net na de spits, 120km per uur, was redelijk druk, dan hou ik gewoon minimaal 3 seconden afstand, ik reed toen in een redelijk kleine auto, nieuwe van mijn ouders die die bus hadden weggedaan, voor mij ging er dus iemand vol in de ankers.. dan gaan er alarmbellen in je hoofd kan ik vertellen.. ik kon niet remmen.. achteruitkijkspiegel zag ik namelijk op een zelfde afstand als ik van de voorganger nog een auto, links vluchtstrook, daarop gestuurd en ook in de ankers.. liep een eend op de weg.. ik had wel dood kunnen zijn.. heb dit maar nooit verteld thuis, had de auto niet meer meegekregen denk ik := ik ben toch wat meer waard voor mijn ouders dan autoritjes :+

Als het even kan op een 50 weg zal ik altijd stoppen. Zodra het harder gaat dan 50 stop ik niet uit eigen veiligheid op de plek zelf tenzij het om grote dieren gaat (dus groot formaat hond en groter). Ik zal altijd doorrijden naar een veilige plek én dan de dierenambulance bellen. En als er een fietspad / brede berm is zal ik altijd even teruglopen om te kijken naar het dier, behalve op de snelweg. Heb altijd wel wat plastic in de auto liggen (afdekzeil) dus dat is het probleem niet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:55

love_western schreef:
Ayasha schreef:
Als ie echt vertrekt omdat ie een konijn ziet of whatever? Vergeet het maar. ;)

Dan is je hond niet goed opgevoed. Hier een jonge labrador. Maar die laat wild gewoon met rust.

Laat je het hek over. Dan blijft hij als nog achter het hek. Waar hij met gemak overheen kan springen.

Een Labrador is ook wel een ras wat gefokt is om er alleen achteraan te gaan als de baas het zegt.
Ik daag je uit om mijn ras met oerjachtinstint zo op te voeden dat ie nergens meer achteraan gaat.
Ik lees net dat het aan mijn training zal liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:01

Lisitano schreef:
Een Labrador is ook wel een ras wat gefokt is om er alleen achteraan te gaan als de baas het zegt.
Ik daag je uit om mijn ras met oerjachtinstint zo op te voeden dat ie nergens meer achteraan gaat.

Fijn dat je over mijn hond kan oordelen. Mijn hond ging wel degelijk achter wild aan, zonder toestemming van mij. En ging zover dat ik hem soms uit het oog verloor. Maar goed lees net dat labradors alleen met toestemming er achter gaan :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:05

hmm laten we wel realistisch blijven, een labrador heeft gewoon een ander karakter/temperament dan bv een stafford of noem maar een ras. :)
Wat niet wil zeggen dat je hem dan maar niet moet opvoeden maar wellicht dat de opvoeding wel "anders" is. :)
Mijn jack vereist ook een andere aanpak dan jouw lab. :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:05

love_western schreef:
Lisitano schreef:

Fijn dat je over mijn hond kan oordelen. Mijn hond ging wel degelijk achter wild aan, zonder toestemming van mij. En ging zover dat ik hem soms uit het oog verloor. Maar goed lees net dat labradors alleen met toestemming er achter gaan :+

maar een labrador is natuurlijk wel 100 keer makkelijker dan een husky of iets dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:07

Ayasha schreef:
hmm laten we wel realistisch blijven, een labrador heeft gewoon een ander karakter/temperament dan bv een stafford of noem maar een ras. :)
Wat niet wil zeggen dat je hem dan maar niet moet opvoeden maar wellicht dat de opvoeding wel "anders" is. :)
Mijn jack vereist ook een andere aanpak dan jouw lab. :)

Elke hond vereist een andere aanpak en een consequente opvoeding. Dat is gewoon een feit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:18

tjonge, wat wordt hier afgedwaald zeg, nu gaat het al over de opvoeding van verschillende hondenrassen :)
Om nog even terug te komen op het stoppen of afremmen…gevoelsmatig zou ik ook op een snelweg niet willen remmen (misschien midden in de nacht wel, als er bijna niemand rijdt), maar hoe zit het met je reactie? Ik vrees namelijk dat ik vanuit een reflex toch eerst wel op de rem trap. Dat was ook mijn reactie toen ik vorige week die kat voor m'n auto kreeg. Het gaat allemaal zo snel dat je echt niet eerst in je spiegel kijkt of er iemand achter je rijdt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:20

Hm eigenlijk is mijn reflex om tijdens de weg naar de rem al in mijn spiegels te kijken... := Als je dan iets achter je ziet heb je wel de reflex om weer te lossen denk ik... :) Zo niet ben je met twee.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:23

In mijn voorbeeld van wat ik meemaakte keek ik ook in een reflex in mijn spiegels waardoor ik zag dat de enige weg om niet op mijn voorganger te klappen met een hoge snelheid (en dus niemand achterin mij te krijgen) als een idioot de vluchtstrook op was.. en dat alles in die drie seconden die ik er ruim achter reed. Persoon achter mij kon gelukkig ook de vluchtstrook nog vinden.

In het begin is het dan even paniek, maar daarna ging alles eigenlijk op de automatische piloot.. het uitwijken en op de vluchtstrook tot stilstand komen.. weer rustig optrekken invoegen en bij de benzinepomp echt even rust nemen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:33

love_western schreef:
Lisitano schreef:

Jij oordeelt hier. Ik zeg alleen waarvoor het dier gefokt is. Dan zal het eruit trainen als het goed is iets makkelijker gaan ;)
Ik ga alleen tegen jouw oordeel in. Fijn dat het je gelukt is eruit te trainen en respect daarvoor. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedere hond. Gemiddelde poolhond train je het gewoon niet uit.
Maar goed, dat is een andere discussie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:35

poolhonden zijn over het algemeen ook een stuk onafhankelijker dan een labrador.. Hun temperament is gewoon heel anders. :) Daar moet je als eigenaar gewoon rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:38

kimz_angel schreef:
Ooit al over nagedacht dat het ook weer een poging kan zijn van carjackers ?
Door snachts op een rustige baan zo iets te leggen ?

Daar ben ik niet zo bang voor, dit was in een woonwijk en een vriendin die vlakbij woont is met me meegelopen toen we die kat gingen zoeken maar ik ben ook wel eens alleen naar kantoor gereden als er s'avonds laat een hond werd binnen gebracht, handig? Nee.. Maar soms kan het even niet anders, we proberen sowieso altijd met z'n tweeën te zijn maar mocht je alleen dienst hebben en het dier leeft nog dan zal je ook moeten rijden, dus als ze dan wat willen doen dan doen ze dat toch wel.
Ik probeerde er wel altijd voor te zorgen dat er iemand met me mee ging als ik alleen naar kantoor moest maar ben dus ook wel eens alleen gegaan. Dan liep ik een grotere kans dat er wat zou gebeuren aangezien het afgelegen is en je niet vanaf de weg kan zien wat voor auto's er staan en wat er gebeurd.
Ik denk dat ze wel betere ideeën hebben dan dode katten langs de weg te leggen in de hoop dat er iemand stopt zodat ze die kunnen overvallen..
We rijden s'nachts niet op dode katten dus normaal gesproken was deze er ook tot de volgende ochtend blijven liggen, ik vond het alleen een kleine moeite om hem er even weg te halen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:44

Precies.
Daarom gaat hij bij mij niet los, omdat ik me bewust ben van de gevaren voor en door hem.
Hij is als pup door een kat besprongen en heeft nog steeds littekens op zijn kop. Ben blij dat hij zijn ogen nog heeft. Sinsdien ben ik niet zo'n voorstander van loslopende katten meer.

Ik heb in de auto als eerste reactie remmen en uitwijken. Maar echt alleen waar het kan. En echt ik vind het heeel naar al zou ik een dier doodrijden, werkelijk. Maar ik heb eens op een tolweg aan de kant gestaan, dat wil je niet. En dan? Wat kun je doen? De politie komt hier niet voor een gewond klein dier.
Ik twijfel trouwens ook of ik op een andere weg zou stoppen. Binnenwegen wel, daar wordt 60 gereden en heb je soms een mogelijkheid aan de kant te stoppen. Buitenwegen wordt 90 gereden, met veel onoverzichtelijke bochten en aan de ene kant heb je rotsen en de andere kant een afgrond. Als je dus moet stoppen is dat OP de weg. Levensgevaarlijk.
Ik ben iemand die eens de sloot ingesprongen is om een aangereden vogel eruit te redden.
Ik durf echt niet te zeggen of ik mezelf op zo'n buitenweg in gevaar zal durven brengen om een gewond dier te helpen. Uiteraard zal ik bellen en proberen wat te doen. Die weggetjes zijn echter heel onoverzichtelijk en ze gaan HARD.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:07

Amaris schreef:
Als je willens en wetens kunt doorrijden terwijl je weet dat er een dier met de meest gruwelijke verwondingen ligt en nog wel zou kunnen leven.... dan zit er wat mij betreft gewoon echt een grote kronkel in je kop.

Amen.. Arme dieren. Wat zijn mensen toch ook walgelijke wezens.

Mijn hond is ook aangereden en die gore bestuurder is gewoon doorgereden. Het arme hondje heeft zo geleden voordat het door andere mensen gevonden is. Hoe kan je dat een dier nou aan doen? En dat noemen zich grappig genoeg vaak nog dierenvrienden ook.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:09

Lisitano schreef:
Precies.
Daarom gaat hij bij mij niet los, omdat ik me bewust ben van de gevaren voor en door hem.
Hij is als pup door een kat besprongen en heeft nog steeds littekens op zijn kop. Ben blij dat hij zijn ogen nog heeft. Sinsdien ben ik niet zo'n voorstander van loslopende katten meer.

Ik heb in de auto als eerste reactie remmen en uitwijken. Maar echt alleen waar het kan. En echt ik vind het heeel naar al zou ik een dier doodrijden, werkelijk. Maar ik heb eens op een tolweg aan de kant gestaan, dat wil je niet. En dan? Wat kun je doen? De politie komt hier niet voor een gewond klein dier.
Ik twijfel trouwens ook of ik op een andere weg zou stoppen. Binnenwegen wel, daar wordt 60 gereden en heb je soms een mogelijkheid aan de kant te stoppen. Buitenwegen wordt 90 gereden, met veel onoverzichtelijke bochten en aan de ene kant heb je rotsen en de andere kant een afgrond. Als je dus moet stoppen is dat OP de weg. Levensgevaarlijk.
Ik ben iemand die eens de sloot ingesprongen is om een aangereden vogel eruit te redden.
Ik durf echt niet te zeggen of ik mezelf op zo'n buitenweg in gevaar zal durven brengen om een gewond dier te helpen. Uiteraard zal ik bellen en proberen wat te doen. Die weggetjes zijn echter heel onoverzichtelijk en ze gaan HARD.

Het is de normaalste zaak van de wereld om een dier te redden wanneer je dat kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:23

Ik vind echt dat er heel slecht gelezen wordt door een aantal mensen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:23

Geryon heb je het zien gebeuren met je hondje? Misschien had de bestuurder wel een reden om door te rijden, misschien heeft hij het niet door gehad? Om dan gelijk van een gore bestuurder te spreken.. Heel naar maar je hondje had daar niet moeten lopen.