Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Dus jij laat die st bernard willens en wetens creperen? Waaaw... ik wist wel dat je ietwat apart was maar dit is toch wel heel bijzonder....
femo schreef:maar ik vind het nogal respectloos als je gewoon een net verongelukt dier laat liggen. dood is dood, dat snap ik wel. maar zou jij willen dat er zo respectloos omgegaan word met jou lichaam. (ook al was je 'maar'een kat?)

ik ben toch wat meer waard voor mijn ouders dan autoritjes 
love_western schreef:Ayasha schreef:Als ie echt vertrekt omdat ie een konijn ziet of whatever? Vergeet het maar.
Dan is je hond niet goed opgevoed. Hier een jonge labrador. Maar die laat wild gewoon met rust.
Laat je het hek over. Dan blijft hij als nog achter het hek. Waar hij met gemak overheen kan springen.
Lisitano schreef:Een Labrador is ook wel een ras wat gefokt is om er alleen achteraan te gaan als de baas het zegt.
Ik daag je uit om mijn ras met oerjachtinstint zo op te voeden dat ie nergens meer achteraan gaat.
Ik lees net dat het aan mijn training zal liggen.

love_western schreef:Lisitano schreef:Een Labrador is ook wel een ras wat gefokt is om er alleen achteraan te gaan als de baas het zegt.
Ik daag je uit om mijn ras met oerjachtinstint zo op te voeden dat ie nergens meer achteraan gaat.
Fijn dat je over mijn hond kan oordelen. Mijn hond ging wel degelijk achter wild aan, zonder toestemming van mij. En ging zover dat ik hem soms uit het oog verloor. Maar goed lees net dat labradors alleen met toestemming er achter gaan
Ayasha schreef:hmm laten we wel realistisch blijven, een labrador heeft gewoon een ander karakter/temperament dan bv een stafford of noem maar een ras.
Wat niet wil zeggen dat je hem dan maar niet moet opvoeden maar wellicht dat de opvoeding wel "anders" is.![]()
Mijn jack vereist ook een andere aanpak dan jouw lab.

Als je dan iets achter je ziet heb je wel de reflex om weer te lossen denk ik...
Zo niet ben je met twee..
love_western schreef:Lisitano schreef:Een Labrador is ook wel een ras wat gefokt is om er alleen achteraan te gaan als de baas het zegt.
Fijn dat je over mijn hond kan oordelen. Mijn hond ging wel degelijk achter wild aan, zonder toestemming van mij. En ging zover dat ik hem soms uit het oog verloor. Maar goed lees net dat labradors alleen met toestemming er achter gaan
Daar moet je als eigenaar gewoon rekening mee houden. kimz_angel schreef:Ooit al over nagedacht dat het ook weer een poging kan zijn van carjackers ?
Door snachts op een rustige baan zo iets te leggen ?
Amaris schreef:Als je willens en wetens kunt doorrijden terwijl je weet dat er een dier met de meest gruwelijke verwondingen ligt en nog wel zou kunnen leven.... dan zit er wat mij betreft gewoon echt een grote kronkel in je kop.
Lisitano schreef:Precies.
Daarom gaat hij bij mij niet los, omdat ik me bewust ben van de gevaren voor en door hem.
Hij is als pup door een kat besprongen en heeft nog steeds littekens op zijn kop. Ben blij dat hij zijn ogen nog heeft. Sinsdien ben ik niet zo'n voorstander van loslopende katten meer.
Ik heb in de auto als eerste reactie remmen en uitwijken. Maar echt alleen waar het kan. En echt ik vind het heeel naar al zou ik een dier doodrijden, werkelijk. Maar ik heb eens op een tolweg aan de kant gestaan, dat wil je niet. En dan? Wat kun je doen? De politie komt hier niet voor een gewond klein dier.
Ik twijfel trouwens ook of ik op een andere weg zou stoppen. Binnenwegen wel, daar wordt 60 gereden en heb je soms een mogelijkheid aan de kant te stoppen. Buitenwegen wordt 90 gereden, met veel onoverzichtelijke bochten en aan de ene kant heb je rotsen en de andere kant een afgrond. Als je dus moet stoppen is dat OP de weg. Levensgevaarlijk.
Ik ben iemand die eens de sloot ingesprongen is om een aangereden vogel eruit te redden.
Ik durf echt niet te zeggen of ik mezelf op zo'n buitenweg in gevaar zal durven brengen om een gewond dier te helpen. Uiteraard zal ik bellen en proberen wat te doen. Die weggetjes zijn echter heel onoverzichtelijk en ze gaan HARD.