Fokker gaat tegen de regels in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 11:57

Even een update,

Ze is vanochtend thuis gebracht, de pups zijn nu 4 weken. Wij werden letterlijk aangevallen zo blij was de teef dat ze weer bij ons was :=

Heb nu ze thuis is meteen contact opgenomen met RvB en de rasvereniging. Wat blijkt? Ze zijn al een tijd geschorst, omdat ze aan alle kanten de regels en het beleid overtraden. Ik ga dus een klacht indienen, en volgens hun hoef ik me niet druk te maken over het contract.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:26

Wat toch sneu voor de pups en ze zijn dus al bekend.....waar ga je een klacht indienen?

Anoniem

Re: Fokker gaat tegen de regels in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:30

Dat met dat contract zou ik niet te licht opvatten, ik heb vanmiddag net de zitting gehad en het is heel moeilijk..
Ze kijken echt zakelijk en de hond niet weg geven = niet weg geven, om welke reden dan ook..
Het vonnis is er hier nog niet maar het is heel moeilijk allemaal.
Denk goed na voordat je iets gaat doen in ieder geval wat het contract betreft..

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:50

Is dat in dit geval niet anders omdat deze fokkers al geschorst waren??

Fijn dat mams weer thuis is, echt sneu van de pups...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:56

Lieset23 schreef:
Is dat in dit geval niet anders omdat deze fokkers al geschorst waren??

Fijn dat mams weer thuis is, echt sneu van de pups...

Nee, in deze zaak zijn er zó veel dingen gebeurd (o.a in Undercover in Nederland geweest) dat je zou zeggen dat iedereen wel snapt dat de hond niet terug ging, maar het contract is getekend en dat is bindend, er zijn genoeg redenen maar dat is bijzaak.. (Wordt echt tijd dat de wet veranderd word en dat dieren niet meer als dingen gezien worden)

Edit: ook deze 'fokker' fokte niet volgens de regels (vervalsing, fraude). Enige wat anders kan zijn waardoor je wel zou kunnen 'winnen' is dat het contract niet goed opgesteld zou zijn, maar daar heb ik geen verstand van. Dit contract was ook niet waterdicht in ieder geval.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:46

Maar het contract was/is toch niet rechtsgeldig? Daarnaast heeft de fokker de regels al overtroffen, waardoor het contract toch ook ongeldig werd verklaard? Correct me if im wrong.

@dees-daan bedoel jij die aflevering over nestjes fokken van staffords dacht ik? Ben benieuwd welke aflevering jij bedoel

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:51

Heb je echt klacht bij RvB ingediend, dat vind ik heel goed, bij mij en veel andere fokkers blijft de moeder tot zeker 7,5 weken bij de pups zo goed voor de opvoeding en ook gewoon leuk. Wat een slechte fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:24

briitje schreef:
Maar het contract was/is toch niet rechtsgeldig? Daarnaast heeft de fokker de regels al overtroffen, waardoor het contract toch ook ongeldig werd verklaard? Correct me if im wrong.

@dees-[naam] bedoel jij die aflevering over nestjes fokken van staffords dacht ik? Ben benieuwd welke aflevering jij bedoel

Nee die bedoel ik niet, je hebt pb.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:39

Dus er wordt zonder stamboom gefokt neem ik nu aan. Als je de hond echt graag wil houden zou ik een bedrag voorstellen om haar te houden.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:44

Wat een ellende allemaal je bent er mooi klaar mee.
Jij zit nu met een dilemma.
Ik hoop dat het voor jullie en de hond allemaal goed gaat komen en deze mensen een flinke boete zullen krijgen mijn maag draait er van om.
Sterkte.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:58

ik zou persoonlijk de hond nog 1 keer terugbrengen voor het laten chippen van de puppies.

Dan heb je namelijk voldaan aan de eisen die gesteld worden in het contract en dan denk ik dat je een veel sterkere positie hebt als je daarna zegt dat je niet meer wilt dat ze gedekt wordt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:26

Maar nu blijkt dat ze niet door de rvb gechipt worden dan hoeft er geen moeder bij te zijn.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:42

Ik zou alsnog om problemen te voorkomen ze toch terugbrengen. dan kunnen ze dat niet meer als argument aandragen omdat je dan als nieuwe eigenaar hebt voldaan aan het contract

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:48

Sowieso heeft ze dan niet voldaan aan het contract want het ging om 2 nesten, en dit is het eerste...

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:16

Dan vind ik het zeker een moeilijke kwestie. want er staat idd in het contract dat ze nog 2 nesten mogen fokken waarvan dit de eerste.

en als je daarbij optelt dat volgens het contract ze deze hond "voor niets" gekregen hebben in bruikleen ook al hebben ze alle kosten betaald wordt het denk ik nog een heel moeilijk verhaal. Als je dus op dit moment wilt gaan stoppen en de hond wil houden dan zou je daar wel eens een hele lange adem + geld voor moeten hebben als het tot een process gaat komen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 12:30

Ja alleen al een klacht indienen bij RvB schijnt geld te kosten. Contract was inderdaad niet rechtsgeldig verklaard.

Met de teef gaat het wel, ze is erg rustig (te rustig, zijn we niet gewend van haar) en we maken ons op het moment meer zorgen om de melkklieren. Er druppelen hele sloten melk uit haar tepels, en de melkklieren zitten vol met grote knikkers (bulten).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:33

Met de da overleggen! Kans is groot op ontsteking en dat is extreem pijnlijk.

Spreek uit ervaring.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:35

da bellen!!!! grote kans op ontsteking en dat kan zelfs de dood tot gevolg hebben als je er niet op tijd bij bent!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:43

Tot zoverre dus het verhaal dat de pups niet meer drinken. -O-

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 12:47

Was ik dus al bang voor...
Even foto gemaakt, het ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:47

Lekker dan, nu zit je met de brokken.

Arme hond.

Het is gewoon een doodordinaire broodfokker zoals wat ik al van het begin af aan had gezegd ten koste van de moederhond en de puppys.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:48

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:49

Ragdollcat schreef:
Lekker dan, nu zit je met de brokken.

Arme hond.

Het is gewoon een doodordinaire broodfokker zoals wat ik al van het begin af aan had gezegd ten koste van de moederhond en de puppys.

absoluut :( arme hond en arme pups..... ik zou haar naam overal bekend maken als het aan mij lag (nadat je deze zaak hebt afgerond en je hond veilig is bij jou)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:13

Dit is een mooie reden om de fokker te melden dat je er klaar mee bent. Dit is geen fokken meer uit liefde voor het ras. Is dit niets voor de dierenplitie in samenspraak met je dierenarts als het om mastitis blijkt te gaan

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:42

Ach arm dier, en arme pups ook. Ik kan er echt niet bij dat iemand een moederhond zo vroeg van de pups scheidt, wat een waardeloze fokker.