Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essiesilly schreef:air.. volgens mij wil jij helemaal niet horen wat mwm in zo n situatie zou doen...
Air schreef:Blijkbaar heb jij ook de juiste energie en is het daarom bij jou niet nodig, maar dat is wel heel wat anders dan de eigenaren waarbij het juist fout is gegaan.
Air schreef:Daarnaast kan je correct opgevoede honden niet reflecteren aan de honden waar Cesar mee te maken krijgt, waarom dat dan toch doen?
LadyMadonna schreef:Ik vraag me af: als Cesar "zo geweldig" is, waarom zijn dan zo ontzettend veel hondenscholen geen fan van hem?
goldenarrow schreef:Maar dan nog moet een hond leren dat hij niet mag uitvallen. En soms is er gewoon niks aan te doen dat er bijvoorbeeld een hond dichtbij loopt. Kijk maar als je door het bos loopt en jij hebt je hond aan de riem en een andere hond loopt los. Grote kans dat deze automatisch dichterbij komt. En aangezien je je hond toch gewoon uit moet laten heb je weinig keus. Zelfs bij ons in het park kwam ik altijd een andere hond tegen. Of je draait een bocht om en ziet niet dat daar iemand loopt met een hond (in een woonwijk bijvoorbeeld) waardoor je ineens toch dichtbij zo'n hond bent. Dan zal zo'n hond dus iedere keer angstig zijn. Imo kan je dan beter de hond in één keer aan veel blootstellen en dat hij leert om niet uit te vallen en dan (en ondertussen) bezig te gaan met het 'afleren' van de angst. En je ziet uiteindelijk in de series dat de honden gewoon langs het probleem lopen en het negeren. En dat aan een los lijntje. Dat is toch wat je wil? Dat ze er niet meer angstig van worden, of agressief of wat dan ook?
goldenarrow schreef:Natuurlijk is het onhandig, maar zoals ik al zei; bij ons in de buurt is het onmogelijk om met je hond te lopen zonder dat je een andere hond tegenkomt. Nu is onze hond niet angstagressief trouwens. Daarnaast heb je bij onze woonwijk veel dooie hoeken als je daar loopt, waar je dus ineens oog in oog komt te staan met een andere hond. En dan loop ik nog niet eens in het bos. En omdat ik het vreselijk aso vind om je hond maar midden op straat te laten poepen moest hij toch echt mee naar het park.
De honden leren in eerste instantie inderdaad dat ze niet mogen uitvallen. Is dat erg dan? Imo niet. Wel veel veiliger voor alle partijen. Als ze dat weten kan je alsnog oefenen tot de hond rustig, maar wel zelfverzekerd is wanneer je een andere hond tegenkomt. En dat doet Cesar ook.
liedje89 schreef:EDIT: @Sonja_vr: Waarom dan uberhaubt nog iets posten, alleen om de negatieve sfeer te bevorderen?
essiesilly schreef:ik zie vooral een heel topic wat meteen op de kop gaat staan omdat je aan hun goeroe komt![]()
en als je werkelijk graag een normale discussie had willen aangaan had je ook die posts kunnen negeren en je mening over dit onderwerp uitten.. toch? de wijze van presenteren is niks mis mee ik plaats een filmpje en zeg hoe ik er over denk, waarna meteen bokt op z n kop staat met een "whaaahahaha dat geloooof je toch niet dat filmpje" houding. daarna plaats ik nog een stel interessante linkjes en filmpjes en zeg dan nog eens waarom ik het er niet mee eens ben.. tsja dat sommige mensen dan niet eens de moeite willen nemen om die linken te bekijken maar vooral rel gaan schoppen prima t lijkt bijna bokt wel...
MyWishMax schreef:Hondenscholen met Cesar vergelijken, of met een gedragstherapeut is oneerlijk. Hondenscholen helpen bij trainen, GT's helpen bij opvoeden. Dat zijn twee verschillende dingen.
essiesilly schreef:duidelijk dat je het dus helemaal gemist hebt...
er zijn mensen die gewoon moeten werken, dat je dan niet mee kan discussiëren lijkt me logisch. het enige wat je bij voorbaat al over je heen krijgt is stront omdat je een (ja naar mijn mening interessant juist! omdat alles in slowmotion gaat) filmpje plaatst. je ziet daar duidelijk wat het doet met een hond, niet meer niet minder.. dat veel daarvan tegen het verkeerde been geschopt zijn kan ik niks aan doen hoor.. zo zie ik het nl helemaal niet.
je doet nu net of cm de beste ter wereld is en hij de enige is die dat soort gevallen krijgt :S hij is degene die goede televisie maakt dus ja hij komt op tveerder was de jerry springer show ook veel interessanter dan het op een normale manier oplossen op tv want daar keek toch niemand naar..
ik sta best open voor andere meningen hoor, ik denk dat ik een van de weinige ben die de boeken gelezen heeft, naar zijn show geweest is en zga alle filmpjes heb bekeken over cm en nogsteeds tot de conclusie ben dat wat hij doet geen problemen oplossen is..
valse beschuldigingen?? waar zie je die dan..