en dit is waarom ik geen! fan ben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 11:42

air.. volgens mij wil jij helemaal niet horen wat mwm in zo n situatie zou doen...

MyWishMax

Re: en dit is waarom ik geen! fan ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:47

Hij gooit ze meteen in het diepe qua angst en daar ben ik het niet mee eens. Er zijn namelijk manieren waarbij de hond niet in die angst hoeft te komen, niet gecorrigeerd hoeft te worden en tegelijk meer vertrouwen in de eigenaar krijgt.

Ja, dan ben je te ver gegaan. Er is namelijk een punt waar de hond al wel licht reageert, maar niet doordraaid. Daar is de hond nog bereikbaar en kan je hem belonen en geruststellen. En als het al te veel is om een andere hond op 100 meter te zien, dan moet je die simpele wandeling aanpassen.

Als mijn paard schrikt ga ik er stapje voor stapje naar toe. Ik gooi hem niet in 1 keer bij het enge en geef hem op zijn donder als hij wil vluchten. Een paard kan trouwens ook vechten, niet alleen een hond.

Je roept elke keer wel dat het correct opgevoede honden zijn en dat het nooit fout is gegaan bij de mensen in dit topic itt de mensen waar Cesar komt, Air. Maar dat is gewoon niet zo, zoals ik al eerder aan heb gegeven. Ik baseer mijn ervaringen niet alleen op mijn eigen honden, maar ook op honden die ik van dichtbij heb meegemaakt en die rustig andere honden of mensen grepen. Mijn eigen hond was extreem angst agressief. Die viel al uit bij het horen van een hond en draaide door als die op 100 meter afstand te zien was, met het bijten van mensen die toevallig in de buurt stonden aan toe. En dat heb ik opgelost zonder veel correcties. Sterker nog, in het begin kwam er helemaal geen correctie aan te pas. En ja, dat heeft ruim 3 kwart jaar geduurd, maar ik heb wel de oorzaak weggenomen, de angst namelijk. Ik heb de hond niet geleerd dat de angst voor honden minder belangrijk is dan de angst voor de correcties. Ik heb haar geleerd dat die honden haar niks kunnen doen en dat ze op mij kan vertrouwen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:20

essiesilly schreef:
air.. volgens mij wil jij helemaal niet horen wat mwm in zo n situatie zou doen...

Volgens mij weet ik zelf prima wat ik wil en denk, dus denk aub even voor jezelf.

Ik zie juist Cesar altijd de kleinste signalen oppikken en daar al bij handelen, daarnaast vraag ik naar die manieren, je houdt het nu namelijk heel abacadabra zo.
Ik heb het nergens over je paard naar het enge gooien, gezien je dat enge vaak tegenkomt tijdens het rijden of wandelen onderweg. Gezien paarden andere dingen eng vinden en het ook niet consistent is kom je dat nou wel eens tegen. En ik corrigeer toch echt wel als hij wil vluchten, niet alleen gevaarlijk voor jezelf maar ook gevaarlijk voor anderen om je heen als je dat niet doet.

Huh? Je roept elke keer wel? Waar zeg ik dat nu dan? :+

Als angst sneller opgelost kan worden, waarom zou je er dan lang over doen? Puur omdat je geen correctie wil geven? Is het dan niet sneu om de hond zo lang met angst te laten zitten?
Welke angst voor correcties? Ik heb idee dat je correctie met straf verwart.
Correctie is simpel: fout gedrag omzetten in goed gedrag en daarvoor de hond belonen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:29

Omdat de angst niet opgelost maar onderdrukt word.
Dat bedoel ik met dat jij het niet wil horen want ook dat is al gezegd. En uit je opmerkingen kan ik nou niet zo snel halen dat je zo oprecht geïnteresseerd bent in de manier van mwm dus zo raar is mijn opmerking niet

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:35

Nee, ik zie geen angst onderdrukt worden, ik zie het veranderen in het juiste gedrag.
Dat bedoel ik: denk voor jezelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:40

De angst gaat niet weg door die correcties, dat is het probleem. Ik zie hem bij uitvallende honden toch flink corrigeren en straffen. De hond ophangen, een flinke ruk geven. De hond leert daar neit van dat de andere hond niks doet. De hond leert alleen dat hij niks mag doen. Een ruk aan een lijn is een correctie of je dat nu hard of zacht doet. De hond kan twee dingen doen, de correctie koppelen aan de andere hond die al eng is, of niet meer durven uitvallen om de correcties te ontwijken. Wat Cesar doet is de hond meteen bij het enge gooien en dan corrigeren tot hij stil zit en niemand meer wil grijpen.

Ik zeg toch dat je de afstand vergroot tot waar de hond wel bereikbaar is? Daar kan je belonen en geruststellen en dit rustig opbouwen en zo steeds dichterbij. En dan word je niet gegrepen, omdat je kijkt naar wat de hond aankan. En als de hond op zo'n moment wel uitvalt ga je gewoon rustig wachten tot er een pauze in komt. En dat gebeurd. Dan kan je belonen en de trigger (de andere hond) weer verder weg neerzetten.

En de snelle oplossing vind ik dieronvriendelijk. De langzame oplossing zit de hond juist helemaal niet lang in angst, je blijft namelijk het punt voor waar de angst extreem wordt. En als de angst per ongeluk wel te extreem wordt, neem je weer een stap terug. Hoe groter de angst, hoe harder er gecorrigeerd moet worden, terwijl je dat gewoon voor kan zijn.

Air schreef:
Blijkbaar heb jij ook de juiste energie en is het daarom bij jou niet nodig, maar dat is wel heel wat anders dan de eigenaren waarbij het juist fout is gegaan.

Air schreef:
Daarnaast kan je correct opgevoede honden niet reflecteren aan de honden waar Cesar mee te maken krijgt, waarom dat dan toch doen?

Hier zeg je dat en op mijn reactie dat ik het niet over correct opgevoede honden heb en ook niet over honden en eigenaren waar het nooit fout gegaan is reageer je niet. Ook bij de soort casussen die bij Cesar komen kan je op een andere (moderne en diervriendelijkere) manier de problemen verhelpen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:49

Nou, wat hij doet valt gewoon onder de noemer flooding := Niks valse beschuldiging dus. Angst wordt onderdrukt en na een tijd reageert de hond hoe Cesar het wil zien omdat de hond moe wordt en merkt dat zijn reacties niet meer uitmaken (aangeleerde hulpeloosheid...). Een hond die bang is voor honden en daarom aanvalt, in zijn eigen roedel zetten is echt flooding :=

En lichaamstaal als beloning is leuk, maar er zijn ook honden die dat echt maar weinig boeit hoor :=
De langer durende oplossing is veel vriendelijker omdat je onder de drempelwaarde van de angst blijft. Wat werkt bij een mens die bang is voor honden beter? In een keer in een ruimte met 20 honden of eerst een hond achter glas, dan een hond achter tralies, dan een hond op afstand aan de lijn, etc, etc?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:49

Maar dan nog moet een hond leren dat hij niet mag uitvallen. En soms is er gewoon niks aan te doen dat er bijvoorbeeld een hond dichtbij loopt. Kijk maar als je door het bos loopt en jij hebt je hond aan de riem en een andere hond loopt los. Grote kans dat deze automatisch dichterbij komt. En aangezien je je hond toch gewoon uit moet laten heb je weinig keus. Zelfs bij ons in het park kwam ik altijd een andere hond tegen. Of je draait een bocht om en ziet niet dat daar iemand loopt met een hond (in een woonwijk bijvoorbeeld) waardoor je ineens toch dichtbij zo'n hond bent. Dan zal zo'n hond dus iedere keer angstig zijn. Imo kan je dan beter de hond in één keer aan veel blootstellen en dat hij leert om niet uit te vallen en dan (en ondertussen) bezig te gaan met het 'afleren' van de angst. En je ziet uiteindelijk in de series dat de honden gewoon langs het probleem lopen en het negeren. En dat aan een los lijntje. Dat is toch wat je wil? Dat ze er niet meer angstig van worden, of agressief of wat dan ook?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:52

Ik vraag me af: als Cesar "zo geweldig" is, waarom zijn dan zo ontzettend veel hondenscholen geen fan van hem?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:54

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me af: als Cesar "zo geweldig" is, waarom zijn dan zo ontzettend veel hondenscholen geen fan van hem?

Tsja... als hondenscholen het zo goed weten, waarom komen zoveel mensen dan bij Cesar terecht na een langdurige rondgang langs hondenscholen?

Het is maar hoe je het wilt zien. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:58

goldenarrow schreef:
Maar dan nog moet een hond leren dat hij niet mag uitvallen. En soms is er gewoon niks aan te doen dat er bijvoorbeeld een hond dichtbij loopt. Kijk maar als je door het bos loopt en jij hebt je hond aan de riem en een andere hond loopt los. Grote kans dat deze automatisch dichterbij komt. En aangezien je je hond toch gewoon uit moet laten heb je weinig keus. Zelfs bij ons in het park kwam ik altijd een andere hond tegen. Of je draait een bocht om en ziet niet dat daar iemand loopt met een hond (in een woonwijk bijvoorbeeld) waardoor je ineens toch dichtbij zo'n hond bent. Dan zal zo'n hond dus iedere keer angstig zijn. Imo kan je dan beter de hond in één keer aan veel blootstellen en dat hij leert om niet uit te vallen en dan (en ondertussen) bezig te gaan met het 'afleren' van de angst. En je ziet uiteindelijk in de series dat de honden gewoon langs het probleem lopen en het negeren. En dat aan een los lijntje. Dat is toch wat je wil? Dat ze er niet meer angstig van worden, of agressief of wat dan ook?

Het is ook vrij onhandig om met een angstagressieve hond in een bos te lopen. :+ Je hebt altijd een keuze. Ik heb toch echt 3maanden lang mijn hond kunnen uitlaten zonder andere honden tegen te komen. Ze leren niet dat de andere hond niet eng is. Ze leren dat het uitvallen niet mag en dat ze beter niks kunnen doen ivm de gevolgen. Je hoeft een hond niet te leren dat deze niet MAG uit vallen, je kan hem beter leren dat het niet NODIG is om uit te vallen.

En elke methode moet je bij zulke honden volgen onder goede begeleiding. Je kan het abracadabra vinden, maar ik heb er heel veel successen mee gezien. Ook bij de redzonecases, waarvan mijn hond er één was. Honden die van extreem angst agressief naar rustig en vrolijk gingen, maar nog wel eigen initiatief hadden. Ze leerden dat andere honden niks deden of zelfs leuk waren.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 18-01-14 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:00

Hondenscholen met Cesar vergelijken, of met een gedragstherapeut is oneerlijk. Hondenscholen helpen bij trainen, GT's helpen bij opvoeden. Dat zijn twee verschillende dingen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:04

Natuurlijk is het onhandig, maar zoals ik al zei; bij ons in de buurt is het onmogelijk om met je hond te lopen zonder dat je een andere hond tegenkomt. Nu is onze hond niet angstagressief trouwens. Daarnaast heb je bij onze woonwijk veel dooie hoeken als je daar loopt, waar je dus ineens oog in oog komt te staan met een andere hond. En dan loop ik nog niet eens in het bos. En omdat ik het vreselijk aso vind om je hond maar midden op straat te laten poepen moest hij toch echt mee naar het park.

De honden leren in eerste instantie inderdaad dat ze niet mogen uitvallen. Is dat erg dan? Imo niet. Wel veel veiliger voor alle partijen. Als ze dat weten kan je alsnog oefenen tot de hond rustig, maar wel zelfverzekerd is wanneer je een andere hond tegenkomt. En dat doet Cesar ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:06

goldenarrow schreef:
Natuurlijk is het onhandig, maar zoals ik al zei; bij ons in de buurt is het onmogelijk om met je hond te lopen zonder dat je een andere hond tegenkomt. Nu is onze hond niet angstagressief trouwens. Daarnaast heb je bij onze woonwijk veel dooie hoeken als je daar loopt, waar je dus ineens oog in oog komt te staan met een andere hond. En dan loop ik nog niet eens in het bos. En omdat ik het vreselijk aso vind om je hond maar midden op straat te laten poepen moest hij toch echt mee naar het park.

De honden leren in eerste instantie inderdaad dat ze niet mogen uitvallen. Is dat erg dan? Imo niet. Wel veel veiliger voor alle partijen. Als ze dat weten kan je alsnog oefenen tot de hond rustig, maar wel zelfverzekerd is wanneer je een andere hond tegenkomt. En dat doet Cesar ook.

Waarom is dat veiliger dan te zorgen dat de hond niet hoeft uit te vallen?

Ik woon in de Randstad, in een woonwijk en ik kon ook rustig plekken vinden waar geen andere honden kwamen. Ja, daar moest ik voor met de auto, maar als dat nu het probleem is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:09

"Wachten tot er een onderbreking in de aanval komt"... He wacht, waar heb ik dat net eerder gelezen.. was dat niet in het stukje over flooding? "Onder flooding of implosion verstaat men de psychotherapie die tracht angsten uit te laten doven door de cliënt aanhoudend bloot te stellen aan waar hij angstig voor is.De therapeut stelt alles in het werk om de cliënt een zo langdurige en heftig mogelijke angst te laten ervaren, net zo lang tot de angst uitdooft. Erger kan het niet – als dat nou alles is.De therapeut kan zowel proberen de stimulus in gedachten te laten ervaren als in het echt.

MyWishMax, ik vroeg je niet waar ik het zei, ik vroeg je waar je het vandaan haalt dat ik het elke keer zeg, want dat is namelijk onzin.
Ze hebben een irrelevante angst, ze leren wel degelijk dat ander honden niet eng zijn, door ze in de juiste state of mind te brengen.
Het mooie van honden is dat ze in het moment leven, ze zijn kalm, de ander hond doet niets: weg probleem.
Zou het onderdrukt zijn dan zouden ze alsnog een houding aannemen die dat laat zien, en niet vrolijk aan een losse lijn voorbij andere honden lopen.

Ik vind het echt sneuer om lang met de oplossing mee bezig te zijn terwijl dat niet nodig is en je de hond alleen maar moet laten zien dat hij niet bang hoeft te zijn en hem in een ander state of mind te brengen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:10

Als je geen rijbewijs of auto hebt is dat wel een probleem. Als je 40 uur per week werkt en je kinderen overdag de hond uitlaten is dat een probleem. Plus, als je niet in het bos kan wandelen (honden), niet in het park kan wandelen (honden) en niet in de woonwijk kan wandelen (ook honden), waar moet je dan gaan wandelen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:17

Nee, de angst dooft op dat moment niet uit. Er komt een pauze in het uitvallen, waar je kort kan belonen. Die pauze is echt een pauze om op adem te komen, want als je blijft staan gaat de hond gewoon door. Dus er dooft niks uit en de honden stoppen niet omdat ze uitgeput raken.

Nee, ze leren dat ze beter neit uit kunnen vallen, omdat het gevolg daarop erger is dan de angst. Ik vind de honden daarna namelijk niet meer vrij lopen naast hem.

Er is niks sneu aan de methode waar ik mee gewerkt heb. De hond heeft in al die maanden geen extreme angst gehad. En het had sneller gekund, als ze niet loops geweest was met schijnzwangerschap. Ze heeft stapje voor stapje geleerd dat andere honden te vertrouwen zijn.

Heb jij je wel eens verdiept in andere methodes, Air? Meegelopen, uitgeprobeerd? Ik wel namelijk, ik heb meerdere methodes gebruikt namelijk.

@ Goldenarrow: Een hond kost tijd, dus met 40 uur per week een probleemhond willen heropvoeden kan in mijn ogen niet. En kinderen met een angstagressie hond laten lopen is gewoon dom. Ik reed naar industrieterreinen, 's nachts naar gebieden waar ze los kon.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:24

Maar dan zit je dus alsnog met een probleem als je geen rijbewijs of auto hebt. Super dat jij dat kan doen hoor, echt waar. Maar het is niet voor iedereen mogelijk.
Overigens vind ik de honden uiteindelijk wel vrolijk meelopen. Ik heb het al eerder gehad over een hond die enorm agressief was naar andere honden. Die het CM toen in zijn eigen roedel geplaatst en dat ging super. Hond was enorm blij en voelde zich goed. Toen de eigenaren kwamen sloeg het ineens om en vocht hij met een andere hond. Uiteindelijk hebben de eigenaren een andere hond meegekregen en is deze bij CM gebleven.

Overigens laat CM de honden die hij mee naar huis neemt eerst van veraf kennismaken en steeds dichterbij komen. En dan zit er nog een hek tussen. Tot hij ze in de roedel plaatst. Maar uiteindelijk heeft de hond wel geleerd dat je niet hoeft te vechten met andere honden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:32

Zonder rijbewijs? Dan ga je op rare tijden lopen, in de zeikregen, midden in de nacht, noem maar op. Ook dat heb ik gedaan.

Dat van veraf kennismaken doet hij om te kijken hoe zijn honden reageren, dat ze er niet meteen bovenop klappen als de hond ze niet aanstaat. En hij kijkt wel welke honden hij mee neemt er ertussen zet. Mijn hond kan je er los ook tussen gooien, die gaat alleen het gevecht aan met andere onzekere honden, maar met honden die zelfverzekerd zijn niet. Alleen die zou er niet eens tussen komen, omdat ze laat/liet zien te onzeker te zijn. Dat zorgt er alleen niet voor dat haar angst agressie aan de lijn weggaat.

Het in de roedel zetten van sociaal onhandige honden vind ik heel goed, want dat kan je als mens gewoon niet leren aan een hond. Dat kunnen honden onder elkaar wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:45

liedje89 schreef:
EDIT: @Sonja_vr: Waarom dan uberhaubt nog iets posten, alleen om de negatieve sfeer te bevorderen?

daar zijn mijn posts helemaal niet voor nodig, de sfeer staat vanaf de beginpost vast(iets met een topic zo starten dat je gewoon weet dat de sfeer ruk gaat zijn/self fulfilling prophecy)
mijn post was niet meer dan een vaststelling met de hoop dat er eens normaal gediscussieerd kan worden over dit onderwerp ipv dat het weer hetzelfde welles/nietes topic word zoals de voorgaande topics over hetzelfde onderwerp.
ik ben ook helemaal niet pro het 1 of het ander, geen oogkleppen hier :n niet de ene kant op en niet de andere kant op, ik baal er gewoon van dat discussie gewoon niet mogelijk lijkt te zijn
onderwerp is hartstikke interessant , kan toch niet zo zijn dat de mensen die dergelijk topic starten willen dat mensen de info niet eens meer willen lezen vanwege de wijze van presenteren??? .

Goldenarrow, ook zonder rijbewijs kun je honden ontwijken, heb ik ook een tijd gedaan, kost alleen creatief zijn wat betreft tijden en routes.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:59

ik zie vooral een heel topic wat meteen op de kop gaat staan omdat je aan hun goeroe komt ;)
en als je werkelijk graag een normale discussie had willen aangaan had je ook die posts kunnen negeren en je mening over dit onderwerp uitten.. toch? de wijze van presenteren is niks mis mee ik plaats een filmpje en zeg hoe ik er over denk, waarna meteen bokt op z n kop staat met een "whaaahahaha dat geloooof je toch niet dat filmpje" houding. daarna plaats ik nog een stel interessante linkjes en filmpjes en zeg dan nog eens waarom ik het er niet mee eens ben.. tsja dat sommige mensen dan niet eens de moeite willen nemen om die linken te bekijken maar vooral rel gaan schoppen prima t lijkt bijna bokt wel... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:16

essiesilly schreef:
ik zie vooral een heel topic wat meteen op de kop gaat staan omdat je aan hun goeroe komt ;)
en als je werkelijk graag een normale discussie had willen aangaan had je ook die posts kunnen negeren en je mening over dit onderwerp uitten.. toch? de wijze van presenteren is niks mis mee ik plaats een filmpje en zeg hoe ik er over denk, waarna meteen bokt op z n kop staat met een "whaaahahaha dat geloooof je toch niet dat filmpje" houding. daarna plaats ik nog een stel interessante linkjes en filmpjes en zeg dan nog eens waarom ik het er niet mee eens ben.. tsja dat sommige mensen dan niet eens de moeite willen nemen om die linken te bekijken maar vooral rel gaan schoppen prima t lijkt bijna bokt wel... :Y)

Jij bent degene die het persoonlijk maakt en op een aanvallende manier reageert, meerdere keren.
Je plaatst een link waar wij een vraag bij stellen maar daar wordt niet op gereageerd.
Je roept eerst heel hard dat wij naar een andere gedragstherapeut moeten gaan zodat we kunnen zien hoe het anders kan, maar daar zijn geen vergelijkbare 'gevallen' aanwezig, dus vergelijken met de CM is niet mogelijk.
Kom je met filmpjes waar die gevallen wel te zien zijn dan zal ik daar zeker naar kijken en mijn mening geven, maar dat is op basis van die dag waar jij het over hebt gewoon niet mogelijk want er zijn honden uitgesloten die echt grotere gedragsproblemen hebben.
Daarnaast is jou houding vanaf het begin al neerbuigend over anderen en discussieer je niet mee, dus wat wil je bereiken met dit topic? Je zegje doen over CM en 'bewijzen' dat het slecht is? Of sta je zelf wel open voor andere meningen want dat blijkt niet uit dit topic.
CM is geen goeroe voor mij, gedeeltes uit zijn methode hebben mij en mijn hond zeker geholpen, maar ik gebruik niet alles en ga ook niet blind op alles af, iedereen heeft zijn eigen manier, en elke hond is anders.
Het is gewoon zoeken naar wat voor jou en je hond werkt, is dat de CM methode, prima, is het een andere methode ook prima, een combinatie, ook prima.
Ik lees hier nergens dat andere gedragstherapeuten bij voorbaat al negatief neergezet worden zonder daar onderzoek naar gedaan te hebben en door valse beschuldigingen of bewerkte filmpjes te plaatsen behalve bij CM..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:24

MyWishMax schreef:
Hondenscholen met Cesar vergelijken, of met een gedragstherapeut is oneerlijk. Hondenscholen helpen bij trainen, GT's helpen bij opvoeden. Dat zijn twee verschillende dingen.

Want? Puppytraining, gehoorzaamheid, valt toch onder opvoeding?
Mijn vraag was trouwens heel serieus, maar kennelijk is er niet echt een antwoord op?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 16:25

duidelijk dat je het dus helemaal gemist hebt...
er zijn mensen die gewoon moeten werken, dat je dan niet mee kan discussiëren lijkt me logisch. het enige wat je bij voorbaat al over je heen krijgt is stront omdat je een (ja naar mijn mening interessant juist! omdat alles in slowmotion gaat) filmpje plaatst. je ziet daar duidelijk wat het doet met een hond, niet meer niet minder.. dat veel daarvan tegen het verkeerde been geschopt zijn kan ik niks aan doen hoor.. zo zie ik het nl helemaal niet.
je doet nu net of cm de beste ter wereld is en hij de enige is die dat soort gevallen krijgt :S hij is degene die goede televisie maakt dus ja hij komt op tv ;) eerder was de jerry springer show ook veel interessanter dan het op een normale manier oplossen op tv want daar keek toch niemand naar..
ik sta best open voor andere meningen hoor, ik denk dat ik een van de weinige ben die de boeken gelezen heeft, naar zijn show geweest is en zga alle filmpjes heb bekeken over cm en nogsteeds tot de conclusie ben dat wat hij doet geen problemen oplossen is..

valse beschuldigingen?? waar zie je die dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:51

essiesilly schreef:
duidelijk dat je het dus helemaal gemist hebt...
er zijn mensen die gewoon moeten werken, dat je dan niet mee kan discussiëren lijkt me logisch. het enige wat je bij voorbaat al over je heen krijgt is stront omdat je een (ja naar mijn mening interessant juist! omdat alles in slowmotion gaat) filmpje plaatst. je ziet daar duidelijk wat het doet met een hond, niet meer niet minder.. dat veel daarvan tegen het verkeerde been geschopt zijn kan ik niks aan doen hoor.. zo zie ik het nl helemaal niet.
je doet nu net of cm de beste ter wereld is en hij de enige is die dat soort gevallen krijgt :S hij is degene die goede televisie maakt dus ja hij komt op tv ;) eerder was de jerry springer show ook veel interessanter dan het op een normale manier oplossen op tv want daar keek toch niemand naar..
ik sta best open voor andere meningen hoor, ik denk dat ik een van de weinige ben die de boeken gelezen heeft, naar zijn show geweest is en zga alle filmpjes heb bekeken over cm en nogsteeds tot de conclusie ben dat wat hij doet geen problemen oplossen is..

valse beschuldigingen?? waar zie je die dan..

Werk vind ik geen excuus, in plaats van je opmerkingen over 'bord voor de kop' 'zo diep in hem geloven en het niet willen zien' Air die niet open zou staan voor meningen (wat voegt dat toe aan het topic? Alleen een negatieve sfeer) en mensen te beschuldigen van alleen maar willen rellen.
Waar haal jij uit dat ik zeg dat CM de beste is en alleen 'dat soort' gevallen krijgt? Ik zeg alleen dat jij roept dat wij naar die workshop moeten gaan om te zien hoe het anders kan, maar daar zijn de honden met de grote gedragsproblemen niet welkom, dus vergelijken kan niet.
Daarom stel ik ook de vraag of je filmpjes hebt waar wel met 'dit soort' honden gewerkt word zodat ik kan vergelijken.
Ik heb trouwens ook CM's boeken en ben naar zijn shows geweest maar verdiep me ook in anderen dus ik staar me zeker niet blind op CM en haal er uit waar voor mij werkt.
Je zegt wel dat 'wij' meteen op onze kop staan omdat er iets negatiefs gezegd word maar jij bent degene die het persoonlijk maakt en niet open in deze discussie staat, zoals ik al zei, een deel van je posts is gewoon stemmingmakerij en dat toont voor mij wel dat je het topic niet hebt aangemaakt om een discussie aan te gaan waarbij je open staat voor andere meningen.