Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:45

Wat balen zeg, dat ze nog niet terug is! Is Abbey bij jullie geboren? Anders zou ik ook zeker de route naar haar geboortehuis even tracken. De kat van mijn vriendinnetje heeft 80 kilometer gelopen naar zijn oude huisje terug...

StableDoor

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 13:46

Ze is met 4 weken oud in het bos gevonden met haar zusje in de buurt van Tilburg. Daar zal ze toch niet heen zijn gelopen?

Net weer heel veel posters geplakt en mensen aangesproken. Ik word zelf ook door wildvreemden aangesproken dat ze naar haar zoeken. Echt zo lief!

De kat van een paar huizen verderop die dezelfde dag verdween is aangereden en overleden :( Er verdwijnen wel opvallend veel katten in onze wijk. Nu zijn er weer 2 vermist van een oud-collega van me :(

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:44

Oh! Jeetje het lijkt wel alsof het soms in mijn buurt is, nu je het hebt over meerdere verdwijningen in de buurt. Bij ons heb je eens in de tijd dat er ook allemaal posters hangen dat er katten vermist worden..

Hoe lang is het geleden dat ze daar gevonden zijn met 4 weken oud?
En is dat erg ver van jullie huis?

Edit: je hebt vast al wat verteld hoelang dat geleden is/ hoe oud ze zijn. Maar ik onthou dat niet allemaal en heb niet zoveel zin om terug te zoeken :') excuses, hihj

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 18:36

Tilburg is heeeeel ver weg van ons huis! Ze zijn nu 1,5 en hebben 5 maanden in de opvang gezeten. We hebben ze nu 11 maanden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:43

En hoe ging Abbey met haar zusje om eigenlijk? Wij hadden ook een tijdje 2 katten (moeder en dochter) maar op een gegeven moment werd moeders zo gek van het geplak van haar dochter dat ze wegliep...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 22:11

Ze zijn echt twee handen op een buik! Ze wassen elkaar, slapen tegen elkaar aan, spelen met elkaar... Ze waren echt áltijd samen, en dat kwam van beide kanten.

Weer een straat geflyerd, weer niks :(
Er lopen vossen in de wijk, sommige mensen denken dat Abbey door een vos gepakt is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:40

Ik zou me niet meteen alle rampscenario's in mijn hoofd halen.
Het kan zo zijn dat ze niet meer leeft, maar ze kan net zo goed nog wel ergens rondlopen.
Je zorgt er nu al voor dat er heel veel mensen op de hoogte zijn en meer kan je niet doen..
Een vos vind ik best ver gezocht, maar mensen zullen vaker met verklaringen willen komen, dat ze meegenomen en verkocht wordt lijkt me al helemaal vreemd, marktplaats staat vol met gratis katten, als ze nou een echte raskat was geweest die wat op kan brengen ok, maar een EK verkoop je niet zo snel voor een groter bedrag.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 22:46

dees_daan schreef:
Ik zou me niet meteen alle rampscenario's in mijn hoofd halen.
Het kan zo zijn dat ze niet meer leeft, maar ze kan net zo goed nog wel ergens rondlopen.
Je zorgt er nu al voor dat er heel veel mensen op de hoogte zijn en meer kan je niet doen..
Een vos vind ik best ver gezocht, maar mensen zullen vaker met verklaringen willen komen, dat ze meegenomen en verkocht wordt lijkt me al helemaal vreemd, marktplaats staat vol met gratis katten, als ze nou een echte raskat was geweest die wat op kan brengen ok, maar een EK verkoop je niet zo snel voor een groter bedrag.

Die vos loopt wel bij onze tuin, waar ze is verdwenen...

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:06

Tja volgens mij heb je alles gedaan wat maar kan. Aan inzet ligt het in elk geval niet. Sterkte :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:09

ik heb hier ook vossen zien lopen, ook vlakbij de boerderij maar de katten die hier rondlopen leven allemaal nog. zwervers of van verder opgelegen boerderijen..de meesten komen ook weg bij de honden die ze achter na jagen.

ik ken zelf een verhaal van een kat die een hond zo erg heeft gekrabt dat die is overleden.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:19

Thinking off the beaten track: mauw geluiden van haar zusje recorden en afspelen als je in het donker als het rustig is gaat zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:19

Ik weet niet hoe de omgeving is bij jullie maar als er genoeg knaagdieren en andere makkelijkere prooien rondlopen dan zal de vos niet snel een kat pakken denk ik, een kat kan een vos ook flink verwonden.
Het is heel makkelijk om 'iets' de schuld te geven, en vossen zijn dan vaak het probleem volgens mensen, zonder enig bewijs denk ik?
Is er in de omgeving wel eens een kat met bijtwonden thuis gekomen? Of is er een andere aanleiding om de vos te verdenken? Zo niet dan zou ik daar niet te veel aan hangen, er worden veel problemen op vossen afgeschoven.
Er zullen bij jullie dan ook vast marters rondlopen, daar kan de kat ook een aanvaring mee krijgen.. Denk dat die kans nog groter is dan dat ze opgegeten word door een vos..
Grootste probleem blijft het verkeer.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:20

paar jaar geleden is een van mn poezen van het balkon gevallen 1 hoog( zit nu een net) en die is 6 dagen weggeweest, overal geflyerd, amivedi, asiels ed van alles in mn hoofd gehaald en die bleek meteen na het landen het eerste de beste open raam te zijn ingedoken en heeft zich dus uit angst 6 dagen stil gehouden, mn onderbuurvrouw heeft niets gemerkt van d'r en na 6 dagen liet ze zich ineens zien en rende een op dat moment open deur door, ik heb haar toen s avonds laat uit een bosje een paar meter daarvandaan gehaald, toen het stil en donker was liet ze zich pas zien, wat ik hiermee wil zeggen, houd hoop en misschien zit ze toch niet al te ver weg, sterkte en succes :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 23:47

Creatas schreef:
Thinking off the beaten track: mauw geluiden van haar zusje recorden en afspelen als je in het donker als het rustig is gaat zoeken?

Zusje kan ook niet mauwen :+ Ze kunnen allebei alleen maar piepen. Ik heb het geprobeerd op te nemen (meteen de eerste dag al), maar het is te zacht :( Zal het wel nog een keer proberen morgen, als ze dan piept, want soms zeggen ze de hele dag niks.

Je wordt helemaal gek gemaakt van verhalen van andere mensen over vossen etc. Hoop dan inderdaad dat het geen vos was.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:50

Wat ontzettend sneu dat ze nog niet gevonden is... ik hoop iedere keer op goed nieuws als ik je topic open. Is het misschien bekend of er een kattenhater in de buurt woont aangezien er meerdere katten zijn verdwenen? Ik wil je niet bang maken, maar wij hebben vroeger een kat gehad die ruim een maand is vastgehouden geweest... of misschien een leegstaand huis, bijv. Waar kort geleden iemand is overleden?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:40

Vossen denk ik niet aangezien je poes al nooit buitenkomt. Mijn paarden staan aan het bos en daar lopen vossen. Wij hebben 11 katten nu op stal en 1 is 100% zeker door een vos gepakt. Deze kat was zo lief.. Die gaf zelfs de hond van een stadgenoot kopjes. Grote kans dat hij zichzelf 'presenteerde' als hapje. Rest van de katten zijn schuw/op hun hoede. Blijf in de buurt zoeken... Hoop dat je der gauw vindt!!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:53

Een kat is sneller dan een vos hoor, en een kat springt makkelijk ergens op. Dus zou me dat doemsenario maar niet in je hoofd halen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:57

Ik heb haar misschien net gezien bij mijn paard op de wei (noordwijkerhout)!!! Heb je een foto van haar van achteren genomen?? Als je wilt komen kijken laat het dan even weten! Ben er helemaal hyper van. Het kan natuurlijk ook een andere kat zijn.. zit op de mobiel dus ik laat het hier even bij.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:03

Zou even PBtje sturen naar TS dat komt denk ik sneller aan en kun je je telefoonnummer vermelden, spreekt makkelijker af ;)

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:11

Dani_ schreef:
Ik heb haar misschien net gezien bij mijn paard op de wei (noordwijkerhout)!!! Heb je een foto van haar van achteren genomen?? Als je wilt komen kijken laat het dan even weten! Ben er helemaal hyper van. Het kan natuurlijk ook een andere kat zijn.. zit op de mobiel dus ik laat het hier even bij.

Ik ga keihard duimen dat het haar is!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:16

Heb ik inderdaad ook gedaan Vippie! Wij hebben hier kattenvoer en warme mandjes voor onze stalkat, met een beetje geluk blijft ze rondhangen hier zodat we erachter kunnen komen of het haar is. :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:16

buukske schreef:
Dani_ schreef:

Ik ga keihard duimen dat het haar is!

Ik ook! *\o/*

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:20

Ik hoop ook dat je haar snel terugvind! En hoop dat het haar is :D!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:32

Dani_ schreef:
Heb ik inderdaad ook gedaan Vippie! Wij hebben hier kattenvoer en warme mandjes voor onze stalkat, met een beetje geluk blijft ze rondhangen hier zodat we erachter kunnen komen of het haar is. :)

Evt vangen en in reisbox doen indien mogelijk of even opsluiten in een schuurtje of in huis. Ik ga duimen...

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:32