Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:34

haha ,ja de katten eigenaren aanspreken levert vaak meer frustratie op dan dat het iets oplost, "katten doen dat nu eenmaal","ach ,zeik toch niet zo..","ach tis maar een kat hoor", "mijn kat doet dat niet" of ze halen gewoon hun schouders op...

kan nog wel even doorgaan...en wat je dan krijgt als je echt zegt dat je het serieus zat bent dat mensen hun katten je tuin volpissen ,is dat ze dan heel zielig tegen het raam gaan staan tikken met hun hand een 'rot op gebaar gaan maken als je met je hond wandeld ,een teefje notabene, die aan een tak van een struik van hun snuffelt...

of een buurvrouw die zelf 3 katten had en deze de hele dag los liet lopen,die op hoge poten aan de deur staat dat onze hond op hun pad had zitten scheiten....woest was ze....bij aankomst lag er een zwart steentje...tja.. zelf 3 katten hebben die alles onderscheiten bij anderen en dat maar gewoon vinden,maar woest worden als er dan een "drol" van een hond van een ander op jouw pad ligt....tolerantie van katteneigenaren is dan ook ver te zoeken...

tja...uiteindelijk heb je het eigenlijk maar te accepteren dat andermans huisdieren in je tuin lopen...nogmaals wat honden en katten op gemeentegrond doen,zal mij werkelijk een zorg zijn,ze scheiten het maar helemaal vol,maar in mijn eigen tuin hoef ik geen huisdieren van derden...

maar ... we zijn hier al jaren katvrij,en moet zeggen,bevalt me uitstekend... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:56

kimmie261 schreef:
haha ,ja de katten eigenaren aanspreken levert vaak meer frustratie op dan dat het iets oplost, "katten doen dat nu eenmaal","ach ,zeik toch niet zo..","ach tis maar een kat hoor", "mijn kat doet dat niet" of ze halen gewoon hun schouders op...

kan nog wel even doorgaan...en wat je dan krijgt als je echt zegt dat je het serieus zat bent dat mensen hun katten je tuin volpissen ,is dat ze dan heel zielig tegen het raam gaan staan tikken met hun hand een 'rot op gebaar gaan maken als je met je hond wandeld ,een teefje notabene, die aan een tak van een struik van hun snuffelt...

of een buurvrouw die zelf 3 katten had en deze de hele dag los liet lopen,die op hoge poten aan de deur staat dat onze hond op hun pad had zitten scheiten....woest was ze....bij aankomst lag er een zwart steentje...tja.. zelf 3 katten hebben die alles onderscheiten bij anderen en dat maar gewoon vinden,maar woest worden als er dan een "drol" van een hond van een ander op jouw pad ligt....tolerantie van katteneigenaren is dan ook ver te zoeken...

tja...uiteindelijk heb je het eigenlijk maar te accepteren dat andermans huisdieren in je tuin lopen...nogmaals wat honden en katten op gemeentegrond doen,zal mij werkelijk een zorg zijn,ze scheiten het maar helemaal vol,maar in mijn eigen tuin hoef ik geen huisdieren van derden...

maar ... we zijn hier al jaren katvrij,en moet zeggen,bevalt me uitstekend... :D

Waarom nou iedereen over 1 kam scheren Kimmie, als je met zo'n houding naar me toe zou komen, zoals je hier in het topic post, zou ik idd ook denken, toedeloe. Maar als daadwerkelijk iemand last van mijn kat zou hebben, dan zou ik daar echt wel iets aan proberen te doen.

Mijn struiken worden iig volgepist door de reuen uit de buurt. Daar heb ik wat van gezegd, maar dan doen ze het op de avondronde in het donker nog steeds. Mijn achterbuurman heeft 3 honden, een oudje en twee jonkies. Ze nemen niet de tijd om de oude hond te laten poepen en die doet dat nood gewongen dus al lopend. Dus de hele stoep ligt onder hier voor de deur. Zo heb je onder zowel katteneigenaren als hondeneigenaren rotte appels, maar niet iedereen is zo.
En als je al jaren katvrij bent, wat is je probleem dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:56

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:
En katteneigenaren kijken zelfs niet toe dus kan je er zelfs niet op aan spreken. :+

Mijn buurman zijn antwoord toen mijn vader bij hem aanbelde om te zeggen dat zijn kat bij ons de vijver leeg vist en in de tuin poept en pist: 'Ach, dat doen katten nou eenmaal'. Hij haalde z'n schouders erbij op en deed de deur weer dicht voor m'n vader wat kon zeggen :').

Ik heb sindsdien de kattenpoep die ik vond netjes in zakjes voor zijn deur gelegd.

Dan heb je gewoon een onbeschofte buurman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:57

Ayasha schreef:
:x Dan zou ik mijn moeder haar jack russels gaan uithalen en de labrador... :x Dan mogen de honden doen "wat ze nu eenmaal doen" :x

Honden mogen hier never nooit niet iets doodbijten. Ik ken honden die het doen en die geen verschil meer maken tussen een kat of een haas.
Ik vind het echt een tekortkoming in het opvoeden van de hond, als ze mogen doodbijten. Bij kennissen begon het met konijnen en hazen, later gingen hun katten er ook aan, vorderde het naar de geit, schapen van de achterburen en laatst hingen ze achterop een koe. Ook ontsnappen ze als houdinis, om de wei achter de schapen aan te gaan.

Voor de goede orde, mijn kat krijgt ook op zijn lazer als hij iets dood bijt. Maar eigenlijk doet hij dat, behalve met muizen, niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:01

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Mijn buurman zijn antwoord toen mijn vader bij hem aanbelde om te zeggen dat zijn kat bij ons de vijver leeg vist en in de tuin poept en pist: 'Ach, dat doen katten nou eenmaal'. Hij haalde z'n schouders erbij op en deed de deur weer dicht voor m'n vader wat kon zeggen :').

Ik heb sindsdien de kattenpoep die ik vond netjes in zakjes voor zijn deur gelegd.

Dan heb je gewoon een onbeschofte buurman.

Klopt. Ik woon wat katten betreft in een heel asociale buurt, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:06

_San87_ schreef:
[

Misschien als je over iets anders was komen klagen, had ie ook onbeschoft gereageerd. Ik heb bij mijn achterbuurman ook geklaagd, maar die haalt ook de schouders op. De honden ontsnappen ook regelmatig, omdat men de deur open laat staan. De ene hond is niet echt vertrouwd, die breekt al uit aan de riem naar mijn zoon van 7. Dus als hij los loopt ben ik ook niet zo blij.
Onze overburen hadden een deense dog. Mevrouw kon hem niet houden, dus die lieten ze los. Het was een reu, die geen andere reuen in de buurt accepteerde, dan vloog ie ze aan. Hij viel mijn hond aan toen ik hoogzwanger was. Toen heb ik die vrouw toch wel zo verrot gescholden, sindsdien gingen ze niet meer met de hond wandelen. Dus geen gehoor vind je overal wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:11

Mindim schreef:
Ayasha schreef:
:x Dan zou ik mijn moeder haar jack russels gaan uithalen en de labrador... :x Dan mogen de honden doen "wat ze nu eenmaal doen" :x

Honden mogen hier never nooit niet iets doodbijten. Ik ken honden die het doen en die geen verschil meer maken tussen een kat of een haas.
Ik vind het echt een tekortkoming in het opvoeden van de hond, als ze mogen doodbijten. Bij kennissen begon het met konijnen en hazen, later gingen hun katten er ook aan, vorderde het naar de geit, schapen van de achterburen en laatst hingen ze achterop een koe. Ook ontsnappen ze als houdinis, om de wei achter de schapen aan te gaan.

Voor de goede orde, mijn kat krijgt ook op zijn lazer als hij iets dood bijt. Maar eigenlijk doet hij dat, behalve met muizen, niet.

Dus een kat kan het verschil maken tussen het ene dier en het andere en een hond niet? :+

Ik begin meer en meer te denken dat katteneigenaren gewoon zo laks zijn omdat ze hun dier overschatten.
Mijn honden mogen hun terrein verdedigen. Helaas doet mijn eigen jack dat niet, maar die van mijn moeder wel. Je hebt niets op mijn terrein te zoeken als ik er niet ben, ook niet als kat. Dus mag mijn hond die weg jagen en als ie er dan toevallig bij dood blijft, ja joh, da's natuur, zoals die muis.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-10-13 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:11

Mindim schreef:
_San87_ schreef:
[

Misschien als je over iets anders was komen klagen, had ie ook onbeschoft gereageerd. Ik heb bij mijn achterbuurman ook geklaagd, maar die haalt ook de schouders op. De honden ontsnappen ook regelmatig, omdat men de deur open laat staan. De ene hond is niet echt vertrouwd, die breekt al uit aan de riem naar mijn zoon van 7. Dus als hij los loopt ben ik ook niet zo blij.
Onze overburen hadden een deense dog. Mevrouw kon hem niet houden, dus die lieten ze los. Het was een reu, die geen andere reuen in de buurt accepteerde, dan vloog ie ze aan. Hij viel mijn hond aan toen ik hoogzwanger was. Toen heb ik die vrouw toch wel zo verrot gescholden, sindsdien gingen ze niet meer met de hond wandelen. Dus geen gehoor vind je overal wel.

Gek genoeg was de buurman meteen begripvol toen zijn hond bij ons in de tuin terecht was gekomen en lekker tussen de planten was gaan graven :+. Waar wij helemaal niet moeilijk over hebben gedaan, want het was per ongeluk, kan gebeuren. De hond was ontsnapt toen hij even niet keek.

Het is vast een op zichzelf staand feit, maar mijn buurman is enkel in het geval van zijn katten heel asociaal, en dat zijn meerdere mensen :), met katten zijn de meeste mensen gewoon veel makkelijker in wat ze wel en niet mogen, want het is 'de natuur'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:36

Ayasha schreef:
Dus een kat kan het verschil maken tussen het ene dier en het andere en een hond niet? :+

Ik begin meer en meer te denken dat katteneigenaren gewoon zo laks zijn omdat ze hun dier overschatten.
Mijn honden mogen hun terrein verdedigen. Helaas doet mijn eigen jack dat niet, maar die van mijn moeder wel. Je hebt niets op mijn terrein te zoeken als ik er niet ben, ook niet als kat. Dus mag mijn hond die weg jagen en als ie er dan toevallig bij dood blijft, ja joh, da's natuur, zoals die muis.

Zeg ik dat Ayasha, ik zeg dat die van mij alleen muizen doodt, daarvoor is ie hier ook. Waarom is dat laks? Net zoals jij een paard hebt om op te rijden, je paard dient een doel. Zo dient de kat muizen te vangen zodat di egeen schade aanrichten, net zoals je gif zet voor ratten, was jij dat niet die dat zei?
Mijn hond verjaagt ook katten uit de tuin, alleen hij dood niet.

Ayasha
Blogger

Re: Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:42

Ik zei dat dat een mogelijkheid was, niet dat ik dat deed, ik moet toegeven nog nooit rattenvergif aangeraakt te hebben buiten mijn eigen bloedverdunners. Zowel de jack als de lab zijn van nature jachthonden, als katlief gaat lopen gaan ze daar achteraan. In principe doden ze niet om te doden maar als ze happen (wat wel instinct is) en dat gaat iets te ruw tsja.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:47

En lab is een retriever die wordt ingezet bij de jacht om te apporteren en is ansich geen jachthond ;)

Mijn hond is een iets groter type dan een jack, als die bijt dan is het dier dood, heel simpel. Vandaar dat hij dat niet mag, ik heb meerdere dieren op het erf en hij kan zixh zo eens vergissen en dan een van mijn eigen dieren te grazen nemen. Dus doden is niet toegestaan, punt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:13

Mindim schreef:
Waarom nou iedereen over 1 kam scheren Kimmie, als je met zo'n houding naar me toe zou komen, zoals je hier in het topic post, zou ik idd ook denken, toedeloe. Maar als daadwerkelijk iemand last van mijn kat zou hebben, dan zou ik daar echt wel iets aan proberen te doen.

Mijn struiken worden iig volgepist door de reuen uit de buurt. Daar heb ik wat van gezegd, maar dan doen ze het op de avondronde in het donker nog steeds. Mijn achterbuurman heeft 3 honden, een oudje en twee jonkies. Ze nemen niet de tijd om de oude hond te laten poepen en die doet dat nood gewongen dus al lopend. Dus de hele stoep ligt onder hier voor de deur. Zo heb je onder zowel katteneigenaren als hondeneigenaren rotte appels, maar niet iedereen is zo.
En als je al jaren katvrij bent, wat is je probleem dan?

ik scheer niemand over 1 kam,alleen mijn ervaring in mijn jaren dat ik leef ( en dat is nu 43 jaar) is gewoon dat katteneigenaren nu niet echt meewerkend zijn,helaas..

en ik heb nergens last meer van,maar dan mag je geen mening meer hebben of ervaringen meer delen???

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:15

Nog zo'n leuke:
een buurtkat hebben die inbreekt.
Ik heb de eigenaar er 3x op aangesproken en werd nog net niet recht in mijn gezicht uitgelachen.
Toen de kat weer inbrak was ik er behoorlijk klaar mee en heb geappt dat ze ervoor moest zorgen dat haar kat niet meer bij mij binnenkwam.
Antwoord:
Ik kan moeilijk de hele dag achter hem aan gaan, gooi er maar een emmer water overheen en deuren en ramen dicht houden.
Hierop heb ik dus gezegd dat alle schade aan mij, mijn huis en mijn kat op haar verhaald zouden worden en dat ze elke keer dat haar kat bij mij inbrak opgebeld zou worden om hem op te halen.
Oh, en dat wanneer ze hem niet zou ophalen, ze hem uit het asiel kon ophalen want dat ik het inmiddels kotsbeu was.
Ineens kon er wat aan gedaan worden, al was ik vanaf toen wel de boeman. :Y)

Het boeide gewoon niet dat mijn kat dusdanige astma-aanvallen kreeg door de stress dat ze bijna in een zuurstoftentje geplaatst moest worden, dat was volgens de buurtvrouw niet haar probleem. _-:(

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:25

Niet alle katteneigenaren zijn hetzelfde.
Hier loopt ook alles los en toen we in de stad woonden ook, samen met de 30 andere katten van de buren.
Maar alles was (en is) gecastreerd en iedereen wist welke kat van wie was. Als er last was werd er met elkaar gepraat.
Zo hebben wij een kat weggedaan omdat hij teveel last voor de buren gaf, eerst nog proberen binnen te houden maar dat was geen doen dus kat teruggezet op de boerderij waar hij vandaan kwam (al onze katten komen van boerderijen).
Diezelfde buren waren echter wel blij toen ze onze kat konden lenen om het rattenprobleem in de kelder op te lossen.

Er was 1 buur die niet zo van praten hield en al helemaal niet van katten. Katten kwamen daar sowieso al niet in de tuin vanwege een ijverige jack russel, maar ook op de schutting wilde hij geen katten. Hij plaatste een stroomdraad op de schutting (zijn tuin grensde aan meerdere buurtuinen) om te vermijden dat z'n vijver leeggevist werd door de katten.
Alleen jammer dat de reiger zich niets aantrok van de stroomdraad, of de jack.

Nu woon ik in buitengebied. Directe buren zijn koeien en een maisveld. Ook hier lopen ze buiten. Muizenpopulatie wordt aardig in toom gehouden. Vogels kijken ze niet echt naar. Heb mussen en mezennesten onder het dak zitten en ze hebben er nog nooit 1 gevangen. Wel houdt ik ze idd wat meer binnen als ik zie dat die kleintjes aan hun eerste vlieguren beginnen.
's winters hang ik vetbollen op. Een leuk zicht wat daar allemaal op af komt maar de katten kunnen er niet bij.
Buiten muizen proberen ze af en toe een mol te vangen, wat hen zelden lukt. Wel gebruiken ze de molshopen als kattenbak en dat blijkt zeer effectief te zijn om hen te verjagen :') .
De katten zijn hier niet de enige jagers en zeker niet de sterkste. Soms komen ze met een noodgang naar binnen gespurt en tijdje later hoor ik dan een vos, marters zijn er ook en buizerds.

Dat ze buiten lopen wil echter niet zeggen dat ik er niet voor zorg. Ze gaan hier ook netjes op de kattenbak, krijgen speciaal voer vanwege wat gezondheidsissues en ik heb toch graag dat ze 's nachts binnenblijven. In de winter krijg ik ze amper buiten, in de zomer willen ze niet altijd binnenkomen maar dan laat ik vaak een raampje open. Moest ik aan een drukke weg wonen dan hield ik ze wel binnen. Maar als ik in een omgeving zou wonen die ongeschikt is voor katten denk ik dat ik gewoon geen kat zou nemen. Toen ik verhuisde heb ik er speciaal op gelet dat het huis en de omgeving ook geschikt zouden zijn voor de katten die ik al had.
Zelfde met een hond bvb. Mijn tuin is niet afgesloten en ik ben niet veel thuis. Dus neem ik geen hond, hoe graag ik ook zou willen.

Ik heb er geen problemen mee dat katten buiten lopen, ook niet andermans katten of 'niemandskatten'. Heb de koeien ook nog niet horen klagen. En vroeger toen we wel buren hadden werd er naar oplossingen gezocht als het problemen gaf.
Het is hier ook absoluut niet de gewoonte om katten binnen te houden. Nog nooit een ren gezien in de buurt.
Boeren gedogen katten maar doen er geen kosten voor en hebben zo hun eigen methodes als er teveel op het erf lopen. Zoals ze ook hun eigen oplossingen hebben als een rondstruinende hond vervelend wordt.
Aangereden katten zie ik hier niet zoveel. Toch minder dan aangereden vossen of dassen.

Ik denk idd dat het vooral in dichtbevolkte woonwijken meer problemen geeft dan in een hutje tussen de velden.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 13-10-13 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:44

EskeGirl schreef:
Hallo,

Naar aanleiding van het afschieten van zwerfkatten. Wat vinden jullie: Mogen katten niet meer los buiten eigen terein? Ze kunnen natuurlijk nog wel naar buiten (in een kattenren oid), maar niet meer in natuurgebieden gaan zwerven om daar vogels en andere inheemse diersoorten te vangen.
Ze zijn niet meer gevaarlijk op de weg (veel bestuurders wijken uit). Ze brengen geen overlast meer door te poepen in iemands tuin of in een speeltuin.

En als katten wel los buiten mogen, waarom zouden honden dan niet mogen? Honden zijn immers ook jagers die graag kilometers maken.

Ik ben een voorstander van katten niet meer los laten lopen buiten eigen terein, en jullie?

mee eens
hier komende katten ook niet buiten... daarvoor hebben wij tenminste geen dieren om ze vervolgens buiten te dumpen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:47

Vind het hier echt een interessante discussie! Katten in een buitengebied op het erf is weer anders dan een drukke woonwijk. En het jagen ontzeggen... een kat is geen wild dier, en binnen houden is dan Imo hetzelfde als een jachthond niet laten jagen. Dat gebeurt ook vaak genoeg en komen die honden iets te kort? Niet dat ik weet :).

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:14

Ik vind dat er wel snel over katteneigenaren in het algemeen geoordeeld wordt hier. Houden jullie wel in de gaten dat er ook veel mensen zijn die hun dieren wel binnen/op eigen terrein houden?! Ik vind het erg jammer om zo over een kam geschoren te worden terwijl ik mijn katten wel binnen bezighoud, en er ook mijn best voor doe om ze binnen net zoveel uitdaging te bieden als ze buiten zouden hebben.
Ik snap wel dat je als je van deze soort katteneigenaren nooit last hebt je bijna vergeet dat ze ook zat bestaan, aangezien je er niet mee in aanraking komt, maar ik vind het niet echt fair dat de kat als huisdier en de katteneigenaar zo'n slechte naam krijgen doordat het in bepaalde buurten inderdaad erg fout gaat met overlast van katten.

Ik ken overigens buiten bokt veel mensen hier in de omgeving die overlast van buiten katten ondervinden, dit is zeker geen probleem wat enkel op bokt bestaat. Dit is voor mij ook een belangrijke reden (naast het verkeer en andere risico's voor mijn beestjes) om mijn katten in deze omgeving/de situatie hier bij mijn te houden, en ik ken hier velen met mij. Ik heb eerder wel al gezegd dat ik in bepaalde gevallen (boerderij, ongedierte, buitengebied, in goed overleg met alle omwonenden) snap dat mensen wel een kat hebben voor buiten.

Een van onze katten kwam vroeger voor wij hem kregen trouwens wel buiten, maar nu wil hij (net als de andere twee die wel als binnenkat opgegroeid zijn) zelfs als hij de kans krijgt met geen poot meer naar buiten. Ik denk dus dat ze er in veel gevallen zeker ook later nog aan kunnen wennen om binnen te blijven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:19

Mindim schreef:
Ik ben eigenaar van beide, zowel hond als kat. Ik neem aan dat het niet in 2 kampen verdeeld hoeft te worden?

Ik heb ook beide (en nog een heleboel andere dieren), maar ik vind het nogal zinloos om nu te beginnen 'ja maar honden' 'ja maar katten'
Wat een hond doet is veel meer bepaald door de eigenaar dus nu beginnen over honden die planten kapot plassen... tja, wie zegt dat iemand hier daar aan mee doet? :+

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 06:56

LadyMadonna schreef:
Gigixponys schreef:
Dat heeft niks daarmee te maken.. ik accepteer dat ze dat niet wil, mijn kat was vroeger van alles en iedereen bang en ik wil niet dat ze dat nog hoeft te zijn.. en ik heb geen eigen paarden.. maar nee, ik laat paarden niet zo maar doen waar ze zelf zin in hebben en mijn kat mag dat ook niet.. ik vind wel dat mijn kat mag komen waar ze wil, dus dan is dat ook mijn beslissing ;)

Dus: even voor mijn beeldvorming:
Ik ben jouw buurvrouw en ik geef bij jou aan, op een normale manier, dat ik het toch wel vervelend vind dat jouw kat elke x bij mij in de tuin zit...
Wat is jouw reactie dan?

Jaag ze weg.. mijn kat is heel bang, dus zal zo weg zijn. Maar btw al mijn buren hebben een hond, dus dat is geen probleem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:35

kimmie261 schreef:
ik scheer niemand over 1 kam,alleen mijn ervaring in mijn jaren dat ik leef ( en dat is nu 43 jaar) is gewoon dat katteneigenaren nu niet echt meewerkend zijn,helaas..

en ik heb nergens last meer van,maar dan mag je geen mening meer hebben of ervaringen meer delen???

Zekers mag je je mening delen, alleen verwoord je je mening op een manier dat ik denk, dat je daar nog behoorlijk last van hebt. Om dan te lezen dat je al jaren geen kattenprobleem meer hebt, verbaasd me dan. Want de ergernis druipt er af, dan zit het schijnbaar hoog.

Ik sta ook 40 jaar op deze wereld, maar ik denk dat het de toon is die de muziek maakt, vooral als je iets van iemand gedaan wilt krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:35

lor1_1984 schreef:
Nog zo'n leuke:
een buurtkat hebben die inbreekt.
Ik heb de eigenaar er 3x op aangesproken en werd nog net niet recht in mijn gezicht uitgelachen.
Toen de kat weer inbrak was ik er behoorlijk klaar mee en heb geappt dat ze ervoor moest zorgen dat haar kat niet meer bij mij binnenkwam.
Antwoord:
Ik kan moeilijk de hele dag achter hem aan gaan, gooi er maar een emmer water overheen en deuren en ramen dicht houden.
Hierop heb ik dus gezegd dat alle schade aan mij, mijn huis en mijn kat op haar verhaald zouden worden en dat ze elke keer dat haar kat bij mij inbrak opgebeld zou worden om hem op te halen.
Oh, en dat wanneer ze hem niet zou ophalen, ze hem uit het asiel kon ophalen want dat ik het inmiddels kotsbeu was.
Ineens kon er wat aan gedaan worden, al was ik vanaf toen wel de boeman. :Y)

Het boeide gewoon niet dat mijn kat dusdanige astma-aanvallen kreeg door de stress dat ze bijna in een zuurstoftentje geplaatst moest worden, dat was volgens de buurtvrouw niet haar probleem. _-:(

Dat kan ook echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:38

bello2005 schreef:
mee eens
hier komende katten ook niet buiten... daarvoor hebben wij tenminste geen dieren om ze vervolgens buiten te dumpen

Ik dump mijn kat niet buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:40

Urielle schreef:
Mindim schreef:
Ik ben eigenaar van beide, zowel hond als kat. Ik neem aan dat het niet in 2 kampen verdeeld hoeft te worden?

Ik heb ook beide (en nog een heleboel andere dieren), maar ik vind het nogal zinloos om nu te beginnen 'ja maar honden' 'ja maar katten'
Wat een hond doet is veel meer bepaald door de eigenaar dus nu beginnen over honden die planten kapot plassen... tja, wie zegt dat iemand hier daar aan mee doet? :+

Tja, wie zegt dat mensen die hun katten buiten hebben lopen, per definitie er schurft aan hebben wat er met hun dier gebeurt, hun dier dumpen en al zo meer. Het ligt er maar aan waar je woont.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:47

Onze katten komen ook niet buiten. Wij proberen ze genoeg uitdaging te geven d.m.v. speeltjes e.d. en we gaan binnenkort een mooie, grote kattenren bouwen, zodat ze toch lekker naar buiten kunnen. :)
Ik heb wel buitenkatten gehad, maar ik vond het heel ellendig dat de buurt daar last van had en er zijn 3 doodgereden, vandaar dat ik nu binnenkatten heb; scheelt ook dat ik niet meer kleine (stief)kinderen in huis heb; dan is het binnenhouden van je katten namelijk echt niet te doen hier zo. Dat was ook de enige reden dat mijn katten toen buiten liepen; achteraf zou ik het echt niet meer willen, dan maar geen katten totdat de kids oud genoeg zijn om de deuren achter zich dicht te trekken zonder dat poezel mee glipt naar buiten.

Oja, en als mijn hond poept, dan ruim ik het altijd netjes op! Ik heb altijd boterhamzakjes in mijn tas voor dat doel. :D

Er zijn meer mensen die wel weten hoe het hoort dan mensen die dat niet weten volgens mij hoor; maar van die mensen heb je geen last.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:46

Mindim schreef:
kimmie261 schreef:

Zekers mag je je mening delen, alleen verwoord je je mening op een manier dat ik denk, dat je daar nog behoorlijk last van hebt. Om dan te lezen dat je al jaren geen kattenprobleem meer hebt, verbaasd me dan. Want de ergernis druipt er af, dan zit het schijnbaar hoog.

Ik sta ook 40 jaar op deze wereld, maar ik denk dat het de toon is die de muziek maakt, vooral als je iets van iemand gedaan wilt krijgen.

fijn dat ik mijn mening dan alsnog mag delen..

en iets wat een ergenis is geweest,kan ik niet anders opschrijven als zijnde een ergenis,hoe jij verder mijn "toon" leest ,kan ik niets aan veranderen of doen...

en hoe wil je aan mensen met katten waaraan je al tig keer ( VRIENDELIJK ,want je wilt tenslotte geen zeikerd zijn,of bonje krijgen..)hebt gevraagd of ze hun katten uit jouw tuin willen houden,die hun schouders optrekken,en in je gezicht zeggen dat je "niet moet zeiken"dan nog de muziek in een gezellige toon houden??

:) :) :) :) ( <= even die erbij,anders lees je het weer als ergenis?? en het is nu gewoon een vraag...)