xXutopiaXx, ze is ook echt heel schattig, en heel tam, zodra ik de keukendeur open doe komen ze gelijk allebei aanrennen. En als ik door de tuin loop, lopen ze continu achter me aan, of zitten bij me in de buurt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coconut schreef:[ [url=m/PkQadS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xr3w1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
De houten kist is inmiddels vervangen voor een kunststof hondenhokhelemaal blij mee.
Hier twee grote konijnen, waaronder een Vlaamse Reus dame. Ze hebben een kennel van 2.5 X 2.5 meter
capopjekop schreef:Het dakje zit relatief hoog. Regent de mestbak met wat wind niet alsnog nat?
Schemerdier schreef:@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden)
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen![]()
@Coconut. Ik denk dat de richtlijnen ongeveer 1m2 per kilo konijn zijn, dus je kan het makkelijk uitrekenen om te zien of je goed zit. (Al vind ik dat zelf aan de hele lage kant). Het lijkt me echter dat zeker zo'n groot konijn nooit eens zijn benen kan strekken op jouw stukje... Vind je dat niet zonde?
Schemerdier schreef:@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden)
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen
Anna79 schreef:Serieus Coconut, krijg je pb's? Moet niet gekker worden , de konijnenpolitieofzo?
Mijn konijnen hebben wel veel meer ruimte gehad dan ze nu hebben, maar soms veranderen er dingen, zo hebben wij nu een hond waardoor de konijnen niet meer los kunnen. Daardoor een extra ren gebouwd maar die is vrij smal en zal qua oppervlakte wel niet aan het hier genoemde formaat voldoen. Toch zijn mijn konijnen er erg content mee. Paar buizen er in en een kartonnen doos doet het altijd goed. Die van mij zijn inmiddels 11 en 7 jaar, dus de wilde haren zijn er wel een beetje af... Je kan niet altijd alles perfect hebben en volgens mij heeft iedereen hier het beste met zijn konijnen voor, dus als we onderling ook een beetje lief blijven...
Amber_anne schreef:Schemerdier schreef:@Amber_Anne, ze zitten nu al 2 maanden in de nieuwe ren men hebben nog niet gegraven. Van de witte weet ik dat ze het wel doet, de bruine heb ik nog nooit zien graven, ik heb hem nog niet zo lang (mijn allereerste konijn is net voor de hittegolf overleden)
Zolang ze zichzelf niet uitgraven, wat nu al niet zo makkelijk meer is met de roosters, mogen ze van mij zo veel graven als ze willen
Gecondoleerd, was ze/hij al oud?
Ik ben benieuwd of ze nog gaan graven. Ben hier van plan om mijn konijnen in de zomer ook naar buiten te doen en zat te denken om een gaas Kuip in te graven maar zou natuurlijk ook alleen de randen kunnen doen.