Zijn wij geschikt voor een hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:45

kriistellx schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Ja, TS. Jullie zijn geschikt voor een hond.

Wij hebben thuis een klein hondje wat de hele dag in huis mag rondlopen. Van 8:00u tot ong. 13:30 is ze alleen thuis en dat is voor haar geen probleem.
We hebben haar geleerd om te wachten. Wat je ook kunt doen is zo'n puppymatje neerleggen om op te plassen. Zo kunnen ze toch even een plasje doen als ze heel nodig moeten.
's Ochtends wordt onze hond uitgelaten en 's avonds voor het slapen gaan ook.
Eten en drinken staan de hele dag gewoon, ze kan eten en drinken wanneer ze wilt.

Er zijn ook services die je hond op komen halen. Moet je even aan de buurvrouw vragen of ze de deur open wil doen oid.
Is wel aan de prijs maar dan gaat je hond samen met andere honden lekker wandelen. Onze buren doen daaraan en het bevalt ze goed.

En waarom ben je nu ineens van mening veranderd als ik vragen mag?

Nee hoor, ik ben niet van mening veranderd.
Maar naar mate het topic verder komt krijgen we steeds meer informatie over jou en het houden van je hond.
Ik heb het niet over het deel van wel/niet uitlaten, want hierbij is de gequote mening van mij van toepassing, maar over het feit dat je een hond zomaar in ene de eerste week al alleen laat of maar een weekje vrij hebt om je hond aan je huis te laten wennen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:49

Nikka schreef:
Leffroi schreef:
Wetenschappelijk ja. Maar ik heb hier toch een aardig gelukkig hondje naast mij liggen en ook hij is wel eens een aantal uurtjes alleen thuis. Wij vermenselijken de dieren teveel.

Als je bij mijn stageboer komt, moet je ze eens horen over zogenaamde 'wetenschappers', die zeuren over het welzijn van een koe, maar ondertussen nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien. Wetenschap zegt mij wat dat betreft niet zoveel, praktijkervaring wel.

Die van jou is max 5 uur alleen, daar gaat het hier niet over. Het gaat om honden die vrijwel dagelijks langer dan dat alleen zijn. Plus dat mensen nog sociale verplichtingen hebben, de hond 's nachts alleen slaapt, sporten, boodschappen enz. Er blijft dan vaak maar weinig tijd over voor een dier.

Waar haal jij die 5 uur vandaan? En waar staat dat dit bij ts het geval is?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:53

Nikka schreef:
Plus dat mensen nog sociale verplichtingen hebben, de hond 's nachts alleen slaapt, sporten, boodschappen enz. Er blijft dan vaak maar weinig tijd over voor een dier.

En met die stelling beweer je dus dat geen enkel mens geschikt is voor een hond, aangezien 'mensen nog sociale verplichtingen hebben' die dwarszitten bij het correct kunnen houden van een hond?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:55

Leffroi schreef:
Langst dat hij ooit alleen heeft gezeten zal een keer van 11 tot 4 zijn geweest. Natuurlijk is ie blij als we dan thuis komen, maar als hij nog een uurtje had 'moeten' slapen, was hem dat ook best geweest. En hoge nood? Nee, als ze gewend zijn meerdere uren niets te kunnen doen qua behoefte, dan is er geen probleem. Ze kunnen immers een hele nacht zonder hun behoefte te doen, dus dan wil dat overdag ook wel.

Lastig als je zelf niet meer weet wat je zelf hebt geschreven ;) Of je moet het over 4 uur 's nachts hebben gehad.En wie zegt dat het over TS gaat? Jij hebt het over jouw o zo tevreden hondje. Bij TS zit het hondje wel een stukje langer alleen, weliswaar niet elke dag.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:57

Arc_En_Ciel schreef:
Nikka schreef:
Plus dat mensen nog sociale verplichtingen hebben, de hond 's nachts alleen slaapt, sporten, boodschappen enz. Er blijft dan vaak maar weinig tijd over voor een dier.

En met die stelling beweer je dus dat geen enkel mens geschikt is voor een hond, aangezien 'mensen nog sociale verplichtingen hebben' die dwarszitten bij het correct kunnen houden van een hond?

Zeg ik dat? Nee hoor dat maak jij er van.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:59

Arc_En_Ciel schreef:
Nikka schreef:

Mensen die full time werken en bij hun sociale verplichtingen ook nog eens de hond niet mee kunnen nemen: nee inderdaad die zijn niet geschikt om een hond te bieden wat hij nodig heeft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:01

Nikka schreef:
Leffroi schreef:
Langst dat hij ooit alleen heeft gezeten zal een keer van 11 tot 4 zijn geweest. Natuurlijk is ie blij als we dan thuis komen, maar als hij nog een uurtje had 'moeten' slapen, was hem dat ook best geweest. En hoge nood? Nee, als ze gewend zijn meerdere uren niets te kunnen doen qua behoefte, dan is er geen probleem. Ze kunnen immers een hele nacht zonder hun behoefte te doen, dus dan wil dat overdag ook wel.

Lastig als je zelf niet meer weet wat je zelf hebt geschreven ;) Of je moet het over 4 uur 's nachts hebben gehad.En wie zegt dat het over TS gaat? Jij hebt het over jouw o zo tevreden hondje. Bij TS zit het hondje wel een stukje langer alleen, weliswaar niet elke dag.

Ach ja, foutjes maken is menselijk. En 's nachts slaap ik, dus dan krijgt de hond ook geen aandacht. Vaak is dat ook 8 uurtjes, dus misschien moet ik mijn hond wel weg doen. Hij krijgt anders meer dan de helft van een dag geen aandacht, dus wat doe ik eigenlijk nog met een hond, nietwaar? En het kan trouwens best dat hij ook wel eens 8 uurtjes alleen heeft gezeten -shocking-.

En verder mag ik toch hopen dat we over de ts spreken, want zij heeft toevallig het topic geopend.

Shoot, nou ga ik ook offtopic..

mika11

Re: Zijn wij geschikt voor een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:05

Ik vraag me af of de TS nog wel wil reageren in haar eigen topic, als ze weer gaat teruglezen. :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:47

geerke schreef:
Oenka schreef:
wat we ook adviseren, ts doet er niets mee :n de hond zal er komen...staat al vast dat hij in de herfstvakantie komt....

TS waarom open je een topic of je geschikt bent als je besluit toch al vast stond?
Merendeels zegt niet geschikt, en toch doe je het!

Tijd verspilling dus, dit topic

ik ben nog nooit een topic tegengekomen waarin de TS doet wat geadviseerd word ;)
Iedereen opent topics met een vraag waar ze zelf eigelijk al lang uit zijn.

Geertje krijgt wat mij betreft de hoofdprijs!
Helemaal waar Geertje..... bij deze zal ik mezelf ook heilig beloven niet meer te reageren op dergelijke topics...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:58

Grootste reden om het NIET te doen vind ik dat de volwassene in het gezin er niet voor kiest uit eigen beweging, EN niet de primaire zorg en tijd erin steekt omdat diegene fulltime van huis is.
Een meisje/ kind van die leeftijd de verantwoordelijkheid geven over een dier kan goed gaan, maar meestal loopt dit fout en moet de ouder het alsnog oplossen.
Uiteindelijk resulteert dit in een advertentie waarin het dier weer aangeboden wordt.
Want het dier komt voor het kind, maar het kind kan de verantwoordelijkheid niet dragen (terecht) en zit nog volop in zijn haar eigen ontwikkeling.
Uiteindelijk trekt de hond dan aan het kortste eind...

Hoeveel pony's worden er ook niet terzijde geschoven omdat pa en ma een kleine pony cadeau hebben gedaan aan hun kind, maar er na een paar maanden niet meer naar omgekeken wordt?
De meeste kinderen verliezen gewoon snel hun interesse, dat hoort bij de leeftijd.
Een ouder moet alleen een dier nemen wanneer zij dat zelf graag willen en alle benodigde tijd en energie erin willen steken... en anders niet!

Dus mijn antwoord blijft: niet doen!
Maar dat zal iedereen 'de ballen wezen'... want zoals Geertje idd al terecht aangaf: mensen openen een topic, maar willen niet weten wat je vind, ze hebben al besloten....

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:52

Nou Ninx jij bent ook lekker negatief. Kinderen zijn misschien minder verantwoordelijk dan volwassenen, maar daarvoor zijn ze kind. En als de moeder erachter staat dan is dit een hele mooie manier om dit te oefenen. TS komt op mij over als een net opgevoed kind en dat is de verdienste van haar moeder (waar wij verder niks over weten, want zij post hier niet), dus ga ervan uit dat ze ook haar dochter op haar verantwoordelijkheden wijst indien nodig.
Voorbeeld dat het wel goed kan gaan ben ik zelf. Mijn ouders hebben me op 10-jarige leeftijd een hond uit het asiel gegeven, omdat ik dat zo graag wilde, mijn ouders niet. Er werden vooraf afspraken gemaakt dat ik haar elke ochtend en na school moest uitlaten (mijn vader deed het savonds), haar eten en drinken moest geven en met haar naar de dierenarts ging wanneer nodig. Dit heb ik altijd zonder te mokken gedaan. Ik liet haar elke ochtend uit, ook toen ik ouder werd en op stap ging en ook toen mijn ouders gingen scheiden en de hond bij mijn vader bleef wonen en ik met mijn moeder mee ging. Dan stond ik eerder op en fietste ik voor school langs mijn vader om haar uit te laten en na school weer.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:48

Ninx schreef:
Grootste reden om het NIET te doen vind ik dat de volwassene in het gezin er niet voor kiest uit eigen beweging, EN niet de primaire zorg en tijd erin steekt omdat diegene fulltime van huis is.
Een meisje/ kind van die leeftijd de verantwoordelijkheid geven over een dier kan goed gaan, maar meestal loopt dit fout en moet de ouder het alsnog oplossen.
Uiteindelijk resulteert dit in een advertentie waarin het dier weer aangeboden wordt.
Want het dier komt voor het kind, maar het kind kan de verantwoordelijkheid niet dragen (terecht) en zit nog volop in zijn haar eigen ontwikkeling.
Uiteindelijk trekt de hond dan aan het kortste eind...

Hoeveel pony's worden er ook niet terzijde geschoven omdat pa en ma een kleine pony cadeau hebben gedaan aan hun kind, maar er na een paar maanden niet meer naar omgekeken wordt?
De meeste kinderen verliezen gewoon snel hun interesse, dat hoort bij de leeftijd.
Een ouder moet alleen een dier nemen wanneer zij dat zelf graag willen en alle benodigde tijd en energie erin willen steken... en anders niet!

Dus mijn antwoord blijft: niet doen!
Maar dat zal iedereen 'de ballen wezen'... want zoals Geertje idd al terecht aangaf: mensen openen een topic, maar willen niet weten wat je vind, ze hebben al besloten....

Over de verantwoordelijkheid ben ik het niet eens (ja ja, zegt de 14 jarige). Ik heb al 4 jaar lang een eigen paard, van mijn 10de dus, daar heb ik altijd alleen voor gezorgd. Natuurlijk had ik rond mijn 13de even een tijdje dat ik minder zin had om te gaan, maar dat is nu helemaal over en ik ga zoveel als ik kan naar mijn paard, bijna elke dag dus.

Maar het probleem bij de Ts is dat de hond veel te weinig beweging gaat krijgen naar mijn denken...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:06

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:36

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic ondanks moderatoraanwijzingen toch is verzand in een discussie over buiten laten etc. plaats ik hier een slotje. Het staat TS vrij om opnieuw een topic aan te maken waar ze haar ervaringen met haar nieuwe hondje toont.