Onze hond is goed ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 00:27

Het likken valt mee hoor. En ik zorg ervoor dat ik of me vriend thuis zijn. Hij word absoluut niet alleen gelaten (dat ik me vandaag dood heb verveeld, nemen we maar voor lief, hahaha!)

Bedankt voor het mee denken allemaal. @ astridklomp, dit is ook nooit in ons opgekomen, omdat daar naar geen symptomen waren. Het kon van alles toen zijn. Hij poepte gewoon normaal en dit zou normaal gezien stoppen. (er zit namelijk iets in de weg, maar dat stukje zal wel gediend hebben als open/dicht klepje)
Snachts krijgt die inderdaad een tshirt aan en dit werkt gelukkig goed.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 17:55

Zo net is ze condoompje verwijderd (waar het laatste vocht ect doorheen kon) en dit moet langzaam dicht groeien. De DA zei ook dat het nu de goede kant op gaat. Kans dat het nu nog mis gaat (buikvliesontsteking of lekkage) zijn nu minimaal!

We hebben in een korte periode 2 honden verloren door soort gelijk iets, dus ben blij dat nr 3 het eindelijk red!!!!! *\o/*

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:15

Geweldig!!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 17:40

Deze week al 3 x op rij naar de DA geweest. Omdat ik het elke keer niet vertrouw. de DA belt me ook elke avond nog eens op. Top hoor! (DA word vast al gek van me over bezorgdheid)

Omdat het buikvocht er nog steeds moet uitlopen, lekt die best wel veel. Zolang het geen pus is, is het goed. Nu maak ik me elke keer druk of het dus wel goed is. Ook heeft hij pech dat ze wond aan de buitenkant ontstoken is :(, waardoor die blijft likken.

Voor hem is het nu ook bloedheet. Normaal kan die lekker zwemmen, maar dat is nu geen optie.
Gelukkig heb ik een aardige buurman, waar ik ze tuinslang van mag lenen. Dus lekker helemaal afgespoten. Nu waren we net weer binnen, en ze wond ging echt veel lekken. Ik weer in de stress..

Maarja water en bloed/vocht.. Verdunt natuurlijk!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:44

Nouja liever teveel dan te weinig natuurlijk :P Wel erg fijn dat je DA zo betrokken is, dat geeft iig een goed gevoel :j En ik zou me ook zorgen maken met deze tempraturen en zo'n nare wond. Maar gelukkig lijkt het allemaal goed te gaan!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 17:56

Zeker waar! Maar eigenlijk zijn we deze week al 3 x voor niks gegaan.. :+ Maar vroeg me steeds af of ze wond er wel goed uit zag ect ect. Welke extra antibiotica gekregen en wat meer pijnstillers. Wil absoluut niet dat die extra pijn moet lijden.

Kwam net ook pas op het slimme idee, om een nat t-shirt aan te doen. Koelt ook af toch ? :Y)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:04

Of zo'n koelbandana aanschaffen of een koelmat?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 18:13

Ja maar tshirt heb een dubbele werking. Hij kan niet aan zn wond likken EN het koelt!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:17

een nat t-shirt werkt heel kort voor verkoeling en word daarna warm.

leg zelf eens een natte theedoek op je arm :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:33

wat voor temp heeft water nodig om tot verdampen te komen???? heet dus

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 18:44

Ja dat is ook waar. Niet over nagedacht. Het was goed bedoeld iig.

Snap je niet speurneusc..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:47

Als water 100 graden is begint het te verdampen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:56

Dan kookt het, verdampen doet het gelukkig al bij lagere temperaturen, anders zou bijvoorbeeld zweten heel zinloos zijn :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:59

Misschien zeg ik zo heel hard 'oooooooohhhh' .. maar snap de link niet zoo.. water verdampen, nat tshirt.. ?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:23

Afspoelen met water heeft bij een hond helaas niet zoveel nut en kan zelfs in je nadeel werken wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Er gaat zich namelijk een laagje vormen waardoor het extra warm wordt. Daar doe je een hond in eerste instantie ook geen plezier om te gaan zwemmen als het zo heel erg warm is. Tijdens het zwemmen misschien wel, maar daarna echt zo snel mogelijk en zo goed mogelijk droog maken. Honden zweten niet, dus dat natte laagje hebben ze niets aan. Wel kun je goed hun bek koelen en pootjebaden!

Een t-shirt (droog) is een goede manier om te voorkomen dat ie aan het wondje gaat likken. Misschien een beetje vaseline als hij wat meer dicht is gaan smeren? Dat voorkomt dat het wondje wat gaat trekken.

Lastig allemaal. Je hond zo hulpeloos zien liggen en eigenlijk niets kunnen doen.. Succes!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 22:46

Ik had wel het gevoel dat het hielp toen ik hem nat spoot. En heb 2 x even pootje met hem wezen baden. Kon die geloof ik ook wel waarderen. Is dit verhaal niet alleen bij honden met een ondervacht/dubbele vacht? Dit heb hij namelijk sowieso niet. Afdrogen doe ik echt nooit na het zwemmen, denk dan altijd, koelt die nog ff lekker af. :+

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:54

speurneusc schreef:
Als water 100 graden is begint het te verdampen.

Hoe droog jij je was dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:45

Leffroi schreef:
Afspoelen met water heeft bij een hond helaas niet zoveel nut en kan zelfs in je nadeel werken wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Er gaat zich namelijk een laagje vormen waardoor het extra warm wordt. Daar doe je een hond in eerste instantie ook geen plezier om te gaan zwemmen als het zo heel erg warm is. Tijdens het zwemmen misschien wel, maar daarna echt zo snel mogelijk en zo goed mogelijk droog maken. Honden zweten niet, dus dat natte laagje hebben ze niets aan. Wel kun je goed hun bek koelen en pootjebaden!

Een t-shirt (droog) is een goede manier om te voorkomen dat ie aan het wondje gaat likken. Misschien een beetje vaseline als hij wat meer dicht is gaan smeren? Dat voorkomt dat het wondje wat gaat trekken.

Lastig allemaal. Je hond zo hulpeloos zien liggen en eigenlijk niets kunnen doen.. Succes!

een hond natmaken heeft wel degelijk zin.Weleens van het dauwpunt gehoord?
Als hij nat is neemt de vacht het dauwpunt aan....die is vele malen lager dan de echte temperatuur.
Ik zit op het moment ook met een niet zo gezonde hond en het is hier 30+.Hij voelt zich veel prettiger als ik hem even onder de slang zet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:59

geerke schreef:
Leffroi schreef:

een hond natmaken heeft wel degelijk zin.Weleens van het dauwpunt gehoord?
Als hij nat is neemt de vacht het dauwpunt aan....die is vele malen lager dan de echte temperatuur.
Ik zit op het moment ook met een niet zo gezonde hond en het is hier 30+.Hij voelt zich veel prettiger als ik hem even onder de slang zet.

Zo, moet dat direct op zo'n toon?

Op het moment zelf is het verkoelend, maar als je vervolgens je natte hond in de zon laat lopen, is dat niet verkoelender, integendeel.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 15:00

Ik weet niet of het wel of niet goed is. maar het lijkt te werken, dus doe t lekker toch wel. hahahaha. _/-\o_

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:01

briitje schreef:
Ik weet niet of het wel of niet goed is. maar het lijkt te werken, dus doe t lekker toch wel. hahahaha. _/-\o_

Dat het lijkt te werken... Dat is het belangrijkste!!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 15:03

Hij stopt met hijgen, in het begin vond die de tuinslang eng, maar daarna bleef die lekker staan. Daarna lekker naar binnen gegaan, zodat die lekker kon likggen. Is hij toch ff afgekoeld? :Y) En ik ga af en toe ook even naar t strandje toe, dat die even met ze pootjes erin kan. Dit verkoeld ook. En als hij wil zwemmen, omdat die t heet heb, hou ik hem niet tegen hoor (nu natuurlijk niet ivm open wond)
Laatst bijgewerkt door briitje op 19-07-13 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:03

Er is ook wel een verschil tussen een hond die met deze hitte gaat zwemmen en dan nog een stuk naar huis moet lopen, of een hond die in de tuin schaduw en een tuinslang of waterbadje tot zijn beschikking heeft :j

Als hond het lekker vind gewoon doen, dit weer is voor (bijna) geen een dier leuk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:02

Als je een tuin heb kan je ook een opblaas badje voor hem neerzetten

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:06

Leffroi schreef:

Gisteravond met een hond met spoed naar de dierenarts geweest en DA wist niet wat het was een zonnesteek of vergiftiging. Ze had ook koorst dus heeft valium en iets tegen een eventuele vergiftiging gekregen en ook haar moesten we echt koelen met natte natdoeken.

Gelukkig is ze nu weer helemaal de oude.