Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, waardoor die blijft likken.
Wel erg fijn dat je DA zo betrokken is, dat geeft iig een goed gevoel
En ik zou me ook zorgen maken met deze tempraturen en zo'n nare wond. Maar gelukkig lijkt het allemaal goed te gaan!
Maar vroeg me steeds af of ze wond er wel goed uit zag ect ect. Welke extra antibiotica gekregen en wat meer pijnstillers. Wil absoluut niet dat die extra pijn moet lijden.
Leffroi schreef:Afspoelen met water heeft bij een hond helaas niet zoveel nut en kan zelfs in je nadeel werken wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Er gaat zich namelijk een laagje vormen waardoor het extra warm wordt. Daar doe je een hond in eerste instantie ook geen plezier om te gaan zwemmen als het zo heel erg warm is. Tijdens het zwemmen misschien wel, maar daarna echt zo snel mogelijk en zo goed mogelijk droog maken. Honden zweten niet, dus dat natte laagje hebben ze niets aan. Wel kun je goed hun bek koelen en pootjebaden!
Een t-shirt (droog) is een goede manier om te voorkomen dat ie aan het wondje gaat likken. Misschien een beetje vaseline als hij wat meer dicht is gaan smeren? Dat voorkomt dat het wondje wat gaat trekken.
Lastig allemaal. Je hond zo hulpeloos zien liggen en eigenlijk niets kunnen doen.. Succes!
geerke schreef:Leffroi schreef:Afspoelen met water heeft bij een hond helaas niet zoveel nut en kan zelfs in je nadeel werken wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Er gaat zich namelijk een laagje vormen waardoor het extra warm wordt. Daar doe je een hond in eerste instantie ook geen plezier om te gaan zwemmen als het zo heel erg warm is. Tijdens het zwemmen misschien wel, maar daarna echt zo snel mogelijk en zo goed mogelijk droog maken. Honden zweten niet, dus dat natte laagje hebben ze niets aan. Wel kun je goed hun bek koelen en pootjebaden!
Een t-shirt (droog) is een goede manier om te voorkomen dat ie aan het wondje gaat likken. Misschien een beetje vaseline als hij wat meer dicht is gaan smeren? Dat voorkomt dat het wondje wat gaat trekken.
Lastig allemaal. Je hond zo hulpeloos zien liggen en eigenlijk niets kunnen doen.. Succes!
een hond natmaken heeft wel degelijk zin.Weleens van het dauwpunt gehoord?
Als hij nat is neemt de vacht het dauwpunt aan....die is vele malen lager dan de echte temperatuur.
Ik zit op het moment ook met een niet zo gezonde hond en het is hier 30+.Hij voelt zich veel prettiger als ik hem even onder de slang zet.
En ik ga af en toe ook even naar t strandje toe, dat die even met ze pootjes erin kan. Dit verkoeld ook. En als hij wil zwemmen, omdat die t heet heb, hou ik hem niet tegen hoor (nu natuurlijk niet ivm open wond) Leffroi schreef:Afspoelen met water heeft bij een hond helaas niet zoveel nut en kan zelfs in je nadeel werken wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Er gaat zich namelijk een laagje vormen waardoor het extra warm wordt. Daar doe je een hond in eerste instantie ook geen plezier om te gaan zwemmen als het zo heel erg warm is. Tijdens het zwemmen misschien wel, maar daarna echt zo snel mogelijk en zo goed mogelijk droog maken. Honden zweten niet, dus dat natte laagje hebben ze niets aan. Wel kun je goed hun bek koelen en pootjebaden!