Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:15

Als de situatie veranderd was dan zouden ze mama bijvoorbeeld al nu steriliseren zodat er geen ongelukjes meer kunnen gebeuren :) althans dat zou ik doen. Mijn opmerking was ook meer gericht op het feit dat ze al geen geld wouden uitgeven aan de sterilisatie van de poes en dan ook nog eens een (waarschijnlijk) katertje erbij gaan nemen wat dus betekend dat er zeker 1 van de twee moet worden geholpen. Je wilt geen nest van een moeder en zoon ;) Ik bedoel het absoluut niet rot :n Dus mocht de situatie opeens spontaan verandert zijn dat er wel geld aanwezig is of iets dergelijks, dan moet je mijn berichten vergeten :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:17

Renee je gaat er nu bijna klakkeloos vanuit dat de rode een kater is maar dat weet je helemaal niet.
En ik persoonlijk zou een poes die nu net bevallen is niet vandaag al bij de DA afzetten om te Casteren.
De deuren goed dicht houden dat zou ik wel doen.
Laatst bijgewerkt door moyra op 09-07-13 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:18

friendly schreef:
En totdat je dat weet, mag je er niet over oordelen. Je weet het niet dus ga even ergens anders negatief doen.

Mijn post is misschien negatief voor egoistische mensen die het allemaal niet willen horen. Denk eens aan de dieren. Die zouden het zéker niet negatief vinden :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:19

Geryon schreef:
friendly schreef:
En totdat je dat weet, mag je er niet over oordelen. Je weet het niet dus ga even ergens anders negatief doen.

Mijn post is misschien negatief voor egoistische mensen die het allemaal niet willen horen. Denk eens aan de dieren. Die zouden het zéker niet negatief vinden :)

Ik denk niet anders als aan mijn dieren maar vind jou post zeker wel negatief.
Rare beredenering van je zeg
Laatst bijgewerkt door moyra op 09-07-13 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:19

Lifaya: Daar heeft TS niks over gezegd maar wie zegt dat dit niet gebeurt? Dat weet je helemaal niet dus wacht eerst af wat TS hierover zegt voor het een en ander te speculeren. Pas als TS iets zegt er over kunnen wij oordelen, tot die tijd ons versmelten aan die lieve kleine hummeltjes :)
Laatst bijgewerkt door friendly op 09-07-13 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:20

moyra schreef:
Renee je gaat er nu bijna klakkeloos vanuit dat de rode een kater is maar dat weet je helemaal niet.
En ik persoonlijk zou een poes die nu net bevallen is niet vandaag al bij de DA afzetten om te Casteren.

daarom zeg ik waarschijnlijk ;)

Er word juist wel aangeraden om na de bevalling te steriliseren, althans, heb dit vaker voorbij zien komen bij bijvoorbeeld asielkatten die daar bevallen zijn en dan meteen worden geholpen :)

Maar nogmaals, het is alleen goedbedoeld advies.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:20

Ik vind de opmerking ook negatief, maar niet onterecht. Ik vind dit hele gebeuren ook niet veel met dierenliefde te maken hebben.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:21

Mja, ik ben niet egoïstisch en ik snap ook wat je wilt zeggen maar ik vind je ook negatief... Op zo'n manier jouw standpunt door willen drukken maakt eerder dat mensen hun kont tegen de krib gooien, dat zou ik tenminste doen :+ Bovendien weet je niks van de situatie en ga je wel erg klakkeloos van dingen uit, tenzij je door de computer in hun leven kan kijken maar er zijn er niet veel die dat kunnen...

TS: Ben benieuwd naar duidelijker foto's en help moeders een beetje met zoveel kroost :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:25

lifaya schreef:
moyra schreef:

daarom zeg ik waarschijnlijk ;)

Er word juist wel aangeraden om na de bevalling te steriliseren, althans, heb dit vaker voorbij zien komen bij bijvoorbeeld asielkatten die daar bevallen zijn en dan meteen worden geholpen :)

Maar nogmaals, het is alleen goedbedoeld advies.

Ik snap dat je alleen goed bedoelde adviezen wilt geven dat wil ik ook :D
Echter mijn keuze zou het niet zijn om moederpoes nu direct te laten helpen, het is nog een kitten, net bevallen en dan nog moeten herstellen van een operatie en voor 6 kittens zorgen vind ik erg veel voor zo een diertje.

friendly

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:31

In de komende periode zou ik me inderdaad eerst druk gaan maken dat moeders gewoon niet kan ontsnappen. Al zal ze wel bij haar kroost willen blijven en dan pas gaan denken aan sterilisatie. Ong als de kittens het huis uit gaan denk ik.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:36

friendly schreef:

Dit bedoel ik.
Ze hebben het niet expres gedaan, dus je mag niet oordelen.
En Ts is afhankelijk van haar ouders, die is minderjarig.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:40

De kleur van katten zitten op de X gen bij katten
Een kater heeft 1 X en 1 Y gen XY en heeft dus altijd maar 1 kleur (wit is een gebrek aan kleur en is dus op zich geen kleur
Een poes heeft 2 x een X gen XX en kan dus 2 kleuren hebben en dat zien we terug bij schilpadpoezen (rood en zwart) of lapjes
Ook hier is wit dus weer het gebrek aan kleur
De poes van TS is een schildpadpoes en dus 2 kleurig en als de papa van de kittens een rode kater is heb je dus net zo veel kans op rode poezen als op rode katers.

Ts geniet maar van je de kleintjes en zorg vooral HEEEEEL goed voor mamma.
6 kittens is voor elke poes een zware klus om ze groot te krijgen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:48

Cam, de poes van TS is volgens mij gewoon een cyper hoor? :)
edit: had alleen de eerste foto's gezien, op andere foto's heeft ze idd andere kleuren er door heen :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:00

lifaya schreef:
Cam, de poes van TS is volgens mij gewoon een cyper hoor? :)
edit: had alleen de eerste foto's gezien, op andere foto's heeft ze idd andere kleuren er door heen :)

Op de derde foto is duidelijk te zien dat de poes 2 kleurig is.
Ze heeft een rood vlekje op haar ene voorpootje.
en op de andere foto's zijn vage rode vlekjes te zien op haar flank,dus genetische is de poes 2 kleurig.
haha maar dat had je zelf ook al gezien

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:06

Ja idd, je ziet op de andere foto's duidelijk dat ze rode vlekken er door heel heeft :j

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:07

kan je bij katten een nestje krijgen van moeder en zoon? is dat bij alle dieren zo ook bij paarden en paarden broers en zussen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:08

Tuurlijk kan het wel...maar dit wil je natuurlijk niet. :+

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:09

dat denk ik ook niet

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:15

Jemig wat een gezeik hier op de Ts! daar gaat zij toch niet over! ze is minderjarig, wij kennen deze mensen niet...dus niet zo 'bokt' hard oordelen. Misschien is er al een afspraak gemaakt voor een sterilisatie?
en anders het is hun keuze dus laten we nou maar gewoon genieten van die prachtige kittens :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:24

of je doet geen sterilisatie dan heb je weer zooo mooi nestje
Scheelt ts d'r ouders ook wat geld haha

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:18

Vereentjex schreef:
Jemig wat een gezeik hier op de Ts! daar gaat zij toch niet over! ze is minderjarig, wij kennen deze mensen niet...dus niet zo 'bokt' hard oordelen. Misschien is er al een afspraak gemaakt voor een sterilisatie?
en anders het is hun keuze dus laten we nou maar gewoon genieten van die prachtige kittens :)

Maar het is wel TS die 1 van de kittens wil houden en wil proberen haar vader over te halen ;)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:19

Dat is waar

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 08:05

Pppfff wat een gezijk weer.

Naja ik wou niet echt me baby er van maar me moeder wou altijd een rooie.
We geven haar nu extra kittenmelk.
En als zij er klaar voor is doen we een sterelisatie maar de eerste komende weken nog niet

Zal straks even een paar foto's plaatsn

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 08:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat onduidelijke foto's de kittens bleven bewegen:-p
De laaste 2 moest ik boven de doos doen omdat moeders ze graag wou zien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:45

wat een prachtige kittens! Weet je de geslachten al? Dit is over het algemeen goed te zien als je bij het achterwerkje kijkt. Zie je onder het poepgaatje een verticaal streepje dan is het een poesje :j