Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:22

lifaya schreef:
of dump je het dier in het asiel,

ook nog moeten betalen voor een andermans kat haahh jij bent grappig

Rennie89

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:24

Dat is dus serieus het enige wat je te melden hebt op mijn hele bericht? :roll:

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:26

die kat heeft al genoeg geld gekost door de hond te beschadigen.. en dan ook nog voor hem moeten betalen haha ik dacht het ook niet.

hadden die mensen de kat maar niet buiten moeten laten lopen..

een agressieve kat moet bij mijn dieren uit de buurt blijven, anders zitten er concequenties aan vast

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:31

Sorry bello maar zo zwart wit is het niet. Je gaat geen dier doden omdat de eigenaren hun verantwoordelijkheid niet nemen ;) Het dier wat zijn NATUURLIJKE gedrag uitvoert, kan er niks aan doen. De enige die hier fout zitten zijn de betreffende eigenaren, de kat doet slecht wat de natuur van hem verwacht. jagen ;) Ik denk ook niet dat deze kat agressief is, hij beschermde zijn prooi. Denk dat je mijn berichten wat beter moet leren lezen. Ik kan bij mijn katten hun prooi weghalen zonder enig probleem. Maar mochten andere mensen dit doen, weet ik vrijwel zeker dat (vooral de kater) er heel ander gedrag bij komt kijken ;) En betreft de hond, mijn poes (de kat weer niet) valt ook honden aan als ze geen andere optie ziet. En het is echt geen agressieve kat hoor ;) Iedereen die hier op bezoek komt is gek van haar

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:38

een hond die uit agressief gedrag bijt word ook afgemaakt terwijl de eigenaar de hond zo heeft gemaakt... ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:41

een hond die bijt is niet per definitie agressief ;) zelfde geld voor deze kat. Ook een hond die agressief gedrag vertoont is dat niet meteen per definitie vanwege de eigenaar ;) nogmaals, niet alles is zo zwart wit. Een kat verdedigd zijn prooi. Een hond kan ook voernijd hebben, dan word die niet per definitie afgemaakt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:45

lifaya schreef:
Mijn (zwaar kreupele) poes heeft volgens mij een lente een heel eendennest gevangen, genoeg dieren die ze te grazen heeft genomen, zullen zat mensen zijn die dat vreselijk vinden en moordenaar zullen vinden en weet ik veel wat :+ (maar in mijn ogen zijn die eendjes al ten dode opgeschreven als ze door een kat gevangen worden die scheef rent vanwege 3 gescheurde kruisbanden maar jah, leg hun dat maar uit :') )

Als je last ondervind van een dier, dan bespreek je dit met de eigenaar. Mocht dit niet baten dan ligt je voor mijn part de politie in of dump je het dier in het asiel, maar je gaat niet een dier doden wat zijn natuurlijke instinct uitvoerd ;)

Mwah, als de eendjes net geboren zijn dan zijn ze nog niet zo snel hoor, dus ja ik vind het vreselijk. En ik vind je daar naïef in dat je dat zelf niet kunt verzinnen.

Vervelend TS dat de eigenaren van de kat zo reageren, ik hoop dat de wijkagent je kan helpen en dat het recht zijn beloop krijgt.
Kun je anders dit topic niet printen als een soort van bewijs?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:46

bello2005 schreef:
lifaya schreef:

Het kost jouw niets als je daar een vreemd dier komt brengen. Je moet alleen betalen als je je eigen kat/hond komt dumpen.

Verder erg nare afloop. Nog meer dieren dood en nog een paar boze eigenaar. Dat is behoorlijk onterecht dat ze jouw nu de schuld willen geven. Je hebt nota bene de dierenambulance gebeld je had hem ook kunnen laten lopen en dan hij had hij dood gegaan en dan had niemand er iets van geweten erg triest dat ze zo reageren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:48

Nee, waren geen pasgeboren eendjes ;) gok week oud of ouder. ze waren allemaal redelijk groot. Sommige hadden zelfs al beginnende veren ;) Dus denk wat je wil.
er was er denk ik 1 bij die wel jonger als een week was en die heb ik gewoon nog kunnen redden. Daarna naar het vogelopvang gebracht

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:08

Dan zijn het nog steeds ontzettend kleine, vrij langzame dieren. Dus nog steeds vind ik dat je maar te zorgen hebt dat jouw dier geen andere dieren doodt (afgezien van muizen, of op eigen terrein).

Bij schade van een hond loopt er tenminste nog vaak een eigenaar bij, de eigenaar van de kat is er vaak niet bij schade . Dan moet je ook maar net weten waar die thuis hoort en dan moet die eigenaar ook nog een bekennen dat hij de eigenaar is (gebeurt vaak niet) en hij moet ook nog accepteren dat het zijn kat is geweest (gebeurt nog minder). Ook van een aantal katten die bij ons komen (incl. schade die ze veroorzaakt hebben, kuikens geroofd, tuin werkelijk onbegaanbaar gemaakt door als toilet te gebruiken (nu liggen er dus alleen nog maar stenen - prikkers, grind, antikat, werkte allemaal niet - en autostoelen gesloopt) weet ik alleen van welke wijk ze waarschijnlijk komen. Ondanks dat ik één van die wijken bezorgt heb voor jaren, weet ik daar nog steeds maar van een paar katten waar die wonen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:19

Die lente wanneer mijn poes die kleintjes te pakken had, was de lente voor 1 van de strengste winters :) Die winter waren onwijs veel eenden doodgegaan van de honger, meerdere zaten vastgevroren in het water en noem maar op... Was erg sneu. Dus eigenlijk was het maar goed ook. Desalniettemin vind ik het natuurlijk heel sneu hoor, dat van die eendjes, maar het blijft de natuur :) Ze is verder een uitstekende muizenjager en blijft nu vrijwel 24/7 binnenshuis en anders in de tuin :) In de straat hier kent iedereen elkaars katten. Er loopt wel een onbekende rode kater rond die sproeit, maar daar hebben wij geen last van. En laatst een onbekende krolse poes. Maar verder nooit last van elkaar :) en zo hoort dat. Wij zijn in de straat qua dieren heel tolerant naar elkaar. we hebben ook 2 honden in de straat en mensen met kippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:56

Een kat is nou eenmaal een kat, die vangt alles wat los en vast zit. Een leeuw denkt ook niet: "Oh jee, dat antilopetje is nog maar net geboren, dus ik eet hem maar niet op." Het dier kan daar niets aan doen, de eigenaar ook niet (behalve je kat opsluiten). Het is het instinct van het dier, hij is een roofdier, wat hij vangt is voor hem een prooi. Je kan hem daar geen straf/watdanook voor geven, hij weet niet beter.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:58

TS, veel sterkte. Dit is zo'n rare wending in het verhaal.
Ik duim voor je dat het met een sisser afloopt.
Laat je niet kisten door een paar rare buren.

(die discussie over die eendjes is nogal off topic. Laat nou... )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 03:30

bello2005 schreef:
oei heftig,,, heb niet alles gelezen maar heb je wel al geprobeerd de kat te vangen?
en dat briefje,,, nja, het is misschien hard. maar zodra je de kat gevangen hebt , en eventueel er achter komt waar die kat vandaan komt,,, gewoon nek omdraaien en dan bij die mensen voor de deur leggen..

ik zou een dier nooit wat aan kunnen doen, maar zo'n agressieve kat,,, nee, plus dat hij ook nog eens je hond heeft beschadigd en je andere dieren.

heel veel succes ermee

Hekel aan katten ofzo? Pff

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:19

bello2005 schreef:
lifaya schreef:

Duh. Als je aangeeft dat het een vreemde kat is hoef je daar niet voor te betalen hoor. Alleen voor een eigen kat moet je betalen,

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:25

lifaya schreef:

Het kost jouw niets als je daar een vreemd dier komt brengen. Je moet alleen betalen als je je eigen kat/hond komt dumpen.

hoe kan een asielmedewerker zien dat je het dier hebt gevonden en dat het niet je eigen dier is?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:25

Cowgirl schreef:
bello2005 schreef:
oei heftig,,, heb niet alles gelezen maar heb je wel al geprobeerd de kat te vangen?
en dat briefje,,, nja, het is misschien hard. maar zodra je de kat gevangen hebt , en eventueel er achter komt waar die kat vandaan komt,,, gewoon nek omdraaien en dan bij die mensen voor de deur leggen..

ik zou een dier nooit wat aan kunnen doen, maar zo'n agressieve kat,,, nee, plus dat hij ook nog eens je hond heeft beschadigd en je andere dieren.

heel veel succes ermee

Hekel aan katten ofzo? Pff

ik een hekel aan katten,,, niet bepaald, ik heb er zelf 7;) maar die komen niet buiten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:32

bello2005 schreef:
lifaya schreef:

hoe kan een asielmedewerker zien dat je het dier hebt gevonden en dat het niet je eigen dier is?

Geloof mij maar: mensenkennis en inschatting is de nummer 1 kwaliteit van een goede asielmedewerker.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:35

er lopen genoeg 'domme' mensen rond. en je zegt het al een goede medewerker

maar zo kun je toch ook een eigen dier brengen en zeggen dat hij gevonden is.. er zijn genoeg slimmerikken die het zo kunnen spelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:36

Zoals ik al zei: geloof mij maar, ik heb genoeg dieren binnengebracht zien worden bij het asiel, en ze pikken er zo uit wat het werkelijke verhaal is.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:37

dat geloof ik graag,, maar dan nog genoeg mensen die een goed pokerface hebben:) je zult je nog vaak vergissen in mensen geloof mij daar maar in;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:38

bello2005 schreef:
dat geloof ik graag,, maar dan nog genoeg mensen die een goed pokerface hebben:) je zult je nog vaak vergissen in mensen geloof mij daar maar in;)

Tuurlijk. Weet je wat? Je hebt gelijk! *\o/*

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:40

blijkbaar heb je toch niet zo'n mensen kennis;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:21

Werkelijk Bello2005, je zit nu gewoon te rellen..
Bovendien is dat toch in alle situaties zo, dat mensen inschattingen moeten maken..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:23

ik ben niet aan het rellen..

het is de waarheid, er zijn genoeg mensen die goed zijn in hun vak;) een pokerface dus