Paperboy schreef:O maar voor mij hoeft niemand zijn hond bij zich te roepen hoor, mijn hond is geen monster!
Mijn hond bijt ook niemand, nooit gedaan ook...
Laat je hond maar lekker lopen, mij zit je niet in de weg.
Ik merk alleen dat mensen erg weinig over hebben voor elkaar tegenwoordig....
En daar sla je de spijker op zijn kop.. Wat is het nou voor moeite om even je hond terug te fluiten als er iemand aan komt met een aangelijnde hond en je hond gaat er naartoe? Haast niets.. Nihil. Als men dat er al niet voor over heeft, zodat iemand anders met hun aangelijnde hond wel lekker naar die mooie gebieden kan, hoe egoïstisch ben je dan.
Het is geen kwestie van 'telkens mijn hond bij me moeten roepen', want zoveel mensen met aangelijnde honden lopen er niet. Die één of twee keer in een wandelbeurt dat je je hond bij je moet roepen is de moeite haast niet waard.
En dan bedoel ik het niet dat iedereen hun hond maar bij zich moet roepen als er iemand aan komt met één aan de lijn trouwens. Om dat verschil wel even duidelijk te maken. Als de hond er niet naar toe gaat, zoals de hond van Gini, zou ik die ook lekker laten lopen en niet bij me roepen. Dat kun je ook niet verplichten en waarom zou je ook? Als je hond toch niet naar de ander gaat..
Maar wanneer een hond wel afstormt op één aan de lijn, dan vind ik het haast geen moeite voor de eigenaar om die hond bij zich te roepen.. En vind dat dit normale etiquette is, ook in een losloopgebied.
Daarnaast zou tolerantie ook niet misstaan, iets met rekening houden met elkaar.