Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loody schreef:tjongen tjonge.. gaan we weer... TS is de baas en zij bepaald of een hond op zijn rug gaat liggen of niet...
TS hoort de dominante te zijn over haar honden.. dus ook zij bepaald of de dominante reu op zijn rug moet of niet..
ZIJ is de baas en niet een hond

Loody schreef:zolang jij als eigenaar bij de honden bent ben jij de leider...jij bepaald wat er gebeurd.
Ik heb zelf jaren gewerkt op een hondenschool(puppycursus en moeilijke opvoedbare hondentrainingen gegeven) en tevens honden getraind KNPV.(ben eerlijk als ik zeg dat dat ruim 12 jaar geleden is)
Nu wordt er nog steeds gewerkt met onze honden.. dus ik denk dat ik van mezelf zeker mag zeggen dat ik verstand van heb.
Maar ik ben nooit te oud om te leren.
Opgekropte spanning vloeit juist af als de hond op zijn rug ligt en onspant....
Loody schreef:zolang jij als eigenaar bij de honden bent ben jij de leider...jij bepaald wat er gebeurd.
Ik heb zelf jaren gewerkt op een hondenschool(puppycursus en moeilijke opvoedbare hondentrainingen gegeven) en tevens honden getraind KNPV.(ben eerlijk als ik zeg dat dat ruim 12 jaar geleden is)
Nu wordt er nog steeds gewerkt met onze honden.. dus ik denk dat ik van mezelf zeker mag zeggen dat ik verstand van heb.
Maar ik ben nooit te oud om te leren.
Opgekropte spanning vloeit juist af als de hond op zijn rug ligt en onspant....

Sammy_xxs schreef:want zo gaat het er niet aan toe in een roedel. Als een ranghogere zegt genoeg, dan moet een ranglagere ophouden, zonder dat de leider daarin tussenkomt. Die pup heeft niets te willen, die moet zich schikken als ranglaagste. Dit zijn geen kinderen die speelgoed moeten leren delen hé, dit zijn honden die hun plaats moeten leren kennen....Nou en hij moet ook accepteren dat ze straks met zn 2e zijn, en dat de pup ook aandacht van hem wilt en met m stoeit.
Sammy_xxs schreef:@ Loody, Django ( is de nieuwe ) is vorige week vrijdag langsgekomen, en dat ging heel goed. Reno ( mijn hond) die was wel dominanter en django erg onderdanig. Maar ik heb reno een aantal keer op zn rug laten liggen, zodat django over hem heen kon gaan, en dat vond reno helemaal niet erg. Reno gedraagde zich echt volwassen, beetje over hem moederen enzo...
Maar het was gewoon de hele tijd gezellig samen spelen, samen uit 1 drinkbak drinken en samen eten.
Maar nu zijn de rollen natuurlijk duidelijk verdeeld omdat reno ouder is, dat kan nog gaan veranderen. Maar dat zal ik zeer zeker goed in de gaten houden
Dit weekend blijft django een weekend logeren, kijken hoe dat gaat, ik ben erg benieuwd

Sammy_xxs schreef:Ja naar zn mand sturen heb ik ook gedaan, maar dan kwam de pup steeds naar zn mand toe, dat is ook niet de bedoeling (dat is zijn plek) dan liever dat hij naast me ligt, en dat de pup af en toe naar hem wandeld hem likt in zn bek en trekt aan zn oren....
Hij moet dat toch ook accepteren, willen ze samen gaan leven.
Net zoals dat mijn kids ook alles bij hem kunnen doen, zonder dat hij zn lip optrekt. Dat heb ik hem ook geleerd.
Toen hield ik hem vast en mochten mn kids hem aaien en knuffelen.
Nu blijft hij uitzichzelf liggen.
Nou en hij moet ook accepteren dat ze straks met zn 2e zijn, en dat de pup ook aandacht van hem wilt en met m stoeit.
haha