Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:13

-O- De laatste berichten waren ook al niet echt positief, maar dit is wel weer erg definitief zeg......
Maar wel super dat je je gevoel gevolgd hebt en nu tenminste wel weet waar jullie aan toe zijn!!
Het is vandaag en morgen zeker warm, maar gelukkig van het weekend alweer een stukje koeler! De ventilatoren staan hier al weer aan en de honden liggen er heerlijk voor/onder :)

Ik wil je ábsoluut niet bang maken, maar houdt het alstjeblieft wel goed in de gaten zodat je tijdig de juiste beslissing kunt nemen! De dood van onze vorige hond was verre van een pretje, maar wij hebben nooit geweten wat ze echt mankeerde, anders had dat haar bespaard kunnen blijven ;(

Heel erg veel sterkte!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 22:03

Dankjewel!

A.s. maandag om 16 uur worden we bij de cardioloog verwacht om te starten met de juiste medicatie na dat er een diagnose gesteld is.
Morgen al wel vochtafdrijvers halen tm maandag.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door timokyana op 01-08-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:13

Ik wil niet banketstaaf doen hoor :o Maar willen ze wel zo lang nog wachten met de juiste medicatie te beginnen??
Persoonlijk zou ik denken, hoe eerder hoe beter?!
Hoe zijn jullie vandaag doorgekomen?? Wat was het achterlijk warm zeg.... En morgen wordt het nog een stuk warmer -O- Ik zie er nu al tegenop.... De ventilatoren staan al klaar, maar ze moeten ook nog een keertje uit natuurlijk :P

IMJ

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:18

Ach.. Wij hebben ook een hond gehad met een vergroot hart, zo sneu..
Goed dat je toch gegaan bent.. Helaas, ik had liever ander nieuws gehoord..

Sterkte!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 22:19

Afbeelding

Je doet niet banketstaaf hoor,vochtafdrijvers krijgt ze nu. Juiste medicatie kan pas als ze definitief weten wat het is.Helaas was maandag het snelst dat we terecht konden.
De vochtafdrijvers doen goed hun werk,minder hoesten en veel water plassen :D . Uitlaten beperk ik (ze mogen stiekem een klein plasje doen in de tuin) en we gaan 3 x uit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:23

Waarschijnlijk had ze dan flink wat vocht achter de longen, ze zal zich morgen vast een stukje beter voelen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:25

Dank je!
Dat wachten is altijd zo waardeloos.... Ik hoop zó dat ze straks met de juiste medicijnen nog een hele tijd mee kan!!
Wat fijn dat ze al minder hoest!! Dat is wel een goed teken!
Moet je ook opletten wat ze op een dag drinkt?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 22:30

Daar hebben ze eigenlijk niets over gezegd. Nou is het ook geen grote drinker (beide niet, eerder te weinig dan teveel).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:31

fijn dat je nu weet wat er aan de hand is!
Ik snap niet dat ze niet eerder foto's hebben gemaakt?
Hopelijk mag je nog een tijd van haar genieten met de juiste medicijnen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:41

timokyana schreef:
Daar hebben ze eigenlijk niets over gezegd. Nou is het ook geen grote drinker (beide niet, eerder te weinig dan teveel).

Het is nu helemaal lastig, want met het warme weer moet je juist ook weer in de gaten houden dat ze voldoende vocht binnen krijgen.....
Succes vandaag!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 09:04

Achteraf gezien ik ook niet geerke, moet al wat langer gespeelt hebben.

Vannacht hele nacht niet gehoest (heerlijk). Ze is lekker rustig en alert,ik houd jullie op de hoogte maandag.
Bedankt voor het meeleven!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:41

Wat super dat de nacht goed gegaan is!!
Fijn dat de vochtafdrijvers helpen!
En uiteraard erg benieuwd naar maandag!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 21:20

Afbeelding
Lekker overdags binnen en vanavond in de schaduw in de tuin gelegen, in rust wat meer gehoest maar vanavond de plastabletten weer gehad dus hopelijk een rustig nachtje.
Helaas is haar wratje niet goed afgebonden en kunnen we aankomende week terug langs de dierenarts voor een nieuwe poging.
Ik ga expres niet op maandag,1x een bezoek is wel voldoende en helaas word het maandag weer erg warm.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:33

Wat ziet ze er relaxed uit!! Maar wat is ze mager geworden zeg -O- Wat balen dat ze nu ook nog opnieuw moet voor die wrat... Zit met spanning af te wachten wat er maandag uit komt!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:49

och jee,wat is ze mager!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:30

ze is idd erg mager,er blijft niet veel van over ondanks dat ze redelijk eet.
Om eerlijk te zijn zakt de moed me wel een beetje in de schoenen, ze heeft niet 1x gehoest vandaag, dus positief echter als ze binnen op de tegelvloer heeft gelegen komt ze sinds vandaag moeilijk omhoog en lijkt dat door de achterpoten te zakken.rechtsachter vooral.
Voor mij dichtbij de harde grens. Niet meer zelf opstaan of ongemakkelijk is niet dierwaardig, misschien komt het omdat ze zwak is?
Haar hart gaat ook als een bezetene te keer, doordat ze zo mager is zie je op de zijkant van haar flank, bij haar hart goed de hartslag. Nou het lijkt wel boezemfibrilleren. Vind het ook wel heel spannend vandaag, maar hoop vooral op duidelijkheid. Is het nog waardig en in het slechtste geval hoe lang nog?
Overigens loopt ze bij het uitlaatrondje s ochtends nog voorop, fris en fruitig koppie .Maar zodra het tempo te snel word of ze moe word blijft ze achter. Ik durf niet ver meer te gaan want ik weet niet goed wat ze kan hebben. Gsm gaat nu standaard mee omdat de gedachte dat zo zo plots neer kan gaan me niet loslaat. Om eerlijk te zijn hoop ik het, dat haar hart stopt in haar slaap en ze er weinig weet van heeft. Het zou de keuze voor mij makkelijker maken. Maar goed, eerst eens zien wat de cardioloog zegt. Ik hoop dat ik het kan vinden want mijn tomtom is stuk.
Tegen 15 uur wil ik vertrekken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:18

Ik duim maar klinkt niet hoopvol. Arm dier, het is ook zo warm. Gelukkig vanaf morgen koeler misschien dan ietsje beter. Maar ja wanneer is het genoeg?

Hier ook een zorgenkindje door de warmte? Of toch definiteve aftakeling. Overmorgen als het koeler is weten we het.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:25

ach wat is ze mager..

en wat is het hart groot zo op de foto's...en hartproblemen,heb nu 2 honden gehad met hartproblemen,waarvan de laatste eignlijk nooit hoestte,alleen wel mager werd,zij kreeg zomaar een hartstilstand,gekke was dat ze een half uurtje daarvoor nog zo dwaas liep te doen dat we zeiden dat zij nog een paar jaar mee zou gaan,en waar we bij waren stopte haar hart..

de andere hond is ingeslapen vanwege maagkanker,niet eens voor haar slechte hart ,en dat hart was echt slecht...

je weet het niet,kan zomaar stil gaan staan :\ ,en het op gewicht houden is echt héél moeilijk...

ik hoop voor je dat ze nog iets kunnen doen,maar eerlijk gezegd zou ik me wel op een naderend afscheid gaan voorbereiden... ;(

:(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 13:31

Ach karuna,ik hoop dat het bij jou nog niet zover is hoor, hopelijk verbetering met koeler weer.

Kimmie, veel aan jou gedacht aan lieve joes en alle andere schatten.

Met uitlaten zie je de mensen ook zo na staren, vind het vreselijk. Liefst zou ik hebben dat ze zouden vragen wat er aan de hand is ipv gelijk te veroordelen.

Maar goed,flesje water staat in de koelkast, waterbak staan klaar en de medicijnlijst. Hopelijk is het rustig op de weg.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:36

Nou we zijn weer terug,wat was het warm voor haar zeg!
Momenteel is ze haar buikje lekker vol aan het eten met een heerlijke rodi worst, kan ze daarna lekker rusten.
Ze was zo blij om onze Buddy weer te zien,vliegt in volle vaart al kwispelend op hem af, de schat.

Na goed onderzocht te zijn (lastig als je niet mag hijgen als het zo warm is) de echo.
Interessant om te zien, veel vocht in het hart en lekkende kleppen. Dat was het goede nieuws ;(
Helaas zagen we naast de aorta een gezwel, een flinke ook. Als ik het goed onthouden heb zo'n 4,5 cm groot.
Aan de lekkende kleppen is wat te doen,ze krijgt hier de plastabletten voor.
Helaas aan het gezwel is niets te doen. Deze dierenarts kan zich ook niet voorstellen dat ze enkel door dit zo mager is, zijn diagnose is vermoedelijk metastasen (uitzaaingen).
Jaren heeft ze niet meer, hij denkt aan weken hooguit maanden, maar het kan snel gaan.
Ik heb hem eerlijk gevraagd of ik haar niet nu in moest laten slapen, zijn antwoord was nee.
Ondanks dat ze extreem mager is, zolang ze eet en nog vol interesse en leven zit en het zo niet ondraaglijk is kan het nog.
Wel heel goed in de gaten houden bij veranderingen op tijd aan de bel te trekken.
Ze mag niet meer mee wandelen (hier is haar conditie te slecht voor en zou afzien zijn) , wel om even haar behoefte te doen.
Verder gewoon lekker thuis, wat in de tuin, daar waar het bekend is en ze zelf haar gang kan gaan.
Neem het risico dat ze achter een duif aanvliegt, vooral laten genieten nu was zijn motto.
Hele vriendelijke arts, die niet van zoen hondjes houd. rumba wilde hem heel graag zoenen maar telkens draaide die snel zijn hoofd weg :P .
Onze ouwe bud net in zijn oor gefluisterd hoe het zat met rumba, gevoelsmatig wil je dat dan toch uitleggen op de een of andere manier.Ik hoop dat hij niet teveel vaart gaat krijgen.

Hij zou een verslag maken en deze naar mijn dierenarts doorsturen,dus ik verwacht dat die contact met me opneemt en anders ga ik woensdag even langs om een en ander te bespreken. (ook de optie van thuis in laten slapen e.d. )
Het komt niet echt onverwachts,ergens schreef ik volgens mij al dat ik dacht dat we aan de laatste fase bezig zijn.
Ik zal ze gruwelijk missen, maar als het genoeg is geweest is het klaar.
Helaas is me vakantie weer om.Dus ga weer aan het werk, heb haar echter beloofd dat elke vrije dag en elk vrij uurje voor haar zijn aankomende periode. Met alle liefde word ik als vegetarier haar biefstukkok.
En nu ga ik mijn moeder eerst bellen om te vragen of ze de lekkerste biefstukken mee wilt brengen en verder van haar aanwezigheid genieten.
Ze heeft het goed gedaan mijn kleine meisje.

Overigens ga ik niet terug naar de dierenarts om de wrat af te binden.Ding zit ons niet in de weg en waarvoor die stress weer doorstaan..
Nee, genoeg geweest voor mijn kleine prinses.

Jullie allemaal heel erg bedankt voor het 'luisterend oor' .
In het begin van het topic schreef ik ergens dat ik hoopte op nog 1 zomer, The Lucky bastard.... we hebben hem nog gekregen ook ;) en daar ben ik heel dankbaar voor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:43

och...kanker dus...daar was ik al bang voor omdat ze zo mager is |(
Ik hoop dat je nog even van haar mag genieten.
(ik ben tien dagen geleden een van mijn honden verloren,dat went nooit...heb er gelukkig nog 6 maar toch |( )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:44

slecht nieuws dus... ;(

moeilijk he,t wordt zo definitief nu...maar kan 1 ding zeggen,geniet van haar,zoveel als je kan,en maak als je kan filmpjes,ze zijn mij echt zo dierbaar omdat de honden daar echt op leven ,en je kan ze horen en zien bewegen enzo...

en verder kan ik je op dit moment alleen maar heel veel sterkte wensen,stomme woorden want ze klinken zo loos als je in deze situatie zit,maar weet dat ik met heel mijn hart begrijp waar je nu doorheen gaat...

een dikke knuffel van mij voor jouw en je 2 lieve honden....

geerke ook jij heel veel sterkte...klote he dat verliezen van honden, |( |(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:26

Ach geerke, voor jou ook veel sterkte! Was je hond ziek?

Dank je voor de tip kimmie! Ik ga zeker nog veel filmpjes en foto's van haar maken.

Momenteel valt er veel op zijn plek na het googelen op internet.
Rumba heeft al heel lang veel 'blauwe plekachtige bultjes' ooit aan de dierenarts gevraagd wat het was maar die wisten het niet.Omdat ze ook veel wratjes heeft plaatsten ze het onder die noemer.
Nu ik google herken ik http://www.bloedziektenbijdieren.nl/milttumor
Het gaat om het type in de huid. Ik zal dit woensdag even navragen.
Het ziet er exact hetzelfde uit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:37

%) Wat een triest bericht....... We gingen er al wel van uit dat e.e.a. aan de hand moest zijn, maar als het dan zo definitief wordt...... Aan jouw goede zorgen zal in het ieder geval helemaal niets liggen!!!
Heel misschien vind je dat iets, maar je hebt van die gipsafdrukken (volgens mij heeft zelfs de Action die ook!?) waarmee je een voet-/handafdruk kunt maken. Misschien een idee om die van je hondjes te maken?!
Ze hebben het er over dat vandaag de laatste echt warme dag was, dus dat is alweer lekkerder voor je beestjes!
Sterkte hoor!!

Geerke, jij gecondoleerd met het verlies van je hond!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 18:42

al maanden heb ik klei in de kast liggen,voor het geval dat ooit...
Die gipsafdrukken vind ik een heel mooi idee,dit zal ik woensdag gelijk gaan halen.Dankjewel,

Toen ik mijn huis kocht hebben we de keuken aangebouwd. In de buitenmuur hebben we een steen gemetseld met daarin van allebei mijn honden een pootafdruk. Gelukkig heb ik dat toen gedaan :-)