Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:32

Ayasha, tja ik weet niet zo goed wat ik daar van moet zeggen :o. Dat een hond een indringer van zijn terrein af jaagt is wellicht normaal, het doodbijten van de indringer daarentegen niet (per definitie)...

Ik vind het dan een kleine moeite om een klein draadje o.i.d. te spannen om dit te voorkomen en snap het eerlijk gezegd ook niet als mensen, zéker dierenliefhebbers, dat niet zouden willen doen. Zijn je principes op dat moment dan echt belangrijker dan een dier :o ? Tenminste, zo stel ik me dat dan voor.

Over het algemeen wordt de band met de buurtbewoners er ook niet beter op als er door toedoen van de een (of het dier van de een) iets gebeurt met het dier van de ander. En als je dat kunt voorkomen, is dat toch altijd beter? Voor jezelf, de band met je buren en het dier in kwestie? Voor je het weet ben je verwikkeld in de meest vreselijke vergeldingsacties en burenruzies. Dat lijkt me zo'n stom draadje het niet waard ;)?

San87, ik ga niet meer in op jouw posts, zou jij misschien beter ook kunnen doen, is beter voor je bloeddruk ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 12-03-13 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:33

FlyAway schreef:
Urielle schreef:
Ik las een paar pagina's terug iets over een ondergrondse omheining, hoe werkt dat precies?

Volgens mij gaat het hier om de Cat Petfence. Er loopt een draadje rondom te tuin, kat draagt een kastje. Kastje gaat piepen als de kat te dicht op het lijntje komt. Tijdens de fase waarin de kat het nog moet leren, krijgt hij een schokje als hij toch doorloopt. Als de kat het eenmaal geleerd heeft komt het niet zo ver.

Wij hebben zoiets voor de hond, de dogwatch. Echt een fantastisch systeem, ik wil niks anders meer! Hond weet precies waar ze wel en niet mag komen en is nog nooit de lijn over gegaan!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:33

Maar waar staat dan dat iemand de hond de indringer bewust dood laat bijten?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:37

imd schreef:
FlyAway schreef:
Volgens mij gaat het hier om de Cat Petfence. Er loopt een draadje rondom te tuin, kat draagt een kastje. Kastje gaat piepen als de kat te dicht op het lijntje komt. Tijdens de fase waarin de kat het nog moet leren, krijgt hij een schokje als hij toch doorloopt. Als de kat het eenmaal geleerd heeft komt het niet zo ver.

Wij hebben zoiets voor de hond, de dogwatch. Echt een fantastisch systeem, ik wil niks anders meer! Hond weet precies waar ze wel en niet mag komen en is nog nooit de lijn over gegaan!

Wij hebben die Petfence gehad voor onze katten. Werkte perfect. Tot er een nestje van 5 kittens in onze hooiberg lag (moeder onbekend en spoorloos) en we er daar 3 van wilden houden en dus 3 x 100 voor een halsbandje uit moesten geven, toen liep het een beetje teveel in de cijfers :o We hebben het systeem dus verkocht. Nu lopen ze heerlijk los hier en dat gaat prima.

Oh, hij schijnt er ook te zijn waarbij je geen draadje rond het af te zetten gebied hoeft te leggen. Dan heb je een apparaat staan en als ze daar te ver vandaan gaan, dan gaat hij ook piepen.

Mars

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:42

Jeetje, ik hou ook niet van katten in mn tuin, maar zo'n briefje is wel bijzonder laag... Wees dan zo dapper om even een gesprekje met de eigenaar aan te knopen als de kat je zo dwars zit.

Over honden ergens op af sturen: de vorige hond die ik bij mijn ouders had joeg dus voor de lol op katten. Hij ging serieus voor de kill, dat waren geen grappen. Het is hem nooit gelukt hoor, daar niet van. Maar zomers mocht ie heerlijk in de tuin en de buurtkatten wisten wel beter dan de tuin in te komen, heerlijk! Het zou toch te zot voor woorden zijn als je zelf tijd en moeite moet gaan investeren om andermans kat uit je eigen tuin te houden en dan vervolgens ook je hond nog niet eens op je eigen terrein los mag laten lopen omdat poekie van de buren misschien eens langs kan lopen.
Wij stuurden de hond nergens op af, maar als er een kat zijn terrein op liep dan vloog ie er dus op af.

Ik vind de eigenaar van de kat te allen tijde verantwoordelijk voor het dier. Zorg er zelf voor dat je dier geen overlast veroorzaakt voor anderen, dan heeft ook niemand een reden om hem iets aan te doen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:43

Om even een beetje terug te keren on topic. In het geval van de ts is het een verloren gelopen katje dat nietsvermoedend, en waarschijnlijk bang, een beetje rond aan het zwerven is op zoek naar zijn huisje. Zouden jullie als het diertje in jullie tuin terecht zou komen het werkelijk niet kunnen schelen als hij door een stel honden verscheurd zou worden...?! Of zouden jullie meteen grijpen naar de eerder genoemde wrede praktijken die hier blijkbaar normaal worden gevonden (ook al heeft deze kat nog nooit in je tuin gepoept, aangezien hij net weggelopen is uit zijn veilige huisje)...?! Dan vraag ik me namelijk wel af waar dat soort mensen, die zoveel haat kunnen koesteren tegen een onschuldig diertje (aangezien hier niet het baasje in de fout is), nog meer toe in staat zijn...

Nogmaals dat mensen geen loslopende katten in hun tuin willen, die daar hun behoefte doen en de boel mollen, totaal begrijpelijk. Dat ze een kat wegjagen of er een emmer water over kukelen, kan ik nog bij. Maar de enorme haat die bij sommigen hier naar boven komt (die ik ook eerder heb gezien bij mensen die ik ken) krijg ik echt de bibbers van.

Ik hoop in ieder geval dat geen van mijn katten ooit de kans krijgt om te ontsnappen (kleine kans ook, maargoed), als er zulke wrede mensen rondlopen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:45

Maar over wie heb je het dan? Wie wil bewust wreed zijn tegen een kat? Er wordt hier regelmatig jullie gezegd, maar wees dan ook zo dapper om namen te geven zodat diegene erop kan reageren :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-03-13 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:45

Cerilene: als een vreemde kat zou worden doodgebeten door mijn hond in mijn tuin dan zou ik dat erg vinden voor het dier. Want dat lot gun ik geen enkele kat, ookal wil ik ze niet in mijn tuin. Maar dan ligt de verantwoording níet bij mij, maar bij de eigenaar.
Als de eigenaar ervoor zorgt dat de kat niet in mijn tuin komt dan wordt hij ook niet aangevlogen door mijn hond, zo simpel is het :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:56

De verdraagzaamheid is weer nul, jammer.

Onze katten kunnen de tuin niet uit (de tuin is afgezet), maar daar heeft de eigenaar van de vermiste kat niets aan. Maar jeetje... ik hoop dat hij snel thuis komt en dat er niet zo'n gek als de schijver van het briefje op zijn pad komt.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:57

Sees schreef:
San87 ja. En de buurthonden komen ook onze tuin in want die zien onze kat in onze tuin en vinden dan ook dat ze in onze tuin mogen komen. De volgende keer zal ik die honden hetzelfde aan doen als wat sommige hondeneigenaren katten toewensen ;).

misschien een beetje laat, maar kan toch een reactie niet achter laten...
wat wil je met die honden doen dan?
je kat erop los laten??? :') moet je bij die van mij doen hoor!!
(sees, misschien kom ik nu heel bot en aso over, maar ik bedoel dit als grapje he! Ik ben een beeld denker, en bij jou reactie zie ik meteen een kleine panter/tijger van een kat die een giga grote hond op zn fl###er geeft :') )

En wat je zegt doe ik ook, buiten mijn terrein, op de openbare weg, en in mijn voortuin lijn ik mijn hond inderdaad aan, maar in mijn achtertuin? kom nou zeg, zullen we mensen die dit soort uitspraken eens aan een lijntje zetten/opsluiten en dan erbij zeggen: t is voor je eigen bestwil hoor! denk dat je binnen 3 dagen knetter gek bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:59

Zucht.
Gaat weer fijn hier.
Even terug naar het begin.
Kat van bekende van TS is foetsie. Iemand hangt briefje op met een niet mis te verstane tekst.
Een aantal, ondergetekende incluis ventileert, zijn/haar ongenoegen over katten hun toilet/schijt/poep/ piesgewoontes.
De katten kunnen er niets aan doen hun bazen WEL. Brief is hartekreet. Niet de meest nette bewoording.
Zou het op prijs stellen dat katteneigenaren hun verantwoordelijkheid omtrent dit soort zaken nemen en er voor zorgen dat hun medemens niet meer met de rotzooi van het huisdier worden geconfronteerd.
Geldt niet alleen voor de katten hoor, honden en paardeneigenaren kunnen er ook wat van.
Of de briefschrijver gewoon een kattenhater is is niet duidelijk. Misschien iemand die te vaak met...... juist :wave:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:03

Sees schreef:
Ayasha, tja ik weet niet zo goed wat ik daar van moet zeggen :o. Dat een hond een indringer van zijn terrein af jaagt is wellicht normaal, het doodbijten van de indringer daarentegen niet (per definitie)...

Ik vind het dan een kleine moeite om een klein draadje o.i.d. te spannen om dit te voorkomen en snap het eerlijk gezegd ook niet als mensen, zéker dierenliefhebbers, dat niet zouden willen doen. Zijn je principes op dat moment dan echt belangrijker dan een dier :o ? Tenminste, zo stel ik me dat dan voor.

Over het algemeen wordt de band met de buurtbewoners er ook niet beter op als er door toedoen van de een (of het dier van de een) iets gebeurt met het dier van de ander. En als je dat kunt voorkomen, is dat toch altijd beter? Voor jezelf, de band met je buren en het dier in kwestie? Voor je het weet ben je verwikkeld in de meest vreselijke vergeldingsacties en burenruzies. Dat lijkt me zo'n stom draadje het niet waard ;)?

San87, ik ga niet meer in op jouw posts, zou jij misschien beter ook kunnen doen, is beter voor je bloeddruk ;).

Dat mes snijd toch aan twee kanten? Ik snap ook niet dat je liever je kat laat dood bijten dat je hem bij je houdt. Mijn tuin is afgemaakt met omheining van ruim 2 m. IMO doe ik daarmee genoeg voor mijn honden binnen te houden.

Ik vermoed ook niet dat het doodbijten echt "doelbewust" is. Eerder collateral damage... Zoals een kat een muis dood in de tijd dat ze er mee speelt... Dat gaat veel trager en daar doet toch ook niemand moeilijk over? Want dat is natuur...
Indringers verjagen is de natuur van mijn honden (het zijn jachthonden dus ze jagen...)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:12

Tuurlijk snijdt het mes aan twee kanten Ayasha, maar jij lijkt te concluderen dat de eigenaar van de door jouw honden doodgebeten kat zijn/haar katten liever liet doodbijten dan 'm bij zich te houden. Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Weet jij veel of het om een ontsnapte binnenkat ging of om een zwerver die niet van iemand was? De kans lijkt me trouwens best groot dat er iets met die kat was, want een gezonde volwassen kat laat zich echt niet zomaar door een hond grijpen (tenzij het, ironisch genoeg, gaat om een binnenkat die niet doorheeft wat een hond is).

Het lijkt me wel erg vervelend om thuis te komen en zoiets te vinden, dus ik hoop voor je dat het bij die ene keer blijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:18

dat hoop ik ook want inderdaad, dat is erg vervelend. Ik heb liever geen dode dieren in mijn tuin.

Laten we eerlijk zijn. De meeste zwerfkatten zijn ontstaan door eigenaren die hun beesten niet binnen houden. Er hing geen bandje aan dus ik betwijfel dat het een ontsnapte binnenkat was. De binnenkat van mijn vader die in éigen tuin buiten mag, heeft altijd een bandje aan zo snel ze buiten gaat met een belletje zodat vogeltjes meer kans maken om te ontsnappen aan hem.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:19

Cerilene_ schreef:
Om even een beetje terug te keren on topic. In het geval van de ts is het een verloren gelopen katje dat nietsvermoedend, en waarschijnlijk bang, een beetje rond aan het zwerven is op zoek naar zijn huisje. Zouden jullie als het diertje in jullie tuin terecht zou komen het werkelijk niet kunnen schelen als hij door een stel honden verscheurd zou worden...?! Of zouden jullie meteen grijpen naar de eerder genoemde wrede praktijken die hier blijkbaar normaal worden gevonden (ook al heeft deze kat nog nooit in je tuin gepoept, aangezien hij net weggelopen is uit zijn veilige huisje)...?! Dan vraag ik me namelijk wel af waar dat soort mensen, die zoveel haat kunnen koesteren tegen een onschuldig diertje (aangezien hier niet het baasje in de fout is), nog meer toe in staat zijn...

Nogmaals dat mensen geen loslopende katten in hun tuin willen, die daar hun behoefte doen en de boel mollen, totaal begrijpelijk. Dat ze een kat wegjagen of er een emmer water over kukelen, kan ik nog bij. Maar de enorme haat die bij sommigen hier naar boven komt (die ik ook eerder heb gezien bij mensen die ik ken) krijg ik echt de bibbers van.

Ik hoop in ieder geval dat geen van mijn katten ooit de kans krijgt om te ontsnappen (kleine kans ook, maargoed), als er zulke wrede mensen rondlopen...

Ik gun het geen enkele kat om verscheurt te worden door een hond/ roedel honden. En als het ooit mocht gebeuren (is gelukkig nooit zo geweest, maar mijn kippen hebben het loodje moeten leggen, dus vandaar mijn concessie dat
dit bij een ongelukkige kat ook zo is) zal ik zeer zeker de kat controleren op een chip (den DA-ass) en kijken of ik de eigenaar kan achterhalen...

Ik zal ook niet mijn hond doelbewust op het dier afsturen, maar ik ga (zoals hier al eerder mensen hebben gezegd) ook niet kijken of de kat er is, alvorens ik mijn hond in mijn tuin naar buiten laat...

Laten we met zn alle hopen dat het katje van TS, of van de kennis van haar, snel en veilig haar weg terug naar huis vindt! ik zou evt deur aan deur gaan vragen... (al zou ik daar ook weer een beetje over twijfelen gezien het niveau van het briefje.) is de hele buurt daar zo "vriendelijk"?
Vaak zijn katten dichterbij dan je denkt! gaan soms buurten een aantal huizen verderop, en blijven daar dan misschien "plakken"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:21

Sees schreef:

Ja, ik ga niet in op m'n eigen posts. Maar serieus als je dat graag wilt, prima. Ik heb overigens geen last van mijn bloeddruk, nooit gehad en je hoeft niet te denken dat jij er ook maar enige invloed op hebt :).

Ik heb je uitgelegd wat ik bedoel, als jij dan vervolgens kinderachtig wilt zijn om dat te negeren, prima :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:24

tinkergirl89 schreef:
Cerilene_ schreef:

Ik gun het geen enkele kat om verscheurt te worden door een hond/ roedel honden. En als het ooit mocht gebeuren (is gelukkig nooit zo geweest, maar mijn kippen hebben het loodje moeten leggen, dus vandaar mijn concessie dat
dit bij een ongelukkige kat ook zo is) zal ik zeer zeker de kat controleren op een chip (den DA-ass) en kijken of ik de eigenaar kan achterhalen...

Ik zal ook niet mijn hond doelbewust op het dier afsturen, maar ik ga (zoals hier al eerder mensen hebben gezegd) ook niet kijken of de kat er is, alvorens ik mijn hond in mijn tuin naar buiten laat...

Laten we met zn alle hopen dat het katje van TS, of van de kennis van haar, snel en veilig haar weg terug naar huis vindt! ik zou evt deur aan deur gaan vragen... (al zou ik daar ook weer een beetje over twijfelen gezien het niveau van het briefje.) is de hele buurt daar zo "vriendelijk"?
Vaak zijn katten dichterbij dan je denkt! gaan soms buurten een aantal huizen verderop, en blijven daar dan misschien "plakken"

Ik hoop idd ook dat het diertje in de buurt is gebleven en snel gevonden wordt.

TS, heb je Amivedi en asielen ook op de hoogte gebracht?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:34

Even de vingerafdrukken nagaan bij de politie ~~}>
Is hij nou helemaal??! Ik denk wel dat het een allochtoon is, gezien het taalgebruik. En nee ik ben geen racist, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een autochtoon niet eens aLs kan schrijven?

Ik vind dit echt erg hoor, het zou je maar overkomen, terwijl je lieve kat zoek is :n Geen woorden voor en kattenpoep is niet zo vies als hondenpoep, dat vind ik veel vervelender mensen die hun hond op je pad laten poepen terwijl ze er notabene bij staan!! Dan zo'n klein hard kattendrolletje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:38

Katten zijn dan nog zeer netjes, die begraven het tenminste. Over hondeneigenaren gesproken, de meeste (hier tenminste) zijn een stuk asocialer dan katten. Die laten de honden gewoon op het speelveldje van de kinderen doen, en staan er nog lachend bij te kijken als je er wat van zegt.
Nee doe mij dan maar een beschaafde kat die zijn behoefte tenminste netjes begraaft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:43

Ojajoh schreef:
deksel op de zandbak bij een openbare zandbak ......ja....logica...

Je hoeft niet zo neerbuigend te doen, ik dacht de zandbak in je eigen tuin.
Een openbare zandbak mogen mijn kinderen toch al niet in spelen, zit zoveel rotzooi in dat die paar kattendrollen er bij verbleken en ook nog kans op gevaarlijk spul als spuiten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:51

amoj schreef:
Katten zijn dan nog zeer netjes, die begraven het tenminste. Over hondeneigenaren gesproken, de meeste (hier tenminste) zijn een stuk asocialer dan katten. Die laten de honden gewoon op het speelveldje van de kinderen doen, en staan er nog lachend bij te kijken als je er wat van zegt.
Nee doe mij dan maar een beschaafde kat die zijn behoefte tenminste netjes begraaft.

Doe mij maar geen van beide in openbare gelegenheden en in mijn tuin. Het is wat mij betreft geen kwestie van kiezen, beide opties zijn ranzig (overigens begraaft mijn hond zijn poep ook).

Het klopt dat er ook genoeg asociale hondenbezitters zijn en die mogen imo ook worden aangepakt :). Katteneigenaren zijn niet perfect, hondeneigenaren zijn niet perfect, paardeneigenaren zijn niet perfect. Maar het een oké vinden omdat het ander gebeurt gaat ook wel wat ver :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-03-13 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:53

saskiakefie schreef:
Ik denk wel dat het een allochtoon is, gezien het taalgebruik.

O, ik denk juist een oerhollandse Rotterdammer, want die kennen het verschil niet tussen kennen en kannen (geen spelfout) en weten niet dat as verbrande turf is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:55

maura schreef:
saskiakefie schreef:
Ik denk wel dat het een allochtoon is, gezien het taalgebruik.

O, ik denk juist een oerhollandse Rotterdammer, want die kennen het verschil niet tussen kennen en kannen (geen spelfout) en weten niet dat as verbrande turf is.

oh haha oke, ja kan ook dan, ja de grammatica is wel goed

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:32

Op zich ben ik het wel met de schrijver eens, ik heb ook een hekel aan katten in de tuin en nog meer, katten die in het zand van speelplaatsen schijten waar kleine kinderen in spelen. Te ranzig :r

Maar om nou zo'n brief te schrijven waar bijna meer spelfouten dan bedreigingen in zitten.. :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:32

Sammie schreef:
Maar even heel eerlijk… We kunnen op fora als deze wel lekker klagen en zagen, maar wie DURFT er uberhaupt naar zijn (over)buurman toe te gaan? Wie doet dat uit ‘normale’ vrees en wie is er bang om uitgescholden te worden? Wie durft er hier de kat van de buurman als onderwerp aan te kaarten met de buurman zelf? Op een normale manier, dus ook zonder de frustraties die zich al een tijdje opbouwen.

Kattenbelasting voor katten die binnen zitten??

Ik heb mijn kat binnengehouden na wat klachten die mij viavia bereikten en na een paar weken ben ik zelf naar de betreffende buuv toe gegaan.
Toen die aangaf al een week of 3 geen last meer te hebben gehad, wist ik genoeg.
Uiteindelijk heb ik de betreffende kat herplaatst omdat hij bij de buren inbrak en de toko op stelten zette, maar binnenshuis ook niet te hanteren was en de toko sloopte, overal piste (uit frustratie) en me aanviel.
Nu, bij z'n nieuwe eigenaar is het een wereldkat, totaal geen problemen meer en hij heeft de vrijheid (tig hectares waar hij zich kan en mag uitleven).