Cerilene_ schreef:Om even een beetje terug te keren on topic. In het geval van de ts is het een verloren gelopen katje dat nietsvermoedend, en waarschijnlijk bang, een beetje rond aan het zwerven is op zoek naar zijn huisje. Zouden jullie als het diertje in jullie tuin terecht zou komen het werkelijk niet kunnen schelen als hij door een stel honden verscheurd zou worden...?! Of zouden jullie meteen grijpen naar de eerder genoemde wrede praktijken die hier blijkbaar normaal worden gevonden (ook al heeft deze kat nog nooit in je tuin gepoept, aangezien hij net weggelopen is uit zijn veilige huisje)...?! Dan vraag ik me namelijk wel af waar dat soort mensen, die zoveel haat kunnen koesteren tegen een onschuldig diertje (aangezien hier niet het baasje in de fout is), nog meer toe in staat zijn...
Nogmaals dat mensen geen loslopende katten in hun tuin willen, die daar hun behoefte doen en de boel mollen, totaal begrijpelijk. Dat ze een kat wegjagen of er een emmer water over kukelen, kan ik nog bij. Maar de enorme haat die bij sommigen hier naar boven komt (die ik ook eerder heb gezien bij mensen die ik ken) krijg ik echt de bibbers van.
Ik hoop in ieder geval dat geen van mijn katten ooit de kans krijgt om te ontsnappen (kleine kans ook, maargoed), als er zulke wrede mensen rondlopen...
Ik gun het geen enkele kat om verscheurt te worden door een hond/ roedel honden. En als het ooit mocht gebeuren (is gelukkig nooit zo geweest, maar mijn kippen hebben het loodje moeten leggen, dus vandaar mijn concessie dat
dit bij een ongelukkige kat ook zo is) zal ik zeer zeker de kat controleren op een chip (den DA-ass) en kijken of ik de eigenaar kan achterhalen...
Ik zal ook niet mijn hond doelbewust op het dier afsturen, maar ik ga (zoals hier al eerder mensen hebben gezegd) ook niet kijken of de kat er is, alvorens ik mijn hond in mijn tuin naar buiten laat...
Laten we met zn alle hopen dat het katje van TS, of van de kennis van haar, snel en veilig haar weg terug naar huis vindt! ik zou evt deur aan deur gaan vragen... (al zou ik daar ook weer een beetje over twijfelen gezien het niveau van het briefje.) is de hele buurt daar zo "vriendelijk"?
Vaak zijn katten dichterbij dan je denkt! gaan soms buurten een aantal huizen verderop, en blijven daar dan misschien "plakken"