welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:18

ik voor mijn honden dog lovers gold
super voor zit alleen rijst in geen granen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:21

En wat denk je dat rijst is?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:28

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:11

Thanks essiesilly. Liefst een zo compleet mogelijke kvv.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:31

Tinkermuts schreef:
Thanks essiesilly. Liefst een zo compleet mogelijke kvv.

Barf Tinlo menu is een complete kvv, die hebben wij gebruikt in de overstap naar BARF en waren daar waren we zeker tevreden over. Maar er zullen er vast nog meer zijn!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:37

ik heb ook eerst tinlo gevoerd een tijdje maar dat werd zo ongelooflijk duur voor die 2 grote honden van mij. maar is idd ook een goed merk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:44

Het beste voer is waar jouw hond of kat het beste op doet.

Persoonlijk vind ik zelf rauw voeren (kvv of barf) het beste en heb dit jaren naar alle tevredenheid gedaan.
Maar helaas toch terug moeten gaan naar brok. Niet omdat ik het wilde maar omdat het beter was voor mijn hond. Ze heeft namelijk een autoimmuumziekte en reageerde in tegen stelling van een hoop andere honden juist slecht op rauw.

Nu na heel veel zoek en proberen uit gekomen op Noblesse. Een merk waar ik nog nooit van gehoord had (al is het al een ouder merk)

De nadelen die ik nu zie sinds dat ze op brok staat:
*Grotere hopen ontlasting
*Vaker scheten laten
*Gebit minder mooi schoon
*Vacht vettiger

Voordelen voor haar:
Geen giga jeuk meer

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:52

kiki1976, uit nieuwsgierigheid: wat voor ziekte precies? En wat is de relatie met rauw voer?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:18

Bij haar uit het zich in heel veel jeuk, tot stuk bijten aan toe. Heel vaak allergische reactie's ergens op
Bij een allergische reactie schieten de bulten er als paddenstoelen op over haar hele lijf, oren, kop keel alles daarbij zwelt op.
Zal eens kijken of de foto's ervan op m'n pc kan krijgen...

Ze heeft vanaf pup af aan tot 4 jarige leeftijd op een combi van kvv en barf gestaan. Nu sinds ¾ jaar op brok en het gaat nu gelukkig een heel stuk beter. Maar hiervoor zijn we 2 jaar aan het vechten ermee geweest.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:26

Is ze ergens op getest? Omdat je het over een auto-immuumziekte hebt? Ben wel benieuwd naar de foto's.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:31

De da heeft diverse onderzoeken gedaan bij d'r en die spreekt over een auto immuumziekte. Welke weet ik niet (ik weet dat er meer soorten zijn).

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:37

Hmm, oke... Je weet niet welke onderzoeken?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:31

Nagano schreef:

King eet het nu ongeveer een week: super glanzende, zachte vacht, geen stink scheten meer en minder, goede ontlasting. oooh yes *\o/*

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:03

Nou hier ben ik weer eens haha wat gaat het snel hier in het topic %) pfff
Ik had dus een zak Oreijen gekocht voor mijn hondjes en in het begin aten ze het graag.Nu dus niet meer graag maar met lange tanden! :=
De enigsten die het wel lekker vinden zijn onze katers |o hahaha die gaan er met de brokjes vandoor.

Ik stap over op VERS }> daar doen ze een "moord" voor en is zeker ook het beste voor ze.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:09

milo schreef:
Nagano schreef:

King eet het nu ongeveer een week: super glanzende, zachte vacht, geen stink scheten meer en minder, goede ontlasting. oooh yes *\o/*

Hier ook nog steeds ontzettend tevreden, eten het prima, probleemloos op gewicht te houden, ontlasting is echt weer uitstekend,...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:10

Tinkermuts schreef:
Erg interessant topic dit.

ik heb ook wat vragen, over een paar maanden krijgen we onze pup, ik wil graag kvv gaan voeren, wat zijn de betere merken?
Qua kosten maakt het me niet uit, betaal liever meer voor goed spul.

Daarnaast wil ik orijen gaan gebruiken, voor vakanties of bij een x vergeten kvv uit de vries te halen, maar nu las ik dat er teveel eiwit voor jonge dieren inzit, klopt dit? En welke brok is dan raadzamer?

natudog is een mooie kvv zonder toevoegingen.
ze bezorgen ook door heel nederland(en gedeeltes vann belgie) als je minimaal voor 35,- besteld bezorgen kost je 5,-
www.natudog.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:12

funnyhorses schreef:
Nou hier ben ik weer eens haha wat gaat het snel hier in het topic %) pfff
Ik had dus een zak Oreijen gekocht voor mijn hondjes en in het begin aten ze het graag.Nu dus niet meer graag maar met lange tanden! :=
De enigsten die het wel lekker vinden zijn onze katers |o hahaha die gaan er met de brokjes vandoor.

Ik stap over op VERS }> daar doen ze een "moord" voor en is zeker ook het beste voor ze.

vers is inderdaad voor bijna alle honden toch wel het smakelijkste.welke kvv ga je geven of ga je afwisselen want dat is ook mogelijk

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:15

je hebt erg veel merken kvv; Bandit Carnibest Carnivoer Haaksbarf Naturis

Zelf vind ik naturis erg fijn ze lusten het graag doen het er erg goed op en het is goed betaalbaar.
en als je toch een brok wilt voeren is Jarco een fijne brok ze hebben ruime keuze en hebben ook een persbrok

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:23

Ik zag dat bij de supermarkt ook vers in de vriezer ligt voor honden.Weet even niet meer de naam,ze hadden pens,hart,en vlees koste ook niet veel en waren best mooie porties in bakjes.
Ga straks een paar halen voor ze.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:24

Ze zijn dus gestopt met orijen eten. Dat hadden wij hier dus ook, snel was het niet lekker meer. We zijn toen overgestapt op acana en dat gaat goed. Maar je gaat toch volledig vers voeren nu?

Wij zijn ook weer aan het zoeken, zucht. Onze oude hond is bijna door zijn oude variant luposan heen. We hadden bij de wijziging alle zakken oude versie opgestuurd gekregen van de importeur. Voldoende om tot februari/maart uit te kunnen. Er van uitgaand dat onze oude de 15 niet zou halen. Maar ja hij denkt daar zelf anders over.

De nieuwe versie is iets verandert van samenstelling. We hebben nu de iets rijkere en schralere versie 5 kilo om te testen. Maar hij krijgt er meer dorst van en laat stinkende winden. Terwijl de samenstelling echt minimaal is gewijzigd. Nu dus aan het rommelen tussen laatste restje oud voer, iets acana wild prairie en de 2 versies luposan. Gecombineerd met meer blikvoer en dan kijken welke variant en samenstelling en verhouding het beste bevalt.

Edit dat is normaal smuldier, we nemen regelmatig de kip mee die ze er bij krijgen dan.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:26

Alle brokken in de winkel zijn vooral gericht op commercie, ze voldoen aan bepaalde basisvoorwaarden en afhankelijk van de populariteit hangt er ook een prijskaartje aan.

Ons voer wordt zelf samengesteld door de dierenspeciaalzaak, het is eerst getest in een labaratorium. Onze hond ziet er prima uit, poept weinig en ruikt niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:28

Wat mij opvalt bij de kleine rooie van ons is dat ze onwijs harde darmgeluiden maakt!!!Echt storm in dr buikje,het is echt zo'n geluid als je zelf honger hebt en je maag knord zo heel hard.Je hoord het echt heel duidelijk.
Heeft iemand dat wel eens bij zn eigen hond gehoord?Ze heeft er geen last van,andere hond en de katten kijken wel heel raar op als er zo'n geluid is hahaha

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:28

Onze puppies krijgen straks eerst geitenmelkpap, daarna vers vlees met een deel vuile pens en daarna gemalen brokken tot dat ze groot genoeg zijn om de brokken zelf te kauwen.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:32

Hai, ik heb helaas een FB die erg gevoelig is voor van alles en nogwat, geen vers vlees mag, ivm een niet werkende slokdarm (advies van de DA).
Hij krijgt nu Farm Food en doet het daar super op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:42

funnyhorses schreef:
Wat mij opvalt bij de kleine rooie van ons is dat ze onwijs harde darmgeluiden maakt!!!Echt storm in dr buikje,het is echt zo'n geluid als je zelf honger hebt en je maag knord zo heel hard.Je hoord het echt heel duidelijk.
Heeft iemand dat wel eens bij zn eigen hond gehoord?Ze heeft er geen last van,andere hond en de katten kijken wel heel raar op als er zo'n geluid is hahaha

Ja dat heeft onze oude hond ook bij voer dat een te hoog vetgehalte heeft. Dan blurpt en borrelt het als een gek daarbinnen. Meestal gepaard met fijn ruikende windjes maar niet altijd.