Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:44

Precies, de bewust niet bellers en dan de schuld bij de eigenaar leggen.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:32

Voor de zoveelste keer, iedereen in dit topic zou wel bellen, al dan niet meteen. En Russel, jij zegt dat ik mijn gelijk wil halen, maar jij weigert gewoon het iets anders te zien. Ik begrijp jouw standpunt, ik zou heel blij zijn als iemand meteen de politie belt of weet ik wat als het mijn hond zou zijn. Maar als die persoon dat niet meteen doet en graag van zijn kerstfeest wil genieten of andere verplichtingen heeft zou ik dat niet erg vinden. Ik zou al lang blij zijn dat ik mijn hond goed en wel thuis heb.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:03

dees_daan schreef:
Stoof schreef:
Ik zeg niet dat ik rustig kerst zou gaan vieren als mijn hond weggelopen was. Als mijn hond wegloopt loop ik rond tot ik haar/hem vind, bel ik alle instanties af e.d. MAAR als iemand mijn hond dan vind en die een nachtje in de garage stopt en de volgende ochtend gewoon de politie/asiel belt, dan zou ik die persoon in de armen vallen van blijdschap. Ik zou het helemaal niet erg vinden dat die niet om 10 uur s'avonds naar de eigenaar is gaan zoeken en zeker op kerstavond. En uh Russel, voor dit soort dingen ben ik best wel gevoelig ja. :+

Jij niet maar xLIESSSx wel, daar was mijn reactie ook naar gericht :)

Waar heb jij ergens gelezen dat ik op mijn gemakje kerst zou gaan vieren en nadien lekker zou gaan slapen als mijn hond zoek is ??
Volgens mij worden mijn reacties maar half gelezen...

en wat die ene persoon over mijn opleiding en leeftijd zei, dat vind ik hoogst ongepast... Maar ik ga hier verder niet op ingaan...

Ik wou hier gewoon even mijn standpunt uitdrukken in deze zaak, daar blijft het ook bij. Ik heb ik geen enkele commentaar een belediging op jullie of op jullie mening gegeven, dus ik had dat eigenlijk ook terug verwacht... Ik heb respect voor jullie mening in de zaak, ik heb respect voor de acties die de TS heeft ondernomen met betrekking tot de gevonden hond. Voila :)

en voor degenen die nog zouden willen weten wat ik zou doen in zo'n situatie:
Wel, ik zou hoogst waarschijnlijk het asiel opbellen (als die nog bereikbaar zoude zijn). De politie bel ik niet op, want ik heb daar al regelmatig slechte ervaringen mee gehad betreffende hulp verlenen bij gevonden/kwijtgeraakte dieren. Dan is het vertrouwen in de 'politie je vriend' toch wel weg op dat vlak. ndien het asiel nog geen melding heeft gekregen, dan zou ik de hond in huis nemen (in de mate van het mogelijke). Of ik hem eten zou geven weet ik niet, want wie weet mag dat niet voor de gezondheid van de hond (suikerziekte, allergie ed). Hij zou wel water krijgen uiteraard. Verder zou hij ergens kunnen slapen in huis (of in de garage), tot het de volgende dag is en ik verder kan zoeken naar het baasje.

Wat ik zou doen als mijn hond zoek was op kerstavond:
Ik zou er ziek van zijn. Hele avond huilen, straat afzoeken, geen oog dicht doen 's nachts,... Maar ik zou wel kerstavond 'vieren'. Hetzij dan met een brandend kaarsje op de schouw... Ik zou alle instanties opbellen die ik zou kunnen bedenken (opnieuw niet de politie om dezelfde rede als hiervoor). Maar als dat niks baat die avond, dan kan je ook niet meer doen... Dus ja...

Voila, nu heb ik mijn verantwoording gegeven aan een hoop totaal onbekende mensen, waarvan het me eigenlijk weinig kan schelen wat ze op het internet van mij zeggen. Ik wil gewoon even duidelijk maken dat ik echt zo slecht niet ben als jullie mij afschilderen hier...
Het enige dat ik heb proberen duidelijk maken is dat ik het standpunt van de TS begrijp... Wat jullie daarvan maken, dat is mijn probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:15

xLIESSSx schreef:
En om even op jou in te gaan russel, ik ben ook al mijn hond kwijt geweest (en we hebben hem helaas niet terug gevonden) en ik ben ook al mijn kat kwijt geweest (die is terug komen opdagen na 4 dagen). En ik ga eerlijk zeggen, als mijn hond/kat op kerstavond zoek was geraakt, dan had ik dat ontzettende jammer gevonden. Ik zou naar alle instanties hebben gebeld om te vragen of ze mijn hond hadden gevonden. Maar daar zou het ook bij stoppen... Ik zou nog steeds kerstavond vieren en niet een hele nacht lopen zoeken. .

Hier lees ik dat..
Verder vind ik het dramatisch om te zeggen dat ik je slecht afschilder en beledig, waar heb ik dat gedaan? Je zegt zelf dat je gewoon kerst gaat vieren en alleen belt om de hond als vermist op te geven en verder niks doet, en daar reageer ik op, niks beledigends aan

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:27

Hmn... Vreemd... Ik zie dat daar niet letterlijk instaan ö
En dees_daan, opnieuw, waar staat er in dat ik zeg dat jij mij slecht afschildert ?? En ik zeg zelf niks over het feit dat jullie mij beledigen x)

toch vreemd hoe het menselijk brein je ertoe kan aanzetten dingen lezen die er niet staan... Wonderbaarlijk gewoon !
Laatst bijgewerkt door xLIESSSx op 01-01-13 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:36

xLIESSSx schreef:
Hmn... Vreemd... Ik zie dat daar niet letterlijk instaan ö
En dees_daan, opnieuw, waar staat er in dat ik zeg dat jij mij slecht afschildert ?? En ik zeg zelf niks over het feit dat jullie mij beledigen x)

toch vreemd hoe het menselijk brein je ertoe kan aanzetten dingen lezen die er niet staan... Wonderbaarlijk gewoon !

Ik zie staan ik zou instanties bellen maar daar zou het ook mee stoppen. Letterlijk dus :j daarnaast ook nog dat je niet de hele avond gaat zoeken en gewoon kerst gaat vieren, een heel ander verhaald dan wat je nu zegt dat zie je toch zelf ook? Maakt verder niet uit, maar begin er dan niet over dat ik dingen aanhaal die jij niet gezegd hebt en kom vervolgens met een ander verhaal, ik kon niet uit jou post halen dat je wel ging zoeken want er staat letterlijk dat je dat niet doet..

Hier staat dat wij jou slecht afschilderen volgens jou:

Voila, nu heb ik mijn verantwoording gegeven aan een hoop totaal onbekende mensen, waarvan het me eigenlijk weinig kan schelen wat ze op het internet van mij zeggen. Ik wil gewoon even duidelijk maken dat ik echt zo slecht niet ben als jullie mij afschilderen hier...

Maar ik ga niet alles quoten wat je zelf getypt hebt lijkt me dat je dit zelf ook even terug had kunnen lezen?

xLIESSSx

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:50

Tuurlijk ga ik mijn hond zoeken, zo'n onmens ben ik niet hoor x) Ik geef toe, dat stond inderdaad niet in mijn post. Maar er wordt hier dan meteen de conclusie getrokken dat ik niet zou zoeken...

Er staat dat ik de instanties zou bellen en nadien kerst zou vieren.
Ik heb hierin niks over mijn gevoel beschreven, ik heb het louter objectief gehouden. Nu ik het gevoel erbij zet en letterlijk typ wat ik volgens mijn gevoel zou doen, dan is het plots een ander verhaal ??
In mijn ogen toch niet hoor... Even het subjectieve weggelaten, dan staat er nog steeds dat ik zou bellen, maar nadien wel kerst zou vieren. (het is natuurlijk maar wat je vieren noemt)
Dus dus duuusss... Geen ander verhaal, alleen aangevuld met subjectieve gegevens ;)

Ja inderdaad, er staat "jullie". Hiermee doelde ik niet op jou dees_daan ! Want in jou post staat er toch wel: "Verder vind ik het dramatisch om te zeggen dat ik je slecht afschilder en beledig, waar heb ik dat gedaan?"
Ik doelde hiermee op de posts die volgen op mijn eerste post. Sommigen daarvan schilderen mij echt wel af als een slecht mens met een (ik citeer min of meer) "instelling waar men van walgt", mijn kunde betreffende mijn opleiding wordt in vraag getrokken, er wordt onder tafel geopperd dat ik weinig respect heb (voor dieren en hun baasjes),...
Dus uit zulke commentaar vind ik toch wel dat ik slecht wordt afgeschilderd.
Hetgeen wordt gezegd over mijn mening toont in mijn ogen weinig respect hiervoor, terwijl ik wel steeds respect toon voor die van jullie. Ik zeg niet dat jullie allen moeten doen wat ik doe, absoluut niet ! Ik zeg het, ik ben blij dat er mensen zijn die een hele nacht zouden zoeken naar de baasjes van een vreemde hond/naar hun eigen hond. !! Ikzelf zou het gewoon niet kunnen volhouden, zeker niet voor een vreemde hond.
Ik zou even zoeken én alle instanties bellen die ik zou kunnen bedenken, maar ik zou het fysiek en emotioneel niet aankunnen om een hele nacht door te zoeken (mogelijks zonder resultaat). Tenminste, dat denk ik NU. Misschien reageer ik wel compleet anders als het zover is... Geen idee...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:24

Het hele topic doorgespit... In het begin vond ik de reactie van ts raar, maar toch verder gelezen. Uitkomst: hond is terug bij eigenaars en ts heeft excuus gemaakt vanwege rare reactie. Dan is het toch klaar?? Nee, de rest van de posters in dit topic gaat zitten zaniken tegen elkaar... Hier snap ik echt helemaal niets van... Het onderwerp van het topic is klaar dus mods een slotje??