Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:33

wat een mooie honden komen langs.

En het filmpje van het asiel, het is maar goed dat ik de ruimte en het geld niet heb voor meer honden anders wist ik het wel.

En de rede waarom ik een hond uit het buitenland heb;

Ik was ook al een tijd aan het kijken wou graag een grotere hond geen pup meer. EN het liefste een hond een 2e kans geven. Ook in nederlandse asielen gezocht. Of echt oude honden 8+ of kleintjes of pups. Of niet te vertrouwen naar kids of andere beesten. Mijn toenmalige vriend en ik hadden ook 2 katten. EN de hond moest dagelijks mee naar de manege naast de fiets 9km heen en terug.
Door een vriendin op paws gewezen en na tijdje rondkijken kwam ik clyde en nog een andere hond (husky kruising tegen). Gebeld en ook mijn eisen besproken. Hoe clyde met paarden was wisten ze niet dus hebben ze hem mee naar een ranche genomen. En dat deed hij prima. De andere hond viel eigenlijk gelijk af omdat deze niet met kids overweg kon.
Clyde is toen naar nederland gekomen, bij hem wezen kijken en diezelfde dag met mij meegegaan. EN ik ben super blij met hem kan geen betere hond verwachten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:17

Meys wat een aparte kruising! De meeste vind ik toch wel op elkaar lijken.. Ik zie veel galgo achtigen en herder en labrador mixjes.

HIer ook wat fotos van mijn Bink :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil wanneer ik meer tijd heb oudere honden gaan opvangen uit asiels. Dat gaat nog wel even duren..Maar dat vind ik wel een mooi streven.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:54

ElineS schreef:
Machie: Zijn dat Pumi's? Mijn hond is daar een kruising van. Zo'n leuk karakter. Wat gaat er met al die pupjes gebeuren? Ga je ze zelf houden?
EDIT: Ow, ik las het verkeerd. Dacht dat ze allemaal mee kwamen. Waar verblijven de anderen nu en zoeken die nog baasjes? Via welke stichting is dit?

De moeder was iig een Pumi. De vader ws een Mudi. Dus kleine hongaarse herdertjes. Wel leuk, heb ik alle 3 de hongaartjes. De Puli loopt hier al.
Ze komen via de fokker van mijn Puli naar Nederland. Geen idee hoeveel er al een baasje hebben. iig eentje, die komt hier wonen :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:20

Ik had hier eerder in dit topic een foto geplaatst van mij spanjaard ( die samen met die chihuahua in een bench zit) weet iemand misschien wat voor ras er bij hem in zou kunnen zitten?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:30

Machie schreef:
ElineS schreef:
Machie: Zijn dat Pumi's? Mijn hond is daar een kruising van. Zo'n leuk karakter. Wat gaat er met al die pupjes gebeuren? Ga je ze zelf houden?
EDIT: Ow, ik las het verkeerd. Dacht dat ze allemaal mee kwamen. Waar verblijven de anderen nu en zoeken die nog baasjes? Via welke stichting is dit?

De moeder was iig een Pumi. De vader ws een Mudi. Dus kleine hongaarse herdertjes. Wel leuk, heb ik alle 3 de hongaartjes. De Puli loopt hier al.
Ze komen via de fokker van mijn Puli naar Nederland. Geen idee hoeveel er al een baasje hebben. iig eentje, die komt hier wonen :)

Wat leuk! Mijne is ook een kruising tussen een Mudi en een Pumi :D Maar die heeft wel een andere vacht. Deze hebben echt de vacht van een Pumi. Prachtige beestjes zeg zo.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:42

ElineS schreef:
Wat leuk! Mijne is ook een kruising tussen een Mudi en een Pumi :D Maar die heeft wel een andere vacht. Deze hebben echt de vacht van een Pumi. Prachtige beestjes zeg zo.

Deze vachten zijn ook nog afwachten wat het precies wordt hoor. Ze zijn op deze foto pas 10 weekjes :)

daantjuhhh

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:19

Wat leuk, dit topic.

Wij hebben sinds een maand of 2 a 3 een Jattende slopende eigenwijze Roemeense clown in huis :p
Hahaha..

Het is een reu van nu 8 a 9 maand.
We hebben er heel wat mee te stellen, maar het is een geweldig maf beest met heel veel humor en super lief.
Hij moet echt nog heel veel leren en spreekt alleen nog maar Nederlands als hem dat uitkomt.
Maar er zit een gouden hartje in, en ach, is ook weer een leuke uitdaging..

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:46

Wat een leuke hondjes zie ik allemaal weer voorbij komen. Onze Spaanse dame Utah is zielig :(:) ze heeft een mank pootje waarschijnlijk tijdens haar favorieten bezigheid kuilen graven gebeurd. Ik denk dat ze iets scherp is tegen gekomen en heeft een stukje van één van haar kussentjes onder haar linker pootjes af. Wat
kan dat bloeden zeg !!!!!

Haar eerste kennismaking met de sneeuw :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:12

aah dat is niet fijn zeg! Wel een leuk hondje!
Onze jonas wist niet wat hij zag toen hij naar buiten keek met die sneeuw, z'n ogen vielen er bijna uit hihi.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:14

Dexter is leuk <3
Echt zo'n blije en enthousiaste hond, meteen heel onderzoekend. En druk. Maar dat is goed want dat wilden we ook wel. Vanavond belt 't opvanggezin waar hij nu nog zit, ben zo benieuwd hoe het is gegaan vannacht en vandaag..

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:48

Hondje!!!!!!!!!! zeg gerust maar hond ze is nu 9 maanden en 67 cm....
Spannend DaniBanani hopelijk is het goed gegaan !!!!!!!!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:46

Leuke hond Athene! Zit daar misschien ook iets van greyhound im ofzo? Mijn hond is ook zo slank en supersnel net als die van jou op de foto te zien. Niemand houdt hem bij vind het zelf altijd gaaf hem zo hard te zien rennen.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:42

Mirka haar moeder is een Mastin Espagnol x gezien het gedrag van haar en haar zusje is de vader een Galgo...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:30

Oh Athene, jij hebt een leuke hond, prachtig!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:42

Knakker schreef:
Oh Athene, jij hebt een leuke hond, prachtig!

'K wilde het net zeggen, haha! Echt een superleuk beest!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:08

Hij is zindelijk, springt niet op bank of bed, is makkelijk met de andere honden, loopt netjes aan de lijn, eet goed, knuffelt graag, gaat probleemloos in de auto, en, voor ons belangrijk, blijft rustig alleen.
Zaterdagochtend gaan we hem ophalen! <3 *\%/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:25

Arme Utah, hoop haar snel eens tegen te komen op een wandeling! Gefeliciteerd Danibanani, leuk zo'n vooruitzicht.

Artico is inmiddels volop aan het puberen geslagen. Hij heeft er blijkbaar vertrouwen in dat hij niet meer weg hoeft :D Hij pakt werkelijk alles wat hij te pakken kan krijgen. Hij heeft een voorliefde voor papier en karton, jat letterlijk zakdoekjes uit mijn zakken, pakt mijn post van het bureau. Nu heeft hij een gebruiksaanwijzing tussen zijn tanden :D
Maar ook dopjes zijn leuk en gisteren heeft hij een tennisbal en een voetbal vermoord.

Blaffen kan hij ook als de beste. Volgens mij slaat hij al aan als er iemand het dorp binnenkomt want hij staat regelmatig vervaarlijk te blaffen terwijl er niemand te bekennen is. Gelukkig hebben we digitale televisie want je verstaat niets meer, kunnen we terugspoelen.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:44

Hahahaha Percy wat klinkt dat bekent in de oren heb hier ook zo een monster rond lopen. En volgens mij zijn Utah en Artico even oud.. Zij jat ook van alles wat los en vast zit gisteren kwam ze weer met de keukenrol voorbij lopen. :+ Niks is veilig pennen, papier, boekjes kleine frummeltjes ect ze is ook zo groot ze kan overal bij...Pfff je moet ogen in je achterhoofd hebben als het dan ook erg stil is kijk ik even om het hoekje want meestal heeft ze dan wel weer wat gejat...Het zijn ook echt van die buien de hele dag gaat het goed en dan ineens gaat ze op rovers tocht...zeg maar kattenkwaad uithalen -O-

Maar ach het zal wel overgaan en ze is erg leuk en lief... <3

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:38

Jatten doet easy niet als we thuis zijn, maar als we weg gaan moeten we wel eerst het huis 'easy-proof' maken.
Helaas heeft hij in het spaanse asiel geleerd dat hij overal bovenop kan springen, en dat doet hij dus thuis ook. Het aanrecht en de eettafel zijn favoriet. Die moeten dus vrij zijn van plastic en harde kunststof materialen, want zodra hij zijn kauwbotje op heeft gaat hij op zoek naar harde plastic dingen om op te kauwen...
Maar ik moet zeggen dat het steeds beter gaat. Steeds vaker kom ik thuis en heeft hij nergens op gesprongen en is alles nog heel. Dus het gaat de goede kant op. ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:03

Die spaanse dame is een lopende papierversnipperaar. Zolang ik alles opruim is er niets aan de hand.
Ik heb echter sinds 1 juli ook een JR pup en dat is echt een sloper. Die kan niet alleen thuis blijven behalve in de bench want ze sloopt alles.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:55

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:05

Wel fijn voor het Roemeentje!
Leukerdje!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:02

LDRD is je oude hond al niet meer?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:05

Oh die is echt leuk, heer Ollie. Elke keer als ik van die verhalen lees word ik eigenlijk zó boos! Mensen doen maar met dieren, het is gewoon echt te belachelijk voor woorden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:00

Ollie is leuk <3

We hebben vandaag weer een hele wandeling gemaakt met maar liefst 16 honden. Zulke leukerds zitten er tussen. Heb er behalve een hond ook een hele gezellige wandelclub aan overgehouden :j