Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:25

Denise1984 schreef:
_Noah schreef:
Wat een leuk topic, ik lees even mee! Als mijn huis (ooit) verkocht is en we een huis hebben met een tuin zou ik ook graag een groepje konijnen houden.
Hebben jullie niet erg veel last van vliegen in de tuin? Ik heb vroeger konijnen gehad, in huis en had daar wel veel last van vliegen.

Ik spuit mijn hokken in met vliegen spray wat je ook voor paardenstal gebruikt.
Weet niet meer hoe het heet. Mag tegenwoordig alleen nog maar op naam verkocht worden.
Is van het merk denka en nee het is geen veerust dat is nl ook van denka. Het is niet schadelijk.

Ik heb ook het geconcentreerde flesje wat je moet aanmaken. Die gebruik ik voor als ik me ramen heb gelapt. Het werkt nl ook ideaal tegen spinnen ;)

Dat is een handige tip, maar als particulier kun je dit niet kopen waarschijnlijk? Toen had ik ook vliegengaas gemaakt voor de tralies, maar zelfs dat werkte niet goed ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:36

Laptopmuis schreef:
Op vandaag worden konijnen voor de slacht ook verdoofd met een soort geweertje.

xNadine schreef:
@Laptopmuis ik ben echt verliefd op al jouw konijntjes in je opvang <3 Jammer genoeg beetje ver rijden en hebben we op dit moment geen konijntjes meer nodig haha

Dankje :)
Er heeft gisteren wel een bokker contact opgenomen die wel een konijntje zocht via pb.
Daarnaast hebben nog wel een paar mensen gemaild, maar weet niet of dat bokkers zijn haha.

Mocht je een langhaar binnenkrijgen, voedster, dan mag je mij altijd een PBtje sturen. Je zit wel heel ver weg, maar dan maken we er gewoon een dagje uit van. :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:25

Denise1984 schreef:
Ik spuit mijn hokken in met vliegen spray wat je ook voor paardenstal gebruikt.
Weet niet meer hoe het heet. Mag tegenwoordig alleen nog maar op naam verkocht worden.
Is van het merk denka en nee het is geen veerust dat is nl ook van denka. Het is niet schadelijk.

Ik heb ook het geconcentreerde flesje wat je moet aanmaken. Die gebruik ik voor als ik me ramen heb gelapt. Het werkt nl ook ideaal tegen spinnen ;)
[/denise1984]

Citaat:
noah
Dat is een handige tip, maar als particulier kun je dit niet kopen waarschijnlijk? Toen had ik ook vliegengaas gemaakt voor de tralies, maar zelfs dat werkte niet goed ;)

Jawel hoor de welkoop verkoopt het nog.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:08

Chaos schreef:
Mocht je een langhaar binnenkrijgen, voedster, dan mag je mij altijd een PBtje sturen. Je zit wel heel ver weg, maar dan maken we er gewoon een dagje uit van. :P

Zal het eens noteren :).
We hadden twee weken geleden nog zes teddy widder voedsters van een tt fokker die reuma gekregen had. Ze was echt emmers vol tranen aan het huilen toen ze de dieren afstond. Werd nog erger toen we de dieren omdraaide om her geslacht te checken. Hingen vol met uitwerpselen en daar werd de vrouw nog emotioneler van. Ze kon ze gewoon niet meer verzorgen doordat ze geen controle meer had over haar handen en vingers. Ze was zo bang dat ze mis knipte...

Maar die dames zijn dus al herplaatst.

Zal je mailen als we een langharige voedster hebben :).

Anoniem

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:17

Getsie dat klinkt niet lekker , mijn hangoor heeft daaronder een flinke pluk die ik geregeld knip.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:24

Nee.. was ook niet lekker.

Maar mijn mening en ervaring is dat wij vaak ergere gevallen binnenkrijgen dan opvangen die wel afstandsgeld vragen. Iemand die meer dan vijf konijnen heeft of niet meer voor zijn konijn wil zorgen gaat of kan geen 35 euro afstandsgeld per konijn betalen.

Ze zetten ze dan gratis op marktplaats.. en dan worden ze vaak opgehaald door handelaren of als voer voor slangen en andere dieren.

Wij zijn er voor zo'n mensen en helpen de konijnen + eigenaren uit de brand.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:15

binnenkort krijgen wij ook 2 konijntjes, dus ik heb alvast een vraagje;

wij hebben ook katten en daar heb ik een ren voor aan huis vast. Ik dacht het konijnenhok in de ren te zetten zodat de konijnen evt ook af en toe los in de ren kunnen (zonder de katten erbij) maar kan dat, het is op tegels en afgezet met hout en gaas.
Of moeten zij dan echt op gras?

En is het wel slim met evt overdraagbare ziektes? Heb namelijk raskatten om mee te fokken en dat zie ik niet graag mis gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:17

Mijn ouders hebben HTK katten en die zijn nog nooit ziek van de konijnen geworden :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:21

Mijn katten en konijnen zijn heel leuk samen. Geen last van ziektes.
Soms ontsnapt mijn nieuwe konijntje en mijn poes 'jaagt' hem dan weer terug naar het hok. Als ie voor het hok zit komt poes ons halen en zetten we haar er weer in. Ik snapte niet waarom die ontsnapte maar nu bleek dat op 1 meter ik gaas heb geplaatst met mazen waar ze precies door paste. De andere is groter en die kan daar niet meer door.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:22

Vriendinnetje van mij fokt katten en konijnen trouwens.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:45

Dat lijkt me geen probleem. Maar zorg je er wel voor dat konijnen 24/7 een ren moeten hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:44

Pff ik was even naar de dierenwinkel maar wat een prijzen O.o , de grootste lenterol 11,50... Heb mijn moeder ook op het hart gedrukt mij alles te laten bestellen online , prijzen reisen de pan uit :=

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:47

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:14

1 van mijn konijnen zit ook in zo'n hok. Maar dan groter 120 breed. Die mag dag en nacht gewoon beneden komen. Wat ik wel lastig vind is het schoonmaken eronder.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:34

Voor de opvang hebben we ook alles via zooplus besteld. Hooiruifjes, toiletbakjes,... Bij meer dan 19 euro dacht ik heb je gratis verzendkosten.

Overigens is een stenen vloer niet erg. Hier lopen ze ook op stenen stoeptegels en binnen kunnen ze in het stro en zaagsel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:42

Burtzle schreef:
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ack/228426

Ik heb dit hok voor mijn kleine Dwergkonijntje van 21 weken! Ze vindt het super leuk, en mag overdag boven en beneden, maar s'nachts alleen boven!

Als schuilhok prima, maar zou er wel een grote vaste ren aan gaan maken, anders is het wel erg klein :j
En gewoon lekker dag en nacht naar beneden en naar boven laten gaan :j

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:44

Ik laat er heel vaak uit, mag ook bij mij binnen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:46

ja ze zullen ten alle tijden een ren hebben, maar om helemaal "uit te kuren" kunnen ze dan in de grote ren :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:57

Jeeeeeeey *\%/*
Morgen gaan waarschijnlijk drie konijnen opgehaald worden :D en zaterdag ook nog ééntje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:00

+:)+

Ik moet een lijst maken voor mijn eigen koppel , ben morgen weg tot maandag en mijn begeleiding en mede bewoners moeten ze verzorgen... Vindt het altijd een vreselijke gedachte ze achter te laten...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:18

Dat hok had ik ook. Heb het toen helemaal gepimpt, en binnen in huis gezet. De onderkant had ik dicht gemaakt en zodra ik thuis was liepen de konijnen los in huis.

Denise1984, is dat vliegenspul niet schadelijk? Ben een beetje overdreven misschien, maar mijn binnen konijnen zijn aan mixamortose overleden. Ze waren niet geënt omdat ze binnen zaten en dit niet nodig was volgens de da :(.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:00

Even een vraagje, hoevaak maken jullie het hok schoon, en eventueel ontsmetten?

Ik doe nu iedere dag plas en keutels weghalen want ze zijn nog niet zindelijk en een keer in de week het hele hok incl uitsoppen :')

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:07

Ontsmetten hebben wij eigenlijk nooit gedaan?
In het ene hok zijn de konijntjes zinlijk dus daar verschonen we 2x per week het poep/plas bakje en om de 2 weken gooien we nieuw stro in het binnenhok en soms halen we een hele plaat eruit en doen er nieuw zaagsel en stro in.
In het andere hok zit 1 konijn die zinlijk is en de andere half. Daar wordt ook 2x per week poep/plas bak schoongemaakt. en 1 of 2 keer per week worden de plasjes in het binnenhok weggehaald en nieuw zaagsel en stro erbij

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:09

Poep bak dagelijks nacht hok een keer in de anderhalve week

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:12

Hok zelf verschilt, Molly is zindelijk, ik verschoon elke dag de Poepbak, en als er poepjes of plasjes naast leggen haal ik dat ook elke dag weg :j