Waarom vlees ? en geen brokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Waarom vlees ? en geen brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:25

Klopt, was ik inderrdaad vergeten erbij te zetten. Dank u!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:03

TS heb je je al aangemeld op het barf forum?? (www.barfplaats.nl) ik denk dat je daar nog veel wijzer word als hier ;)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 20:06

Nee, dat heb ik (nog) niet gedaan :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:25

essiesilly schreef:
TS heb je je al aangemeld op het barf forum?? (http://www.barfplaats.nl) ik denk dat je daar nog veel wijzer word als hier ;)

Eenzijdige informatie, waaronder veel baarlijke nonsens.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:31

uhu tuurlijk... ben blij dat jij iedergeval alllltijd gelijk heb *\o/* *\o/*

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:32

Kuggur schreef:
essiesilly schreef:
TS heb je je al aangemeld op het barf forum?? (http://www.barfplaats.nl) ik denk dat je daar nog veel wijzer word als hier ;)

Eenzijdige informatie, waaronder veel baarlijke nonsens.

Meerdere bronnen zijn altijd goed, wat dat betreft heb je gelijk. :)

Nonsens.. Tja, iedereen heeft een eigen mening natuurlijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:33

essiesilly schreef:
uhu tuurlijk... ben blij dat jij iedergeval alllltijd gelijk heb *\o/* *\o/*

ik ook :D .

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:34

:(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:09

voor de liefhebbers heb ik nog anderhalve krat lotgering totaalvoer staan voor de prijs van 1 krat, eyck is waarschijnlijk overgevoelig voor kip dus wil de vriezer legen om kipvrij te gaan testen.
afhalen in Almkerk NB.

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:56

Ik heb altijd mijn honden brok gegeven, totdat ik plots enorme gezondheids problemen kreeg met mijn bouvier.
Het was zo erg dat ik een afspraak had om hem te laten inslapen. Ik ben toen om hem te verwennen vlees gaan voeren, en jawel zienderogen knapte hij op. Na een aantal test bleek hij vitamine 12 te kort te hebben. Ik ben vlees blijven voeren en de hond veranderde, hij poepte minder dronk minder en zijn vacht werd mooi glanzend.
Hij heeft daarna nog 2 jaar geleefd.
Nu heb ik een Bull terriër, met en een of andere allergie. Ben vanaf dat we hem hebben ( komt uit het asiel) hem vlees gaan voeren, hij had al 7 jaar brok en ook 7 jaar prednison. Nu heeft hij geen prednison meer en heeft hij weer overal haar. Zolang hij zo gaat ben ik tevreden met vlees maar het is denk ik per hond verschillend.

Ik denk ook dat je erachter komt wat het voor jou hond doet als je het probeert maar als je er aan begint moet je je goed verdiepen en vooral doorzetten.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:02

Vanmorgen naar de DA geweest voor de entingen.. hond ziet er verder goed uit, hoeft niet dikker te worden, zit goed in de vacht, heeft nette witte tanden.

Volgens de DA geen reden om over te stappen naar ander voer. ( en ja, hij weet veel van vers vlees en van brokken )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:02

wow selma rick dat zijn nog eens super grote verbeteringen! top zeg!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:03

als je het niet wil moet je het ook niet doen :n ik wil tenslotte ook nooooit meer terug naar brokken :))

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:30

rOcky_lofz schreef:
Vanmorgen naar de DA geweest voor de entingen.. hond ziet er verder goed uit, hoeft niet dikker te worden, zit goed in de vacht, heeft nette witte tanden.

Volgens de DA geen reden om over te stappen naar ander voer. ( en ja, hij weet veel van vers vlees en van brokken )

Moet er eerst iets mis met de hond zijn voordat je overstapt naar ander voer dan?
Me dunkt dat je overstapt op ander voer (of merk) omdat dat voer je beter lijkt, niet zozeer omdat het voer wat je nu geeft slecht is.

Ben dan toch benieuwd naar je conclusie over BARF, KVV, graanvrije brok en "gewone brok"?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:36

er hoeft niet per se iets mis te zijn, maar aangezien m'n hond het op deze brok goed doet, zie ik geen reden om te wisselen ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:37

Dat begreep ik uit je vorige post ja, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag.. (Nieuwschierihig!)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:44

sommige dingen zal ik echt niet geven aan haar, ook omdat ik dat niet in mn huis/koelkast wil hebben, ook heb ik een zeer kleine vriezer wat er niet in past..
Ze poept niet veel, stinkt niet, haar tanden zijn wit, als ik weet voer moet halen, zal ik eens goed kijken wat daar precies in zit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:49

Welk voer geef je nu?

Witte tanden lijkt mij logisch bij een hond van 2,5. Dat is eigenlijk heel normaal. Pas op latere leeftijd zie je vaak problemen door aanslag.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:55

ik geef nu Dommelsche watermolen ( of hoe je dat schrijft :P ), ze is 3.5 en weegt 31 kilo, volgens DA is dat netjes...

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:55

Mijn twee bejaarde vizsla's hebben gevoelige darmen. De oudste ook een gevoelige maag en spuugt snel. Laatste tijd regelmatig 's-nachts een ongelukje in huis, ik was al bang dat er 1 dement aan het worden was. Overgestapt van brok naar vers vlees en geen problemen meer. Geen diarree, gespuug of ongelukjes meer. Heerlijk, had ik jaren eerder moeten doen. En lekker dat de mannen het vinden!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:35

vele mensen stappen over omdat ze problemen constateren ik voerde ook altijd brok maar besef nu wat een troep dat was.

En over diepvries het zit netjes verpakt en heb er een aparte lade voor. Savonds haal ik het eruit en doe ik in een bakje op de aanrecht en dan is het smorgens ontdooit. Dan gaat het deel voor savonds in een afgesloten bakje in de koelkast. Ik zie het probleem niet zo vlees is net zo schoon als je karbonade die je savonds uit de vriezer haalt.

Vele die ik ken hebben een simple goedkoper MP vriezer in de schuur gezet ervoor.

Nu merk ik wel dat er veel verschil zit in ene KVV en het andere. Ene stinkt meer als het andere maar je went er wel aan. Leuke vind ik dat de honden het zo lekker vinden.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:07

Helaas weten dierenartsen maar weinig over voeding en krijgen slechte informatie over vlees te horen. In de opleiding wordt er nauwelijks aandacht aan besteed.
Daardoor kun je bijna zeker stellen dat dierenartsen die zich er in verdiept hebben pro rauw voeren zijn, anderen anti.

Ik ben overgestapt omdat vlees natuurlijk eten is voor een carnivoor.
Mijn kat had blaasgruis en de Prins brokjes raden zelf vers aan, zodra de blaasgruis was verdwenen. Als een brokjes fabrikant aangeeft dat vers vlees goed is vanwege de manier van verteren dan moet dat echt vele malen beter zijn.
Achteraf blijkt het een hele goede keus geweest te zijn, gezien de klachten die ook mijn hond had.
Het zou nu natuurlijk zomaar kunnen zijn dat ze hun informatie hebben verandert, is niet erg gunstig voor hun klandizie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:29

Prins heeft zelf ook vlees, mijn kat vind dat heerlijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:53

NynckeL schreef:
Helaas weten dierenartsen maar weinig over voeding en krijgen slechte informatie over vlees te horen. In de opleiding wordt er nauwelijks aandacht aan besteed.
.

Waar haal je het vandaan. Je vertrouwt liever leken die theorieen spuien die in strijd zijn met zo´n beetje alles wat bekend is over stofwisseling en spijsvertering, en verklaart academisch geschoolde professionals voor incompetent...?
Hopeloos.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:57

Zolang er diervoederproducenten zijn die scripts geven aan dierenartsen om letterlijk voor te kunnen lezen aan klanten, of dierenartsen die alle vormen van vers voeren zonder meer afschrijven, lijkt het mij terecht dat er op z'n minst twijfels zijn bij de deskundigheid en objectiviteit van sommige dierenartsen waar het voeding aangaat.

Een dierenarts zou objectief en breed geschoold moeten zijn, en moet per hond advies geven over de beste voeding. En niet een standaard Eukanuba- of RC-riedeltje afdraaien omdat hij daar zelf meer winst mee kan maken. Bijvoorbeeld. Net zomin als een standaard BARF-riedeltje, overigens.