wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welk merk voer jij je hond?

pedigree
13 (3%)
cesar
Geen stemmen
fokker
3 (0%)
royal canin
34 (10%)
eukanuba
11 (3%)
orijen
8 (2%)
mera dog
1 (0%)
hill's
9 (2%)
nutro
1 (0%)
pro plan
7 (2%)
taste of the wild
2 (0%)
beneful
3 (0%)
frolic
1 (0%)
dierenarts voer
8 (2%)
supermarkt voer
21 (6%)
vers voer
102 (30%)
anders
114 (33%)

Totaal aantal stemmen: 338

MyWishMax

Re: wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:57

Tussendoortjes hier ook niet hoor. Normaal eten en met trainen snoepjes. Ze is eindelijk gestopt met bedelen _O-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:59

ik heb ook geen droogmachine,ik doe het gewoon in de oven...als ik die longen af en toe zie die ik meekrijg,dan ben je met een droogmachientje dagen aan het drogen,ik doe ze gewoon heel in de oven en na een poosje haal ik ze eruit,zijn ze niet helemaal droog,maar die honden zijn er helemaal wild van,dus die maakt dat niet zo heel veel uit..... :D

ze krijgen hier overigens elke dag wel tussendoortjes... :=

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:07

hier alleen een tussendoortje na de laatste wandeling.
ik koop ze kant en kaar bij zooplus
is wat duurder denk ik maar ben te lui om ze zelf te drogen :D

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:11

ik blaas in dit topic weer even leven in..
ik heb een duitse dog van ruim anderhalf jaar en bij de fokker kregen ze eukanuba, heb ik gegeven tot een maandje of 4, daarna overgestapt na vers vlees van carnibest /farmfood groene pens en brokken van farmfood.
hij zat goed in zijn vel maar was wel regelmatig misselijk en hij at farmfood brokken niet zo heel graag.

nu sinds 2 maanden overgestapt na orijen , kreeg met een paar dagen bultjes op zijn vacht en dat is sinds laatste tijd weg maar nu krijgt hij donkere vlekjes op zijn vacht.
ben zeer tevreden over orijen en acana ook geprobeerd , hij vind ze allebei erg lekker maar er zit zo'n hoog eiwit percentage in en denk dat hij daar die reactie op heeft gekregen..
erg moeilijk, ik zie de bomen door het bos niet meer qua goede voeding..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:16

Waarom geef je naast het verse vlees nog brokken als ik vragen mag? Ik zou toch echt of brokken of vers gaan voeren, en niet beide. Kan me voorstellen dat de hond daar regelmatig misselijk van werd, het verteren van vers gaat zo anders dan het verteren van brokken.. denk dat zijn lijf flink in de war was.

Misschien overstappen op alleen vers?

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:37

ik ben me er inderdaad van bewust geworden dat hij daar misselijk van werd, en geef hem nu 2 dagen in de week zijn vleesdag en andere dagen zijn brokken.
voordat ik overstapte na orijen heb ik hem 2 weken vers gegeven maar dat wou hij na een paar dagen niet graag meer eten..
het liefste wil ik graag een relatief goede brok zoals orijen of acana en daarbij 2 x in de week vers geven..
ben erg benieuwd of iemand het probleem herkent met bultjes en nu vlekjes op de vacht bij orijen, of dat inderdaad door het eiwit percentage kan komen..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:40

Wat voor bultjes zijn het? Jeuken ze ook en gaan ze open?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:41

love_Soraya schreef:
ik ben me er inderdaad van bewust geworden dat hij daar misselijk van werd, en geef hem nu 2 dagen in de week zijn vleesdag en andere dagen zijn brokken.
voordat ik overstapte na orijen heb ik hem 2 weken vers gegeven maar dat wou hij na een paar dagen niet graag meer eten..
het liefste wil ik graag een relatief goede brok zoals orijen of acana en daarbij 2 x in de week vers geven..
ben erg benieuwd of iemand het probleem herkent met bultjes en nu vlekjes op de vacht bij orijen, of dat inderdaad door het eiwit percentage kan komen..

Kijk dan eens naar taste of the wild,valk ook onder de goede brokken net als acana en orijen

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:50

nee ze jeukten niet ,gingen ook niet open . zijn nu ook helemaal weg getrokken maar hij heeft nu donkere vlekjes in zijn vachtje..zal even foto opzoeken

:)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:52

foto's zijn niet zo duidelijk..
Afbeelding

bij deze foto zie je op zijn rechterkant wat donkere vlekjes..
Afbeelding

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:58

ik ga nog even rondneuzen op de brokkenvergelijker :) en zie wel of ik verander van voer ..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:04

Lastig he de juiste voeding vinden. Ik dacht 2 jaar geleden het goede voer te hebben, alleen sinds een paar maanden zie ik dat mijn hond haar vacht wat doffer is dan vorig jaar, dat ze meer verhaart.. dus ik stap binnenkort over op vers en dan hoop ik dat het verbetert.
Ik denk eerlijk gezegd dat jouw hond inderdaad eiwitbultjes heeft, kan wegtrekken met meer beweging zodat de eiwitten sneller omgezet kunnen worden. maar het is altijd lastig beoordelen via internet. Vrees dat het weer een zoektocht voor je wordt naar ander voer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:15

mijn hond (labrador, 7 jaar) doet het prima op de krokante droge brok van Kenner (Welkoop)

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:10

Onze hond kwam van de vorige eigenaar van RC af, wij zijn overgestapt naar Eukanuba, maar daar begon ze onwijs van te stinken :\ Dus zijn nu ook op de kvv overgestapt. Alleen een paar vragen hierover: Ik lees van sommige dat vlees en brok een slechte combinatie is,..Onze hond krijgt nu dus 's ochtens vlees van Lotgering en de rest van de dag kan ze brokjes eten (wat ze eigenlijk amper aanraakt) Maar is dat echt zo slecht? En de pakjes van Lotgering zijn eigenlijk te groot, dus moet ik ze over 2 dagen voeren. Maar de 2e dag is het vlees iets verkleurd. Kan dat kwaad?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:11

Die van ons krijgen Prins.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:26

Alice schreef:
Onze hond kwam van de vorige eigenaar van RC af, wij zijn overgestapt naar Eukanuba, maar daar begon ze onwijs van te stinken :\ Dus zijn nu ook op de kvv overgestapt. Alleen een paar vragen hierover: Ik lees van sommige dat vlees en brok een slechte combinatie is,..Onze hond krijgt nu dus 's ochtens vlees van Lotgering en de rest van de dag kan ze brokjes eten (wat ze eigenlijk amper aanraakt) Maar is dat echt zo slecht? En de pakjes van Lotgering zijn eigenlijk te groot, dus moet ik ze over 2 dagen voeren. Maar de 2e dag is het vlees iets verkleurd. Kan dat kwaad?

Dat brokken en KVV niet samen kunnen is achterhaald, kan dus geen kwaad. Botten/brokken samen is slechter vanwege de zuurgraad die de maag nodig heeft om bot te kunnen verteren.

Dat het vlees verkleurd kan ook geen kwaad, honden zijn een stuk minder gevoelig voor 'bedorven' voedsel dan wij mensen. Onze hond begroef regelmatig vlees, om dat een aantal dagen later weer op te graven en op te eten. Vonden wij wat minder fris, maar ze is er nooit ziek van geweest.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:39

Ik krijg de lotgering in pakjes van 500gram maar wij hebben een Chihuahua van maar 2,5kg :+ en doet dus wel langer als 2 dagen met een pakje hihi...

Vandaar dat ik het altijd lichtelijk ontdooi zodat ik het kan snijden en dan doe ik het in delen van het gewicht wat hij per dag eet, kan ik iedere dag een andere smaak pakken voor hem, want hij is ook super kieskeurig.

Vorige keer wilde hij ook niet eten, ik dacht het is wel goed met je, als je echt honger hebt eet je wel.
2 dagen later at hij het nog niet, zeikerd.

Dus door te ontdooien en in kleinere stukjes opnieuw in te vriezen kan ik hem iedere dag een andere smaak geven.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:38

ik voer prins....
mijn reu krijgt Prins procare basic exelent en mijn teefje die huidproblemen had krijgt Prins procare sensitive.
Haar huidprobleem is sindsdien helemaal weg, al blijft het oppassen....
hoe sneu ook, madam krijgt echt niks meer buiten haar brokjes. Zelfs een simpel frolic brokje kan ervoor zorgen dat ze weer blaasjes op haar huid krijgt.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:50

Een paar simpele tips voor alle topiclezers: voer altijd slechts één soort voeding per dag, verdeel dit over minimaal 2 voedingen per dag, altijd lauw drinkwater beschikbaar stellen en vooral: beperk bijvoeding tot het minimum. Zeker geen dingen aanbieden die wij mensen eten (brood, kaas, worst etc.). Jeuk wordt bijna nooit veroorzaakt door een eiwitallergie maar door eiwitstapeling.
Er gaat niets mee boven de opneembaarheid van compleet diepvries vers vlees. Compleet dieprvries vers vlees is dé probiotica voor de hond en kat. In de hoogwaardige droogvoedingen zit wel een prebiotica maar die kan alleen zijn werk doen als er voldoende goede bacterien aanwezig zijn.
Voer je brokken, dan liefst minimaal 1 complete diepvries vers vlees per week aanbieden. Na ontworming altijd minimaal 2 dagen compleet diepvriesvers vlees en na antibiotica/prednisolon kuren minimaal 10 dagen volhouden. Dit is pure noodzaak voor het herstel voor een gezonde darmflora. Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:02

Ach, "altijd" slechts één soort voeding, "minimaal" 2 voedingen, zo absoluut is het niet hoor...

Ik maak me persoonlijk niet zo veel zorgen over probiotica, mijn honden vinden nog wel eens een dood schaap, en met de hoeveelheden schapen- en paardenmest die ze als tussendoortjes snacken is er weinig kans op een gebrek aan goede bacteria.

Ik denk dat dat hele probiotica idee wat een hype is wat gezonde honden betreft. Na een anti biotica kuur kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar zelfs in zulke gevallen herstelt de natuurlijke balans in de darmflora zich vanzelf meestal snel (dus "pure noodzaak" is behoorlijk overdreven). Bacterien zijn overal en ze fokken als de konijnen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:01

hier net weer 18 rollen gekocht voor de hond van lotgering
:) zo raakt je vriezer ook wel vol lol :+

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:21

Alle drie de honden krijgen Bonzo, simpelweg omdat onze Lizzie andere brokken niet kan verdragen. Ze raakt direct aan de diarree. Na overleg met de dierenarts was dit de beste oplossing.
Het is geen briljant merk, maar onze honden doen het er goed op.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:32

Mis toch echt Dog Lovers Gold in het lijstje. Dat krijgt mijn hond namelijk. Ze glanst als een spiegel en is zo gezond als een vis. Ze kakt 1 keer per dag en soms zelfs eens in de 2 dagen. Omdat ze nog geen 8 maanden oud is krijgt ze nog 2 keer per dag een bak maar zodra ze wat ouder is stap ik over op 1 keer per dag voeren. Daarnaast krijgt ze schapenvet bonbons met zeewier als toevoeging en gedroogde kippennekken, gedroogde runderkophuid en bullepezen en van die gewone botjes zoals je voor haar ziet liggen op de foto als extraatje. http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... 1346873872

Lotgering zou ik nooit kopen, googlen jullie je merk nooit? http://bullterrierforum.nl/bullforums/a ... 15759.html

Ik wil graag KVV gaan voeren maar ik heb echt geen ruimte in de vriezer.

maarja, als je hond het er maar goed op doet.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:37

Ik voer Energique, heb Dog lovers ook gevoerd.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:39

Mijn hondje krijgt Royal Canin, speciaal voor eigen ras en ze vind het ook heel lekker, haha. :D