Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:02

Bailey_4ever schreef:
Ja dat doen ze inderdaad :') Er hebben in ons vorige huis mensen gewoont die een kennis hadden die werkzaam was bij de politie. Die hebben toen een lijst in handen gekregen (de politie) waarop allemaal huizen stonden met wel of niet toegankelijk voor inbraak. En wat stond er achter; of er een hond was, hoeveel en wat voor 1. Ze hadden hier 2 mastiven dus ze stonden dik gedrukt op de niet lijst, wist de kennis hun te vertellen.

Nu zitten wij hier met 2 allround kruisingen en 2 rottweilers. Mensen wagen zich doorgaans niet zomaar op ons terrein, en terecht. Sara is erg duidelijk en geeft goede signalen vooraf, eerst grommen en blaffen en als je dan nog zo dom bent dan... Tja dat weet ik niet, nooit iemand gezien die het erop waagde :+ Heel verstandig.

Het komt echt over alsof je dat allemaal maar stoer vindt... :\
Bailey_4ever schreef:
Sorry ik kan hier echt niks van bakken hoor.

Zeer zeker lees ik wel maar ik ben het gewoon niet eens met wat je zegt B-) Ik ben nog steeds niet van mening dat ik heb gezegd dat de agenten (deels) schuld hebben. Het komt van meerdere kanten en alles zal zo zijn invloed hebben gehad maar ik was er niet bij dus weet ik het fijne er niet van. Ik denk alleen dat de agenten misschien anders hadden kunnen handelen, maar ik ben geen politie, weet niet wat er aan is voorbereid, wat er wel of niet is gedaan en welke afwegingen zijn gemaakt dus daar kan ik verder niks over zeggen. Ik kan slechts suggereren en raden, net als iedereen hier trouwens.

Ik vind anders dat minikatje je vrij duidelijk gequote heeft, al op pagina 4 volgens mij... Ook in deze post lijk je jezelf tegen te spreken - Eerst schrijf je dat je niet vindt dat de politie schuld heeft, maar daar achteraan schrijf je óf zoiets als "maar...." of, zoals hier: "ik denk alleen dat..." Dan is het toch niet zo raar dat mensen je niet kunnen volgen? Dat is dus geen persoonlijke aanval naar jou, maar het komt zo vreemd over.
Bailey_4ever schreef:
Nou ik denk dat niks van 1 partij afhankelijk is. De agenten hadden het misschien anders kunnen doen (giswerk natuurlijk), die hond was ondanks dat het zijn schuld niet is dat ie vals is, toch schuldig aan de ravage die hij heeft aangericht en voor toch zeker wel het grootste deel; de eigenaar.

Sorry had niet gezien dat je het eerder had gevraagd, dan had ik wel geantwoord :)

Nu gebruik je het woord schuldig alweer, terwijl je daarvoor al een paar keer geschreven had dat je dat niet vindt van de hond... (Het lijkt dus alsof je jezelf telkens weer tegenspreekt). Ik denk dus dat het alleen een verkeerd woordgebruik is. Waarschijnlijk snap ik wat je bedoelt, maar een dier is in principe niet "schuldig" of "verantwoordelijk". De hond heeft die agenten aangevallen en zwaar verwondt, maar hij kán er niet schuldig aan zijn! Alleen een mens kan "schuld hebben".

Dus ik denk dat we het wel over de meeste dingen eens zijn :) maar begrijp je dat sommige mensen (incl. mij) sommige posts nogal tegenstrijdig en/of vaag vinden zo?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:18

Elin_ schreef:
maar verschil is dat 1 dood beter vind en ik van mening ben dat je iemand niet zomaar op moet geven.

Immers moeten mensen wel doorgaan en doorgaan ,maar dier word gelijk afgemaakt.
Terwijl dieren imo veel eerlijker zijn dan mensen. Immers een spiegel van jezelf.

Als een verdachte vuur opent op een stel agenten schieten die echt wel gericht terug, ook al is de verdachte een mens. Als je in een situatie terecht komt waarin je eigen leven op het spel staat, maakt het je echt niet uit of jouw aanvaller mens of dier is. Dan kies je voor je eigen leven. En die agenten hebben die hond echt niet voor de lol afgemaakt.
Elin_ schreef:
Ze hoeven zich niet te verantwoorden voor het doden van de hond ,maar niet de hond uiteindelijk van alles de schuld geven.
Wat iedereen nu doet.

Zij vielen binnen , hond deed iets en nu is het allemaal : '' hond is terecht dood, hond had het nooit mogen doen , hond dit hond dat''

Ehum laten we even terug in de tijd gaan dat die hond is pas gaan aanvallen toen ZIJ binnenstormde hoor..

Huh? Wie geeft er hier de hond de schuld??? Van wat ik hier gelezen heb vindt iedereen het triest voor de hond, dat staat helemaal los van het feit dat er juist gehandeld is toen het beestje afgemaakt werd.
Elin_ schreef:
Vind je het zelf dan niet een beetje veel agenten welke gewond raakte? Als ie dan toch dood moest waarom niet bij de 1ste aanval he..
En zonder idee dat er mischien een hond was binnenvallen.
hmm en o ja! Je collega achterlaten met hond slingerend aan de arm.. jaa nee , goede voorbereiding ik snap em! +:)+

Welke collega is door wie achtergelaten? En als de hond na het aanvallen van 1 persoon gelijk was afgeschoten was het volgens jou beter geweest? Is het in je opgekomen dat ze hem helemaal niet af wouden maken, maar dat ze geen andere keus hadden omdat hij maar door bleef gaan?

http://www.metro.co.uk/news/893998-pierre-robinson-charged-after-dog-mauls-five-police-officers-in-east-london
"Scotland Yard has admitted it did not pick up on intelligence that a dog lived at the address in question." - Dat vindt ik wel een slechte zaak. Blijkbaar zijn vorig jaar door dezelfde hond een fietser en een andere hond door dezelfde hond aangevallen, maar het team dat de inval deed wist dit niet.
Volgens dit artikel zijn bijt-incidenten in Londen in de afgelopen paar jaar trouwens met 79 procent toegenomen. :oo
Laatst bijgewerkt door Nouska op 24-03-12 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:42

Elin_ schreef:
maar verschil is dat 1 dood beter vind en ik van mening ben dat je iemand niet zomaar op moet geven.

Immers moeten mensen wel doorgaan en doorgaan ,maar dier word gelijk afgemaakt.
Terwijl dieren imo veel eerlijker zijn dan mensen. Immers een spiegel van jezelf.

Wat je daar zegt klopt niet :n
Ook mensen die zó doordraaien op straat, worden dood geschoten. http://www.bnr.nl/meernieuws/984619-120 ... dgeschoten
En dit is niet één keer. Er zijn al meer mensen zo aan hun einde gekomen. Hondjelief dus ook.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 03:12

Evelli schreef:
Dan moet de schietvaardigheid van de agenten onder de loep genomen worden. Heb genoeg momenten gezien waarop ze hem zouden hebben kunnen raken toen hij niet aan de agent hing. Ook vanaf het muurtje waarop ze stonden. Al is ie niet in 1 schot dood, het vertraagd hem wel degelijk waardoor je een betere kant hebt om hem beter te raken.
Vind dat in deze situatie het welzijn van de agenten voor gaat op het welzijn van een zeer agressieve hond.

Heb jij wel eens een vuurwapen vastgehouden? Ik wel, en ik kan je vertellen dit soort situaties lopen niet af zoals in de hollywood films.
Een klein, snel doelwit raken, dat is omringd door personen die je niet wil raken, onder stressvolle omstandigheden is niet zo gemakkelijk als jij schijnt te menen. Nee óók niet voor professionals.
Ik ben er redelijk zeker van dat de reden dat de betreffende agenten er niet ongeremd op los knalden (of incompetentie wat betreft schietvaardigheid, wat jij impliceert) weinig te maken had met consideratie voor de hond (en terecht, daar is iedereen het wel over eens).
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 24-03-12 03:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 03:22

Wat een discussies een vooroordelen van sommige weer over het ras.

Wat heeft het ras hier in vredesnaam mee te maken, elke (waakse) hond zou bij een dergelijke inval reageren d.m.v. blaffen en aanvallen, dat heeft helemaal niets met het ras te maken....de schade die een bull soort aanricht is een ander verhaal.

De spaanse goedzak (kruising collie)van mijn moeder heeft mij ook ooit eens gebeten toen ik onaangekondigd in het donker de gang instapte, die hond is niet per direct vals maar reageert uit instinct. En ook ik zat die avond bij de EHBO met een los hangend stuk vlees op mijn kuit.

Mijn moeder heeft zelfs 7 littekens op haar benen van een Teckel die zijn tuintje bewaakte.

Natuurlijk is in deze gevallen de schade beperkt gebleven maar het gaat nu even niet om de schade maar de vrij normale terretoriale reactie van de hond.

Over opvoeding kunnen we in dit geval helemaal niet spreken, weten wij hoe de hond zich gedraagt als zijn baas in de buurt is??
Mijn hond is namelijk keurig opgevoed,zal echt niet zomaar aanvallen maar als hier iemand dood leuk de tuin instapt gaat mijn hond wel flink uit zijn naad met blaffen en stopt daar pas mee als ik zeg dat het goed is.Om dus maar niet te spreken van een paar bulderende kerels die mijn huis binnen zouden stormen.

In dit geval was zijn baas er niet bij, reageert de hond uit angst en 9 van de 10 honden uiten die angst d.m.v aanvallen of te wel...zelfverdediging.

Dat de agenten de hond hebben afgeschoten vind ik niet meer dan terecht,maar om de hond zijn reactie te verwijten vind ik zeer onterecht.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:58

xRomana schreef:
Wilawander schreef:
Ik ga even van mijn reu uit. Een 70 cm hoge Duitse herder met een enorme bijtkracht wat hij ook laat zien tijdens het werk.

je heb mij al vaker aan het lachen gebracht, dat weet je nu weer te presteren :D :D
Bijkracht van een herder is namelijk vrij laag, lachwekkend laag. Een labrador presteerd nog meer :D :D
http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologi ... ieren.html

Maar ontopic;
Ik ben het met het commentaar van vrijwel iedereen eens behalve van Bayles de topic starter, raakt kant noch wal met dr argumenten, tip ; neem geen verantwoording van zon soort hond.
De politie valt in wanneer hun dat willen, zoals Stef al zei worden daar geen afspraken voor gemaakt!
Zou een mooie puinhoop worden.

Altijd leuk als je iemand aan het lachen maakt :D Maare je bent welkom hem uit te proberen :+ we hebben speciale pakwerkmouwen voor hem daar hij door de normale teveel schade veroorzaakt. (zijn ook wel piepers hoor die pakwerkers)

knetterhard

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:00

Jeetje wat een stoere opmerking :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:19

Nouska schreef:
http://www.metro.co.uk/news/893998-pierre-robinson-charged-after-dog-mauls-five-police-officers-in-east-london
"Scotland Yard has admitted it did not pick up on intelligence that a dog lived at the address in question." - Dat vindt ik wel een slechte zaak. Blijkbaar zijn vorig jaar door dezelfde hond een fietser en een andere hond door dezelfde hond aangevallen, maar het team dat de inval deed wist dit niet.
Volgens dit artikel zijn bijt-incidenten in Londen in de afgelopen paar jaar trouwens met 79 procent toegenomen. :oo

Dat is wel slecht idd, maar ik denk zo dat dat hondjelief op 'n doorgaande dag ook geen schattig schoothondje is :+
Je zal die agenten maar zijn en daar zo aangevallen worden, schrik je je toch te pletter :oo

Forcalquier schreef:
Dat de agenten de hond hebben afgeschoten vind ik niet meer dan terecht,maar om de hond zijn reactie te verwijten vind ik zeer onterecht.

Dat wordt dan ook niet gedaan, is het al 1000x over gegaan hier ;) en volgens mij was men het ook al eens dat het niet zozeer rasgebonden is :)

Elin_ schreef:
Vind je het zelf dan niet een beetje veel agenten welke gewond raakte? Als ie dan toch dood moest waarom niet bij de 1ste aanval he..
En zonder idee dat er mischien een hond was binnenvallen.

hmm en o ja! Je collega achterlaten met hond slingerend aan de arm.. jaa nee , goede voorbereiding ik snap em! +:)+

Echt als je hélemaal niks weet over dit soort werk hou dan alsjeblieft gewoon je mond.... die hond is geen "martelaar" zoals je het bijna brengt... schieten terwijl de hond aan de arm van je collega hangt... hmmja tuurlijk heel verstandig ;)

Ik denk trouwens dat ook al zou een labrador meer bijtkracht hebben ik ook de herders van Wilawander niet in m'n arm hoef te hebben hoor :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:57

Bailey_4ever schreef:
De hond hoeft niet de dupe te worden van fouten van agenten en/of baas maar dat is nu wel gebeurd en dat vind ik niet kunnen :n

Dat beest heeft 5 (!!!!!) agenten verwond, pffff, en dan nog zeggen dat de hond daar niet de dupe van moet worden. Ongelooflijk.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:59

Rinske schreef:
Bailey_4ever schreef:
De hond hoeft niet de dupe te worden van fouten van agenten en/of baas maar dat is nu wel gebeurd en dat vind ik niet kunnen :n

Dat beest heeft 5 (!!!!!) agenten verwond, pffff, en dan nog zeggen dat de hond daar niet de dupe van moet worden. Ongelooflijk.

Dit heeft 'dat beest' gedaan door zijn baas, dat bedoeld Bailey_4ever denk ik ;)
En 5 agenten had niet gehoeven, ook niet zonder m neer te schieten maargoed das mijn mening natuurlijk.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:05

Fiffill schreef:
Nouska schreef:

Dat is wel slecht idd, maar ik denk zo dat dat hondjelief op 'n doorgaande dag ook geen schattig schoothondje is :+
Je zal die agenten maar zijn en daar zo aangevallen worden, schrik je je toch te pletter :oo

Ik bedoel dus dat het een slechte zaak is dat niet aan dit team is doorgegeven dat er op dat adres een dergelijke hond aanwezig was (er waren vorig jaar ook al incidenten met dezelfde hond).
En ja, wie zou zich niet te pletter schrikken. :oo

Ik las verder ook, dat dit arrestatieteam geen vuurwapens had. Toe de hond aanviel, werden er een eenheid met vuurwapens en een hondenvanger ter versterking bijgehaald en pas na hun aankomst is de hond dus afgemaakt. Daarom kon hij ook een tijdje zijn gang gaan.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:07

Nouska schreef:
Ik las verder ook, dat dit arrestatieteam geen vuurwapens had. Toe de hond aanviel, werden er een eenheid met vuurwapens en een hondenvanger ter versterking bijgehaald en pas na hun aankomst is de hond dus afgemaakt. Daarom kon hij ook een tijdje zijn gang gaan.

Uhh, HUH? Wat nou als die ontvoerder die ze wouden arresteren wél een vuurwapen had dan? Dit vind ik wel heel vreemd dan..
maar tis wel een rede waarom de hond zo lang de tijd had en dus 5 agenten heeft kunnen verwonden..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:16

In Engeland lopen sowieso niet alle agenten rond met vuurwapens, het is daar anders geregeld dan in NL. Verschilt heel veel in landen (in IJsland bijv is de politie altijd helemaal ongewapend ;) ).
Ik zou ook denken dat ze een arrestatieteam wel wapenen, maar we weten niet wie de man was die ze wilden hebben. Misschien was 't wel een vent van 60 zonder verdere records van geweldpleging oid. Alleen wel met een hond :+ Bedoel het hoeft geen 25 jarige gespierde gozer te zijn met 5 verschillende soorten geweren in z'n huis natuurlijk. Het ging om een pedonetwerk, dat is ook wel wat anders dan 'n drugsnetwerk (bijvoorbeeld). Dus wat dat betreft kunnen we niet weten of 't nodig was geweest :)

Dat ze geen vuurwapens hadden/zelf gebruiken zie je ook al op het filmpje, pas als de auto er is wordt de hond afgemaakt. Buiten dat als ze ze wel hadden gehad, hadden ze ook niet direct kunnen schieten. Zoveel kans dat je je collega raakt, dat wil je ook niet riskeren :n

Nouska schreef:
Fiffill schreef:

Ik bedoel dus dat het een slechte zaak is dat niet aan dit team is doorgegeven dat er op dat adres een dergelijke hond aanwezig was (er waren vorig jaar ook al incidenten met dezelfde hond).
En ja, wie zou zich niet te pletter schrikken. :oo

Ja, dat is toch hetzelfde als wat ik zeg?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 24-03-12 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:19

ik vind het filmpje echt schokkend, dat geschreeuw van die agent en andere agenten die op een muurtje springen en niks (kunnen) doen.

ik ben echt niet voor het afschieten van honden, maar ik snap in dit geval heel goed dat je zo'n hond afschiet in deze situatie

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:23

Forcalquier schreef:

Wat heeft het ras hier in vredesnaam mee te maken, elke (waakse) hond zou bij een dergelijke inval reageren d.m.v. blaffen en aanvallen, dat heeft helemaal niets met het ras te maken....de schade die een bull soort aanricht is een ander verhaal.

TS had het topic beter "Hond grijpt 5 agenten" (hoewel, ook dat "grijpt" vind ik een beetje vreemde verwoording) kunnen noemen inderdaad. Maar hier in het topic wordt er toch op een paar uitzonderingen na niets negatiefs over een bepaald ras gezegd? Het was trouwens blijkbaar een of andere kruising. Ik ben het alleen niet met je eens dat elke waakse hond op deze extreme manier uit zijn plaat gaat. (Wat voor honden ben je dan gewend?)

De spaanse goedzak (kruising collie)van mijn moeder heeft mij ook ooit eens gebeten toen ik onaangekondigd in het donker de gang instapte, die hond is niet per direct vals maar reageert uit instinct. En ook ik zat die avond bij de EHBO met een los hangend stuk vlees op mijn kuit.
Mijn moeder heeft zelfs 7 littekens op haar benen van een Teckel die zijn tuintje bewaakte.
Natuurlijk is in deze gevallen de schade beperkt gebleven maar het gaat nu even niet om de schade maar de vrij normale terretoriale reactie van de hond.

Over opvoeding kunnen we in dit geval helemaal niet spreken, weten wij hoe de hond zich gedraagt als zijn baas in de buurt is??
Mijn hond is namelijk keurig opgevoed,zal echt niet zomaar aanvallen maar als hier iemand dood leuk de tuin instapt gaat mijn hond wel flink uit zijn naad met blaffen en stopt daar pas mee als ik zeg dat het goed is.Om dus maar niet te spreken van een paar bulderende kerels die mijn huis binnen zouden stormen.
In dit geval was zijn baas er niet bij, reageert de hond uit angst en 9 van de 10 honden uiten die angst d.m.v aanvallen of te wel...zelfverdediging.

Echt niet elke waakse hond reageert met deze mate van agressie. Het heeft imo weinig met zelfverdediging te maken als hij mensen de straat opvolgt en er daar vijf het ziekenhuis in helpt. Wat een slechte manier van waken zou dat zijn, ondertussen kan er toch iemand anders het huis inglippen en dat leeghalen?

Niemand hier verwijt de hond zijn reactie....
Laatst bijgewerkt door Nouska op 24-03-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:31

Fiffill schreef:
In Engeland lopen sowieso niet alle agenten rond met vuurwapens, het is daar anders geregeld dan in NL. Verschilt heel veel in landen (in IJsland bijv is de politie altijd helemaal ongewapend ;) ).
Ik zou ook denken dat ze een arrestatieteam wel wapenen, maar we weten niet wie de man was die ze wilden hebben. Misschien was 't wel een vent van 60 zonder verdere records van geweldpleging oid. Alleen wel met een hond :+ Bedoel het hoeft geen 25 jarige gespierde gozer te zijn met 5 verschillende soorten geweren in z'n huis natuurlijk. Het ging om een pedonetwerk, dat is ook wel wat anders dan 'n drugsnetwerk (bijvoorbeeld). Dus wat dat betreft kunnen we niet weten of 't nodig was geweest :)

Dat ze geen vuurwapens hadden/zelf gebruiken zie je ook al op het filmpje, pas als de auto er is wordt de hond afgemaakt. Buiten dat als ze ze wel hadden gehad, hadden ze ook niet direct kunnen schieten. Zoveel kans dat je je collega raakt, dat wil je ook niet riskeren :n

Ik geef toe ik heb niet het hele filmpje afgekeken, ik wou niet zien hoe hij afgemaakt wordt. :o Maar ik weet dat het in Engeland niet vanzelfsprekend is dat agenten wapens op zak hebben hoor. :j (En ik vind dat een goed iets.) Het was trouwens wel degelijk een vent van 25 die ze daar zochten, wat een toeval. :D Maar misschien hadden ze reden om er vanuit te gaan dat hij niet agressief zou reageren (en toen deden ze de deur open...).

Fiffill schreef:
Ja, dat is toch hetzelfde als wat ik zeg?

Volgens mij bedoelen we ook precies hetzelfde, maar ik heb mijn tweede kop koffie vandaag nog niet gehad, dus ben ik wat traag momenteel :D Ik dacht dat je op iets anders reageerde dan ik had geschreven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:35

Mijn reactie wbt de wapens was op Loiz :) en oh, die leeftijd wist ik niet, toevallig dan :D maar ik neem aan dat ze hun redenen hadden om het arrestatieteam niet te wapenen, want ik weet dat er ook gewapende arrestatieteams zijn in Engeland. Lijkt me dat ze dat op z'n minst wel uitzoeken (mag je hopen dan) :+

En nee, met dat bedoelde ik idd hetzelfde, dat ik het ook slecht vond dat dit niet was doorgegeven :j

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:54

Nouska schreef:
Forcalquier schreef:

TS had het topic beter "Hond grijpt 5 agenten" (hoewel, ook dat "grijpt" vind ik een beetje vreemde verwoording) kunnen noemen inderdaad. Maar hier in het topic wordt er toch op een paar uitzonderingen na niets negatiefs over een bepaald ras gezegd? Het was trouwens blijkbaar een of andere kruising. Ik ben het alleen niet met je eens dat elke waakse hond op deze extreme manier uit zijn plaat gaat. (Wat voor honden ben je dan gewend?) Er staat toch ook sommige? Ik zeg nergens dat iedereen iets slechts zegt over het ras. Ik zeg ook nergens dat ik het normaal vind dat de hond doorgaat in zijn aanval, ik zeg alleen dat veel waakse honden zouden reageren d.m.v. blaffen en aanvallen.

Echt niet elke waakse hond reageert met deze mate van agressie. Het heeft imo weinig met zelfverdediging te maken als hij mensen de straat opvolgt en er daar vijf het ziekenhuis in helpt. Wat een slechte manier van waken zou dat zijn, ondertussen kan er toch iemand anders het huis inglippen en dat leeghalen? Een hond zal echt niet denken...als ik nu naar buiten ga dan kan een ander het huis in om het leeg te halen. De hond word ik dit geval overvallen door 5 mannen,beest ziet niet dat het hier om 5 agenten met een wapen gaat. Dat de hond tot op de straat doorgaat in zijn aanval daar zeg ik nergens iets over, ik zeg alleen dat aanvallen een vrij logische reactie van de hond is en vandaar ook mijn opmerking dat het zeer zeker terecht is dat het beestje is afgeschoten

Niemand hier verwijt de hond zijn reactie....

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:09

Wilawander schreef:
Altijd leuk als je iemand aan het lachen maakt :D Maare je bent welkom hem uit te proberen :+ we hebben speciale pakwerkmouwen voor hem daar hij door de normale teveel schade veroorzaakt. (zijn ook wel piepers hoor die pakwerkers)

Nou zolang de bijtkracht van een zwarte rat nog 4 maal hoger is dan die van jou ras kan ik ze nog steeds niet serieus nemen :D :Dn je doet Ipo met ze dus
Ik zou zeggen houden zo, heb je weinig te vrezen mocht het misgaan ;)

Loiz; wat hadden ze dan moeten doen met die hond?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:09

Bijtkracht van een zwarte rat hoger dan die van een hond ter grootte van een herder? Dat kán niet kloppen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:34

Het gaat om bijtkracht in kg/cm² en die van een rat ligt ontzettend hoog, maar een rat vs herder dan weet ik wel wie van de twee er meer schade aan richt als hij één keer in m'n arm bijt ;)
Verder snap ik niet waarom xRomana zo schamper doet over de herders van Wilawander want het voegt echt niks toe aan dit topic.
Dus kinderachtig iemands hond af lopen kraken en die 'stoere praat' kun je hier wel weglaten graag, bedankt :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:05

Loiz schreef:
Dit heeft 'dat beest' gedaan door zijn baas, dat bedoeld Bailey_4ever denk ik ;)
En 5 agenten had niet gehoeven, ook niet zonder m neer te schieten maargoed das mijn mening natuurlijk.

Klopt helemaal en dat had ik eerder ook al toegelicht :j Beest kan er niks aan doen dat hij vals is gemaakt.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:08

Nouska schreef:
Nu gebruik je het woord schuldig alweer, terwijl je daarvoor al een paar keer geschreven had dat je dat niet vindt van de hond... (Het lijkt dus alsof je jezelf telkens weer tegenspreekt). Ik denk dus dat het alleen een verkeerd woordgebruik is. Waarschijnlijk snap ik wat je bedoelt, maar een dier is in principe niet "schuldig" of "verantwoordelijk". De hond heeft die agenten aangevallen en zwaar verwondt, maar hij kán er niet schuldig aan zijn! Alleen een mens kan "schuld hebben".

Dus ik denk dat we het wel over de meeste dingen eens zijn :) maar begrijp je dat sommige mensen (incl. mij) sommige posts nogal tegenstrijdig en/of vaag vinden zo?

Ja het staat er misschien niet helemaal duidelijk. Had gisteren nogal een stress dag (vandaag NK) dus ik kon niet helemaal opschrijven van wat ik bedoelde.

Maar ik denk indd dat we het over het algemeen wel eens zijn.

Edit; tuurlijk vindt ik het stoer dat onze lieve lobbes zijn huis en roedel beschermt. Daar is ze toch voor? Het is nou niet helemaal de bedoeling van een waakhond om vreemdelingen vrolijk te begroeten. Vreemden die ongenodigd binnen komt hoort ze imo voorzichtig en afstandelijk te benaderen want in principe heeft niemand iets op ons terrein te zoeken.

We wonen midden in het bos dus je komt hier alleen met een doel; wandelen, pensiongast etc. Maar de gasten kent ze en wandelaars komen niet op het terrein. Dan zijn ongenodigde 'gasten' toch wel wat verdacht :) Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling dat ze mensen maar zo aanvliegt, maar als je ziet hoe lief ze in de omgang is met mensen en vooral kinderen dan is die waakse kant die ze heeft toch wel erg stoer.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:19

Forcalquier schreef:
Er staat toch ook sommige? Ik zeg nergens dat iedereen iets slechts zegt over het ras. Ik zeg ook nergens dat ik het normaal vind dat de hond doorgaat in zijn aanval, ik zeg alleen dat veel waakse honden zouden reageren d.m.v. blaffen en aanvallen.

Sorry, je schrijft inderdaad sommige. :o Ik reageerde denk ik op je omdat het me was opgevallen dat (gelukkig) zo weinig mensen het over ras hadden, dus vond ik het op dat moment negatief overkomen dat je juist die minderheid die het wel deed aanhaalde (aandacht schonk). Voor je het weet heb je het zoveelste reltopic.

Forcalquier schreef:
Echt niet elke waakse hond reageert met deze mate van agressie. Het heeft imo weinig met zelfverdediging te maken als hij mensen de straat opvolgt en er daar vijf het ziekenhuis in helpt. Wat een slechte manier van waken zou dat zijn, ondertussen kan er toch iemand anders het huis inglippen en dat leeghalen? Een hond zal echt niet denken...als ik nu naar buiten ga dan kan een ander het huis in om het leeg te halen. De hond word ik dit geval overvallen door 5 mannen,beest ziet niet dat het hier om 5 agenten met een wapen gaat. Dat de hond tot op de straat doorgaat in zijn aanval daar zeg ik nergens iets over, ik zeg alleen dat aanvallen een vrij logische reactie van de hond is en vandaar ook mijn opmerking dat het zeer zeker terecht is dat het beestje is afgeschoten

Ik heb niet de illlusie dat een hond nadenkt. Ik bedoelde daarmee dat (denk ik) een geschrokken waakhond zou blaffen en aanvallen vanuit zijn territorium, deze bleef steken in de agressie en ging enthousiast de halve straat door om nieuwe slachtoffers te pakken, dus dat het in mijn ogen niets meer met waaksheid te maken had. Dus verder eens. :)

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:24

Bailey_4ever schreef:
Ja het staat er misschien niet helemaal duidelijk. Had gisteren nogal een stress dag (vandaag NK) dus ik kon niet helemaal opschrijven van wat ik bedoelde.

Maar ik denk indd dat we het over het algemeen wel eens zijn.

Edit; tuurlijk vindt ik het stoer dat onze lieve lobbes zijn huis en roedel beschermt. Daar is ze toch voor? Het is nou niet helemaal de bedoeling van een waakhond om vreemdelingen vrolijk te begroeten. Vreemden die ongenodigd binnen komt hoort ze imo voorzichtig en afstandelijk te benaderen want in principe heeft niemand iets op ons terrein te zoeken.

We wonen midden in het bos dus je komt hier alleen met een doel; wandelen, pensiongast etc. Maar de gasten kent ze en wandelaars komen niet op het terrein. Dan zijn ongenodigde 'gasten' toch wel wat verdacht :) Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling dat ze mensen maar zo aanvliegt, maar als je ziet hoe lief ze in de omgang is met mensen en vooral kinderen dan is die waakse kant die ze heeft toch wel erg stoer.

Oké, ik snap je nu :j Ben misschien vandaag wat helderder. :D Midden in een bos een grote waakhond hebben vind ik trouwens ook veel logischer dan midden in de stad in een rijtjeshuis.