Beesten op bed...am I weird?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Beesten op bed...am I weird?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:43

HalloDan, maar als je thuis bent, kun je dat niet controleren :D.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:49

Koia schreef:
@kimmie: Leuk als je visite net schone/nieuwe kleding aanheeft of je hond is zeiknat van de regen. Of je wilt een slok van je koffie nemen ect. Op die foto vind ik je hond echt veel te opdringerig maar dat is mijn mening :)

:D :D je wordt hier ver van te voren gewaarschuwd vooral ouwe kleding aan te trekken en niet in je zondagse kloffie op visite te komen...

maar ja,zeg het ,als mensen niet van zoenerige honden gediend zijn,dan blijven ze gewoon lekker thuis hoor,tis hier nu eenmaal en leven met honden,en drukke honden en honden die heel graag aandacht willen,wil je dat niet,dan is msn/telefoon of wat ook prima voor mij :) :j

en hier zit alles op de bank,gaan voor mij uit de deur uit ,slapen op bed..hmmzz alle nette regeltjes worden zo goed als omzeilt hier :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:34

Sees schreef:
HalloDan, maar als je thuis bent, kun je dat niet controleren :D.

Lijkt me dat je dat echt wel zou zien met 2 langharige honden hoor! Ze komen trouwens altijd van boven als ik thuis kom.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:36

Kimmie, maakt ook geen k*nt uit, toch? Als het voor jullie zo werkt!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:37

HalloDan, ok, maar dan nog...als ze het wèl zouden doen, kun je ze dan niet meer straffen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:40

sees en zo is het...dat zeggen wij ook altijd,wij leven 365 dagen per jaar met die honden,ga ze echt niet anders opvoeden of houden omdat er is iemand op visite zou kunnen komen die er niet van gediend is,dus als er mensen langs komen ( en er komen nog best veel bokkers voorbij hier :D ) worden ze ruim van te voren gewaarschuwd dat ze nu eenmaal aangerand zullen worden,en gekke is,tot nog toe vinden ze het nog leuk ook :D :D

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:49

Haha die foto van Kimmie, geniaal. Tja sorry hoor, ik zou er ook wel mee kunnen lachen. Jouw huis en jouw honden. :)

IK heb 2 Maine Coons, die verliezen echt gruwelijk veel haren (van die lange witte, die je niet wegkrijgt). Laatst ook wat gruwelende blikken toen men mij vroeg of ze ook in bed lagen. ehm ja dus, ze mogen bij mij overal komen, behalve op het aanrecht. :j
Tja mijn beddengoed ziet er soms uit alsof het angora is.... :') Gewoon iets vaker wassen, jammer dan.
Vriendlief is het ook niet gewend, maar maakt er geen opmerkingen over. Heb m zelfs zover dat zijn nieuwe jachthond nu ook binnen rondloopt (de jachthonden waren voorheen 'buiten'-honden). Die ligt prinsheerlijk op de bank nu. haha :') (liefkozend Salon-Draadhaar genoemd nu)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:07

Sees schreef:
HalloDan, ok, maar dan nog...als ze het wèl zouden doen, kun je ze dan niet meer straffen.

Ik hoef mijn honden eigenlijk nooit te straffen hoor, snap deze opmerking niet? Als het al een enkele keer nodig is, is dat verbaal of door lichaamstaal.
Respect dwing je echt niet af door straffen of geweld toe te passen namelijk, dat heeft daar echt niets mee te maken. Wél kunnen snappen hoe een hond in elkaar zit en begrijpen wat hondentaal is!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:01

HalloDan schreef:
Sees schreef:

Ik hoef mijn honden eigenlijk nooit te straffen hoor, snap deze opmerking niet? Als het al een enkele keer nodig is, is dat verbaal of door lichaamstaal.
Respect dwing je echt niet af door straffen of geweld toe te passen namelijk, dat heeft daar echt niets mee te maken. Wél kunnen snappen hoe een hond in elkaar zit en begrijpen wat hondentaal is!

Áls jouw honden als je weg bent wèl op de bank zouden gaan liggen , kun je ze er, nadat je thuis bent gekomen en ze liggen er niet meer op, niet meer voor straffen/corrigeren. Dát bedoel ik ;). Geweld? Ik kan geen enkele situatie bedenken waarin dat gerechtvaardigd is?

Katten zijn overigens wel anders dan honden. Die respecteren je per definitie niet :D.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:16

Sees schreef:
Katten zijn overigens wel anders dan honden. Die respecteren je per definitie niet :D.
O jawel hoor, mijn huidige kat heeft een enorm respect...
voor alle functies die er op haar baasje zitten; naast wandelend waterbed zit er een kruik,-aai,-voer,-entertain,-massage,-portier,- en opstapfunctie op (als ze op een kast of iets wil kijken roept ze me, wil ze opgepakt en gaat ze op mijn hoofd staan, waarbij ze met haar pootjes aangeeft welke kant ik op moet, hoe ziek wil je het hebben :') ).
Maar serieus, ook katten kun je een zekere mate van respect 'afdwingen' (je moet ze dan verbijsteren met je scherpzinnigheid, intelligentie en koppigheid), vooral bij de dominante tiepjes is het echt nodig om überkat te zijn anders lopen ze letterlijk en figuurlijk over je heen.
Een kat die je respecteert gaat voor je opzij als jij wilt zitten, luistert en komt niet eens op het idee om eten te bedelen. Bovendien likken zij jou ipv dat ze verwachten dat jij hen likt en mag je aan hun achterwerk ruiken (o, the joy :roll: ). Maar meestal is het een soort van compromis; ik doe net of ik jou respecteer en dan doe jij net alsof je niet echt personeel bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:41

Sterker nog, als mijn kat vind dat ze te weinig ruimte onder de dekens krijgt, zet ze gewoon maar even haar nageltjes uit. Of ze gaat gewoon boven op mij liggen met haar 4 kilootjes.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:41

Pluizebolpum schreef:
Sees schreef:
Maar serieus, ook katten kun je een zekere mate van respect 'afdwingen' (je moet ze dan verbijsteren met je scherpzinnigheid, intelligentie en koppigheid), vooral bij de dominante tiepjes is het echt nodig om überkat te zijn anders lopen ze letterlijk en figuurlijk over je heen.
Een kat die je respecteert gaat voor je opzij als jij wilt zitten, luistert en komt niet eens op het idee om eten te bedelen. Bovendien likken zij jou ipv dat ze verwachten dat jij hen likt en mag je aan hun achterwerk ruiken (o, the joy :roll: ). Maar meestal is het een soort van compromis; ik doe net of ik jou respecteer en dan doe jij net alsof je niet echt personeel bent.

Oh maar het bovengenoemde doen mijn katten ook allemaal hoor. Ik vraag me alleen af of dat met respect te maken heeft. Echter, mijn katten halen het écht never te nimmer in hun hoofd op het aanrecht te springen als ik thuis ben. Maar als ik niet thuis ben...tja dan dansen de kattenpootjes wel eens op het aanrecht :D.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:53

Wij hadden vroeger een poes die het heel leuk vond om de allerraarste en moeilijkbereikbaarste plekjes te vinden in het huis om daar precies 3 nachten te slapen. 1 keer was het precies op mijn moeders hoofd. ´

BIj ons slapen ze allemaal bij mijn ouders in bed. eerst de hond en daarna sluipen de poezen naar een plekje op het bed

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:45

[quote]Ik hoef mijn honden eigenlijk nooit te straffen hoor, snap deze opmerking niet? Als het al een enkele keer nodig is, is dat verbaal of door lichaamstaal.
Respect dwing je echt niet af door straffen of geweld toe te passen namelijk, dat heeft daar echt niets mee te maken. Wél kunnen snappen hoe een hond in elkaar zit en begrijpen wat hondentaal is![quote]

[quote]
Áls jouw honden als je weg bent wèl op de bank zouden gaan liggen , kun je ze er, nadat je thuis bent gekomen en ze liggen er niet meer op, niet meer voor straffen/corrigeren. Dát bedoel ik ;). Geweld? Ik kan geen enkele situatie bedenken waarin dat gerechtvaardigd is?[quote]

Dat is toch precies wat ik schrijf?? Dat geweld nergens voor nodig is?
En dat achteraf straffen totaal nutteloos is (voor wat dan ook...) dat weet als het goed is elke hondenbezitter.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:23

HalloDan, dus vandaar mijn opmerking, ik geloof absoluut dat jouw honden niet op de bank komen, ook al ben je niet thuis. Maar zouden ze het wel doen, dan kun je daar als je thuiskomt dus niks meer mee :D zo onbegrijpelijk had ik het toch niet opgeschreven :o...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:34

Wij hebben 4 katten en die mogen echt niet boven komen. Zo vies al die haren op je bed. Ze mogen wel op de bank beneden, maar aanrecht en tafel is streng verboden.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:42

Het hangt er van af. ALs je dieren schoon zijn vind ik het niet vies.
Ik heb zelf 4 katten. Ze komen niet buiten (behalvein de buitenren bij mooi weer) en gaan regelmatig in bad. Klinkt misschien raar, maar ze zijn het gewend. Ze slapen ook gewoon op bed bij ons.
Een kat die buiten loopt zou ik niet zo gauw op mijn ben laten denk ik

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:39

Oh die foto kimmie, geweldig! Zo zit ik graag hoor, lekker verstopt onder een enorme hond! <3

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:42

Ik vind dat ook van een ander z'n hond hoor :') Dan vind ik het echt vies, maar m'n eigen hondje kruipt vaak ook lekker 's winters onder de dekens :+: Ik vind hem echt heeerlijk warm en het ook wel gezellig 's nachts. Komt wel echt omdat ik m'n eigen hond niet vies vind etc. Een hond van een ander hoeft echt niet bij mij in bed te komen liggen :=

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:47

Ik laat mijn kat dat ook doen hoor , enkel vind mijn mama het niet zo leuk :)
Maar als ze op een dekentje liggen kan het toch geen kwaad vind ik . Andere mensen vinden het dan weer onhygienisch..
Hangt af van mens tot mens denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:44

Steef schreef:
Komt wel echt omdat ik m'n eigen hond niet vies vind etc. Een hond van een ander hoeft echt niet bij mij in bed te komen liggen :=

Ik ben sowieso niet snel vies van dieren, maar wat eigen is voelt inderdaad wel anders. :j Ik hoef ook geen man van een ander in mijn bed. :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:59

Akhal_Teke schreef:
Het hangt er van af. ALs je dieren schoon zijn vind ik het niet vies.
Ik heb zelf 4 katten. Ze komen niet buiten (behalvein de buitenren bij mooi weer) en gaan regelmatig in bad. Klinkt misschien raar, maar ze zijn het gewend. Ze slapen ook gewoon op bed bij ons.
Een kat die buiten loopt zou ik niet zo gauw op mijn ben laten denk ik

Die van ons komen ook niet buiten, maar toch vind ik het vies vanwege de haren. :D :o

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:11

RedPassion schreef:
Steef schreef:
Komt wel echt omdat ik m'n eigen hond niet vies vind etc. Een hond van een ander hoeft echt niet bij mij in bed te komen liggen :=

Ik ben sowieso niet snel vies van dieren, maar wat eigen is voelt inderdaad wel anders. :j Ik hoef ook geen man van een ander in mijn bed. :D

_O-

Alhoewel, Ryan Reynolds zou ik wel in mijn bedje willen hebben hoor. Ik vraag me alleen af of het bed wel groot genoeg is voor mij, Ryan, vriendje én twee poezebeesten :P. En als de katten van Ryan niet op bed mogen, kan hij weer :evaw: :D.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:16

Honden vind ik weer anders dan katten.
Maar dat kan ook doordat ik meer een kattenmens ben dan een hondenmens.
Ik vind katten ook schoner, maar dat zal ook wel door bovengenoemde reden komen :D
Hier gaat een enkele keer in het jaar een kat mee onder de dekens.
sowieso als het onweert dat het knalt, maar dat doet het bijna nooit.

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:20

mijn poesjes liggen altijd bij mij in bed, heb het ook nooit anders gekend.

meestal op mijn voeten maar Viv wil ook nog wel is lekker komen kroelen en zo gaan slapen, ik vind allemaal niet zo'n probleem. Heb ook gelijk aan begin van mijn relatie verteld dat dit is hoe gaat en dat niet gaat veranderen. Dat heeft gelukkig nooit voor drama's gezorgd.