. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Koia schreef:@kimmie: Leuk als je visite net schone/nieuwe kleding aanheeft of je hond is zeiknat van de regen. Of je wilt een slok van je koffie nemen ect. Op die foto vind ik je hond echt veel te opdringerig maar dat is mijn mening
je wordt hier ver van te voren gewaarschuwd vooral ouwe kleding aan te trekken en niet in je zondagse kloffie op visite te komen...

) worden ze ruim van te voren gewaarschuwd dat ze nu eenmaal aangerand zullen worden,en gekke is,tot nog toe vinden ze het nog leuk ook
Gewoon iets vaker wassen, jammer dan.
(liefkozend Salon-Draadhaar genoemd nu) Sees schreef:HalloDan, ok, maar dan nog...als ze het wèl zouden doen, kun je ze dan niet meer straffen.
HalloDan schreef:Sees schreef:HalloDan, ok, maar dan nog...als ze het wèl zouden doen, kun je ze dan niet meer straffen.
Ik hoef mijn honden eigenlijk nooit te straffen hoor, snap deze opmerking niet? Als het al een enkele keer nodig is, is dat verbaal of door lichaamstaal.
Respect dwing je echt niet af door straffen of geweld toe te passen namelijk, dat heeft daar echt niets mee te maken. Wél kunnen snappen hoe een hond in elkaar zit en begrijpen wat hondentaal is!
. Geweld? Ik kan geen enkele situatie bedenken waarin dat gerechtvaardigd is?
. Sees schreef:O jawel hoor, mijn huidige kat heeft een enorm respect...Katten zijn overigens wel anders dan honden. Die respecteren je per definitie niet.
).
). Maar meestal is het een soort van compromis; ik doe net of ik jou respecteer en dan doe jij net alsof je niet echt personeel bent. Pluizebolpum schreef:Sees schreef:Maar serieus, ook katten kun je een zekere mate van respect 'afdwingen' (je moet ze dan verbijsteren met je scherpzinnigheid, intelligentie en koppigheid), vooral bij de dominante tiepjes is het echt nodig om überkat te zijn anders lopen ze letterlijk en figuurlijk over je heen.Katten zijn overigens wel anders dan honden. Die respecteren je per definitie niet.
Een kat die je respecteert gaat voor je opzij als jij wilt zitten, luistert en komt niet eens op het idee om eten te bedelen. Bovendien likken zij jou ipv dat ze verwachten dat jij hen likt en mag je aan hun achterwerk ruiken (o, the joy). Maar meestal is het een soort van compromis; ik doe net of ik jou respecteer en dan doe jij net alsof je niet echt personeel bent.
.
. Geweld? Ik kan geen enkele situatie bedenken waarin dat gerechtvaardigd is?[quote]
Dan vind ik het echt vies, maar m'n eigen hondje kruipt vaak ook lekker 's winters onder de dekens
Ik vind hem echt heeerlijk warm en het ook wel gezellig 's nachts. Komt wel echt omdat ik m'n eigen hond niet vies vind etc. Een hond van een ander hoeft echt niet bij mij in bed te komen liggen
Akhal_Teke schreef:Het hangt er van af. ALs je dieren schoon zijn vind ik het niet vies.
Ik heb zelf 4 katten. Ze komen niet buiten (behalvein de buitenren bij mooi weer) en gaan regelmatig in bad. Klinkt misschien raar, maar ze zijn het gewend. Ze slapen ook gewoon op bed bij ons.
Een kat die buiten loopt zou ik niet zo gauw op mijn ben laten denk ik
RedPassion schreef:Steef schreef:Komt wel echt omdat ik m'n eigen hond niet vies vind etc. Een hond van een ander hoeft echt niet bij mij in bed te komen liggen
Ik ben sowieso niet snel vies van dieren, maar wat eigen is voelt inderdaad wel anders.Ik hoef ook geen man van een ander in mijn bed.
. En als de katten van Ryan niet op bed mogen, kan hij weer
.