[FOTO] Verzamelingstopic Konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:24

Dit is Ollie, hij is inmiddels bijna vijf maanden oud. Als hij oud genoeg is wordt hij gecastreerd en krijgt hij een vriendinnetje! Hij loopt 24/7 los rond en geniet daar erg van.

De eerste twee foto's zijn van de eerste dag dat ik hem had, een heel klein en bang hoopje. Een van zijn oortjes stond nog omhoog, ik had op internet daar wat over opgezocht en het leek heel normaal. Na een week bleek echter dat mijn lieve kleine Ollie E.C Cuniculli had. Na 6 weken intensieve behandeling is hij er helemaal bovenop gekomen en is het nu een eigenwijze puber geworden die alles doet wat niet mag maar ook erg veel van knuffelen houd :)
De andere foto's zijn meer recent en laten zien dat mijn bed zijn favoriete plekje is.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De foto in de link is ook erg lief! : )
http://s105.photobucket.com/albums/m230 ... CN1568.jpg

InezFlip

Re: [FOTO] Verzamelingstopic Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:54

Ollie is wel hellemaal op zijn plek bij jou wat ligt hij lekker! Jammer dat hij die nare ziekte heeft gehad! :(

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:54

Wat een ontzettend leuk en lief konijn zeg!
Ik heb altijd al wel een zwak gehad voor hangoortjes. :+:
Leuk ook dat ie een vriendinnetje krijg, zou dat ook heel graag willen voor mijn Peanut. Hij heeft het in z'n eentje ook erg naar z'n zin bij mij, maar lijkt me toch leuk om er nog een konijn bij te kopen.
Denk alleen dat dit best lastig word aangezien hij al 6 jaartjes is en altijd alleen is geweest, dus weet niet of dit problemen gaat opleveren of dat hij dominant word naar het andere konijntje.
Iemand hier ervaring of ideeën over?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:48

NuggT schreef:
Wat een ontzettend leuk en lief konijn zeg!
Ik heb altijd al wel een zwak gehad voor hangoortjes. :+:
Leuk ook dat ie een vriendinnetje krijg, zou dat ook heel graag willen voor mijn Peanut. Hij heeft het in z'n eentje ook erg naar z'n zin bij mij, maar lijkt me toch leuk om er nog een konijn bij te kopen.
Denk alleen dat dit best lastig word aangezien hij al 6 jaartjes is en altijd alleen is geweest, dus weet niet of dit problemen gaat opleveren of dat hij dominant word naar het andere konijntje.
Iemand hier ervaring of ideeën over?

Tuurlijk zijn er altijd gevallen waarbij het niet lukt, maar vaak gaat het prima om er een maatje bij te nemen :j
Als ik jou was zal ik langs gaan bij een konijnenopvang/asiel waar ze ervaring hebben met koppelen!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:00

Ja dat kan inderdaad, alleen zit ik dan ook weer te denken: Stel ik neem er nu een maatje bij voor Peanut. En Peanut gaat over een paar jaar dood, dan is dat andere konijn misschien wel doodongelukkig?
En zo blijf je dan natuurlijk doorgaan, is het dan niet handiger om te beginnen met 2 jonge konijnen die dan vanaf het begin bij elkaar zijn? Of maakt dat helemaal niks uit?

Zit het echt te overwegen, mijn ouders zijn er allebei op tegen maar Peanut staat op mijn kamer dus daar hebben zij in principe weinig last van. Qua kosten is het ook makkelijk te doen, hoef niks extra's te betalen met een 2e konijn behalve de inentingen. :)
Lijkt me zo leuk, maar het blijft toch wikken en wegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:36

Ik heb gisteren een nieuw vriendinnetje gevonden voor mijn konijntje Milkshake :j
Afbeelding

We hebben nog geen naam voor haar, dus als je een idee hebt dan roep je maar!

Met Milkshake aan het knuffelen:
Afbeelding

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:38

Wat een schatje zeg! <3
Als ik dat zo zie wil ik ook echt een nijntje erbij voor mijn Peanut, merk dat ie de laatste tijd wat stilletjes is. Misschien dat ie een vriendje wel erg leuk zal vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:44

Het koppelen gaat hier trouwens altijd perfect :) Ik weet van Milkshake dat ie heel lief is naar andere konijnen toe, dus ik kan ze ook gewoon direct in de ren, in zijn territorium zetten, en dat gaat gewoon prima :) Ik heb een paar uurtjes later één plukje haar gevonden :Y) En toen lagen ze al bijna tegen elkaar aan te dutten :D

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:48

Jeetje, ik krijg bijna tranen in m'n ogen bij het zien van de foto's als ik er weer naar kijk.
Peanut is echt een heer, weet heel goed wat ie wil en is heel erg beschermend tegenover zijn terrein. Ben erg benieuwd hoe hij zou reageren als er eventueel een voedstertje bij komt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:52

wat een schatjes komen er weer voorbij :D zal morgen even wat foto's maken , zoek nog 6 namen :P

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:55

Takkie_muis, heb je er 6 bij of begrijp ik je verkeerd? :')
8nnemiek, wat een leukerd! Er zit/zat trouwens in Asiel Almere een konijn die enorm op jouw Milkshake lijkt!

edit; deze bedoel ik, ik denk dat het door de oortjes komt! :+

Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:35

wie heeft er trouwens zijn konijnen nog steeds in een buitenverblijf zitten?
de buren hebben bij de eerste vorst al hun konijnen naar binnen gehaald maja die van mij zitten nog lekker buiten hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:21

xJolien schreef:
Takkie_muis, heb je er 6 bij of begrijp ik je verkeerd? :')
8nnemiek, wat een leukerd! Er zit/zat trouwens in Asiel Almere een konijn die enorm op jouw Milkshake lijkt!
dit; deze bedoel ik, ik denk dat het door de oortjes komt! :+

Afbeelding

4 eigen , 7 tijdelijken haha

onley schreef:
de buren hebben bij de eerste vorst al hun konijnen naar binnen gehaald maja die van mij zitten nog lekker buiten hoor :)

Ze blijven gewoon lekker buiten , ze hebben toch een wintervacht?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:06

Hier blijven ze ook gewoon buiten :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:48

Hier kunnen ze zelf naar buiten door hun kattenluikje :Y)

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:58

Ik heb ze in de schuur zitten

Melaniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:38

Ik heb ook een konijntje <3
Ze heet ginger en is volgend jaar alweer 2 jaar van mij.
Het is een raslooskonijntje en heel erg aan mij gehecht. Ze staat nu in de schuur in een binnenhok en overdag bij mooi weer mag ze een paar uur in de ren/ buitenhok.
Vorig jaar zat ze nog samen met der zusje. Maar die heb ik weg moeten doen omdat ze niet meer samen konden. Die heeft nu een heel goed te huis met een vriendje:D
Hier de foto's:

Afbeelding
Dit was toen ze nog samen waren
Afbeelding
Samen in de zand bak
Afbeelding
Mijn kleine knapperd <3

Ik heb nog een paar foto's
http://i42.tinypic.com/2lc7hb7.jpg
Baby ginger
http://i39.tinypic.com/35cigm1.jpg
Samen toen ze nog klein waren
http://i42.tinypic.com/33di2it.jpg
Samen in de reismand
http://i39.tinypic.com/xkzy9y.jpg
Past makkelijk met z'n 2-en hoor!!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:17

Trip schreef:

Heten ze ook Flappie? :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:24

onley schreef:

Hier blijven ze ook buiten. Vorig jaar hebben ze zelfs -10/15 ºC doorstaan buiten.
Ze hebben een lekkere teddyberenvacht.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:21

oke ik had ze vorige winter naar binnen gehaald omdat moeders toen baby's had maar nu wil ik haar echt buiten houden dus :)

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:17

x_spekkie_x schreef:
Trip schreef:

Heten ze ook Flappie? :')

nee hoor geen flappie hier maar wel:

let op een hele waslijst

snuf, stamper, bumba, gwen, dana, snowy, hunter, frummel, bibi, famke, gijs, niene, amber en ukkie (undercover).

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:09

Hallo allemaal!
Vanavond ga ik naar een Konijnenopvang om een vriendinnetje uit te zoeken voor Peanut. :D
Heb het er toch eens met mijn ouders over gehad en die vonden het uiteindelijk ook een goed idee. Ben ontzettend benieuwd en vind het erg spannend. Peanut heeft de afgelopen 6jaar alleen gezeten, dus hoop dat hij met een van de konijntjes een klik gaat krijgen straks.
Binnenkort foto's dus!

Heeft 1 van jullie nog goede tips en advies wat ik het beste kan doen als ze voor het eerst hier is vanavond? Dus meteen met Peanut in een hok zetten of lekker in mijn kamer laten lopen, biks geven etc?
Ik hoor het graag! *D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:48

Ik heb geen ervaring met koppelen maar ga binnen een maand ook een vriendinnetje voor For kopen, want hij is vorige week gecastreerd. Arm ding :(:)
Hij is nu in een diepe droom. :+:

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:02

Hierbij mijn konijnenbeesten :D!

Youmy - voedster - 6jaar oud - pooltje
Afbeelding

Pucky - voedster - 6 jaar oud - pooltje
Afbeelding

Punky - voedster - 4 jaar oud - hangoor X onbekend
Afbeelding

Dinky - rammetje - in mei overleden na E. Cuniculi op 2 jarige leeftijd - hangoor X wild konijn
Afbeelding

Dit is in zijn laatste week, hij was verlamd aan zijn achterpoten geworden. Hierdoor moest hij binnen zitten zodat hij geen infecties kreeg aan zijn kont, als het mooi weer was mocht hij een uurtje in de ren spelen en daarna moest hij gewassen worden met biotex en zijn billetjes insmeren met honingzalf. Die waren helemaal kapot doordat hij er de hele dag mee op de grond hing en zichzelf niet meer kon wassen. Hij was afgevallen van 2.5kilo naar 0.5 kilo, dit kan je naar mijn idee op deze foto erg goed zien in zijn snoetje
Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:05

Ik <3 Youmy, wauw wat een lekker ding :D
Heb nog een paar lieve foto's van onze nijnen samen, zal ze gauw eens plaatsen. Als je die gezien hebt wil je echt geen nijntje meer alleen houden ;)