tokedri schreef:Hang daagjes zoals jij die noemt zijn niet fijn voor het hondje. Wat er bij een shunt gebeurt is dat de hond zichzelf vergiftigd. OP die "hang dagen"voelt ze zich ongelofelijk rot ws.
Toch is het duidelijk dat ze zich niet rot voelt.
In het begin wel want dan was ze ook echt onrustig, maar dat is nu helemaal niet meer het geval.
Ze ligt dan gewoon wat vaker te slapen maar daarna pakt ze haar speeltje weer en is ze weer helemaal blij.
Karuna...ja ik ken het wel hoor, hier komen ook altijd de "zielepootjes" spontaan ons leven binnen wandelen.
Daar waar een ander er allang een punt achter zou hebben gezet of in mijn geval mijn paard niet meer zouden hebben gehouden zorgen wij ervoor dat de dieren een fijn leven krijgen en doen wat we kunnen.
Toch is het volgens de chirurg zo dat wanneer er een te hoog ammonia gehalte gemeten wordt er eigenlijk altijd spraken is van een shunt.
Ik vroeg hem ook of het geen andere aandoening kon zijn maar volgens hem gaat het in zo'n geval altijd om een shunt.
Bij Luna is het zo gek, want het klinische plaatje past er eigenlijk helemaal niet bij.
Een hond met ene shunt groeit amper, eet slecht, heeft vaak diarree en overgeven maar bij haar niks van dat alles, ze groeit juist als kool!
Eet heel goed en heeft mooie drollen.
Het kan dus zijn dat zij met deze waarde goed om kan gaan wat de chirurg al zei.
En ammoniak bepalen is ook steeds weer een moment opname...het zou zo maar kunnen zijn dat wanneer ze morgen ofzo geprikt zou worden dat de waarde weer een stuk lager zou zijn.
Zo zet ze eigenlijk iedereen voor een raadsel.
Wamhorse, ja het was wel een klap in ons gezicht, waar daar doe je het natuurlijk niet voor zo'n tweede operatie.
Pakje hoeft ze niet meer aan, de hechtingen zijn eruit en ze mag alles weer doen....nou, dat doet ze dus ook
Geerke..dat is misschien helemaal niet zo gek, ik noteer het effe want morgen gaan we Utrecht weer even bellen en dan zal ik het eens navragen of dat wat voor haar kan zijn dat asparginezuur.
Ieder mens/dier maakt ammoniak aan in het lichaam maar hoe lager, hoe beter dus wie weet!
Dank je wel voor het mee denken!
Ik ga er zelf eens even op googelen, het zou mooi zijn als dat haar waardes wat lager zou kunnen maken.