wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 20:07

dat is waar ja

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:07

Het is in Nl gewoon de norm dat er veel katten los buiten lopen. Ik kan prima begrijpen dat mensen dat erg vervelend vinden en graag zouden willen dat die katten daar niet zouden moeten mogen lopen. Maar dat is toch een 10 jaren plan dan moet er een hele cultuur omslag komen. Er lopen nu veel katten rond die niet 1-2-3 weg zijn, ik neem aan dat de TS geen jaren wil wachten voor ze kan tuinieren :Y).

Ik vind echt niet dat je zeurt TS kattenstront is ook gewoon smerig en in sommige gevallen/voor sommige mensen zelfs schadelijk.

EDIT: is een stroomdraadje niet makkelijker en vriendelijker als je toch eventueel je hekwerk aan zou willen passen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:10

nou is het helemaal mooi, van wie is mijn tuin dan? Van jou kat zeker?

magda_90: dat wist ik helemaal niet, dat maakt het alleen maar ernstiger. Daarnaast is uit eigen tuin eten bij een zwangerschap ook levensgevaarlijk met katten in de buurt, want stel je voor dat het parasiet blijft zitten op de groentes... Zelfs na goed schoonmaken heb je geen garantie.
Maar de katteneigenaren blijven naïef...

Ze zouden echt een wet in moeten voeren die katten van andermans terrein afhoudt... Lijkt me helemaal geen moeite. Scheelt een hoop kattenleed (tenslotte zul je dan wel 2x nadenken voor ej een kat aanschaft of er een nest mee fokt) en een hoop mensenleed.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:10

Heeft gen van je familieleden een grote hond?? Die je een paar dagen magen lenen?? :')
Ik heb nog wel een leukerd voor je(te leen dan he) Die eet alles wat er in zijn buurt komt!!
Mensen met katten moeten ze gewoon binnen houden of een groot hok voor ze bouwen. Eigen verantwoording nemen! En als er dan iemand met katten kwaad is omdat er iets met zijn/haar kat gebeurt is dat echt aan jezelf te wijten, en aan niemand anders.
Laatst bijgewerkt door Sieppus op 11-10-11 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:11

secricible schreef:
nou is het helemaal mooi, van wie is mijn tuin dan? Van jou kat zeker?

magda_90: dat wist ik helemaal niet, dat maakt het alleen maar ernstiger. Daarnaast is uit eigen tuin eten bij een zwangerschap ook levensgevaarlijk met katten in de buurt, want stel je voor dat het parasiet blijft zitten op de groentes... Zelfs na goed schoonmaken heb je geen garantie.
Maar de katteneigenaren blijven naïef...

Ze zouden echt een wet in moeten voeren die katten van andermans terrein afhoudt... Lijkt me helemaal geen moeite. Scheelt een hoop kattenleed (tenslotte zul je dan wel 2x nadenken voor ej een kat aanschaft of er een nest mee fokt) en een hoop mensenleed.

Dat inderdaad.

Maar goed, je kunt ze natuurlijk ook laten verwilderen en dan gaan klagen dat de verwilderde katten worden afgeknald.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:17

of verzopen...

dat zei ik niet

Hmm, misschien valt er toch nog wel iets te zeggen over een verplichting. Zou voor iedereen goed zijn toch?
Ten eerste voor de katten, want die krijgen een hoop minder ellende over zich heen, er wordt minder lukraak gefokt en mensen denken na voor ze een kat nemen.
Ten tweede voor de eigenaren, want die krijgen minder zieke katten, minder dooje katten en minder boze buren. En minder zorgen omdat de kat weggelopen is..
Ten derde voor de buren, die geen last meer hebben van andermans katten.

Alleen maar winst toch?
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:17

Hopelijk komt er snel een wet. Want alle gedomesticeerde dieren in NL moeten netjes binnen een omheining blijven en vooral voor betalen, maar katten?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:21

secricible schreef:
of verzopen...

dat zei ik niet

Hmm, misschien valt er toch nog wel iets te zeggen over een verplichting. Zou voor iedereen goed zijn toch?
Ten eerste voor de katten, want die krijgen een hoop minder ellende over zich heen, er wordt minder lukraak gefokt en mensen denken na voor ze een kat nemen.
Ten tweede voor de eigenaren, want die krijgen minder zieke katten, minder dooje katten en minder boze buren. En minder zorgen omdat de kat weggelopen is..
Ten derde voor de buren, die geen last meer hebben van andermans katten.

Alleen maar winst toch?

Lijkt mij wel. Maar dat zal de gemiddelde kattenbezitter niet met je eens zijn, want dan moet er moeite gedaan worden voor het dier en er verantwoording voor worden genomen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:22

miss_nadine schreef:
Ik word zo moe van dit soort topics. Zullen we voortaan alle vogels ook maar neerknallen, al die schijt op mijn ramen is ook overlast. Zeker als ik net klaar ben met zemen. En de kinderen van de overburen? Die komen weliswaar niet in mijn tuin maar ze bezorgen me wel koppijn en dat elke dag meerdere keren. En de bomen. Ben ik net klaar met de tuin aanvegen ligt er weer een grote hoop! En nog smerigere, zitten er allemaal glibberige naaktslakken tussen. En andere insecten, bah!!

Laten we voortaan allemaal in onze glazen kooitjes lezen, zonder viezigheid of welk ander contact dan ook. Dan leren we onze kinderen om alles te haten wat we tegenkomen want ik bedoel tolerantie wat is dat? Dan hebben we geen last meer van vieze uitwerpselen en vieze dieren in onze tuin. Denk dat velen blij moeten zijn dat ze niet heel wat jaren eerder geboren zijn. Stel je voor dan lag er in jou tuin waarschijnlijk de schijt van je gezin en de buren. Nee laten we maar veilig binnen poepen en zeiken over al het smerigs wat we tegen komen in deze grote boze wereld.

Dit geld trouwens niet voor mensen die katten op een diervriendelijke manier wegjagen. Ik word echt misselijk wat sommige hier voor plannen hebben, het verbaast me niks dat de wereld zo verloederd.. Respect en tolerantie zijn er bij weinig nog maar te vinden. Maar goed het is toch al een 'regeltjesland' dus binnenkort zal er vast een kattenverbod komen. Hoop dat ze de kinderen dan maar ook gelijk aanpakken want ja daar hebben velen toch meer last van dat een paar katten in de tuin..

_/-\o_

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:23

ik heb niet zo zeer last van katten...maar wel van duiven die alles onder scheiten...daar tegen helpen katten dan weer prima....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:24

O en miss-Nadine, over respect en tolerantie gesproken, dat komt altijd van 2 kanten en niet alleen van de niet-katten-bezitters zoals jij noemt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:24

nou, dan ben jij ook geholpen! Want dan blijft jou kat op je eigen terrein en dan jaagt hij de duiven weg bij jou thuis, en niet bij mij in de voliere :D

En die kattenbezitters die over tolerantie praten die moeten hun mond spoelen met water en zeep. Daar ga ik niet eens op in zeg...

Ben wel nog steeds benieuwd van wie mijn tuin is...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:26

secricible schreef:
nou, dan ben jij ook geholpen! Want dan blijft jou kat op je eigen terrein en dan jaagt hij de duiven weg bij jou thuis, en niet bij mij in de voliere :D

En die kattenbezitters die over tolerantie praten die moeten hun mond spoelen met water en zeep. Daar ga ik niet eens op in zeg...

Juist daar is begrip en dus ook tolerantie ver te zoeken, idd :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:28

De buren van mn ouders hdden ook lst van de katten van mn ouders en die hebben zo'n apparaatje gekocht die een hoge piep geeft die mensen niet horen. helpt prima.... Misschien kun je die proberen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:32

secricible schreef:

Heb geen katten.....en heb er geen moeite mee dat ze in mijn tuin schijten, ook niet toen ik zwanger was, dat is tolerantie......wat een gekissebis hier zeg, bah!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:33

Jis_ schreef:
secricible schreef:

Heb geen katten.....en heb er geen moeite mee dat ze in mijn tuin schijten, ook niet toen ik zwanger was, dat is tolerantie......wat een gekissebis hier zeg, bah!

Ieder zijn mening. Ik wil niet in de stront graaien, mijn vader wil graag adem kunnen halen als hij buiten zit op onze tuinstoelen. Over tolerantie gesproken :').

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:35

Aah dus omdat jij er geen moeite mee hebt, moet de rest dus dat ook maar niet hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:38

Ben ik even blij dat mijn katten gewoon binnen zitten en blijven met al de haters..

Toppunt vind ik nog het vergiftigen, het verzuipen of het beschieten.. Jullie moesten je schamen.. ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:39

Tallie1979 schreef:
Ben ik even blij dat mijn katten gewoon binnen zitten en blijven met al de haters..

Toppunt vind ik nog het vergiftigen, het verzuipen of het beschieten.. Jullie moesten je schamen.. ;)

Wie doet dat :o.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:40

Jis_ schreef:
secricible schreef:

DAt jij er geen moeite mee hebt om een kindje te krijgen met ernstig letsel of zelfs een dood kindje te krijgen, betekend niet dat dat voor anderen ook geld.
Het is wettelijk bewezen dat toxoplasmose een ernstig gevaar vormt bij zwangere vrouwen en er wordt niet voor niets zeer voor gewaarschuwd.

Maar voor mij valt het niet echt onder tolerantie dat een ongeboren kind in gevaar wordt gebracht door andermans laksheid en luiheid.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:40

Mensen zouden wat toleranter mogen zijn, visa versa, ja dat vind ik.
Ik ben ook allergie's voor katten maar daar heb ik echt geen last van als ik buiten zit. :')

magda_90

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:41

Jij misschien niet nee.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:42

Jis_ schreef:
Mensen zouden wat toleranter mogen zijn, visa versa, ja dat vind ik.
Ik ben ook allergie's voor katten maar daar heb ik echt geen last van als ik buiten zit. :')

Mijn vader wel. Kattenharen op onze tuinkussens. Van de katten van de buren. Die niet in onze tuin horen, maar er wel zitten omdat de buren het geen flikker kan schelen.

Een kat mag van mij best buiten lopen, graag zelfs, maar dan wel in eigen tuin.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:42

magda_90 schreef:
O en miss-Nadine, over respect en tolerantie gesproken, dat komt altijd van 2 kanten en niet alleen van de niet-katten-bezitters zoals jij noemt.

Aan mijn kant geen gebrek aan tolerantie en respect hoor. Mijn katten hebben binnen twee kattenbakken, een eigen poephoek in de tuin in de border en er word altijd netjes met de buren overlegt! Er is van te voren gevraagd of ze bezwaar hadden tegen katten en dat was het tegenovergestelde. Een keer heeft de kat in schuur van de buren overnacht en heb toen netjes gevraagd of ik iets schoon kon maken of kon vergoeden. Dit was niet het geval en werd vriendelijk bedankt voor de vraag.
Mijn katten worden vier keer per jaar ontwormt, maandelijks ontvlooit en netjes geënt. Ze zijn allemaal geholpen en en niemand hier in de buurt heeft bezwaar tegen ze. Ook ik als kattenhouder kan dus respectvol zijn. Ze vangen daarnaast wel alle muizen die hier rondlopen en daar word ik weer voor bedankt. Heb meerder malen gevraagd aan de naaste buren of ze weleens kattenstront van mijn katten aantroffen aangezien ik een speciale border voor ze had gemaakt maar dit was niet het geval. Aan de hoeveelheid die ik in mijn tuin aantref doen ze het allemaal netjes op de bak of in hun eigen tuin.

Misschien komt het omdat ik uit wat kleinere dorpjes kom maar ik kan me ook niet ergeren aan de stront van andere katten. Hier lopen er in de straat alleen al een stuk of twintig rond en aangezien ik aan een veldje woon zit het aan de voorkant helemaal vol. Vind het gewoon bij het straatbeeld horen. Heb er echt nog nooit overlast van gehad dus misschien heb ik het wel gestroffen dat kan ook!
En als je dan toch geen katten in de tuin wil dan snap ik dat best. Over welke manieren praten vind ik ook heel normaal maar sommige opmerkingen kunnen echt niet door de beugel en daar val ik wel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:43

Tallie1979 schreef:

Mee eens. Mensen probeer dat hoge tonen ding dat is echt een goeie.