Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
secricible schreef:nou is het helemaal mooi, van wie is mijn tuin dan? Van jou kat zeker?
magda_90: dat wist ik helemaal niet, dat maakt het alleen maar ernstiger. Daarnaast is uit eigen tuin eten bij een zwangerschap ook levensgevaarlijk met katten in de buurt, want stel je voor dat het parasiet blijft zitten op de groentes... Zelfs na goed schoonmaken heb je geen garantie.
Maar de katteneigenaren blijven naïef...
Ze zouden echt een wet in moeten voeren die katten van andermans terrein afhoudt... Lijkt me helemaal geen moeite. Scheelt een hoop kattenleed (tenslotte zul je dan wel 2x nadenken voor ej een kat aanschaft of er een nest mee fokt) en een hoop mensenleed.
secricible schreef:of verzopen...
dat zei ik niet
Hmm, misschien valt er toch nog wel iets te zeggen over een verplichting. Zou voor iedereen goed zijn toch?
Ten eerste voor de katten, want die krijgen een hoop minder ellende over zich heen, er wordt minder lukraak gefokt en mensen denken na voor ze een kat nemen.
Ten tweede voor de eigenaren, want die krijgen minder zieke katten, minder dooje katten en minder boze buren. En minder zorgen omdat de kat weggelopen is..
Ten derde voor de buren, die geen last meer hebben van andermans katten.
Alleen maar winst toch?
miss_nadine schreef:Ik word zo moe van dit soort topics. Zullen we voortaan alle vogels ook maar neerknallen, al die schijt op mijn ramen is ook overlast. Zeker als ik net klaar ben met zemen. En de kinderen van de overburen? Die komen weliswaar niet in mijn tuin maar ze bezorgen me wel koppijn en dat elke dag meerdere keren. En de bomen. Ben ik net klaar met de tuin aanvegen ligt er weer een grote hoop! En nog smerigere, zitten er allemaal glibberige naaktslakken tussen. En andere insecten, bah!!
Laten we voortaan allemaal in onze glazen kooitjes lezen, zonder viezigheid of welk ander contact dan ook. Dan leren we onze kinderen om alles te haten wat we tegenkomen want ik bedoel tolerantie wat is dat? Dan hebben we geen last meer van vieze uitwerpselen en vieze dieren in onze tuin. Denk dat velen blij moeten zijn dat ze niet heel wat jaren eerder geboren zijn. Stel je voor dan lag er in jou tuin waarschijnlijk de schijt van je gezin en de buren. Nee laten we maar veilig binnen poepen en zeiken over al het smerigs wat we tegen komen in deze grote boze wereld.
Dit geld trouwens niet voor mensen die katten op een diervriendelijke manier wegjagen. Ik word echt misselijk wat sommige hier voor plannen hebben, het verbaast me niks dat de wereld zo verloederd.. Respect en tolerantie zijn er bij weinig nog maar te vinden. Maar goed het is toch al een 'regeltjesland' dus binnenkort zal er vast een kattenverbod komen. Hoop dat ze de kinderen dan maar ook gelijk aanpakken want ja daar hebben velen toch meer last van dat een paar katten in de tuin..

secricible schreef:nou, dan ben jij ook geholpen! Want dan blijft jou kat op je eigen terrein en dan jaagt hij de duiven weg bij jou thuis, en niet bij mij in de voliere
En die kattenbezitters die over tolerantie praten die moeten hun mond spoelen met water en zeep. Daar ga ik niet eens op in zeg...
Ben wel nog steeds benieuwd van wie mijn tuin is...
. secricible schreef:nou, dan ben jij ook geholpen! Want dan blijft jou kat op je eigen terrein en dan jaagt hij de duiven weg bij jou thuis, en niet bij mij in de voliere
En die kattenbezitters die over tolerantie praten die moeten hun mond spoelen met water en zeep. Daar ga ik niet eens op in zeg...
Jis_ schreef:secricible schreef:nou, dan ben jij ook geholpen! Want dan blijft jou kat op je eigen terrein en dan jaagt hij de duiven weg bij jou thuis, en niet bij mij in de voliere
Heb geen katten.....en heb er geen moeite mee dat ze in mijn tuin schijten, ook niet toen ik zwanger was, dat is tolerantie......wat een gekissebis hier zeg, bah!
. Jis_ schreef:secricible schreef:nou, dan ben jij ook geholpen! Want dan blijft jou kat op je eigen terrein en dan jaagt hij de duiven weg bij jou thuis, en niet bij mij in de voliere
Heb geen katten.....en heb er geen moeite mee dat ze in mijn tuin schijten, ook niet toen ik zwanger was, dat is tolerantie......wat een gekissebis hier zeg, bah!
Jis_ schreef:Mensen zouden wat toleranter mogen zijn, visa versa, ja dat vind ik.
Ik ben ook allergie's voor katten maar daar heb ik echt geen last van als ik buiten zit.
magda_90 schreef:O en miss-Nadine, over respect en tolerantie gesproken, dat komt altijd van 2 kanten en niet alleen van de niet-katten-bezitters zoals jij noemt.