Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:04

_blue_ schreef:
niet waar, meld misdaad anoniem dus het melden van roekeloos rijgedrag wordt wel degelijk wat meegedaan ;)
succes met de testen ik weet uit ervaring dat die heel negatief uit kunnen pakken, tennadele van de hond!

ik heb er ook slechte ervaringen mee en snap eigenlijk niet waarom deze 2 honden die testen moeten doen..

Agossie

Re: Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:06

Titel is gewijzigd! Mooi!! Nu klopt hij beter...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 23:07

princesmax schreef:
_blue_ schreef:
niet waar, meld misdaad anoniem dus het melden van roekeloos rijgedrag wordt wel degelijk wat meegedaan ;)
succes met de testen ik weet uit ervaring dat die heel negatief uit kunnen pakken, tennadele van de hond!

ik heb er ook slechte ervaringen mee en snap eigenlijk niet waarom deze 2 honden die testen moeten doen..

Ik begrijp het ook wel. Ik kan wel zoveel zeggen over mijn honden. Dat ze zo lief zijn en nooit iets verkeerd doen, maar het is wel gebeurd. Dus aan de ene kant wel goed dat ze het een soort van gaan controleren.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:21

Eindelijk een goede reactie.
Hij of zij maakt een fout, misschien dat ik de fout heb gemaakt.

En daar kom je het verste mee.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:22

Ik snap van het hele AID verhaal niets. Deze dienst houdt zich bezig met bedrijfsmatig houden van dieren, niet met de huishond.

Men neemt hier aan dat jouw honden een MAG-test moeten ondergaan, maar zover ik weet bemoeit de AID zich in het geheel niet met bijtincidenten, ik heb het nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd.
Was er op het bureau uberhaupt iemand aanwezig die verstand had van bijtincidenten? De gemiddelde politie-agent is namelijk niet heel erg ingeschoten in deze materie. Ik zou zelf niet zomaar mijn honden laten testen, op basis van welke onderliggend wettelijk voorschrift zou dat nu moeten gebeuren dan?
Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken is op basis van vrijwilligheid, wettelijk kader is er in jouw geval, tenminste zoals jij het beschrijft, helemaal niet.

Voor wat betreft de reactie van je honden. Ik zou proberen zoveel mogelijk de normale dagelijkse gang van zaken op te pakken, maar als je zelf bang bent om nu wat gespannen te reageren bij hond-hond contacten zou ik de hond persoonlijk morgen even thuislaten, net zolang tot jouw vertrouwen weer terug is. Dit gaat je hond namelijk wel voelen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:27

En waar moet die hond dan plassen en poepen ??
Op het deur matje ??
Ik heb geen meelij met mensen die vier honden in huis houden en dan op straat, tijdens het uitlaten ineens in de problemen komen.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:31

Ariebren schreef:
Op het deur matje ??
Ik heb geen meelij met mensen die vier honden in huis houden en dan op straat, tijdens het uitlaten ineens in de problemen komen.

Ik bedoel dus niet meenemen naar de winkel. :roll: dat doet ze namelijk normaal gesproken en dan ligt de hond los in de winkel, terwijl daar ook andere honden binnen komen.

Voor de rest van je reactie, dat slaat natuurlijk nergens op.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:46

Ariebren schreef:
Op het deur matje ??

Je hebt wel erg idiote reacties en volgens mij geen enkel verstand van honden. :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:49

Nou TS ben blij dat t voor jou en je honden toch goed is afgelopen. Door die test kom je vast en zeker ook wel doorheen. Ik snap je zorgen wel of de honden er wat aan over gehouden hebben ivm met andere honden. Ik heb zelf een dogo die vaak is aangevallen door anderen honden, nu kijkt die ook wel uit. Helaas, want dat verziekt het echt!!!

Jammer dat die andere hond is afgemaakt omdat de eigenaar ze verantwoording niet nam, maar misschien was dit wel beter.
Top hoe je jou verantwoording neemt! Petje af!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:34

Jee Ariebren; wat doe je hier nog als je zoveel tegen honden hebt? Vind het gewoon misselijke reacties van jou, alleen maar zieken. :n
Ts; ik wens jou en je honden veel sterkte toe!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:01

Ariebren schreef:
Op het deur matje ??

Huh? Wat een rare reactie.....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:20

Ariebren: De reacties die je geeft slaan nergens op. In pb's zeg jij dat goeie honden dode honden zijn. Jouw mening is nu wel duidelijk.
Mijn honden plassen niet op de mat. Ze gaan minimaal 6 keer per dag uit. Zowel de hond die meegaat naar de winkel als de honden die thuis blijven. De reden dat ik 4 honden heb, ligt wat ingewikkeld. Ik heb niet voor 4 honden gekozen, maar een jaar geleden wel mijn verantwoordelijkheid genomen. Waarom oordelen over iets waar je niks vanaf weet? Dus weer een onzinnige reactie.

Ik heb redelijk goed geslapen vannacht. Ben vandaag wat eerder met ze uit geweest en ook dat was geen probleem.
Ben een paar andere honden tegen gekomen en hun gedrag was gewoon normaal. :)
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 10-10-11 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:29

Ariebren, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Mag ik je erop wijzen dat degene met 4 honden, waarvan ze er 2 bij zich had, haar honden onder controle had, maar dat degene die met 1 hond liep de problemen veroorzaakte?
Daarbij ken ik de winkelhond en heeft mijn 12 weken oude pup van de week nog met hem gespeeld, en in mijn mormeltje zit meer pit dan in die grote lobbes.
Het zou me ook niks verbazen als die het botje had gepikt. :D
Hoewel zij niet losliep in de winkel bedenk ik nu...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:48

Billy schreef:
Ariebren, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Mag ik je erop wijzen dat degene met 4 honden, waarvan ze er 2 bij zich had, haar honden onder controle had, maar dat degene die met 1 hond liep de problemen veroorzaakte?

Hier is NIETS abnormaals gebeurd mbt haar honden.
Ze reageerden zelfs nog op haar commando(s).

Het is een uítgelokt en niet geëscaleerd bijtindident. Er is een goede en acceptabele verklaring en het behoort NIET tot een gedragstest te leiden.
De honden hebben NORMAAL gerageerd op een directe aanval van een agressieve hond.
Een gedragstest zou in dit geval een overreactie zijn; een nawee van de RAD welke door massahysterie was ingevoerd.

Dat honden onder sommige omstandigheden bijten is normaal.
Dat een deel van de sámenleving meent dat honden nooit kunnen/zullen/mogen bijten, de hond niet meer als hond kan/wil zien, is het probleem.

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:50

Ariebren schreef:
Op het deur matje ??

Wat een domme doos ben jij. Misschien wil je wel een hond maar mag je geen hond en ben je gewoon jaloers.
Of hebben ze vroeger je speelgoedhondje gejat :roll:

Niets van aantrekken van zo'n reactie TS. Je doet je best voor je honden en je hebt zelfkennis :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:09

TS ik heb het hele topic gelezen, jouw honden hebben geluisterd toen je ze tot de orde riep, TOP!!
Over de test met de kat, ik weet niet hoe het in zijn werk gaat, ik weet wel dat mijn hond ook achter een vreemde kat aan gaat. Mijn eigen kat echter geeft mijn hond kopjes en kan in princiepe uit dezelfde bak eten.. Neem aan dat de test van de kat niet al te serieus genomen wordt.
Zo hebben kennisen een hond die katten verscheurd (konijnen trouwens ook) maar die nooit iets doet bij hun zoontje.

Sterkte TS.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:17

Saffier schreef:
TS ik heb het hele topic gelezen, jouw honden hebben geluisterd toen je ze tot de orde riep, TOP!!
Over de test met de kat, ik weet niet hoe het in zijn werk gaat, ik weet wel dat mijn hond ook achter een vreemde kat aan gaat. Mijn eigen kat echter geeft mijn hond kopjes en kan in princiepe uit dezelfde bak eten.. Neem aan dat de test van de kat niet al te serieus genomen wordt.
Zo hebben kennisen een hond die katten verscheurd (konijnen trouwens ook) maar die nooit iets doet bij hun zoontje.

Sterkte TS.

die honden hebben wel de tijd gehad om een andere hond te verscheuren dus ik weet niet wat jij 'onder appel' verstaat.
Wat ik niet begrijp is dat de hond die losliep zich laat verscheuren....terwijl de anderen aangelijnt waren.
Dan smeerje hem toch?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:19

spicegirl schreef:
je hebt geen schuld,maar die honden zijn zeker agressief.muilkorven zou een goede optie zijn.
niet te vertrouwen met katten, en ook niet met honden..

Ja lekker dan, ts zou haar honden moeten muilkorven omdat een andere hond hen aanvalt. Hoe moeten deze honden zich dan verdedigen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:23

Ik heb niet álles gelezen,jullie gingen opeens zó snel.Maar staat het al vast dat er een test komt?
Wat hier gebeurt is gebeurt toch veel vaker in ons land?moet elke hond dan zo'n test ondergaan?
Ik dacht dat ze dat alleen deden als een hond een mens aanvalt of bijt.
Dit is toch bij honden eigenlijk heel normaal,het is hond eigen,bijna elke hond bijt terug als die aangevallen word.Of zie ik dat verkeerd?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:25

geerke schreef:
die honden hebben wel de tijd gehad om een andere hond te verscheuren dus ik weet niet wat jij 'onder appel' verstaat.
Wat ik niet begrijp is dat de hond die losliep zich laat verscheuren....terwijl de anderen aangelijnt waren.
Dan smeerje hem toch?

Je begrijpt wel meer niet; normaal hondengedrag bijvoorbeeld.

Het honden van de ts reageerden normaal op een aanval; zijn nu eenmaal geen kleine slachtoffers.

Hier slaat een serieus gevaarlijke agressieveling zomaar een grote kerel en zijn dame(s) op de snuit.
Wat is dan normaal?
Dit :)*
Ze bleven bereikbaar voor de begrijpelijkerwijs geschokte baas en dat is helemaal +:)+

Het is een illustratie van de vervreemding van de samenleving van normaal diergedrag wanneer dit getest moet worden.
Elke diergedragconsultant zal zit terugkoppelen indien er geen broodbelang bij zit.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:08

TS; Onderschat de test niet hoor! De honden zullen op vreemd terrein de test moeten doen, met allerlei vreemde mensen en lelijke plastic kinderen enzo. Ik heb de test zelf meegemaakt (zowe uitvoerend als deelnemer) en er zakt menig kindevriendelijk (!) hondje voor. De test is inmiddels al meerdere keren aangepast. Ze hoeven idd niet overal vrij en blij op te reageren , maar ze mogen noet uitvallen natuurlijk. Op internet staat wel hoe de stes uitgevoerd wordt trouwens.

De AID bemoeit zich hier normaal niet mee, waarschijnlijk bedoelt de agent de LID. Maar goed, feit blijft de test natuurlijk. Sowieso zou ik vragen of je erbij/in de buurt mag zijn, en eventueel een video-opname vragen. Mocht 1 wel zakken dan kun je het beste DIRECT een second opinion vragen, daar heb je gewoon recht op (en de hond ook). Veel mensen vergeten dat in de spanning. Hopelijk zakken ze niet, maar alvast heel veel succes.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:11

Ik ben wel benieuwd of je honden de test moeten doen, of dat het alleen gezegd is en je er verder niks meer over hoord. De test is een beetje onrealistisch.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:20

Ikzelf denk dat ze geen test hoeft te doen.
Dit geval gebeurt zó vaak.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:23

Ariebren schreef:
Zo lang een hond van oorsprong een roofdier is, zijn er heel veel mislukte kruisingen levensgevaarlijk.
Dit geld ook voor de rothweiler die heel vrindschappelijk naar de twee andere honden toerende.

Ik heb maar één mening over honden.

pb maar en ik geef antwoord.

eerst lekker kortzichtig doen en als de honden van TS het niet gedaan hebben zeg je eerst een tijd niets en dan ineens hebben alle honden het gedaan
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 10-10-11 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:25

Moderatoropmerking:
Kan het nu gewoon weer ontopic in plaats van elkaar afkatten en onderuit schoppen? Kom op zeg, dit is een behoorlijk heftige situatie waar TS mee te dealen heeft en in plaats van daar serieus op te reageren, wordt er onderling lekker geknokt. In de hoop dat iedereen nu volwassen en ontopic reageert, laat ik het topic wel open, maar een aantal mensen kunnen nog een persoonlijk bericht verwachten.