Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 14:11

Gewelig leuk! Hahaha

Met een frietje. Goh dat komt me erg bekend voor hahaha.

Trouwens hé misschien dat het jullie iets zegt.
Een kennis van ons wilde ook een papegaai, 1 gevonden op MP. Gratis. Natuurlijk te mooi om waar te zijn. Maar dit snappen wij wel maar goed het is al te laat.

Een vreemd verhaal.
Papegaai kwam uit afrika. Baasje was opgenomen in het ziekenhuis in Rotterdam.
Om het allemaal even kort te houden. Er zijn veel mailtjes over en weer gegaan. Er is geld over gemaakt naar een rekening, Gelukkig gaat dit niet om een enorm bedrag maar toch zonde.
We hadden die persoon hier even op bezoek, wij zijn iets slimmer op internet gebied als hij. Dus zijn mail erbij gezet. Google erbij en je komt al een heel eind. Alleen is het redelijk goed gedaan, alles wat je gebruikt. Mail adressen website's je komt echt ergens. Alleen is het nep. Maar als je niet veel meer doet op internet naast je mail chekken trap je er zo in.

Ik ga het hier niet uit gebreid uit leggen, maar mochten er vragen zijn vraag maar raak.
Komt het bekend voor of weet je meer? Laat het weten.

Ik plaats dit bericht niet om te horen hoe stom je kunt zijn hoor haha. Zelf had ik er denk ik ook niet ingetrapt, maar goed het is nu eenmaal gebeurd. Ik plaats dit even om mensen te waarschuwen.

De emails zijn trouwens in het Engels verstuurd.
We hebben haar opgezocht en het schijnt dat ze dit met meer vogels doet en met slangen, en dit op verschillende plekken van de wereld.
Ze schrijft in het Engels en Duits.
Ze is vast niet alleen want er is goed werk van gemaakt, om het zo echt mogelijk over te laten komen.
Complete stukken van een vliegveld maatschappij worden gemaild.
'Net echt'

Het gaat om de naam Martina Bargon.

Ben benieuwd of het één van jullie iets zegt. En zoja ben ik ook benieuwd wat jij / jullie met haar hebben mee gemaakt.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:37

ik weet dat er gaaien aangeboden worden vanuit afrika en engeland ed en dat die idd "gratis"zijn op de vervoerskosten na dan .. zelfs mijn grote droomvogel de hyacintara (onbetaalbaar voor de meeste onder ons. ) Ik weet niet wie ze aanbied maar ik weet dat dat een ploegje oplichters zijn. Nooit intrappen.
Hou je boel nu maar in de gaten, want de kans is groot (en ik wil je niet bang maken) maar ik denk dat ze bij de mensen komen kijken wat ze aan vogels weg kunnen halen en of het de moeite waard is.. oppassen dus!

CoSnuf

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:57

Gelukkig hebben wij hier zelf niets mee te maken hoor. Wij staan er compleet buiten.
Wij hebben aan Co meer als voldoende haha, wij zijn helemaal niet bekend bij deze mensen om het maar even zo te zeggen.

Maar wilde inderdaad ook even een waarschuwing afgeven omdat ik hier regel matig mensen tegen kwam die ook wel een papegaai wilde.
Het zou zo jammer zijn!

Jij ook bedankt voor je tip!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 23:09

Hoe gaat het met jullie vriendjes?

Met co gaat het goed. Haar touw heeft ze nog steeds niet in gezeten maar hij is inmiddels wel al bijna door midden. Ze doet er zeker haar best op om hem te slopen.

Ik heb haar inmiddels geleerd om een kus geluid op comando te doen. Tja hoe moeilijk kan het zijn? Maar ik ben er trots op.

Een paar dagen terug was ze opstandig! Hahaha.
Als ik gtst kijk dan zit ik er helemaal in en zit ik met me rug na dr toe. En een bult kabaaaaal dat ze dan maakt.
Van de week was ik er helemaal klaar mee. Ik had al een paar keer gezegt Cooo, niet zoveel lawaai.
En maar door gaan!!! Toen zei ik het heel streng, en wat denkje wat ze zegt? JAHAAAA SSSSST
Nou... hoe wil je het hebben hahahaha.

Ze zijn bij ons druk aan het verbouwen dus coco zit ook de halve dag te timmeren.

Geweldig!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:30

Leeft dit topic nog dames? Beetje zonde om een nieuwe te openen.

Ik ben vandaag even lekker bezig geweest met onze grijze roodstaart Nicky.
Een sleutelbos is echt onwijs interessant: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1764_n.jpg

Gewoon even mooi zitten: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1079_n.jpg

Kroelen met de sleutelbos: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4610_n.jpg

Hebbuh hebbuh hebbuh: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1672_n.jpg

Aaien en tegelijk foto maken :') https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7862_n.jpg

Zijn 'evil' look: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9503_n.jpg

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:07

Whahha, die laatste foto; 'Kill and attack, Mrrroaaauuwwww! :')

Ik heb laatst gepoogd Zazu een beetje stoer op de foto te zetten, maar nee hoor. Zodra ik in de aanslag sta, zit ie me aan te kijken of ik achterlijk ben, en heeft ie dan eindelijk die kuif omhoog, ziet ie m'n flitslampje *zoef* weg kuif :=

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:20

Hahahah eigenwijze beesten zijn het ook!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:31

Neeeeeeehhh joh :')

Oh trouwens, hij begint iets te zeggen dat lijkt op 'lekker slapen'. Dat zeg ik namelijk altijd als ik de hond in de benche doe, zo van, nu gaan we lekker slapen, weltrusten. En dan vaak nog eens; Lekker slapen! Nu komt er ook zo'n brabbeltje uit hihihi

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:32

Leuk he dat geklets!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:52

Heel gezellig! We zijn een standaard voor onze Kippetje aan het maken (ik heb de naam niet verzonnen ;) ). Iets wat hangt aan het plafond, zodat ze niet op de grond kan komen. Ook niet met gestuntel. Zodra Kippetje op de grond is terroriseert ze ons huishouden, en wil ze er niet meer vanaf komen.

Ze kan dus niet meer hele dagen uit haar kooi, en dat resulteert nu in een kale borst. Het wordt in ieder geval iets met een schommel, een voer en drinkensbakje. Maar hoe? Het kan NIET verbonden worden met de kooi, want daar laat ze zich langsaf schuiven, om vervolgens naar de grond de klimmen/schuiven. Vliegen kan ze niet (ze is niet geknipt) en zal ze dus ook niet doen.

Hebben jullie een idee?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 02:05

Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet.
een papegaai die hele gesprekken kan voeren!
Heb geen ervaring of kennis van deze dieren, maar superbenieuwd ernaar!
Kan me er bijna geen voorstelling van maken een dier dat praat hihi..
Snapt ze ook als je terugpraat?

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 02:15

Natuurlijk snappen ze niet wat je zegt. Het is een gewoonte; als jij dit zegt, zegt de ander dat terug. En dat zeggen ze dus terug.
Voorbeelden;

als er hier iemand binnenkomt zegt ik; hallo! Kippetje zegt dus al Hallo als de deur open gaat.
Als ik de telefoon opneem zeg ik; hoi met bo. Als de telefoon rinkelt zegt Kippetje 'hoi met bo'.
Als ik tegen de honden (of tegen man lief) kusje zeg, maken we een kusgeluid. Als ik dus tegen kippetje kusje zegt, smakt ze er wat op af...
Iedere ochtend vraag ik aan manlief, hoe is het? Hij zegt standaard, op een apart toontje.. Gooeewwwd! Als ik beneden kom en vraag hoe het is, antwoord Kippetje standaard met Gooeewwwd!

Het zijnd e klanken die ze hoort. Maar alsnog.. Of ze het begrijpen of niet.. Het is geweldig!
Wij hebben wel een dergelijke fluit/kletskous (het is de laatste maanden echt extreem) dat we haar af en toe ook 5 minuten stil proberen te krijgen. Zodra we de 'blauwe doek' omhoog houden, wordt ze direct stil. We leggen deze anders een uurtje over haar kooi heen.

Tip; kijk eens op Youtube naar Manus. Echt lachen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 06:43

Leuke fotos van Nicky!
Over dat snappen zal je verbaasd zijn. Ze hebben de inteligentie van een kind van 4. Ze weten/leren om precies dat te zeggen op het juiste tijdstip.Zonder dat je ze dat hoeft te leren. De meeste gaaien leren alleen DAT wat ze zelf leuk vinden klinken. Dus waarvan de intonatie of de reactie erg leuk van was, of wat hun leuke/lekkere dingen opleverd.
Ik heb Heidi en Doris naar binnen gehaald. Die zitten nu in de arakooi en gezellig dat het is.Heidi doet precies Doris na met kletsen... pff je meoet echt goed kijken om te zien wie er aan het woord is haha

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:56

Nou ze snappen meer dan je denkt inderdaad. Nicky heeft een hekel aan de stofzuiger, en weet dat als de honden vervelend zijn, we altijd zeggen: "Klaar!". En dat de honden dan ophouden. Als we met de stofzuiger bij zijn kooi komen dan zegt Nicky:"Klaar!". En als hij van een stok valt in zn kooi, roept ie keihard: "appelflap!" Ik denk dat hij precies weet hoe het zit.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:10

:wave: heb al eens eerder wat gepost in het topic en houd het nog steeds in de gaten. Zag op FB ook de 5-stappen-tips-linkjes van Mindfields +:)+ maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet zo goed weet hoe ik zou moeten beginnen om Pico tammer te krijgen :o

Pico hebben we vanaf 4 mnd oud en dat was in 2000 dus al een hele poos :) handen blijft hij eng vinden en ik kan hem nu eindelijk over zijn borst aaien als hij in de tralies hangt (in zijn kooi). Kusjes geven vind die geweldig en dat durf ik ook gewoon als hij los op zijn kooi zit oid.

Hoe zorg ik dat hij mijn vingers niet als kant-en-klare snack gaat zien of bv speeltjes oid, want zijn 1e reactie is altijd gelijk de aanval.

Mindfields, hoe ging het bij jullie toen Sam geboren was. Moesten de papagaaien er erg aan wennen? Hier nu ook een kleine op komst en dat vind ik nog wel een beetje eng, kooi staat naast de box en tuurlijk zullen we het nauwlettend in de gaten houden, maar heb wel eens gehoord dat een vogel erg jaloers kan reageren op een nieuwkomer in huis.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:20

Dat is hier heel probleemloos verlopen, we hebben Sam vanaf dat hij kon kruipen(toen was hij 11 maanden) meteen geleerd bij de kooi vandaan te blijven. Gewoon net als dat je je peuter leert om van spullen op de tafel af te blijven. Hij is 1 keer genipt door de vogel, omdat hij toch de grens op wilde zoeken, gelukkig niks ernstigs maar hij is daar heel erg van geschrokken toen. Sindsdien zit hij alleen aan de kooi met een lang voorwerp, dus hij durft de kooi niet meer aan te raken met zijn handen. Of hij pakt mijn hand en doet die richting de kooi duwen, dat ik de vogel moet aanraken. Hij snapt dus dat hij dat zelf niet moet doen. Nicky heeft nooit raar gereageerd op de kleine. Maar onze honden ook niet en de katten ook niet. Is gewoon een kwestie van de opvoeding van je dieren en niet overprotective worden. De honden(groot en klein hier) zijn superlief voor Sam, en altijd geweest.

Wat je andere vraag betreft, volgens mij bedoelen ze dat je eerst zijn aandacht gaat trekken door iets heeeeeeel moois in je handen vast te houden en er heeeeel interessant over te doen en daarbij hem natuurlijk negeren. Dan worden ze nieuwsgierig. Vervolgens als je merkt dat je zijn aandacht hebt, loop je naar hem toe(niet aankijken, wij zijn heel erg imposant met onze roofdier ogen en als je ze rechtstreeks aankijkt en frontaal benadert worden ze bang). Dan vertel je hoe mooi hij wel niet is en wat een mooie veertjes hij wel niet heeft etc. Dan vertel je iets over dat ding(stapje 2), alsof je tegen een kind van 5 praat, dus met details erbij vertellend, dus niet zeggen kijk dit is een Toettoet(auto) maar gewoon: Kijk dit is een blauwe auto en hij is van metaal/plastic whatever, wil jij hem ook even bekijken? Dan stapje 3 is dat je hem het ding laat bekijken en laat aanraken, nog steeds kijk je de vogel dus absoluut niet aan. Stapje 4 is dan dat je hem kunt aaien(dat is iets wat spannend is voor hem, maar omdat hij zn aandacht bij het autootje heeft en je niet bedreigend overkomt omdat je zijdelings bij hem staat, kun je hem dan zonder problemen aaien. Stapje 5 is dan dat je hem uitvoooooerig beloont oooh wat een prachtige vogel ben je toch blaaadieblaaa haha. :D

Het schijnt dus bij alle vogels te werken op deze manier en je kunt het bij alles toepassen wat ze eng vinden of wat je van ze wil.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:49

Dus heel kort gezegd zou ik m moeten kunnen aaien door m iets anders voor te houden wat die nog niet kent en dus spannend vind en doordat zijn aandacht daar zo op gefocussed is, die mijn hand die m aanraakt dan niet eng vindt ....

En daarvoor dus eerst de andere stappen doorlopen :)

Mbt de dieren opvoeden en niet over protective dat klinkt logisch. Merk nu al dat mensen om ons heen zonder dieren ons al van alle kanten waarschuwen mbt de katten e.d pas op dat ... zorg dat zus/zo ... ja euhh kom niet uit een ei hoor en de katten wonen hier ook :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:57

Hahah ja en uiteraard niet je dieren ineens alleen maar afwijzen etc. Gewoon aandacht blijven geven en voorzichtigheid altijd in acht nemen maarja dat lijkt me indd logisch :D

En ja, indd eerst iets mega interessants voorhouden en als hij daar dan mee bezig is en op zn gemak is kun je iets engs toevoegen.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:08

Moet zeggen dat ik mijn vinger toevoegen (als iets engs) toch best wel een beetje eng vind hoor :')

En wat zou de tip zijn mbt negatieve aandacht vragen? Ik moet eerlijk zeggen dat die echt het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen door aan de tralies te gaan zitten trekken (en de kooi is dan gewoon los hoor) :o

Ineens zit die wel weer in zijn "brutale" fase als het gaat om eten willen terwijl wij eten := "komen jullie t niet brengen, dan haal ik het zelf wel" :+ Zit af en toe echt in een discussie of dat stukje vlees nu bedoeld is voor mijn mond of voor zijn snavel en dan durft die ineens wel op je arm te komen zitten.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:15

Ja dat kan die van ons ook, negeren negeren negeren. Echt geen enkele aandacht aan besteden(en ik weeeeet hoe moeilijk dat is) maar elke vorm van aandacht is voor hen een beloning. Het moet vanzelf uitsterven als het maar consequent genegeerd wordt en als je maar op andere momenten veel aandacht aan ze geeft. En dat andere stukje over iets wel durven als ie eten van je krijgt, gewoon gebruik van maken las ik. Liefde gaat door de maag :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:46

Mindfields, zou je mij die stappenplan kunnen PB'n? Ik ben wel benieuwd :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:09

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:10

Nicky zit nu weer los op zn kooi en ik heb net weer met wat speelgoed met hem gespeeld, spelletje overgooien, echt hilarisch! Hij pakt iets aan en gooit het op, ik vang het en geef het terug, en dat herhaalt zich dan heel vaak :D

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:16

Maar accepteerde jullie gaaien jullie vinger wel vrij snel voor aaien oid? Iets aanpakken vanuit mijn handen kan zonder problemen, maar ook als ik m over zijn buikje aai als die in de tralies hangt dan moet ik donders uitkijken, omdat die heel snel kan grijpen.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:22

Daf, is het wel echt bijten? en wordt het geen bijten doordat je terug trekt?

Onze kip deed ook alsof ze wou bijten. Toen ik (hoe erg tegen mijn gevoel in haha) mijn vinger bij haar hield, bleek dat ze alleen maar mijn vinger vast pakte. Door de reactie, het terugtrekken van je vinger, pakte ze wel vast en beet ze echt.