Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:55

@ stef heb je helemaal gelijk in!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:56

CK88 schreef:
_San87_ schreef:
Stelletje moraalridders hier :'). Nooit een paard verkocht omdat het niet klikt? Of omdat het niet geschikt is voor het doel dat je voor ogen hebt?

TS, ik geef je groot gelijk dat je het zat bent. Bij mij was poes al veel eerder gevlogen. En wel naar een huisje waar ze wel gelukkig wordt (uiteraard wel na alle medische redenen uitgesloten te hebben, laat dat duidelijk zijn).

Dit diertje is blijkbaar ongelukkig bij TS. Dan kan je twee dingen doen: Er geld, moeite en tijd in steken om het kat naar de zin te maken (en dat moet ook nog maar lukken) of een huisje zoeken waar het diertje wel gelukkig is. Ik zou na 1,5 jaar dat laatste doen.

Over je vriend kan ik je geen tips geven... Ik vind het zelf al moeilijk genoeg om mijn vriend erop te attenderen dat ik zijn kat vies vind. :).

Je hebt duidelijk geen verstand van katten ;) Een paard leeft niet met je samen in 1 huis, daar heb je een andere band mee. Een kat is gewoon lid van het gezin, je doet je kind ook niet weg omdat het niet zindelijk wil worden neem ik aan? Jammer dat nog veel mensen denken: Het is maar een dier, makkelijk vervangbaar en makkelijk te dumpen.

Waarom trek je meteen in je eerste zin al een foute conclusie? :).

Mijn paard is gewoon mijn huisdier, ik snap niet waarom je die twee dieren niet kan vergelijken, alleen omdat een kat toevallig op de kachel slaapt en een paard in de stal :). Daarbij is een kat inderdaad 'maar een dier' in het opzicht dat als het niet klikt, je met je handen in het haar zit of allergisch wordt, het beter is een ander huisje voor het dier te zoeken. Beter voor de mens, beter voor het dier.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:57

Ik ben juist met paarden weer makkelijker. Katten horen bij mijn en zijn mijn gezinnetje horen er helemaal bij. Een paard verkopen doe ik weer makkelijk, maaar me katten gaan bij dood.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:58

Adamootje schreef:
Kat hoeft écht niet persé weg vind ik. Je kunt het toch gewoon laten onderzoeken? Je vriend doet jou toch ook niet weg als je incontinent bent? :x

Er zijn relaties voor minder verbroken :+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:59

Citaat:

Mijn paard is gewoon mijn huisdier, ik snap niet waarom je die twee dieren niet kan vergelijken, alleen omdat een kat toevallig op de kachel slaapt en een paard in de stal :). Daarbij is een kat inderdaad 'maar een dier' in het opzicht dat als het niet klikt, je met je handen in het haar zit of allergisch wordt, het beter is een ander huisje voor het dier te zoeken. Beter voor de mens, beter voor het dier.

Het klikt alleen met de TS niet, haar vriend doet um niet weg. Dus zo makkelijk is dat helaas niet. Mijn katten gaan ééécht niet weg als ik allergisch wordt! Dan zijn er wel weer andere opties...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:01

Marcella_e schreef:
Ik ben juist met paarden weer makkelijker. Katten horen bij mijn en zijn mijn gezinnetje horen er helemaal bij. Een paard verkopen doe ik weer makkelijk, maaar me katten gaan bij dood.

In mijn geval moet het dan wel klikken. :). Ik heb helemaal niks met de kat van mijn vriend en de kat heeft niks met mij. De ene dan, de andere vind ik een schatje en die is ook dol op mij. De kat van mijn vriend zou bij mij dan ook nooit kunnen aarden. Hoe hard ik het ook probeer.

In dat geval is het beter wat anders te zoeken voor de kat om situaties waarin TS zit, te voorkomen. Ik snap niet dat dit zo'n grote no-go is. :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:04

CK88 schreef:
Citaat:

Het klikt alleen met de TS niet, haar vriend doet um niet weg. Dus zo makkelijk is dat helaas niet. Mijn katten gaan ééécht niet weg als ik allergisch wordt! Dan zijn er wel weer andere opties...

Maar TS moet er dus wel mee samenleven. En die kat zal stress blijven ondervinden doordat het niet klikt. Moet je het diertje dat dan aan doen alleen omdat het sociaal wenselijk is je dieren voor het leven te houden? :).

Ik zou mijn dier ook niet snel weg doen mocht in allergisch worden. Maar, als ik zo allergisch wordt zoals mijn vader dat is, dan gaat het dier echt wel weg. Ik houd van mijn dieren, maar als ik moet kiezen tussen een nieuw huisje voor het dier en mijn leven, dan wist ik het wel. :).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:06

Is je kater geholpen? Zoniet, probeer dat eens.
De andere dieren zijn denk ik het grootste probleem. Hoe is de verstandhouding tussen de 2 katten?
Krijgt het jonkie wel de kans van de kater?

Probeer eens een 2e kattenbak en doe haar urine daarin.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:08

Ik zit echt met verbazing sommige reactie's te lezen... :oo

Vriend moet ts maar weg doen,ze is geen dierenliefhebber (ze ruimt al 1,5jr de plas en poep op!)

Triest hoor,iedereen die het allemaal zoveel beter kan want de ts is iemand van hel zo te lezen en het overgrote deel is moeder teresa voor de kat...en weet het uiteraard.
O:)

Ts,hoevaak ruimt je vriend de zooi op? Laat hem anders een paar week alles opruimen of leg zijn lievelings shirt ergens neer waarvan je weet dat hij die die dag aan wilt hebben,miss ziet hij dan in dat jullie en de kat niet de juiste combi zijn.
Ben wel benieuwd of hij jou ook werkelijk zo'n bitch van hel vind :D ;)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:10

_San87_ schreef:
Marcella_e schreef:

In mijn geval moet het dan wel klikken. :). Ik heb helemaal niks met de kat van mijn vriend en de kat heeft niks met mij. De ene dan, de andere vind ik een schatje en die is ook dol op mij. De kat van mijn vriend zou bij mij dan ook nooit kunnen aarden. Hoe hard ik het ook probeer.

In dat geval is het beter wat anders te zoeken voor de kat om situaties waarin TS zit, te voorkomen. Ik snap niet dat dit zo'n grote no-go is. :).

Zo lang jullie elkaar niet in de weg zitten en de kat heeft er geen afwijkende gewoontes (zoals plassen dingen, stuk maken etc) is dat geen probleem.

Ik heb in dit topic al eerder gezegt: laat haar alsjeblieft een nieuw goed thuis zoeken. Ik denk dat het voor de poes ook alleen maar beter is. Ik ziet diertje ook niet nog 10 jaar op deze manier leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:12

Marcella_e schreef:
_San87_ schreef:

Zo lang jullie elkaar niet in de weg zitten en de kat heeft er geen afwijkende gewoontes (zoals plassen dingen, stuk maken etc) is dat geen probleem.

Ik heb in dit topic al eerder gezegt: laat haar alsjeblieft een nieuw goed thuis zoeken. Ik denk dat het voor de poes ook alleen maar beter is. Ik ziet diertje ook niet nog 10 jaar op deze manier leven.

En de kat van TS heeft dus wel nare gewoontes. Je kan soms gewoon niet anders en dan is het gewoon beter de kat ergens anders onder te brengen, gelukkig heb jij dat wel door. Maar er zijn ook genoeg mensen in het topic die het als schande beschouwen als je je dier weg moet doen omdat je op onoverkomelijke problemen stuit.

Ik zie TS ook niet nog tien jaar op deze manier leven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:13

Jeetje..... Toch wel met een naar gevoel dit topic gelezen, en dan vooral de begin post :/
Ik denk dat jullie er idd goed aan doen de kat uit huis te doen en een nieuw baasje te zoeken, want als het niet iets medisch is, is er blijkbaar toch iets dat haar gestresst maakt waardoor ze dit gedrag vertoont. Een andere kat kan al de reden zijn.

Wij hebben er ook eentje die om de zoveel tijd naast de bak ongelukjes heeft, zij heeft niets medisch (plasmonster laten onderzoeken etc) maar het is puur stress. Het gaat periodes goed, dan heeft ze weer eens een ongelukje, en dozen & idd tasse moet je niet op de grond laten liggen. Feliway heeft bij ons wel iets geholpen, en verder rust en regelmaat. Sinds onze kat is verhuisd naar de zolder, HAAR plekje, wara geen andere kat komt en ook weinig mensen, is het eigenlijk zo goed als afgelopen. Ze heeft veel meer rust zo en minder stress om overal en nergens neer te gaan zitten.

Overigens is het bij haar ook bangigheid in een dichte bak. Heb je open bakken al eens geprobeerd? Kattenbak goed schoonhouden? Wij hebben van die witte met blauwe steentjes, die kan je weken erin laten zitten zonder het huis stinkt. Bij 9 van de 10 mensen met gewoon grid kom je het huis binnen en ruik je van ver de kattenbak al, maar bij ons thuis moeten ze hun best doen om hem stinkend te maken (een dikke drol heeft dat wel zo voor elkaar, maar dat wordt snel opgeruimd).

Overigens hebben wij nast open bakken voor ons mutsje, ook meerdere bakken staan en op verschillende plekken geprobeerd. Maar of jij die energie erin wilt steken betwfijel ik. Het lijtk mij meer een omroep 'hoe haal ik mijn vriend over' dan dat je uberhaupt hulp wilt voor je kat.

En dat neus door de urine halen om te straffen..... :n Pfff, dan vraag ik mij uberhaupt af of je er wat aan hebt geprobeerd te doen of informatie over hebt ingewonnen, want dat is fabel nummero 1 zo'n beetje...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:56

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:59

_San87_ schreef:
En de kat van TS heeft dus wel nare gewoontes. Je kan soms gewoon niet anders en dan is het gewoon beter de kat ergens anders onder te brengen, gelukkig heb jij dat wel door. Maar er zijn ook genoeg mensen in het topic die het als schande beschouwen als je je dier weg moet doen omdat je op onoverkomelijke problemen stuit.

Dus we willen het zelfde alleen met andere redenen :+ Ik voor het dier en jij voor TS. Ik vind de uitlatingen over het dier vrij grof. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat kattepis vervelend is. Ik heb 4 katten dacht je dat het bij mij altijd goed gaat? Sta ook wel te ruimen. Op dit moment pist die van me moeder elkeer tegen de bank. Ontzettend smerig. Maar ik probeer me wel enigzins te beheersen. Beest doet het niet om mij dwars te zitten maar die is haar Territorium aan eht bewaken. Ben nu aan het zoeken naar oplossing. (woon tijdelijk bij me moeder, maar ben opzoek naar eigen woonruimte)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:01

Marcella_e schreef:
_San87_ schreef:

Dus we willen het zelfde alleen met andere redenen :+ Ik voor het dier en jij voor TS. Ik vind de uitlatingen over het dier vrij grof. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat kattepis vervelend is. Ik heb 4 katten dacht je dat het bij mij altijd goed gaat? Sta ook wel te ruimen. Op dit moment pist die van me moeder elkeer tegen de bank. Ontzettend smerig. Maar ik probeer me wel enigzins te beheersen. Beest doet het niet om mij dwars te zitten maar die is haar Territorium aan eht bewaken. Ben nu aan het zoeken naar oplossing. (woon tijdelijk bij me moeder, maar ben opzoek naar eigen woonruimte)

Ik wil dat net zo goed voor het dier. :). Maar ook voor de TS, want dit is geen leven.

Ik snap de uitlatingen, maar ik ben zelf ook vrij grof aangelegd, dus ik vind dit wel meevallen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:04

Naar mensen soms wel maar naar dieren niet. Wat je geeft krijg je terug zeggen ze. Ik wil niet zeggen dat het altij opgaat maar vaak wel.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:06

anneliesdj schreef:
Daphne__ schreef:
Nou ik heb dus recht tot spreken :D
Je zegt dat TS de kat de schuld geeft terwijl ze alleen een oplossing vraagt, ze heeft het nergens over wie of wat er schuldig is. Overigens lijkt het me nogal duidelijk dat wanneer je kattenpis vind, de kat de schuldige is :P
Lees TS haar berichten eens zou ik zeggen. Ze zegt toch zelf dat dit topic niet geopend is voor oplossingen, maar 'gewoon omdat ze dat beest zat is'? TS doet er geen flikker aan om echt een oplossing te zoeken, ze wil die kat gewoon het huis uit hebben. Als dat niet zo was, dan had ze wel advies aangenomen. Maar geen ÉÉN tip word door TS serieus genomen. Overal lees je maar dat de kat een jaloers kreng is, dwars is, en het op haar gemunt heeft. Pas maar op, straks neemt dat gevaarlijke beest de wereld nog over }:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:08

Marcella_e schreef:
Naar mensen soms wel maar naar dieren niet. Wat je geeft krijg je terug zeggen ze. Ik wil niet zeggen dat het altij opgaat maar vaak wel.

Alsof die kat hier leest :+.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:09

straks pist ie op het toetsenbord.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:11

hahahaha pas maar op ze plast zo het beeldscherm onder.

zonder dollen. Ik bedoel dat als je beesten goed behandeld je ook een eerlijke reactie terug krijgt. Mensen liegen en bedriegen bij beesten is het what you see is what you get.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:11

Ik heb je verhaal gelezen en eerlijk gezegd niet de moeite om gedaan om te kijken hoe anderen reageren, dus mijn reactie is heel primitief.
Ik hoop dat je vriend JOU weg doet. Van stresssituaties gaat een kat plassen, dat dit een onhoudbare situatie is , daar heb je ook gelijk in.
Dat je bij moeilijkheden over de gevoelens van je vriend dendert en met de oplossing dat de kat dan maar weg moet...Sorry, daar word ik (als kattenmens, mijn man is een hondenmens)razend om. Vrijwel iedereen die ooit een huisdier weg moet doen, doet dat na veel gepraat en met veel verdriet. Ik heb er geen woorden voor. In deze situatie gedraag jij je harteloos.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:13

What you see is what you get; Maar dan moet men wel zien wat de boodschap van het beestje is. Katten plassen niet voor de lol buiten de bak en kennen geen emotie als wraak...
En ik heb het gevoel dat de TS het wel zo interpreteert.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:16

picobello schreef:
What you see is what you get; Maar dan moet men wel zien wat de boodschap van het beestje is. Katten plassen niet voor de lol buiten de bak en kennen geen emotie als wraak...
En ik heb het gevoel dat de TS het wel zo interpreteert.

Eens. Klopt helemaal. Ik heb het idee dat de kat gewoon niet op haar plek is aangezien het medische uitgesloten is. Als TS haar vriend er in mee gaat zou ik een goed ander thuis zoeken. Hebben ze allemaal het meeste baat bij

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:19

Dat denk ik ook. Kat is niet op zijn plek - > spanning. Kat gaat plassen en levert spanningen op bij de mensen die zich gaan ergeren, wat dan weer terugslaat op de kat.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:22

dus je komt in een cirkel waar ze niet uit kunnen komen. Zeker niet als ik de reacties van TS lees. Dus beestje weg naar goed thuis. Beest rust, zij rust.