Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CK88 schreef:_San87_ schreef:Stelletje moraalridders hier. Nooit een paard verkocht omdat het niet klikt? Of omdat het niet geschikt is voor het doel dat je voor ogen hebt?
TS, ik geef je groot gelijk dat je het zat bent. Bij mij was poes al veel eerder gevlogen. En wel naar een huisje waar ze wel gelukkig wordt (uiteraard wel na alle medische redenen uitgesloten te hebben, laat dat duidelijk zijn).
Dit diertje is blijkbaar ongelukkig bij TS. Dan kan je twee dingen doen: Er geld, moeite en tijd in steken om het kat naar de zin te maken (en dat moet ook nog maar lukken) of een huisje zoeken waar het diertje wel gelukkig is. Ik zou na 1,5 jaar dat laatste doen.
Over je vriend kan ik je geen tips geven... Ik vind het zelf al moeilijk genoeg om mijn vriend erop te attenderen dat ik zijn kat vies vind..
Je hebt duidelijk geen verstand van kattenEen paard leeft niet met je samen in 1 huis, daar heb je een andere band mee. Een kat is gewoon lid van het gezin, je doet je kind ook niet weg omdat het niet zindelijk wil worden neem ik aan? Jammer dat nog veel mensen denken: Het is maar een dier, makkelijk vervangbaar en makkelijk te dumpen.
.
. Daarbij is een kat inderdaad 'maar een dier' in het opzicht dat als het niet klikt, je met je handen in het haar zit of allergisch wordt, het beter is een ander huisje voor het dier te zoeken. Beter voor de mens, beter voor het dier. Citaat:Waarom trek je meteen in je eerste zin al een foute conclusie?.
Mijn paard is gewoon mijn huisdier, ik snap niet waarom je die twee dieren niet kan vergelijken, alleen omdat een kat toevallig op de kachel slaapt en een paard in de stal. Daarbij is een kat inderdaad 'maar een dier' in het opzicht dat als het niet klikt, je met je handen in het haar zit of allergisch wordt, het beter is een ander huisje voor het dier te zoeken. Beter voor de mens, beter voor het dier.
Marcella_e schreef:Ik ben juist met paarden weer makkelijker. Katten horen bij mijn en zijn mijn gezinnetje horen er helemaal bij. Een paard verkopen doe ik weer makkelijk, maaar me katten gaan bij dood.
. Ik heb helemaal niks met de kat van mijn vriend en de kat heeft niks met mij. De ene dan, de andere vind ik een schatje en die is ook dol op mij. De kat van mijn vriend zou bij mij dan ook nooit kunnen aarden. Hoe hard ik het ook probeer.
. CK88 schreef:Citaat:Waarom trek je meteen in je eerste zin al een foute conclusie?.
Mijn paard is gewoon mijn huisdier, ik snap niet waarom je die twee dieren niet kan vergelijken, alleen omdat een kat toevallig op de kachel slaapt en een paard in de stal. Daarbij is een kat inderdaad 'maar een dier' in het opzicht dat als het niet klikt, je met je handen in het haar zit of allergisch wordt, het beter is een ander huisje voor het dier te zoeken. Beter voor de mens, beter voor het dier.
Het klikt alleen met de TS niet, haar vriend doet um niet weg. Dus zo makkelijk is dat helaas niet. Mijn katten gaan ééécht niet weg als ik allergisch wordt! Dan zijn er wel weer andere opties...
.
. 
_San87_ schreef:Marcella_e schreef:Ik ben juist met paarden weer makkelijker. Katten horen bij mijn en zijn mijn gezinnetje horen er helemaal bij. Een paard verkopen doe ik weer makkelijk, maaar me katten gaan bij dood.
In mijn geval moet het dan wel klikken.. Ik heb helemaal niks met de kat van mijn vriend en de kat heeft niks met mij. De ene dan, de andere vind ik een schatje en die is ook dol op mij. De kat van mijn vriend zou bij mij dan ook nooit kunnen aarden. Hoe hard ik het ook probeer.
In dat geval is het beter wat anders te zoeken voor de kat om situaties waarin TS zit, te voorkomen. Ik snap niet dat dit zo'n grote no-go is..
Marcella_e schreef:_San87_ schreef:
In mijn geval moet het dan wel klikken.. Ik heb helemaal niks met de kat van mijn vriend en de kat heeft niks met mij. De ene dan, de andere vind ik een schatje en die is ook dol op mij. De kat van mijn vriend zou bij mij dan ook nooit kunnen aarden. Hoe hard ik het ook probeer.
In dat geval is het beter wat anders te zoeken voor de kat om situaties waarin TS zit, te voorkomen. Ik snap niet dat dit zo'n grote no-go is..
Zo lang jullie elkaar niet in de weg zitten en de kat heeft er geen afwijkende gewoontes (zoals plassen dingen, stuk maken etc) is dat geen probleem.
Ik heb in dit topic al eerder gezegt: laat haar alsjeblieft een nieuw goed thuis zoeken. Ik denk dat het voor de poes ook alleen maar beter is. Ik ziet diertje ook niet nog 10 jaar op deze manier leven.
Pfff, dan vraag ik mij uberhaupt af of je er wat aan hebt geprobeerd te doen of informatie over hebt ingewonnen, want dat is fabel nummero 1 zo'n beetje... _San87_ schreef:En de kat van TS heeft dus wel nare gewoontes. Je kan soms gewoon niet anders en dan is het gewoon beter de kat ergens anders onder te brengen, gelukkig heb jij dat wel door. Maar er zijn ook genoeg mensen in het topic die het als schande beschouwen als je je dier weg moet doen omdat je op onoverkomelijke problemen stuit.
Ik zie TS ook niet nog tien jaar op deze manier leven.
Ik voor het dier en jij voor TS. Ik vind de uitlatingen over het dier vrij grof. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat kattepis vervelend is. Ik heb 4 katten dacht je dat het bij mij altijd goed gaat? Sta ook wel te ruimen. Op dit moment pist die van me moeder elkeer tegen de bank. Ontzettend smerig. Maar ik probeer me wel enigzins te beheersen. Beest doet het niet om mij dwars te zitten maar die is haar Territorium aan eht bewaken. Ben nu aan het zoeken naar oplossing. (woon tijdelijk bij me moeder, maar ben opzoek naar eigen woonruimte) Marcella_e schreef:_San87_ schreef:En de kat van TS heeft dus wel nare gewoontes. Je kan soms gewoon niet anders en dan is het gewoon beter de kat ergens anders onder te brengen, gelukkig heb jij dat wel door. Maar er zijn ook genoeg mensen in het topic die het als schande beschouwen als je je dier weg moet doen omdat je op onoverkomelijke problemen stuit.
Ik zie TS ook niet nog tien jaar op deze manier leven.
Dus we willen het zelfde alleen met andere redenenIk voor het dier en jij voor TS. Ik vind de uitlatingen over het dier vrij grof. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat kattepis vervelend is. Ik heb 4 katten dacht je dat het bij mij altijd goed gaat? Sta ook wel te ruimen. Op dit moment pist die van me moeder elkeer tegen de bank. Ontzettend smerig. Maar ik probeer me wel enigzins te beheersen. Beest doet het niet om mij dwars te zitten maar die is haar Territorium aan eht bewaken. Ben nu aan het zoeken naar oplossing. (woon tijdelijk bij me moeder, maar ben opzoek naar eigen woonruimte)
. Maar ook voor de TS, want dit is geen leven.anneliesdj schreef:Lees TS haar berichten eens zou ik zeggen. Ze zegt toch zelf dat dit topic niet geopend is voor oplossingen, maar 'gewoon omdat ze dat beest zat is'? TS doet er geen flikker aan om echt een oplossing te zoeken, ze wil die kat gewoon het huis uit hebben. Als dat niet zo was, dan had ze wel advies aangenomen. Maar geen ÉÉN tip word door TS serieus genomen. Overal lees je maar dat de kat een jaloers kreng is, dwars is, en het op haar gemunt heeft. Pas maar op, straks neemt dat gevaarlijke beest de wereld nog overDaphne__ schreef:Je zegt dat TS de kat de schuld geeft terwijl ze alleen een oplossing vraagt, ze heeft het nergens over wie of wat er schuldig is. Overigens lijkt het me nogal duidelijk dat wanneer je kattenpis vind, de kat de schuldige isNou ik heb dus recht tot spreken
picobello schreef:What you see is what you get; Maar dan moet men wel zien wat de boodschap van het beestje is. Katten plassen niet voor de lol buiten de bak en kennen geen emotie als wraak...
En ik heb het gevoel dat de TS het wel zo interpreteert.