Uiteraard is dit heel persoonlijk.
Voor mij persoonlijk is niets te duur voor mijn hondje.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:Omdat je het móóí vindt.
Functioneel zijn een band en lijn van gevlochten strotouwtjes alles wat je nodig hebt. Toch zal je zelfs bij gevlochten strotouw gelijk al beginnen met blauw en geel of zwart met rose te combineren als je stobalen met verschillend touw hebt. Wat is de reden? Mens zijn. Dít is nu net een essentieel verschil waarin de moderne mens zich van de Neanderthaler onderscheidde; de ´onzin´; niet-functioneel extras zoals schelpen doorboren/slijpen voor kralen.
.
Kuggur schreef:Nee, het is een kwestie van een bepaalde stijl uitdragen, je wilt iets communiceren naar de mensen die je zien..
In dit geval hoe weinig waarde je wel niet hecht aan uiterlijk vertoon. En die nadruk wordt zó, ja, eigenlijk overdreven gelegd
StefenFrens schreef:superpony, ik kan wederom alleen maar zeggen Buddy Belt, als je iets goeds en verantwoords wilt.
Het is misschien even zoeken maar ze zijn op veel plaatsen te verkrijgen, in de betere honden boutique.
merrieveulen, ik persoonlijk vind dat zeker een leder hondentuig en eigenlijk ieder tuig kwa pasvorm net zo nauw moet worden aangemeten en gepast.
ShauniBef, succes ermee!
) 

) is een kruising dus hij hoort niet echt ergens bij, hihi! Hij gebruikt de spullen van mijn vorige hond alleen niet de halsbanden... StefenFrens schreef:Buddy Belt is er nogmaals juist op gemaakt het hondenlichaam zo min mogelijk te belasten. Vandaar de vorm.
Kwaliteit kan júist wel degelijk mooi zijn tegenwoordig!! Gelukkig maar!
Verder heeft het ras daar niets mee te maken, dat kies je op heel andere punten! Dit staat totaal los van wat voor smaak de eigenaar heeft voor spullen voor zijn of haar hond.
Spullen en tuigage kies je op voorkeur en persoonlijke smaak.
Huertecilla schreef:superpony schreef:Rassen zijn helaas ''in''. Heel veel mensen kiezen niet de juiste hond of het juiste ras, maar kijken naar het plaatje of wat dus ''in'' is.
Ook dat is wederom hetzelfde. Waarom een duurdere hond dan een straatkees; waakt, blaft, poept ook.
Huertecilla schreef:superpony schreef:Rassen zijn helaas ''in''. Heel veel mensen kiezen niet de juiste hond of het juiste ras, maar kijken naar het plaatje of wat dus ''in'' is.
Ook dat is wederom hetzelfde. Waarom een duurdere hond dan een straatkees; waakt, blaft, poept ook.
Kuggur schreef:Voordat ik me met bordercollies bezig ging houden vanwege mijn schapen, heb ik altijd straatkeesjes gehad, mixen. En alle gratis "afdankertjes".
In geen enkel opzicht kwalitatief mindere honder dan raszuiver, integendeel, en voor het gebruiksdoel, gezelschapshond, perfect geschikt.
Het geinstitutionaliseerde snobisme van de raszuivere showfok, en alle schade die het aanricht irriteert me in hoge mate.

Kuggur schreef:[In mijn geval is het antwoord daarop simpel; die hebben niet het aangeboren vermogen opgeleid te worden tot een goede schapendrijver. En dat is de enige reden waarom ik geld voor een pup zou neerleggen, bewezen getalenteerde ouders.
Het geinstitutionaliseerde snobisme van de raszuivere showfok, en alle schade die het aanricht irriteert me in hoge mate.
superpony schreef:@huertecilla, onze zoon was weg van Franse bulldogjes. Maar vanwege de vele gezondheidsproblemen hebben we er niet naar gekeken. We zouden er natuurlijk goed voor zorgen, maar met warmte niet mogen rennen, stoeien etc is toch echt een ''ding''.
Leffroi schreef:As je nu praat om een werkhond, die dagelijks intensief bezig is in zijn werk, die heeft gewoon goed tuigage nódig, omdat het simpelweg sneller slijt. Geloof maar niet dat een goed tuig 100 euro kost. Dan zit je toch al gauw op 500 euro.
Sassy schreef:Leffroi schreef:As je nu praat om een werkhond, die dagelijks intensief bezig is in zijn werk, die heeft gewoon goed tuigage nódig, omdat het simpelweg sneller slijt. Geloof maar niet dat een goed tuig 100 euro kost. Dan zit je toch al gauw op 500 euro.
En dan heb je het over een sledehond bijv?
Want mijn border collies hebben om te werken helemaal niks nodig...eigenlijk ook geen halsband of riem![]()
(Dat eerder genoemde strokoordje zou het ook wel doen)
Sjuu...weer geen reden wat leuks voor fifi aan te schaffen