Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:05

Oeps telfoutje.... inderdaad minimaal de vierde kans. Als TS tenminste tweede eigenaar was. En de hond zit dus wéér bij een Staf... alleen nu dus een reu.

kimmie261

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:12

nogo,balen dat het mis ging tussen de teven,maar wel een juiste beslissing genomen,zo'n risico moet je echt niet willen nemen...

en honden zijn flexibel hoor,als ze ergens te eten krijgen een lieve baas en een warm mandje zijn ze heel snel tevreden :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:16

Niet allemaal zijn ze zo flexibel helaas. Daar loopt er hier een van rond.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:16

NoGo ik zeg niets over inslapen toch?
Ik vind het knap dat je het geprobeerd hebt en hoop dat ze nu in goede handen is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:18

Lang geleden hadden we een Berner Sennen, die gepest is door katten. Ze holde als pup op de katten af, die dan achter gaas zaten. Dus toen ze bij ons kwam en de kat zag, ging ze er als een maloot op af. Dat was een strubbeling en de kat heeft bij ons toen gewonnen. Geen problemen meer.

Zo lang je het niet in de gaten kan houden, zou ik serieus overwegen om zo'n hond aangelijnd te houden of een muilkorf om te doen. Dan haal je de lol er wel af voor haar. Dat is natuurlijk een flinke straf voor haar als ze de kat niet kan pakken. Ik vind een gemolde kat van de buren erger dan een hond met een muilkorf om.

Onze Mechelaar heeft zo eens onze Jack te grazen gehad. Hondje hing al in haar bek en ze stond te schudden. Die heb ik met alle kracht die ik had bij kop en kont beetgepakt van me afgegooid. Dat was meteen duidelijk voor haar en ze heeft het daarna nooit meer gedaan. Geluk bij een ongeluk: De jack mankeerde niks. Maar ja, dat is een onderdanige hond. Een boerboel is wel wat anders dan een Berner of een Mechel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist, dat je ze wel gehoorzaam kan maken. :o Die ik ken, luistert voor geen meter. :') Die eigenaar durft daar ook geen kat bij los te laten.

How, ik zie een boel pagina's. Ik wijzig mijn post nog even en lees eerst nog even de rest. Sorry! Komt vast door het late uur.

Tja een muilkorf de hele dag om is in dit geval niet de oplossing. Die kennis van mij heeft zo'n stroomdraad om hun huis en de honden hebben van die kastjes om. De honden krijgen een oplawaai als ze de hof af gaan. Die oplawaai kan je instellen. Ik vind dat niet zielig. Honden leren snel en ze maken het maar een paar keer mee. Daarna is het helemaal duidelijk voor ze. Is dat geen optie voor je? Volgens haar kost de draad met één zo'n kastje 250 euro. Dan ben je wel van het gezodemieter af. Bij haar werkt het uitstekend. Je kan dan gewoon de deur vergeten achter je kont dicht te doen en de hond blijft op de hof. En tja, een kat die dan bij jou op de hof komt, waagt zijn eigen leven...
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 28-09-11 00:24, in het totaal 4 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:18

Thirty,is die hond dan niet gelukkig bij jou??

ik heb hier echt zoveel opvangers logees enz,en echt...baasjes hopen altijd dat ze heel erg gemist worden,maar ervaring is hier dat baasjes nog geen sec gemist worden... :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:21

Mijn hond heeft regelmatig gelogeerd en die mist ons wel. Eet minder, moet echt even wennen.
Op termijn went het wel, vraag is wel hoe vaak je dat op korte termijn moet doen. :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:22

Thirty schreef:
NoGo schreef:
Mag ik jullie er wel even op wijzen dat het hier NIET fout is gegaan door het feit dat ze andere beesten heeft verwondt?
Maar dat dit puur ligt aan onze stafford en NIETS te maken heeft gehad met Indra zelf!
Ik ga er dan ook vanuit dat ze nu een goed nieuw en blijvend huisje heeft gevonden.

Dat had je toch kunnen weten met een Staff. Die zijn over het algemeen niet zo hondsociaal en al helemaal niet met andere teven. Dit was erg voorspelbaar.

Ik hoop ook dat het geleur met die hond nu eens heel snel afgelopen is. Al die zogenaamde 'experts', bah.

Thirty vriendelijk het verzoek om gewoon normaal te reageren mij staff is wel degelijk hondsociaal, heb hier gewoon nog 2 andere teven zitten en meerdere andere teven opgevangen (waaronder ook een staff) via onze trainster waar eigenaren niets meer mee konden en die rijp waren voor een spuit, nooit niet problemen mee gehad en daar zaten ook echt dominante krengen tussen, zijn ook allemaal weer via de trainer herplaatst.
Dus commantaar als zogenaamde experts en bah...mag je gewoon voor je houden, zolang je mij en mijn honden niet kent.

slimmerik schreef:
Goh dit is dus minimaal het vijfde adres in 2,5 jaar? Moet zeggen dat ik jullie erg optimistisch vindt over het te herstellen gedrag. Of is deze eigenaar van plan er mee naar een gedragstherapeut te gaan?

Ik vind het wel bewonderingswaardig NoGo van je dat je het geprobeerd hebt met deze hond en complimenten voor de snelle beslissing om afscheid van die hond te nemen voordat het ècht mis zou gaan.

Ehm nee 4e, en idd ook deze jongen gaat door met trainen bij onze trainster met deze hond.
Het te herstellen gedrag,over welk gedrag heb je het dan? Dat ze katten en schapen grijpt?
En sorry maar ik ga de discussie over dat ze bij weer een staff zit niet aan...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:29

Pauline kwam zo over omdat je zei waar ligt de grens ;)
Over het te logeren en het missen, hiervan heeft Indra bij ons vooral laten zien dat ze niet weet hoe te reageren in een roedel en daardoor was ze wel even van slag en dit bemerkte je in haar gedrag, angstig en terugtrekken, maar dit was ook vrij snel weer weg.
Echter bij deze jongen heeft ze dit gedrag nog niet laten zien en ik denk dus ook niet dat ze dit gaat laten zien omdat ze het hier direct liet zien.
Het was gelijk dikke mik tussen haar en zijn hond, heel anders dus dan toen ze bij ons binnenkwam...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:30

hopeloos achter de feiten aan hobbelend... Goh, netjes! Dus ze is heropgevoed? klinkt als een fijn adres waar ze is terechtgekomen! Mooie oplossing zo.

Ik ben opgegroeid met rottweilers die heropgevoed moesten worden en ik heb daardoor echt een groot wantrouwen in dit ras gekregen. Ik doe mijn hoed af voor mensen die er hun tijd en energie in steken. Zo iets gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten. Ik zou heb kunnen begrijpen als het mis zou gaan.

Voor zo ver ik weet, is een dode kat voor de DA in mijn omgeving geen reden om een hond in te slapen. Absurd maar waar.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:31

Ik vind wel dat er een grens inzit, maar dan meer in escalerend gedrag. Dit was niet wat er bij jou aan de hand was, volgens mij is ze in veel dingen verbeterd. Ik hoop dat het met die reu en die jongen gewoon goed blijft gaan, het is echt een leuke hond vlgs mij.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:34

idefix4 schreef:
hopeloos achter de feiten aan hobbelend... Goh, netjes! Dus ze is heropgevoed? klinkt als een fijn adres waar ze is terechtgekomen! Mooie oplossing zo.

Ik ben opgegroeid met rottweilers die heropgevoed moesten worden en ik heb daardoor echt een groot wantrouwen in dit ras gekregen. Ik doe mijn hoed af voor mensen die er hun tijd en energie in steken. Zo iets gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten. Ik zou heb kunnen begrijpen als het mis zou gaan.

Voor zo ver ik weet, is een dode kat voor de DA in mijn omgeving geen reden om een hond in te slapen. Absurd maar waar.

Heropgevoed is een groot woord we hebben er aan gewerkt, ze heeft hier duidelijke signalen gegeven waardoor wij haar voor konden zijn in haar gedrag naar katten.
Het is nu aan hem om hier verder op voort te borduren.
Hij is netjes op de hoogte en ik weet zeker dat hij hier wel mee om weet te gaan.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:10

Respect NoGo voor het geven van een nieuwe kans voor deze hond!
Ze is nog zo jong, heeft nog een heel leven voor zich.
Ik heb dit topic gelezen met veel bewondering voor je aanpak, dat je zo met haar de spannende situaties durfde op te zoeken.
Hopelijk heeft Indra nu haar plekje gevonden :)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 11:13

GO wat fijn om dit zo te lezen zonder smsje belletje of pbtje.. Zegt wel genoeg over je NoGo.
:n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:22

Dat méén je niet Caye? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:47

Jammer van de 2 teven......

Anderzijds klinkt de plek waar ze nu zit, prima :j hopelijk kan ze daar blijven :)

@ Caye: ik snap niet zo goed wat je probleem nu eigenlijk is. Jij hebt besloten die hond weg te doen, anders had je haar afgemaakt, en in feite is er niets meer van jou bij. Volgens mij heeft NoGo geen enkele verplichting naar jou toe, en ik heb ook begrepen dat jij niet de verantwoordelijkheid meer voor deze hond wilde. Wat had een mailtje, telefoontje, pb-tje uitgemaakt dan? Je had haar toch niet teruggenomen, wel? En je had ook niet zelf voor haar een ander plekje gezocht denk ik?
Ik geloof ook niet dat er ergens contractueel is opgenomen dat NoGo nog verantwoording aan jou schuldig is, dus het spijt me zeer, maar ik begrijp je probleem neit zo. Ik denk dat je je had moeten realiseren vóórdat je de hond wegdeed (wat volgens mij ook nogal makkelijk ging) dat je er dan ook niets meer over te zeggen hebt. Als dat een probleem voor je is, had je haar in de eerste plaats niet weg moeten doen.

Ik vind dit bovendien een beetje ehhh.... vuil. NoGo is Indra komen ophalen toen jij naar eigen zeggen met je handen in het haar zat, en het echt niet meer wist, als een redder in nood, en nu haar op deze manier een mes in de rug steken? Bah, wat vind ik dat vuil van je. Heel vals. Ik hoop dat je je kinderen leert om op een nettere manier om te gaan met mensen die hen willen helpen, want deze reactie vind ik echt beneden alle peil.

En Slimmerik, doe niet zo geschokt, zeg, NoGo kan het gewoon niet goed doen hier. Wat had ze moeten doen, een belletje ter mededeling? Denk je dat dat überhaupt was gelukt? Denk je nu werkelijk dat TS zoiets gewoon ter kennisgeving zou aannemen, en beleefd zou bedanken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-11 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:53

Nou ik vind het onder normale omgangsvormen vallen. Als je een "gekregen" hond binnen een paar dagen weer doorschuift of verkoopt dan zou ik dat normaal gedrag vinden dat TS hier vóór bokt van op de hoogte werd gesteld.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:53

Ik vind dat gewoon een vorm van respect en beleefdheid!
En idd erg jammer dat dat niet op een andere manier is meegedeeld aan de TS.
Vooral omdat TS zelf eerder duidelijk heeft aangegeven dat ze niet liever wilde dat de hond van huis naar huis zou gaan mede omdat de hond al een herplaatser was.

Dat de TS zelf de hond niet kon heropvoeden wil niet zeggen dat ze niets om het dier gegeven heeft!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:54

Ik ben het deels eens met Yamcha..
Misschien had het wel aardig geweest om het te laten weten aan de TS maar alsnog heeft zij afstand genomen van de hond en dat kan dus ook betekenen dat NoGo de hond herplaatst.
Het lijkt mij in ieder geval veel beter dat NoGo de hond naar een ander (beter) huisje heeft verplaatst voordat de 2 teven elkaar serieus grijpen en niet meer uit elkaar zijn te halen..
Denk dat NoGo Indra ook heel erg mist en misschien was het niet helemaal in haar opgekomen om het te melden.. Maar ja, het was misschien handig geweest om het wel even te zeggen voor het op bokt te zetten.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat met Indra en de reu, dus als je nog updates wilt plaatsen.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:59

De hond is niet meer van TS, dan had ze de hond neit weg moeten doen.

Geven om een hond geeft je niet opeens allerlei rechten, hoor. Dat is net als wanneer je je paard verkoopt, dan heb je er ook niks meer over te vertellen. Misschien handig om zoiets te bedenken vóór je je dieren wegdoet ipv achteraf degene die je uit een wanhopige situatie heeft gered een mes in de rug te steken.
Macs schreef:
Het lijkt mij in ieder geval veel beter dat NoGo de hond naar een ander (beter) huisje heeft verplaatst voordat de 2 teven elkaar serieus grijpen en niet meer uit elkaar zijn te halen..

Nu, dat lijkt mij ook, NoGo heeft gedaan wat het wijste was voor haar eigen teef en voor Indra, dat is alleen maar heel verstandig. Hoe dan ook heeft NoGo geen verantwoording af te leggen aan TS, en dat mag TS ook niet van haar eisen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:03

Ben ik niet met je eens yamcha. TS wilde het beste voor de hond, en besloot haar met NoGo mee te geven in het vertrouwen dat zij indra een goed huis biedt. En er is vanaf het begin aangegeven dat ze niet wilde dat indra steeds opnieuw herplaatst wordt.
Dat het nu niet gelukt is bij NoGo en ze een beter huis heeft gevonden, prima. Maar het is in mijn ogen echt niet meer dan netjes om even een belletje te doen.
Paard verkopen, dat is anders, paard weggeven zou de lading meer dekken. Als jij een paard weggeeft omdat je denkt dat het elders beter voor je dier is, ben je ook niet blij als het dier na een aantal weken opeens weg is.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:06

Ik heb ooit een hondje opgevangen wat 2 jaar oud was en al 5 baasjes gehad had, zijn baasjes beet, en andere honden aanviel. Baasjes wisten het niet meer, opties waren asiel of inslapen, asiel zou TE sneu geweest zijn omdat de hond erg ontspoord was en niet veel kans had op een blijvende herplaatsing. Die heb ik 1 jaar en 2 maanden in mijn roedel gehad, waarbij hij mijn honden een aantal keer serieus verwondt heeft, for no reason. Na de keer dat hij bij mij reutje bijna een oog eruit had getrokken(erg bloederig tafereel, gelukkig was ik er bij en kon ik voorkomen dat hij het oog eruit trok), heb ik besloten om de hond uit zijn geestelijk lijden te verlossen. Ik heb een uur overlegd met mijn dierenarts, over wat de andere opties nog waren, en die zei, Noor als het bij jou niet gaat met zo'n hond, in de leefomstandigheden die jij biedt(roedel, enorme tuin, hele dag vrijheid, een taak(bewaken), geen zit af lig in je mand, lange boswandelingen waarbij hij zo ongeveer voor het eerst in zijn leven los mocht lopen, gewoon HOND zijn. Dan gaat het nergens. Dan is het gewoon beter om hem in te laten slapen. Daar heb ik met de vorige eigenaar ook echt niet over overlegd, dit was gewoon beter. Ik wilde niet ook nog de emotionele toestand van een vorig baasje, bij mijn toch al vreselijke rotbeslissing.

Dus ik kan het heel goed begrijpen dat NoGo niet gebeld heeft. Je schiet er namelijk niets mee op. NoGo heeft de hond opgehaald, nadat de baasjes zo ver waren dat inslapen de enige oplossing leek. Nu heeft de hond in elk geval een goede plek, met een reu(en dat is totaal anders dan bij een teef), en dat zou voorop moeten staan. Caye heeft afstand gedaan van de hond, wat ook een moeilijke beslissing was, maar als degene die de hond vervolgens een kans biedt het voor de veiligheid van de hond noodzakelijk acht een andere plek te zoeken, waar ze veel beter tot haar recht komt, dan is dat alleen maar te prijzen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:06

Ik vind van wel.
De hond is pas kort weg en de herplaatsing is uitgebreid besproken.

TS heeft duidelijke reden gehad voor het evt in laten slapen van de hond, 1 ervan was het niet steeds opnieuw laten herplaatsen van de hond.
Uiteindelijk heeft ze besloten toch voor een herplaatsing te gaan.

Nu is die herplaatsing na ongeveer 2 weken al tenietgedaan en is de hond wederom herplaatst (ongeacht de reden)
Dit is duidellijk niet wat de TS wilde dus een telefoontje of PB was wel op ze plek geweest. ipv het zo te lezen in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:09

Dan nog, als je dat niet wilt, moet je hem gewoon niet weggeven.

Ik snap het wel, maar dat is gewoon het loslaten, maar niet kunnen loslaten, en dat is uiteraard prima, alleen dan moet je niet degene die je hond in huis heeft genomen op de kop geven, want die kan dat ook niet helpen, en buiten dat kon NoGo wel nú even de hond komen ophalen...... of het haar uitkwam of niet, op een moment dat TS het niet meer zag zitten.
En ik vind het ronduit smerig om degene die je op dat moment helpt uit een wanhopige situatie een mes in de rug te steken, alleen omdat jij je dier emotioneel niet los kunt laten.

@ Mindfields: precies :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:10

Punt is dat TS eigenlijk haar keuze al had gemaakt; de hond in laten slapen.

Vanuit dit topic is daar veel reactie op gekomen, dat dat niet kon, dat ze de hond moest weggeven aan iemand die haar wél aankon. Uiteindelijk is TS overstag gegaan en daarna wordt de hond opnieuw herplaatst terwijl dat juist de voornaamste reden voor TS was om voor inslapen te willen kiezen.

Ik vind het best cru dat daar niet even contact over is geweest.