Blote beebies onderweg!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:25

Zo de kittens zijn 12 weken .... Morgen worden ze ook gecastreerd...

Ze hadden niet heel veel zin, Mozesje helemaal niet, die lag heerlijk zn kittentukje te doen :)

Poezzie

Afbeelding

Campari

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poezzie

Afbeelding

Afbeelding

En ons heerlijke Mozesje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes
Barbara

rainbow8

Re: Blote beebies onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:52

Waarom laat je ze castreren voordat ze naar de nieuwe eigenaar gaan??

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:03

Ik verkoop sowieso geen kittens voor de fok, en op deze leeftijd hebben ze veeeel minder last van de castratie als over een paar maanden.
En zo heeft de nieuwe eigenaar er geen omkijken naar. Geen sproeiende poezen/katers niet de ellende van de castratie, en t minst belangrijke t scheelt de nieuwe baasjes ( zeker in t geval van poesjes ) toch weer een hoop geld ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:48

Inmiddels zijn ze alle 3 gecastreerd en alles is goed gegaan! :)

Ze zijn inmiddels alweer wakker ook .. Moet nog ff werk afmaken en dan ga ik ze alweer ophalen:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:10

Fijn dat alles goed is gegaan. :))

Leuke foto's weer. Vooral die laatste. ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:34

Je hebt groot gelijk dat je ze nu al hebt laten castreren. Heb je (nou ja de nieuwe eigenaren) ook geen probleem straks met oeps-nestjes of katten die last hebben van hun hormonen. En mijn ervaring is ook dat ze op deze leeftijd er weinig last van hebben. En mensen die het niet eens zijn met dit vroege castreren, kopen hun kitten wel ergens anders.
(heb gisteren een afspraak gemaakt voor onze poes van anderhalf jaar, die gaat ook onder het mes).

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:25

Ik ben het er ook mee eens! Helaas heeft ons eerste sphynxpoesje (herplaatsertje uit een cattery) zoveel poezepil gehad dat wij nog steeds in een traject zitten om borstkanker af te remmen. Haar hele lymfesysteem aan de ene kant hebben we dit jaar operatief laten verwijderen na lelijke tumoren... Ze is inmiddels 10 jaar maar toch hopen we haar nog even bij ons te hebben (ze zó lief en energiek).

Als er weer een poesje komt wil ik deze ook zo vroeg mogelijk geholpen hebben!
Goed gedaan Babsiej! +:)+

*Edit* Ps. Super foto's weer! <3

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:08

Oh wat zijn ze toch geweldig mooi he! <3 zou er graag eens eentje op schoot willen hebben en willen voelen met aaien :)

Alleen ga ik vriendlief echt niet zo gek krijgen om er een te nemen (balenn) misschien, als we een eigen huis hebben, haal ik er gewoon eens eentje weg ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:39

Je mag altijd eens langskomen hoor, geen probleem ;)

En de rest thx! Het vroegcastreren voelt mij gewoon enorm goed. Alleen Nederland loopt hier enorm in achter. Mijn dierenarts leest zich heel erg in in literatuur uit Amerika, waar ze vroegcastreren dus ook al een jaar of 15 doen. Tevens doet mijn dierenarts nog jongere kittens castreren, zelfs vanaf 7 weken, dit zijn de wilde kittens, die vangt ze castreert ze, tatoeage als herkenning, en weer terug naar buiten.

Mijn dierenarts rekent ook echt niet meer geld ofzo omdat het allemaal wat priegeleger is.. Groeischijven sluiten later, dus ook qua groeien is er niks aan de hand, ze worden dus zelfs nog iets groter.

Idd geen last van mammatumoren, pilgebruik, vervelende hormonen etc.. Ik vind het ideaal. En idd vind je het niks, dan zijn er genoeg andere fokkers, even goede vrienden ;)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:01

Wat een gave beestjes, als ze zo klein zijn zijn het soms net van die baby aliens :D

Net even gevraagd aan mn moeder of we er niet een poezus bij konden nemen..
Antwoord was: Ben jij gek, neem er nog maar 3 ofzo.. dan kunnen we niet eens meer in huis lopen! Nee dus.

Haha we hebben al 3 honden en 1 kat, vandaar.
Maar t poesje dat we nu hebben zou eigenlijk ook niet komen. Ze was van een vriendin die op vakantie ging naar amerika, dus t was of ik of t asiel..
Toch een goede daad verricht :D

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:45

Ik weet wie ik ga contacten als we weer uitbreiding willen ;)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:30

Met recht mooi van lelijkheid! Wat een snoetjes!