HLPhoto schreef:Waarom is het eigenlijk zo normaal om voorzichtig te zijn met bijv. paarden en stieren, maar niet met honden?
Ja dat vraagstuk heb ik hier ook al eerder geplaatst idd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mltex schreef:@goyha: laatste post naar jou, dan zit je erg verkeerd hier op discussieforum
Voor duidelijkheid vanmij mag je je hondje optillen, moet je zelf weten zou ik ook nog wel wat begrip voor kunnen opbrengen. Maar besef dat als het ooit zover komt jij fout bent en niet de ander that s it.

HLPhoto schreef:Sassy schreef:Juist.In de UK zijn ze daar heel simpel in, een dier wat niet spoort leeft niet meer lang.
Klinkt heel hard, maar uiteindelijk wel juist, fok je ook niet met dieren die niet goed tussen de oren zijn.
gohya schreef:mltex schreef:@goyha: laatste post naar jou, dan zit je erg verkeerd hier op discussieforum
Voor duidelijkheid vanmij mag je je hondje optillen, moet je zelf weten zou ik ook nog wel wat begrip voor kunnen opbrengen. Maar besef dat als het ooit zover komt jij fout bent en niet de ander that s it.
Wél als de eigenaar zijn hond los laat lopen.
Een aangelijnde hond kan niet een opgetilt hondje aanvallen.
watnou1 schreef:papagroom schreef:ik ken meer gemene kleine hondjes dan grote.....
Ik denk dat je dit niet zo zwart wit kan en mag stellen....
vermoedelijk zijn eigenaren van "gemene kleine hondjes" zich er niet van bewust dat het ook gewoon een HOND is waar zelfde regels voor gelden als voor grote honden..
hoe je het wendt of keert, als hondeneigenaar ben je dus gewoon ZELF verantwoordelijk... zelfs voor de opvoeding..
Maar ja, eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op loslopende kleine keffertjes rond mijn hond of kids....
Ik zeg ooit wel eens.. Mooi formaat voor de wreef van mijn voet...... Yep weet t , niet diervriendelijk, maar ja, als ze zijn opgevoed is zoiets niet nodig...
easygoing schreef:HLPhoto schreef:zit zo eens terug te lezen. als je de posts van gohya uitsluit is het eigenlijk best wel een eensgezind topic.
Zeker al zijn er een paar waar ik het echt niet mee eens ben zoals bv Slimmerik dat een bang persoon een hond die aankomt zomaar dood mag schoppen.
tjoppie schreef:Gohya schreef:Wél als de eigenaar zijn hond los laat lopen.
Een aangelijnde hond kan niet een opgetilt hondje aanvallen.
Gohya vertel mij eens hoe ik dat op moet lossen dan. Mijn grote is reteaggressief aan de lijn. Andere honden moeten echt uit de buurt blijven want hij pakt ze. Hij laat dat ook heel duidelijk merken, zijn haren gaan rechtop, zijn oren gaan rechtop, zijn staart gaat rechtop en de lippen zitten tot bijna over zijn ogen opgetrokken. Iemand die daar de agressie niet van lezen kan die is echt blind! Maar die hond weegt dik 50 kilo, die kan ik niet optillen. En echt geloof me, er komen ook bij mij wel eens (die heule enkele keer dat die hond op openbaar terrein is ( is erfhond)) honden op hem afgestierd, grote en kleine, vecht en huishonden. Ook honden waarbij hij echt wel het onderspit zou kunnen delven als het echt menes word.
Als ik het op kan lossen met mijn dominante waakhond die op zo een moment de Krakkatau in het kwadraat is, dan moet jij het met die handtas op pootjes toch ook kunnen?
. 
Citaat:Maar jouw hond is wel een stukje minder snel en makkelijk doodgebeten is dan zo'n minihond, en waarschijnlijk staat die van jou een stuk beter onder appel en ben jij handiger in er mee omgaan. Maar wat maakt het jullie nou uit dat ze die hond op tilt? Als dat toch haar manier is om op dat moment een probleem te voorkomen. Ja je kunt natuurlijk ook je hond opvoeden, maar zolang je gewoon zorgt dat andere geen last hebben van jouw onopgevoede hond, is er ook niks aan de hand toch? En toegegeven vind ik er ook niet zo heel veel mis mee als vechtende honden die niet loslaten en misschien wel doodgebeten worden, pepperspray in hun ogen krijgen. De politie gebruikt het zelf ook bij agressieve dieren, op het moment zelf heel effectief en het heeft op de lange termijn geen gevolgen.
Verder vind ik het sinds vandaag wel heel indrukwekkend dat jij je hond kan houden, want volgens sommige hier kan een hond 30 keer zijn eigen gewicht aan trekkracht mobiliseren, wat dus voor jouw hond neerkomt op zo'n 1500 kilo
Electra63 schreef:Slimmerik,
Lees ik nu goed, dat jouw kennis jouw hond mag doodschoppen omdat jouw kennis bang is voor honden? En zonder dat jouw hond iets doet?
slimmerik schreef:Inky_devil schreef:Als iemand pepperspay in de ogen van mijn hond spuit sta ik niet voor mezelf in.
Zeker niet als mijn hond niet de oorzaak is van het alles.
Als jouw hond ongevraagd in mijn schoenbereik of spuitbereik komt (buiten een losloopgebied) ben jij als eigenaar van die hond al fout. Daar wordt dan jouw hond de dupe van maar blijft dus jouw verantwoording.

gohya schreef:@easygoing
Als een gevecht uit de hand loopt dan stap je er gewoon tussen een andere oplossing is er niet.
Ik heb geleerd dat je nooit tussen 2 vechtende honden mag komen.
Fout geleerd dus?
Ik til mijn hondje ruim vantevoren al op omdat ik weet dat hij tekeer gaat tegen andere honden.
Hij lokt het dan zelf uit,maakt de andere hond miss. woest en dát wil ik voorkomen.
Wat is hier toch mis mee?
Iedereen wil toch liever iets voorkomen?
slimmerik schreef:Maar een loslopende wolf, vos, hert, of zwijn dus niet?Een loslopende hond buiten losloopgebied is fout.
Inky_devil schreef:Mijn hond loopt netjes aan de riem dus dat zal niet gebeuren.
Maar als mijn hond gewoon netjes aan de riem loopt en er een klein agressief hondje naartoe komt en mijn hond bijt en de eigenaar spuit pepperspay in de ogen van mijn hond... is dat ook mijn verantwoording? Mijn hond loopt netjes aan de riem buiten de losloop gebieden maar het komt vaak genoeg voor dat er een agressief klein hondje er bovenop springt tja... als mijn hond dan terug vecht met haar 50 kilo die nog steeds aan de riem zit, is het dan gerechtigd om pepperspray te gebruiken door de eigenaar van het andere hondje? Nee.
HLPhoto schreef:slimmerik schreef:Maar een loslopende wolf, vos, hert, of zwijn dus niet?Een loslopende hond buiten losloopgebied is fout.
Volgens jouw theorie ben je op het moment dat je een vos of een zwijntje platrijdt als bestuurder dus fout, maar als het toch een hond blijkt te zijn is het de schuld van de eigenaar. Kijk jij ook goed uit of het nou een vosje of een hond is die oversteekt voor je gasgeeft op die donkere weg?
Je kunt daarvoor ook een vergoeding krijgen van Staatsbosbeheer.