Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marloes__ schreef:@Diablo:
Is al opgehelderd. Er werd geschreven dat de hond tussen hun in, op HAAR kussen lag. Dus ik kreeg helemaal zo'n beeld van 2 mensen die beiden op het randje van bed lagen en een hond die weigerde weg te gaan
. Maar dit was gelukkig niet het geval.
sannikita schreef:En onze hond kan trouwens gewoon een rondje draaien in z'n bench ? En hij kan der ook in staan , maar je kan die dingen krijgen tot 3x3m dus als iedereen het juiste voormaat heeft voor z'n hond..
maudenmarc schreef:@ BaileyMix, even tussendoor wij krijgen zaterdag ook onze stabij-pup,
Maar een plashoekje in de bench lijkt me ook niet zo handig, tis belangrijk dat een pup weet
dat t z'n nestje schoon moet houden
sannikita schreef:Onze pup slaapt ook gewoon in z'n bench , laat hem ook absoluut niet deruit !
Dan sloopt die de hele boel , en mijn tante had ook een hond die los liep snacht en die is dood gegaan omdat hij aan het stopcontact zat.
Er zijn erg veel gevaren voor een hond , en als een hond niet in z'n bench hoeft prima , maar vaak is het gewoon nodig ..
En onze hond kan trouwens gewoon een rondje draaien in z'n bench ? En hij kan der ook in staan , maar je kan die dingen krijgen tot 3x3m dus als iedereen het juiste voormaat heeft voor z'n hond..

Marloes__ schreef:Diablo schreef:Je had het over dominantie, dat heeft niets met de grootte van de hond te maken. Ook niet met op bed slapen trouwens.
Zucht... Misschien voortaan wat beter lezen. Maar jij leest blijkbaar wat je wilt lezen...
kimmie261 schreef:sannikita schreef:Onze pup slaapt ook gewoon in z'n bench , laat hem ook absoluut niet deruit !
Dan sloopt die de hele boel , en mijn tante had ook een hond die los liep snacht en die is dood gegaan omdat hij aan het stopcontact zat.
Er zijn erg veel gevaren voor een hond , en als een hond niet in z'n bench hoeft prima , maar vaak is het gewoon nodig ..
En onze hond kan trouwens gewoon een rondje draaien in z'n bench ? En hij kan der ook in staan , maar je kan die dingen krijgen tot 3x3m dus als iedereen het juiste voormaat heeft voor z'n hond..
je moet jonge honden dus ook niet alleen laten snachts,daarom gaan pups en jonge honden met ons mee naar bed
de eerste 4 maanden dat een pup hier in huis is,is er altijd iemand aanwezig voor het hondje,en het hondje wordt dus echt niet alleen gelaten.
buddy is nu 6 maanden oud en een week geleden voor het eerst 2 uurtjes "alleen" geweest,gewoon los in huis,met 6 vriendjes van hem..en dat is goed gegaan,daarvoor is hij nooit alleen thuis gebleven.
daarnaast tja gevaren,jullie laten je pup wel ooit uit die kooi? weet wel dat er ook aan een snoer geknaagd kan worden als je thuis bent,en even naar boven moet,of even naar de wc moet,of even om wat voor reden ook de pup niet in de gaten hebt,wat dat betreft,gevaren zijn er altijd overal..
neem aan dat jullie de hond wel uitlaten,in de gevaarlijke boze wereld,waar allerlei ongelukken kunnen gebeuren en mensen steeds vaker vergiftigd voedsel neerleggen?
het leven zit vol met gevaarlijke situaties voor huisdieren,maar dan nog heeft een pup ( een roedeldiertje,die zo zoekt naar zijn roedel en die warmte zo nodig heeft als ie eenzaam en alleen wordt meegenomen naar een nieuw huis) geen kooi nodig om "veilig" te zijn.
overigens een pup in een box,beest zal er 10x meer ruimte in hebben als in een al dan niet "verkleinde" bench...dus tja,vind een box nog niet eens zo'n gekke oplossing...
nee ik heb geen gedragstherapeut nodig hoor,en ook geen kooitjes,kan het helemaal zonder 
HalloDan schreef:Ik zou maar eens echt juiste informatie bij een goede gedragstherapeut gaan inwinnen want dit is absoluut niet onderbouwd met juiste kennis!
Met al die agressieve rottweilers die samen in een roedel leven
. Toch typisch dat ze bij haar allemaal prima met elkaar overweg kunnen (ja ja, en dat ondanks dat ze op bed slapen
), terwijl menig rottie geen andere hond in z'n buurt wil hebben.

_Cathalijne schreef:Waarom dat een bench in plaats van een mand? Heel simpel. We hebben nog een hond (inmiddels 9 maar nog met de energie van een hondje van 2), die constant met de puppy wil spelen. Heel leuk, maar madame wil soms ook slapen. Pip(grote hond) weet inmiddels ook als holly in de bench ligt en het deurtje "dicht" is, hij dus niet met haar mag spelen. Als ze ergens anders ligt kan ze geen rust krijgen.
Dus ik vind die benches helemaal geen ondingen. Mits je ze niet gebruikt om je hond in weg te moffelen.
), op haar kleedje, in de poef of gezellig in de vesterbank met de kat
Ze is er in ieder geval echt niet minder op geworden. Tuurlijk moet je een hond geen dagen opsluiten in een bench. Maar bij correct (!!) gebruik zie ik er niet het marteltuig in zoals het door sommigen hier wordt voorgesteld. Onze hond heeft de bench in ieder geval nooit als vervelend ervaren. Het trapje in de woonkamer waar ze als klein frummeltje niet op kon komen met 'r korte pootjes heeft stukken meer frustratie opgeleverd