Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:21

Ik heb zowel bij mijn hond als bij de kat (die er helaas niet meer is) niemand over de vloer gehad :n
Wel van te voren een uitgebreid gesprek gehad, maar als ik verkeerde intenties had was het niet zo moeilijk geweest om de boel voor de gek te houden.
Kat was helemaal makkelijk, hond kennis laten maken en we konden hem zo mee nemen :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:40

superwoman schreef:
NoGo schreef:
@essie73: jouw verhaal is dan waar maar zoals ergens hierboven al staat is het voor veel mensen een excuus (kan er ook geen brief met allergie test worden overlegd).
Het is uiteraard erg rot als je kind allergisch is maar er staan er zoveel op ivm allergie van kind dat het gewoon te onwerkelijk word.

sorry hoor, maar ik vind dat bewijs geven aan de nieuwe (toekomstige) eigenaar over de allergie ook veelste ver gaan!
Zou daar zéker niet op in gaan als ik voor mijn dier een goed tehuis zocht ivm allergie.

Ik bedoelde er alleen maar mee aan te geven dat het gewoon een veel gebruikt excuus is.
Mijn nieuwe hond ook als herplaatser gekocht ivm allergie maar er werd al snel duidelijk dat dit absoluut niet de reden was, echter voor ons niet de reden om haar niet mee te nemen.
Maar ik zou een volgende keer wel 2 keer nadenken voordat ik een hond van marktplaats zou kopen die weggaat ivm allergie en ik denk dat ik een volgende keer er wel naar zou vragen omdat je dan al snel weet of dat dus idd de reden is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:57

w.b. allergisch zijn, het is gewoon het meest misbruikte rotsmoesje. Bovendien moet een kind wel gigantisch allergisch zijn als je het als reden wilt hebben aangezien de meeste artsen zelfs aanraden om een dier juist NIET het huis uit te doen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:15

NoGo schreef:
@fojoe: ik vroeg me af wat de reden is dat je dan toch zo een hondje uit het asiel haaltabsoluut niet om je te veroordelen hoor, maar je maakt zo toch denk ik flinke kosten en word je hondje helemaal beter of gaat hij aan de operatie nog wel hinder ondervinden?
Hoop voor jou en je hondje dat het goed komt!
puur gevalletje liefdadigheid ;)
ik heb al 4 brave, kerngezonde jonge honden uit het asiel gehaald (2 labradors, een jack russel en een kruising, tussen de 5 maand en 2 jaar oud toen ik ze adopteerde).
dat zijn honden die eigenlijk zonder al te veel problemen ook wel een andere thuis gevonden zouden hebben.
ik heb ruimte en liefde genoeg om deze lieve hond, die door haar leeftijd en het ongeval heel weinig kans had om geadopteerd te worden, nog een mooie oude dag te geven.
na de operatie zal ze weinig steun aan dat pootje hebben tot er voldoende littekenweefsel gevormd is om de functie van de heupkop over te nemen.
maar ze zal in ieder geval geen pijn meer hebben - behalve een paar dagen van de operatie zelf natuurlijk ;)

superwoman schreef:
vind het zo jammer dat je dan evengoed het asiel moet betalen voor zo'n hond....
Ik snap dat de D.a kosten voor de nieuwe eigenaar zijn, zeker omdat vooraf duidelijk was dat het (nog) niet in orde was, maar ik denk dat jij zo een hoop kosten voor het asiel hebt bespaard (en eventueel een spuitje voor de hond)
Imo zouden ze de moeilijk plaatsbare honden toch een andere prijs moeten geven dan de makkelijke. Die moeilijke kosten meestal de eerste tijd flink wat energie én vragen financieel ook wat extra (denk aan slopers van honden en cursussen om de problemen te verminderen/op te lossen) Imo gaan de meeste mensen toch naar het asiel met het doel om een hond te helpen.
het zou kunnen dat ze mij de adoptiekosten terugbetalen, al hoeft dat voor mij eigenlijk niet.
uiteindelijk is de pure adoptiekost nu ook weer niet zo ontzettend hoog, het grootste stuk van wat je betaalt zijn de kosten voor inentingen en registratie.
ik wist dat na het ongeval haar pootje nog niet in orde was en ik heb er heel bewust voor gekozen om haar een kans te geven.
eigenlijk is het misschien al bij al nog niet zo slecht dat ze toen niet gezien hebben hoe erg het was, anders was ze misschien ingeslapen.
dat zou doodzonde geweest zijn, 't is zo'n ontzettend lieve hond :+:

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:44

Ik denk niet dat het goedkoper maken van probleem honden gaat helpen, veel mensen kijken dan alleen nog maar naar het bedrag en denken 'dat kunnen wij wel' waardoor zulke honden de dupe worden. Mijn vriend en ik willen dat onze volgende hond (hebben nu 2 jack russels) uit het asiel komt.. en we willen best wel een probleem geval mee nemen. Mijn vriend wou dit zelfs omdat zijn opa en oma dat al jaren doen, en hij het leuk vind om te zien hoe die arme makkers zo ontzettend opknappen. En ach, wat maakt dat geld nou uit? als je dat er niet voor over hebt moet je in mijn ogen niet aan een hond beginnen. Kijk bv naar het verhaal van Beans, dat moet haar ook handen vol geld hebben gekost... en kostenplaatje die je nooit zag aankomen. Dat kan met een brave normale hond ook gebeuren, hij rent onder een fiets door... voor een auto, maakt een gekke sprong of een gevecht met de buurhond.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:00

mijn beesten (cavia`s,konijnen en poes)
gaan echt niet weg omdat mijn kind allergies is :o
nou willen we zelf nog lang geen kinderen of mischien zelfs helemaal wel niet
maar alleen t idee al nee echt niet.

mn dieren zijn mn kinderen :P

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:12

Nu ik denk dat het wel aan de situatie ligt als je eenmaal kinderen hebt hoor.
Als het kind echt zo erg allergisch blijkt te zijn dat het zich constant hondsberoerd voelt of bergen met pillen moet slikken om een beetje normaal te kunnen leven, zou ik het toch noodzakelijk vinden een goed baasje voor mijn dieren te zoeken, hoe vreselijk ik het ook zou vinden.
Ik zou wel eerst alle mogelijkheden bekijken. Als het met 1 pilletje per dag opgelost is, en het kind er dan verder geen schade van ondervind, of dat de cavia's (die ik tegen die tijd misschien heb) in een buitenhok plaatsen genoeg is, is dat natuurlijk een mooie oplossing.
Ik mag hopen dat dit mij niet gebeurd, want mijn dieren zijn ook mijn kindjes, maar als je echte kindjes krijgt, gaan die imo toch voor alles.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:18

Maar veel beesten kunnen ook gewoon veelt makkelijk aangekocht worden.
In Zaandam bij de dierenwinkel Rentenaar verkopen zij gewoon puppies in de winkel, kittens trouwens ook.
Dus na een lekker middagje shoppen, kun je nog even een lieve puppie meenemen, om je kind tevreden te houden die al de hele middag loopt te zeuren.

Bespottelijk.

Die arme beesten zijn al verknipt voordat zij in een gezin komen. De belangrijkste periode van hun puppy leven waar zij hun harde schijf maken is verpest. Dag en nacht in een kooitje, af en toe een klein wandelingetje als het niet te druk is in de winkel. Totaal geen opvoeding of enige basis gehad.
:(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 18:23

Zo zit er hier in de dierenwinkel een jonge cavia, iets groter dan de mijne dus ik schat een maand of 2. Beestje zit al 3 weken in zijn eentje in een glazen bak, zonder schuilmogenlijkheid of wat dan ook, eet iets wat eruit ziet als kattenbrokjes, en wat hooi. Hij/zij is doodsbang voor alles wat er gebeurd, rent alleen maar rondjes als hij aan verschillende kanten mensen ziet. Ik heb zo de neiging het diertje mee te nemen, maar ik heb geen idee of het een beertje of een zeugje is, en ik durf hem ook niet zomaar bij mijn meisjes in te zetten...

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:25

Moeilijk he die cavia's in de winkel te weerstaan! Ze zitten er altijd zo zielig bij... Als t een zeugje is en je hok is groot genoeg moet t geen probleem opleveren haar erbij te zetten. Maargoed dat zit er eind van de week weer een nieuw caafje in dat hok...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 18:27

OldSkipper schreef:
Moeilijk he die cavia's in de winkel te weerstaan! Ze zitten er altijd zo zielig bij... Als t een zeugje is en je hok is groot genoeg moet t geen probleem opleveren haar erbij te zetten. Maargoed dat zit er eind van de week weer een nieuw caafje in dat hok...

Tis zo triest, vooral omdat hij/zij er al zo lang zit... Mijn hok is groot genoeg voor 2 caafjes, niet voor 3... Daarbij zijn mijn meisjes toch wel n eind kleiner en wil ik het niet zien gebeuren dat ze straks 'gepest' worden door een nieuwe... Maar als ik n extra hok zou hebben...

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:29

T meest triest is nog wel, dat ze/hij dan waarschijnlijk vandaag of morgen terug gaat naar de groot handel... en tja wat er dan mee gebeurt :=

Ik heb t opgegeven, heb mezelf duidelijk gemaakt dat ik (helaas) niet alles kan redden wat zielig is.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:15

Ja dierenleed zal er altijd wel zijn helaas.....

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:26

ik heb besloten mijn konijnen te houden mensen mailen je met dat ze interesse hebben bla bla en dan hoor je er niks meer van. dus we houden ze en we zorgen dat ze alsnog ergens naar buiten kunnen.
heb nu nog erg weinig vertrouwen in mensen via marktplaats.
we laten ze maar gewoon los door het huis lopen en dan veel vers gras in huis halen elke dag een volle tas ofzo. wil ze toch al niet kwijt en hoop dat dit een goede oplossing is.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:45

Ik kwam net deze advertentie tegen ..... wat klopt er hier niet:

Wil je misschien iemand verrassen? met een leuk kado?
Wij zoeken i.v.m. allergie een goed huis voor 2 cavia's. Beide zijn beertjes.
Het liefst gaan ze samen weg...met hok en al compleet.

Een cavia is zwart/wit(26 weken) en de andere cavia is bruin/blond(12 weken).

Kosten = symbolisch.. zak konijnenvoer.

Eventueel foto op aanvraag.. u mag bellen om ze op te komen halen

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:53

Ik herken dit ook wel, werk in een dierenspeciaalzaak.
Zodra mensen een hamster kopen en een kooi erbij willen, is alles ineens te groot wat wij aanbieden.
Ik: Maar mevrouw, uw hamster heeft wel de ruimte nodig hoor?
Vrouw: Dan ga ik wel naar de Blokker, daar hebben ze ook goedkope hokjes( van die verschrikkelijk kleine dingen :x )

Wij zijn ook een dierenwinkel die dieren opvangen, mensen maken daar gráág gebruik van.
Ik ben allergische voor mijn konijn :j!
Zelfs een keer gehad dat er een doos werd gedumpt op de toonbank en de man snel wegrende, maak ik de doos open zitten er allemaal jonge cavia's in! Of een klant met een hond gehad die vroeg of ik hem wou hebben, hij moest hem niet meer 8)7

Vorige week kwamen er een paar kinderen in de winkel, jaartje of 8/9 die geld bij elkaar legde en dan hadden ze net genoeg voor een muis!
Ik gaf de muis niet mee want ik vertrouwde het niet, zowieso moeten ze 16+ om bij ons een dier te mogen kopen. Kreeg ik me toch een boze moeder even later waarom ik geen muis aan der kind gaf, ze hadden een doosje voor hem gemaakt waar hij in kon slapen en nu waren de kinderen in tranen. :roll:

Of mensen die hamsters verschrikkelijk duur vinden, tis niet 1 of ander goedkoop product! Tis een dier!!! _-:(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:56

@OldSkipper
Tja je kan natuurlijk wel allergisch zijn voor cavia,s en niet voor konijnen?! :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:47

OldSkipper schreef:
Ik heb t opgegeven, heb mezelf duidelijk gemaakt dat ik (helaas) niet alles kan redden wat zielig is

Hier hetzelfde, al kriebelt het wel ontzettend vaak :o

OldSkipper schreef:
Ik kwam net deze advertentie tegen ..... wat klopt er hier niet:

Wil je misschien iemand verrassen? met een leuk kado?
Wij zoeken i.v.m. allergie een goed huis voor 2 cavia's. Beide zijn beertjes.
Het liefst gaan ze samen weg...met hok en al compleet.

Een cavia is zwart/wit(26 weken) en de andere cavia is bruin/blond(12 weken).

Kosten = symbolisch.. zak konijnenvoer.

Eventueel foto op aanvraag.. u mag bellen om ze op te komen halen

Misschien zit het konijn buiten? Dat zou de beste reden zijn die ik kan bedenken!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:48

tja dan doe je je cavia's toch ook naar buiten.... Die van mij leven zomer en winter buiten dus dat kan prima. Vind het een hele verdachte smoes...

Ik heb ook moeite mezelf in te houden hoor, heel soms faal ik haha. Zo stond er een paar weken terug een mevrouw met een cavia voor de deur..ondanks dat ik geen opvang (meer) heb heb ik t beestje toch in huis (of nouja in de tuin) genomen :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:52

OldSkipper schreef:
tja dan doe je je cavia's toch ook naar buiten....

Ja maar weet je hoeveel moeite/geld het kost als ze binnen in een klein traliekooitje zitten? Je kunt ze dan moeilijk buiten neerzetten met kooitje... Dus moet er een nieuw hok komen en dat kost weer geld :(:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:53

Ik snap dat wel. Het is voor cavia's sowieso nog een beetje vroeg om ze buiten te zetten. En dan moet je er buiten wel plaats voor hebben.

Op dit moment kunnen bij mij de cavia's wel blijven maar de konijnen niet i.v.m. last van stof. Het zijn beide echt andere type dieren waardoor je op een andere manier er last van kan hebben. Het kan ook zijn dat ze last heeft van de berengeur. De oudste van de twee zit nu echt op een leeftijd waarop hij deze geur echt flink gaat ontwikkelen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:30

Ik zat gister in een foldertje van een tuincentrum hier in de buurt te kijken en wat zie ik... Hamsterkooi met gratis hamster... En een compleet ingerichte (ronde) vissenkom met 2 vissen.
Tsjah zo word het ook wel erg makkelijk om een diertje aan te schaffen!

Gister trouwens nog een smoesje gehoord over een allergie! Niet alleen volwassenen gebruiken em, kinderen ook!
Mijn zus zou met haar kids en een vriendinnetje komen kijken naar ons veulentje :) Even later belde ze af, want het vriendinnetje wilde niet naar een babypaard komen kijken en gewoon daar verder spelen en daarna had ze gezegt dat ze allergisch voor paarden was :7 Mijn zus geloofde er al weinig van en had het toen de ouders hun dochter op kwamen halen even navraag gedaan. Kind was dus helemaal niet allergisch, maar had gewoon geen zin om naar een paard te gaan kijken :+ Lekker makkelijk smoesje!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:39

Toverbal schreef:
Maar veel beesten kunnen ook gewoon veelt makkelijk aangekocht worden.
In Zaandam bij de dierenwinkel Rentenaar verkopen zij gewoon puppies in de winkel, kittens trouwens ook.
Dus na een lekker middagje shoppen, kun je nog even een lieve puppie meenemen, om je kind tevreden te houden die al de hele middag loopt te zeuren.

Bespottelijk.

Die arme beesten zijn al verknipt voordat zij in een gezin komen. De belangrijkste periode van hun puppy leven waar zij hun harde schijf maken is verpest. Dag en nacht in een kooitje, af en toe een klein wandelingetje als het niet te druk is in de winkel. Totaal geen opvoeding of enige basis gehad.
:(

Mijn opa en oma hebben 8 jaar geleden een Jack Russel uit de dierenwinkel gehaald.
Het is een geweldig beestje, alleen niet zo goed opgevoed(oké, komt mede door hen :+ ).
Ik ben wel eens langs die dierenwinkel gelopen, in de etalage stond een ijzere kooi met dikke tralies, daar heeft ie waarschijnlijk ingezeten.
Hij komt ook van de broodfok.
Wat heeft ie geluk gehad met m'n opa en oma!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:13

Rianneke schreef:
Ik zat gister in een foldertje van een tuincentrum hier in de buurt te kijken en wat zie ik... Hamsterkooi met gratis hamster... En een compleet ingerichte (ronde) vissenkom met 2 vissen.
Tsjah zo word het ook wel erg makkelijk om een diertje aan te schaffen!

Gister trouwens nog een smoesje gehoord over een allergie! Niet alleen volwassenen gebruiken em, kinderen ook!
Mijn zus zou met haar kids en een vriendinnetje komen kijken naar ons veulentje :) Even later belde ze af, want het vriendinnetje wilde niet naar een babypaard komen kijken en gewoon daar verder spelen en daarna had ze gezegt dat ze allergisch voor paarden was :7 Mijn zus geloofde er al weinig van en had het toen de ouders hun dochter op kwamen halen even navraag gedaan. Kind was dus helemaal niet allergisch, maar had gewoon geen zin om naar een paard te gaan kijken :+ Lekker makkelijk smoesje!

Dat meen je niet... Hoe kan een tuincentrum zoiets nou doen? :oo Nja misschien zegt de naam 't al, tuincentrum...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:47

_Tara_ schreef:
Dat meen je niet... Hoe kan een tuincentrum zoiets nou doen? Nja misschien zegt de naam 't al, tuincentrum...

Ja lekker makkelijk toch? Als je dan je plantjes binnen hebt en je loopt met kind lief langs de dierenafdeking dan koop je gewoon ff voor 35 euro een hamster incl hokje...

Dacht trouwens ik kijk even hoeveel advertenties je krijgt als je bij MP en dan gewoon de hele dierenrubriek spoed invult...
Dan kom je er ook eentje tegen die hun aquarium weg doen met spoed wegens tijdgebrek... Hoeveel tijd kosten een paar vissen? :(:)