Wel van te voren een uitgebreid gesprek gehad, maar als ik verkeerde intenties had was het niet zo moeilijk geweest om de boel voor de gek te houden.
Kat was helemaal makkelijk, hond kennis laten maken en we konden hem zo mee nemen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

superwoman schreef:NoGo schreef:@essie73: jouw verhaal is dan waar maar zoals ergens hierboven al staat is het voor veel mensen een excuus (kan er ook geen brief met allergie test worden overlegd).
Het is uiteraard erg rot als je kind allergisch is maar er staan er zoveel op ivm allergie van kind dat het gewoon te onwerkelijk word.
sorry hoor, maar ik vind dat bewijs geven aan de nieuwe (toekomstige) eigenaar over de allergie ook veelste ver gaan!
Zou daar zéker niet op in gaan als ik voor mijn dier een goed tehuis zocht ivm allergie.
NoGo schreef:puur gevalletje liefdadigheid@fojoe: ik vroeg me af wat de reden is dat je dan toch zo een hondje uit het asiel haaltabsoluut niet om je te veroordelen hoor, maar je maakt zo toch denk ik flinke kosten en word je hondje helemaal beter of gaat hij aan de operatie nog wel hinder ondervinden?
Hoop voor jou en je hondje dat het goed komt!
superwoman schreef:het zou kunnen dat ze mij de adoptiekosten terugbetalen, al hoeft dat voor mij eigenlijk niet.vind het zo jammer dat je dan evengoed het asiel moet betalen voor zo'n hond....
Ik snap dat de D.a kosten voor de nieuwe eigenaar zijn, zeker omdat vooraf duidelijk was dat het (nog) niet in orde was, maar ik denk dat jij zo een hoop kosten voor het asiel hebt bespaard (en eventueel een spuitje voor de hond)
Imo zouden ze de moeilijk plaatsbare honden toch een andere prijs moeten geven dan de makkelijke. Die moeilijke kosten meestal de eerste tijd flink wat energie én vragen financieel ook wat extra (denk aan slopers van honden en cursussen om de problemen te verminderen/op te lossen) Imo gaan de meeste mensen toch naar het asiel met het doel om een hond te helpen.
OldSkipper schreef:Moeilijk he die cavia's in de winkel te weerstaan! Ze zitten er altijd zo zielig bij... Als t een zeugje is en je hok is groot genoeg moet t geen probleem opleveren haar erbij te zetten. Maargoed dat zit er eind van de week weer een nieuw caafje in dat hok...
)
!
OldSkipper schreef:Ik heb t opgegeven, heb mezelf duidelijk gemaakt dat ik (helaas) niet alles kan redden wat zielig is
OldSkipper schreef:Ik kwam net deze advertentie tegen ..... wat klopt er hier niet:
Wil je misschien iemand verrassen? met een leuk kado?
Wij zoeken i.v.m. allergie een goed huis voor 2 cavia's. Beide zijn beertjes.
Het liefst gaan ze samen weg...met hok en al compleet.
Een cavia is zwart/wit(26 weken) en de andere cavia is bruin/blond(12 weken).
Kosten = symbolisch.. zak konijnenvoer.
Eventueel foto op aanvraag.. u mag bellen om ze op te komen halen
Even later belde ze af, want het vriendinnetje wilde niet naar een babypaard komen kijken en gewoon daar verder spelen en daarna had ze gezegt dat ze allergisch voor paarden was
Mijn zus geloofde er al weinig van en had het toen de ouders hun dochter op kwamen halen even navraag gedaan. Kind was dus helemaal niet allergisch, maar had gewoon geen zin om naar een paard te gaan kijken
Lekker makkelijk smoesje! Toverbal schreef:Maar veel beesten kunnen ook gewoon veelt makkelijk aangekocht worden.
In Zaandam bij de dierenwinkel Rentenaar verkopen zij gewoon puppies in de winkel, kittens trouwens ook.
Dus na een lekker middagje shoppen, kun je nog even een lieve puppie meenemen, om je kind tevreden te houden die al de hele middag loopt te zeuren.
Bespottelijk.
Die arme beesten zijn al verknipt voordat zij in een gezin komen. De belangrijkste periode van hun puppy leven waar zij hun harde schijf maken is verpest. Dag en nacht in een kooitje, af en toe een klein wandelingetje als het niet te druk is in de winkel. Totaal geen opvoeding of enige basis gehad.
).Rianneke schreef:Ik zat gister in een foldertje van een tuincentrum hier in de buurt te kijken en wat zie ik... Hamsterkooi met gratis hamster... En een compleet ingerichte (ronde) vissenkom met 2 vissen.
Tsjah zo word het ook wel erg makkelijk om een diertje aan te schaffen!
Gister trouwens nog een smoesje gehoord over een allergie! Niet alleen volwassenen gebruiken em, kinderen ook!
Mijn zus zou met haar kids en een vriendinnetje komen kijken naar ons veulentjeEven later belde ze af, want het vriendinnetje wilde niet naar een babypaard komen kijken en gewoon daar verder spelen en daarna had ze gezegt dat ze allergisch voor paarden was
Mijn zus geloofde er al weinig van en had het toen de ouders hun dochter op kwamen halen even navraag gedaan. Kind was dus helemaal niet allergisch, maar had gewoon geen zin om naar een paard te gaan kijken
Lekker makkelijk smoesje!
Nja misschien zegt de naam 't al, tuincentrum... _Tara_ schreef:Dat meen je niet... Hoe kan een tuincentrum zoiets nou doen? Nja misschien zegt de naam 't al, tuincentrum...