Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ze heeft me wel voor het eerst in heel lange tijd weer eens gebeten, toen ik haar in het narcosekapje wilde stoppen, gelijk had ze.
Ik vond het ook zo zielig en zo spannend en hoewel alles goed ging heb ik de eerste uren na de operatie nog wel getwijfeld of ik het juiste had gedaan, ze was echt heel zielig en ik kon merken dat ze een opdonder had gekregen van de narcose en stress van alles. Maar gisteravond wilde ze weer heel graag uit de kooi en vanmorgen stond ze weer zoals vanouds bij het luikje te wachten.
Nu loopt ze, zoals elke ochtend, samen met haar zusje los hier op tafel en ze eten hun papje en mijn crackers dus het zit wel goed. Ze vindt de hechtingen maar niks, maar ze blijft er vooralsnog wel af.
Het worden wel echt oude dametjes hoor. Nu zijn ze ook wel een dagje ouder, maar toch. Loslopen is nog favoriet, maar wel met slaapsessies in hun huisje of bij mij op schoot tussendoor. Ik heb vanmorgen wat foto's gemaakt toen ze in hun huisje op tafel zaten. Zonder-vlekje is zich veel aan het poetsen vanwege de hechting die haar niet zint en het dierenartsluchtje. 

IMJ schreef:Ligt het aan mijn telefoon dat ik de foto's niet zien kan?

MarlindeRooz schreef:aw wat zijn ze schattig
zwenneke schreef:O, ik vind de wasfoto's wel echt heeeel schattig, ook al is het niet zo'n leuke reden. Hoe gaat het nu met haar?
Dat ze poetst is op zich wel goed, dat betekent dat ze zich goed genoeg voelt om zichzelf te verzorgen, dat deed ze de eerste twee dagen na de operatie nog niet. Het gaat verder best goed, ze heeft soms haar slechte momenten vanwege vocht bij de longen maar de medicijnen slaan gelukkig nog steeds aan en verder is ze weer gewoon zichzelf.
Alleen oppakken vindt ze even niet zo leuk vanwege de hechtingen, dus dat doen we even niet. Gelukkig komt ze wel altijd uit zichzelf en ze neemt ook braaf haar pijnstillers zo uit het spuitje.

) xMyrth schreef:ahh wat een schattige foto's allemaaal. zelf heb ik thuis 2 gerbilmeisjes zitten
helaas willen zij niet echt tam worden... de volgende keer koop ik ze toch maar via een opvang ipv bij iemand voor knaagdiershows denk ik.
veel plezier nog met je beesies!
ze zijn wel groot geworden zeg!
Jammer dat het tam worden niet echt lukt, ik denk inderdaad dat een opvang daar meer mee bezig is dan een showfokker.
Hopefully schreef:Vervelend dat de ratten dames al last krijgen van kwaaltjes. Ik had eigenlijk ook gedacht dat ze langer gezond zouden blijven dan de tamme ratten. Mijn ratje van 2,5 heeft nog nooit iets gehad (wild kleur), dacht stiekum dat er wild bloed in zat, maar als ik het zo lees zijn wilde ratten per definitie niet gezonder.
(ik ben trouwens degene die je mailde over haar)
Ze zijn inderdaad niet gezonder, er zit toch dezelfde genetische aanleg in helaas! Het kan ook zo wisselend zijn per ratje, ik heb ook een tam dametje van bijna 3, ze is al wel 5 keer geopereerd maar ze heeft 9 levens denk ik.
Daar zit nog zoveel levenslust in! En ik heb ook ratjes gehad die vrijwel probleemloos 2,5/3 jaar werden, je kan er echt geen peil op trekken...
Kun je er niet nog langer van genieten.
Hopefully schreef:Vervelend dat de ratten dames al last krijgen van kwaaltjes. Ik had eigenlijk ook gedacht dat ze langer gezond zouden blijven dan de tamme ratten. Mijn ratje van 2,5 heeft nog nooit iets gehad (wild kleur), dacht stiekum dat er wild bloed in zat, maar als ik het zo lees zijn wilde ratten per definitie niet gezonder.
(ik ben trouwens degene die je mailde over haar)
Ze zijn inderdaad niet gezonder, er zit toch dezelfde genetische aanleg in helaas! Het kan ook zo wisselend zijn per ratje, ik heb ook een tam dametje van bijna 3, ze is al wel 5 keer geopereerd maar ze heeft 9 levens denk ik.
Daar zit nog zoveel levenslust in! En ik heb ook ratjes gehad die vrijwel probleemloos 2,5/3 jaar werden, je kan er echt geen peil op trekken...
[/quote]
Ze zijn allebei ruim 10 gram aangekomen (Zonder-vlekje 25 in totaal, sinds ze op haar slechtst was), dus dat is heel fijn. Elke ochtend zitten ze bij mij en krijgen ze hun ontbijtje (babyvoer) en pikken ze van mij wat mee, dat helpt dus.
). Zo wil Zonder-vlekje niet in de Duna (kleine kooi waar ze in moeten als ik hun kooi schoonmaak), dan knaagt ze hem gewoon kapot. Daarom mag mevrouw los op tafel als de rest in die bak zit: 

Het zijn wel echt oude dames aan het worden, ze slapen veel en zien er oud uit maar ze zijn nog net zo eigenwijs als vroeger.