Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:16

Ik ben deze aflevering (weer) aan het kijken :) . De hond is al een oog kwijt, en heeft meerdere tanden los gehad door haar acties... :oo Een schokje van een seconde lijkt me minder vervelend dan je oog dat uit de oogkast 'plopt'...

Dilan1993

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:53

wat die schokband betrefd, ik ken mensen die hun hond een halsband om doen met scherpe pinnen aan de nek kant. die pinnen drukken in de hond zn nek, zodat ie minder zou gaan trekken. dat vind ik veel zieliger dan een shcokband

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:48

Ik ben zo iemand die soms een pennen ketting gebruikt...
Waarom? Omdat mijn hond ruim 80 kilo weegt... En ik maar 55. In sommige situatie kan hij wel eens "stoer" doen en dan heb ik net iets extra's nodig om hem de baas te blijven.
Hoe goed hij ook gehoorzaamd, er zijn nou eenmaal situaties waarbij een hond fixeert op alles behalve zijn baasje...
Maar geloof me, het doet hem echt geen pijn, de punten die eraan zitten zijn namelijk helemaal niet scherp, en zolang het niet nodig is voelt hij er niks van, anders zou hij wel protesteren als ik die ketting pak, maar hij doet hem net zo makkelijk om dan iedere andere halsband.

Het gaat er allemaal om dat je iets op de juiste manier toepast!
Maar dat geldt ook voor een slip ketting...

Anyway, ik ben fan van CM! Ik vind dat hij erg hoed gefoccust is op het natuurlijke gedrag van een hond :j

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:55

ik ben het helemaal met je eens wat die "stekel"ketting betreft...
Als het ze echt pijn doet dan reageren ze wel op de manier van piepen of ernaar bijten..

Mijn ouders hadden vroeger ook een hond die zo'n ketting in sommig situaties echt nodig had.. Hij was ook altijd heel blij als hij em hoorde en om kreeg want dan mocht hij weer mee ;) Als ze het echt niet leuk vinden zullen ze echt wel protesteren hoor....

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:06

hebben die punten dan geen inwerking als de hond braaf naast je loopt? want dat idee heb ik namelijk altijd... heb zelf geen pennenband, dus weet er het fijne niet van hoor

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:11

Absoluut niet, als de lijn slap is voelt de hond niks!
Ik heb wel eens die ketting om gedaan bij mijn hond en toen moest ik nog even naar de wc voordat we weg gingen... Meneer lag er gewoon mee op zijn bedje een tukkie te doen :=
Laatst bijgewerkt door DenK4ever op 18-09-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:12

P.S. Zo zie je maar weer (en dat is niet l*llig bedoeld) dat mensen snel oordelen over iets waar ze eigenlijk niet genoeg vanaf weten...

Dat is ook zo mbt Ceasar zijn trainings methode ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:16

Zelfde idee dus als een slipketting.. zolang je daar niks mee doet voelen ze em ook niet ;)
de stekelketting is alleen een stuk effectiever dan een slipketting...

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:17

oooh oke, dan is het idd niet erg.

ik zag alleen op de training bij mijn hond, dat er best veel honden een pennenband om hadden, die het wel vervelend leken te vinden. daar zaten die banden dan ook wel erg strak...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:19

En worden ze dus waarschijnlijk op de verkeerde manier gebruikt -O-

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:22

DenK4ever schreef:
En worden ze dus waarschijnlijk op de verkeerde manier gebruikt -O-

Precies... erg jammer dus als ze door mensen gebruikt worden die er niet mee om kunnen gaan :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:03

Ik denk altijd maar zo, en misschien is dat heel simpel gedacht van mij, maar, als je een goed opgevoede hond hebt, heb je al die kettingen niet nodig :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:25

Ik zou het anders zeggen;
Alles wat er makkelijk (Cesar) uit ziet, is heeel moeilijk ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:26

Dan mag je best eens een rondje met mijn hond gaan lopen en dan de rotweiler van om de hoek tegen komen ;)

Tuurlijk, ieder zijn mening en dat 's prima!
Maar ik heb er begrip voor als mensen soms een extra hulpmiddel gebruiken :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:29

Hier geen stekelketting, wel slipketting en gentle leader.
De eerste niet, gewoonweg omdat we niet weten hoe het werkt en het dus verkeerd zullen gebruiken.
Maar met een simpel lijntje is ze, net als de Dog van Denk4ever, niet te houden helaas.

Vannochtend weer even gekeken naar die herderachtige, enkel wat te laat ingezapt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:30

Als de bennenband bij gebruik geen onaangenaam gevoel geeft (pijnprikkel) wat is de werking dan? Hoe zorgt het dat honden beter te controleren zijn als het niet meer of minder prikkel geeft dan zeg maar een slipketting? :)
Die logica ontgaat me nl.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:31

amanda2 schreef:
Ik zou het anders zeggen;
Alles wat er makkelijk (Cesar) uit ziet, is heeel moeilijk ;)

Heb je het nu tegen mij? :) Want ik heb nergens beweert dat wat Cesar doet makkelijk is, bij lange na niet.

Ik ben alleen van mening dat een goed opgevoede hond die kettingen niet nodig heeft en tijdens een wandeling dus op zijn alpha (de baas dus) gefocust is.

DenK4ever schreef:
Dan mag je best eens een rondje met mijn hond gaan lopen en dan de rotweiler van om de hoek tegen komen ;)

Tuurlijk, ieder zijn mening en dat 's prima!
Maar ik heb er begrip voor als mensen soms een extra hulpmiddel gebruiken :)

Waarom zou ik een rondje met jouw hond willen lopen? Ik snap ook wel dat een extra hulpmiddel ingezet kan worden, maar dit moet wel een hulpmiddel blijven en geen noodzaak worden. Want dan doe je gewoon iets fout. Een hond correct opvoeden is niet makkelijk... Rottweiler is met 2 t's overigens. :)

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:41

Ik heb een amstaff als herplaatser die trok ook gigantisch , nooit een bijzonder hulpmiddel gebruikt alleen veel met intenties gedaan en leiderschap bevestigen.Veel geduld , kan alleen wel snappen als je zelf 55 kg bent dat je zo omver getrokken word als het eens fout gaat want zulke dingen nemen toch tijd voordat het altijd goed gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:47

Ayasha schreef:
Als de bennenband bij gebruik geen onaangenaam gevoel geeft (pijnprikkel) wat is de werking dan? Hoe zorgt het dat honden beter te controleren zijn als het niet meer of minder prikkel geeft dan zeg maar een slipketting? :)
Die logica ontgaat me nl.

Misschien ga je er ten onrechte vanuit dat je pijn nodig hebt om een hond op te voeden?

Zo'n band geeft over het algemeen bij goed gebruik vooral een duidelijk 'hee let op'-signaal. Dat hoeft geen pijn te doen, het moet alleen kort, duidelijk en direct zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:55

Nee daar ga ik niet van uit Shadow0 dus houd dat soort insinuaties maar voor je.

Ik vraag naar de werking van de band, wat doet het? Waardoor heeft de hond iets van "hee ik moet opletten"? En hoe komt het dat hij dat signaal meer geeft dan een slipketting?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:56

Zelf ben ik meer van het lezen... en na uitgebreid bureauonderzoek bekeerd tot de clickertraining. Mijn man is meer een kijker en nu ook druk met CM kijken :D

Ik moet zeggen; ik ben er heel blij mee. Eerder deed hij weinig aan de opvoeding en kon hij met name slecht opschieten met 'mijn' reu (we hebben ook nog twee teefjes) omdat die reu niet zo gediend was van straf (dat krijg je met een vanaf dag 1 clickerhond). Tegenwoordig heeft manlief de 'energieleer' van CM goed in de gaten en hoeft hij maar te kijken of even naar een hond toe te lopen op een dominante manier of ze luisteren naar hem... en hoeft hij nooit meer te roepen laat staan te nekvel grijpen of wat dan ook. Nu luisteren de hondjes beter naar hem dan naar mij (tsja, sommige mensen hebben nu eenmaal meer natuurlij overwicht he, haha)!!!

Dus niets dan lof voor dat programma!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:42

is dit topic nog actief??? Wil graag meepraten!!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:42

Ja hoor, vertel :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:48

ik heb van de week twee boeken besteld van hem, want ik zit ook in een mini honden crisis, dus was benieuwd wat iedereen zijn idee was

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:31

Wat is je probleem met je hond LecyTinker? Ben je wel calm en assertive? :D (grapje natuurlijk ;) )