Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:31

HBVisser schreef:
Tja, ik zou mijn tuin dan zo afrasteren dat er niks meer in kan.

Als degene die de overlast bezorgd dit wettelijk mag doen, en deze is niet van plan om daar iets aan te doen om het voor mij minder vervelend te maken.....dan moet ik dat zelf maar doen.

Ik zou echt geen enorme ruzie gaan maken of een dier iets aan doen.
Dat zou mijn levensgenot pas verknallen.

kost wel goed geld.......... ik voor een vind het nog al wat dat ik geld moet investeren in andermand liefde :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:32

HBVisser schreef:
Het voelt een beetje als stelen.
Kan je me ook eens vertellen hoe het voelt als je thuiskomt en ik lig bij je op de bank? Ik neem niks mee hoor, ben er alleen. Je kan trouwens niet op je bank zitten want daar lig ik al.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:37

Ik snap niet waarom het zo normaal is dat katten in andermans tuinen mogen komen en hun behoeftes doen!
De katteneigenaar kiest voor de kat, niet de buren!!

Ik ben het er mee eens dat de buurman anders had kunnen reageren maar ik snap zijn frustraties.
Heb ik zelf maar al te vaak meegemaakt dat mijn tuin vol met kattenstront zit of dat mijn konijnen door katten bedreigd werden.
Maar ik heb nog nooit een kat gehad en zat wel met de lasten.

"katten kun je niet binnenhouden" bullshit waarom honden konijnen vogels cavia's etc wel allemaal binnenhouden maar een kat niet?
Waarom moet ik steeds op de wacht staan om de katten uit mijn tuin weg te jagen? En 's nachts doen ze in mijn tuin toch wat ze zelf willen.

Sinds een tijdje letten we een beetje op de kat van onze buurman (in overleg met hem) wegens omstandigheden.
Mijn eerste keer een kat verzorgen. Ik snap nu hoe 'gemakkelijk' het is dat de kat een paar keer op een dag thuiskomt, eten, slapen en dan weer gaat.
Niks kattenbak schoonmaken want hij doet zijn behoeftes buiten en houdt zichzelf bezig.
Toch, omdat ik weet hoe smerig kattenstront in je tuin is, zou ik de kat binnenhouden als hij van mij was.

Misschien kun je met je buurman overleggen wat je het beste kunt doen.
Jij wilt je kat waarschijnlijk niet binnenhouden en hij wil de kat niet in zijn tuin.
Misschien kun je hem van antikattenspul (spuitfles oid) voorzien? Ik noem maar wat.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:00

Ik vind dat je buurman wel wat overtrokken reageerd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik
ook niet gelukkig word van de katten van de buren.
Die bezoeken graag mijn voliere. Overdag vind ik dat niet zo erg, maar 's nachts wel.
De vogels raken totaal in paniek en al meerdere keren zijn er slachtoffers gevallen.
Ik strooi altijd "kattenschrik" om de voliere en dat werkt heel goed.
Maar balen doe ik er wel erg van. Ik wil niet dat mijn dieren overlast veroorzaken, dus waarom moet ik
wel last hebben van de dieren van een ander?

oh_oh

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:08

Mijn katten lopen ook los buiten. Wat ik mensen aanraad wanneer ze last hebben van mijn katten, is: Spuit ze maar nat, laat ze enorm schrikken, gooi er een emmer water overheen. Ik heb er geen problemen mee als iemand mijn kat de stuipen op het lijf jaagt. Na een paar keer weten mijn katten wel dat het daar niet fijn is en mijden ze die plek.

Gelukkig gaan mijn katten doorgaans het veld in achter ons huis, dus vrijwel geen overlast. Ik krijg ook katten van anderen in de tuin, ik heb daar geen moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:16

Gelukkig vinden de meeste bokkers het nog heel normaal dat katten heerlijk buiten kunnen ravotten :)
De reactie van die buurman vind ik ver beneden de maat, maar verbaasd mij niets.
Ik kom op diverse dierenfora's en daar lijkt het dit jaar helemaal in de mode te zijn om dieren van een ander te laten verdwijnen,
onder het mom van 'moeten ze maar niet buiten lopen'

Zieke wereld, en goed dat je naar de politie bent gegaan, helaas mag je alles zeggen en mogen ze pas ingrijpen als er daadwerkelijk iets gebeurt.
Ik begrijp ook niet waarom sommige hier zo gefrustreerd over zijn, zouden ze ergens een clubhuis hebben waar ze elkaar zo dol zitten maken ofzo?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:18

Maar Chiqa, veel mensen hier zeggen ook dat het geen probleem is als katten buiten lopen, zolang ze maar geen overlast veroorzaken. Vind jij het normaal dat een ander last heeft van jouw katten, of doel je hier meer op de mensen die nog wat verder gaan in hun mening?

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:20

x__Danielle schreef:
8nnemiek schreef:
Ik snap niet wat mensen tegen katten hebben eigenlijk.. Hier in de buurt, gewoon in de bebouwde kom, lopen alle katten los, zelfs een aantal raskatten. Bij ons oude huis zaten zeker 10 verschillende katten, van de hele buurt, met elk hun eigen territorium. We hebben zelf een grote tuin gehad, met een kip en konijnen en een vijver en nooit problemen gehad. Twee buren die bang waren voor katten, en we hebben ze altijd gezegd dat ze gerust een emmer water over onze kat mogen gooien :Y) Nooit problemen gehad, nooit geklaagd, ene kwam zelfs n beetje van haar angst af door onze lieve kat :)

En nu bij ons huurhuis hebben we ook weer veel katten in de buurt. Stuk of 4 die bij ons in de tuin komen, en ook aan de overkant zitten vaak katten. Ook hier nooit problemen.

Mijn zusje heeft een kat, ook geen problemen.. Tante heeft er een gehad, ook nooit problemen mee.. Buren van mn opa hebben een kat, en ook daar nooit problemen. Mensen lachen je uit als je het hebt over een kattenren :')

mensen hebben niet zoveel tegen katten, maar tegen katten pies en poep in hun tuin.

O jawel hoor. Ik heb het absoluut niet met katten. Wij hebben een vijver met koi karpers in de tuin en we hebben het een keer gehad dat we 's ochtends naar de vissen keken en er 1 zijn halve lip kwijt was en de restjes waren helemaal gerafeld :( . Omdat mensen hún kat 's nachts los laten lopen zijn onze eigen dieren niet veilig meer in ONZE eigen tuin notabene! Dat vind ik niet kunnen. Zie best vaak katten loslopen in de buurt en ik moet zeggen dat ik me er kapot aan erger als ik die beesten in onze tuin zie. Ik vind dat mensen met katten hun dieren in hun eigen huis/tuin moeten houden. Mensen die hun katten los laten lopen vind ik een beetje aso naar anderen toe en ook niet erg verantwoordelijk bezig tegenover hun eigen kat. Heb nu al 2x een platgereden kat gezien (en dan woon ik niet eens in een hele drukke stad).

Van mij mag er een losloop verbod komen voor katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:25

imd schreef:
Vind jij het normaal dat een ander last heeft van jouw katten, of doel je hier meer op de mensen die nog wat verder gaan in hun mening?

Mensen die last hebben van andermans katten moeten eens naar zichzelf kijken, hun eigen verdraagzaamheid.
Waarom heeft Kees er geen enkel probleem mee, vind het super gezellig dat grut, en irriteert Truus zich mateloos en kan alleen maar denken aan lat wegbrengen of wat ergs aandoen?

Geloof nooit dat de kat hun enige irritatiebron is, wss trekken dat soort mensen de haren uit het hoofd bij de minst geringste irritatie. Mss eens tijd om daar naar te kijken.
Tot voor kort hoorde je nooit iemand over een loslopende kat, nu lijkt het mode om ze wat aan te doen, echt een rage. Het liefst naar de andere kant van Nederland, of wat dacht je van de hond even uit laten leven? Of dat het de normaalste zaak van de wereld is :7

Gelukkig worden dat soort topics op bokt heel snel gesloten, want het gaat echt........helemaal nergens over.
Je heb irritatie en irritatie, je kan jezelf zo gek laten maken als je zelf wilt maar houdt het dan bij jezelf en zorg ervoor dat je tuin katvrij is, zo'n onoverkomelijk probleem is dat helemaal niet namelijk.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:26

Ik betaal elk jaar 80 euro hondenbelasting. Hond moet aan de lijn, mag alleen op speciale veldjes (die te goor zijn voor woorden) zijn behoefte doen, en elders moet ik dit opruimen. Ik voed mijn hond sociaal op, ik zorg dat hij luistert en dat hij mensen niet tot last is.

En de katten van o.a. mijn buren? Die poepen het liefst onder mijn hazelaar, eten het liefst vis uit mijn vijver en kraaien het liefst hun krolse liefdesliederen op het dak van mijn schuur en leggen ook lekker daar braakballen en andere rotzooi neer.

En zoals ik het hier lees ben ik niet de enige. Ik vind het fout, maar begrijpelijk dat er mensen zijn die hier heel kwaad om worden en zich zelf niet meer in de hand hebben. Je kunt er honderd keer iets van zeggen, maar er gebeurd toch niets mee. Mensen zullen hun katten niet binnenhouden of aan een lijn doen, en ik ben nogsteeds bezig met mijn tuin, vijver, en omgeving aan te passen aan de dieren van een ander.

En als mijn hond dan zijn poot op tilt tegen de buurman zijn struik wel kijken alsof er een wereldramp gebeurd. Tsja, daar heb ik dan ook 'scheit' aan, sorry.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:27

HLPhoto schreef:
Kan je me ook eens vertellen hoe het voelt als je thuiskomt en ik lig bij je op de bank? Ik neem niks mee hoor, ben er alleen. Je kan trouwens niet op je bank zitten want daar lig ik al.

Mwoah....ik geloof niet dat ik daar zo'n probleem van maak. Ik heb geen hekel aan katten en ook niet aan mannen.
Ik zou je in elk geval geen enkeltje Groningen geven :D

Edit:
Katteneigenaren zijn naar ik lees vaak asociaal door hun dier overlast te laten bezorgen. Maar geeft dat diegene die overlast ervaart het recht om ook maar asociaal te doen?
Oog om oog, tand om tand?
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 13-07-10 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:28

je kan ook gewoon gruwelijk allergisch zijn Chiqa....... of nog veel simpeler, gewoon een hekel hebben aan katten :D :D

maakt niet uit wat de reden is, iemand heeft diens buren gewoon geen overlast te bezorgen.... of dat nou muziek, luidruchtigheid, sleutelen voor de deur, blaffende honden of gewoon loslopende katten zijn :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:29

Chiqa schreef:
Mensen die last hebben van andermans katten moeten eens naar zichzelf kijken, hun eigen verdraagzaamheid.
Waarom heeft Kees er geen enkel probleem mee, vind het super gezellig dat grut, en irriteert Truus zich mateloos en kan alleen maar denken aan lat wegbrengen of wat ergs aandoen?

Geloof nooit dat de kat hun enige irritatiebron is, wss trekken dat soort mensen de haren uit het hoofd bij de minst geringste irritatie. Mss eens tijd om daar naar te kijken.
Tot voor kort hoorde je nooit iemand over een loslopende kat, nu lijkt het mode om ze wat aan te doen, echt een rage.

Maar ik ben allergisch voor katten, ik word er ziek van, en dan moet ik verdraagzaam zijn omdat iemand anders zijn verantwoordelijkheid niet neemt.....
Daarnaast vind ik, kun je dan ook zeggen, als men tegenwoordig zo onverdraagzaam is e.d. het ongeveer dierenmishandeling is om ze buiten vrij rond te laten lopen, er zijn zoveel gekken op de wereld die katten wat aan willen doen.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:33

saskiab schreef:
Mijn katten lopen ook los buiten. Wat ik mensen aanraad wanneer ze last hebben van mijn katten, is: Spuit ze maar nat, laat ze enorm schrikken, gooi er een emmer water overheen. Ik heb er geen problemen mee als iemand mijn kat de stuipen op het lijf jaagt. Na een paar keer weten mijn katten wel dat het daar niet fijn is en mijden ze die plek.

Ik krijg ook katten van anderen in de tuin, ik heb daar geen moeite mee.

En wat als jou katten 's nachts andermans vogels/vissen schade toebrengen? Moeten die mensen dan maar een tent in de tuin zetten of hun hele tuin verbouwen om jouw katten weg te jagen? Als mensen last hebben van jouw katten dan moet je ze maar gewoon in je eigen tuin houden. (Geldt natuurlijk ook voor andere mensen wiens katten ongewenst op het erf van een ander komen).

Tja, als mensen klagen over katten en de eigenaren niks doen dan vind ik het niet gek dat er katten gaan verdwijnen (niet dat ik het zelf zou doen, maar ik begrijp t wel).

Chiqa schreef:
imd schreef:

Geloof nooit dat de kat hun enige irritatiebron is, wss trekken dat soort mensen de haren uit het hoofd bij de minst geringste irritatie.

Wat een onzin reactie, als katten andermans dieren gevaar toe brengen mag je je nog steeds niet irriteren aan die beesten?? Misschien heeft Kees geen vissen/vogels of andere dieren in de tuin terwijl Truus moet zien hoe haar dieren schade oplopen in dr eigen tuin en hoe haar mooie plantjes ondergescheten worden.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:45

Je mag je irriteren tot je een ons weegt.
Ik begrijp het wel.
Maar zolang wettelijk gezien katten mogen rondbanjeren in je tuin is er behalve het dier wegjagen, stelen, doodmaken of ruzie maken met de eigenaar weinig dat je kan doen.

En als je een weerloos dier kwaad doet maakt dat je nog asocialer als de eigenaar van kat.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:57

HBVisser schreef:
En als je een weerloos dier kwaad doet maakt dat je nog asocialer als de eigenaar van kat.

Nee want als de eigenaar de kat bij zich houd is er geen probleem en het dier is dan ook niet weerloos, want die is netjes thuis of in eigen tuin.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:14

En wat ben IK toch blij dat ik in een rustige, vriendelijke buurt woon, waar mijn buitenkat heerlijk buiten kan ravotten zonder te maken te hebben met zoveel kattenkoppen bij elkaar. :D :D :D

Lang leve mijn buren en buurtbewoners, waar we elkaar gewoon nemen zoals we zijn en waar kind, kat, hond en af en toe eens een luid muziekje niet meteen voor wereldoorlogen en moorden zorgen. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:15

Chiqa schreef:

Tot voor kort hoorde je nooit iemand over een loslopende kat, nu lijkt het mode om ze wat aan te doen, echt een rage. Het liefst naar de andere kant van Nederland, of wat dacht je van de hond even uit laten leven? Of dat het de normaalste zaak van de wereld is :7

Gelukkig worden dat soort topics op bokt heel snel gesloten, want het gaat echt........helemaal nergens over.
Je heb irritatie en irritatie, je kan jezelf zo gek laten maken als je zelf wilt maar houdt het dan bij jezelf en zorg ervoor dat je tuin katvrij is, zo'n onoverkomelijk probleem is dat helemaal niet namelijk.

Wat een onzin Chiqa, waarom houd Kees een hond en Truus enkel een kanarie?
Juist, omdat iedereen anders is. En ik heb altijd mensen horen klagen over loslopende katten. En ach, de hond zich laten uitleven is geen abnormalere zaak dan de kat die achter een muis aan gaat, dat heet jacht instinct. Zijn jullie kattenliefhebbers toch zo'n fan van? Van dieren laten doen waar ze voor gemaakt zijn? Of wordt dat toch ineens minder leuk als het om je eigen kat gaat?

Want dat is dan iets wat ik niet snap, zo vol over het is de kat zijn instinct, zijn natuur, visjes vangen, konijntjes vangen, muizen, ratten, kuikentjes en god weet wat nog, maar een hond die zijn instinct volgt, dat is een ramp! :oo Want ja, dan gaat het ineens over eigen dier he, dán is het wel erg. Dat konijn: jammer maar helaas, dan had je hem maar in een sterker hok moeten steken. :+
Da's toch krom?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-07-10 20:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:15

Twiggy2008 schreef:
En wat ben IK toch blij dat ik in een rustige, vriendelijke buurt woon, waar mijn buitenkat heerlijk buiten kan ravotten zonder te maken te hebben met zoveel kattenkoppen bij elkaar. :D :D :D

Lang leve mijn buren en buurtbewoners, waar we elkaar gewoon nemen zoals we zijn en waar kind, kat, hond en af en toe eens een luid muziekje niet meteen voor wereldoorlogen en moorden zorgen. ;)

Oh maar hier gaat het in mijn buurt ook absoluut. Maar er zijn grenzen, helemaal wanneer hier kosten aan verbonden raken..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:16

Jolandaa_ schreef:
wisten jullie trouwens dat als je voor een groen stoplicht staat en je wacht voor een kat die oversteekt een boete kunt krijgen?

want het is groen en moet je doorrijden..

ik ga even zoeken waar ik dat gevonden heb, maar dit is zover ik dus weet..

Oh, en geldt dat ook voor al die fietsers die gewoon door rood rijden? Of voor een bejaard vrouwtje die niet zo snel kan lopen met oversteken?

Wat wil je nu eigenlijk zeggen hiermee? Denk dat er geen agent is die hier een boete voor geeft, hoor, maar dat terzijde. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:17

Petulan schreef:
Oh maar hier gaat het in mijn buurt ook absoluut. Maar er zijn grenzen, helemaal wanneer hier kosten aan verbonden raken..

Heb eerder al uitgelegd hoe de situatie bij mij is, hoor, en kosten zijn hier helemaal niet aan de orde. ;)
Net zoals wel meer wat in dit topic beschreven wordt. ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:21

Hollsteiner schreef:
HBVisser schreef:

Nee want als de eigenaar de kat bij zich houd is er geen probleem en het dier is dan ook niet weerloos, want die is netjes thuis of in eigen tuin.

Dus dan vind jij wel degelijk dat je een dier waar je last van hebt iets aan mag doen?
Jeetje, dat had ik nou niet van een bokker verwacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:23

Als de eigenaar er niks aan doet, dan zal je dat toch echt zelf moeten doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:26

Twiggy2008 schreef:

Nou precies! Ik woon ook in een kat vriendelijke buurt geen boze mensen die zich niet kunnen gedragen, die voeden wij ook zelf op, die hebben hier een kort leven.

HBVisser schreef:
.

Precies.....Dat er uberhaupt mensen die hier ook maar één seconde over nadenken, die horen niet in de maatschappij thuis, er zijn tig mogelijkheden daar is helemaal geen geweld voor nodig.
dakota schreef:
Wat een onzin reactie, als katten andermans dieren gevaar toe brengen mag je je nog steeds niet irriteren aan die beesten??

Waar staat dat ik zeg dat je je niet mág irriteren?
Je doet je best maar, je heb er alleen jezelf maar mee, als je mijn dieren maar met rust laat :)
Klaar :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:27

Ik laat jouw dieren gerust, als zij mij gerust laten. Dat vind ik een goeie deal. :j