welke keuze heb ik voor oude hond? Update: overleden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cato1

Re: welke keuze heb ik nu nog voor mijn oude hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:19

Haha sorry toen had ik het hele topic nog niet gelezen..
Maar wat goed dat het succesvol is gegaan!
Sterkte nog!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:24

Dag 3 na de operatie:het gaat echt ontzettend goed met de hond.Ze heeft gisteravond voor het eerst een rondje mee kunnen lopen met wandelen.Voorheen kon ze met moeite de overkant van de straat bereiken,is zo'n 20meter.Nu loopt ze 200 meter!Opstaan gaat nu ook helemaal perefect.
Wat ben ik blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt,mede ook door dit topic was mijn keuze makkelijker.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:27

Wat mooi dat het zo goed gaat, ook leuk elke keer die updates.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:54

Wat super dat het zo goed gaat joh! Als het nu al zoveel beter is na 3 dagen dan zal het vast nog wel flink verbeteren. Heb je toch zeker de juiste beslissing genomen!

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:52

Fijn dat het zo goed met d'r gaat!! +:)+

Heb even gewacht tot het bericht dat het met die van jou goed afgelopen is om te melden dat wij verleden week onze Chelsea hebben moeten laten inslapen. Het was genoeg voor d'r geweest helaas |(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:39

@augurk
Sterkte met het verlies van jou hond.
Hoe oud is hij/zij geworden?

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:29

gohya schreef:
@augurk
Sterkte met het verlies van jou hond.
Hoe oud is hij/zij geworden?

13 jaar, mooie leeftijd, en nooit wat gemankeerd tot dit ;(

Maar gelukkig dat voor jouw hond nog wel wat gedaan kon worden ;)
Straks huppelt ze gewoon weer naast je :D

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:47

heb vandaag jou topic pas voor het eerste gezien en even helemaal doorgelezen.
Ik had hetzelfde gedaan als jou, laten opereren dus!
En super voor jou en de hond dat het goed gaat, laat het in dezelfde lijn vooruit gaan!!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:05

Chivance schreef:
heb vandaag jou topic pas voor het eerste gezien en even helemaal doorgelezen.
Ik had hetzelfde gedaan als jou, laten opereren dus!
En super voor jou en de hond dat het goed gaat, laat het in dezelfde lijn vooruit gaan!!!!

Ik ben zo blij dat ik haar toch die kans gegeven heb,zo zie je maar weer;geef je dier altijd een kans áls er een mogelijkheid is! Is het echt verloren zaak,ja dan kán je geen kans geven.
Maar geef het nooit te snel op,ook al zegt een ander wat anders.
Ze speelt nu ook weer,slaapt stukken minder en loopt veel meer binnen en buiten.
Ik denk dat de D.A. morgen ook versteld zal staan hoe snel ze op de been is en hoe goed het tot nu toe gaat.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:10

Inderdaad, volg vooral je eigen gevoel in zo'n zaken. Loopt het mis, dan heb je toch het allerbeste geprobeerd, ingegeven door je hart.
Wij hebben een pony die koliek kreeg, geopereerd werd en de maand nadien opnieuw moest geopereerd worden van weeral koliek. Iedereen zei, 'laat die pony toch inslapen', wij gaven haar echter de kans van de 2de operatie. Ondertussen zijn we meer dan vier jaar verder, zij is niet meer de pony van toen (toen 240 kg, nu 450 :Y) ), maar een hele dame geworden die geniet van haar leven en de hoogste dressuurklasse loopt. En bovenal lief, heerlijk, ... . We hebben er indertijd heel veel verdriet en angst om gehad, maar dat was het allemaal dubbel en dik waard.

Ik blijf het herstel van je hond volgen en ik ben er zeker van dat zij voelt dat je haar deze kans nog hebt gegeven!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 00:15

Als ik zo lees van jou hoe snel ze lijkt te herstellen is het zeer zeker 1000 keer waard geweest. Wie weet hoeveel tijd haar nog gegeven is. Jij hebt haar die kans gegeven en zo te lezen pakt ze die met alle 4 haar pootjes aan. Blijf het afvallen doorzetten hoor! Het lijkt misschien wat sneu voor haar, maar ze zal er zeer veel plezier aan hebben als ze die kilo's niet meer hoeft mee te zeulen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:56

Dag 4: we komen net terug van de D.A.Ze keken de hond aan met een blik van: je leeft nog? dit is toch de hond die we geopereerd hebben?jazeker is dit die hond.Gaat het goed met haar?hahaha ze waren echt verbaasd.Assistente zei:ik vond het best wel eng hoor die operatie.
De wond zag er prima uit,ze hadden echt verwacht dat die zou gaan opzwellen,maar dat is dus niet zo.Ze heeft alleen maar gekeken en hoefde nix te doen aan de wond.
Helaas is het hart nog niet goed v.d. hond,het hart klopt te snel.
Maar het kan natuurlijk ook zo snel kloppen omdat de hond bij de D.A. binnen is?In ieder geval krijgt ze haar pillen voor het hart en mocht ze gaan hoesten moet ik dat door geven,dan gaan ze de medicatie verhogen.Na het weekend gaan de hechtingen eruit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:15

Dag 5:Het gaat slecht met Rex,ze heeft hoge koorts 41,9.
Ze heeft vanacht en gisteravond veel gebraakt, viesbruin slijm en wat voedsel.We zijn vanmiddag bij de D.A. geweest,we konden gelijk komen.Ze heeft een zware antibiotica prik gehad en nog 3 prikken waaronder een pijnstiller [ik vermoed morfine].Ze is nu erg sloom en kan haast niet lopen.
De D.A. denkt dat de wond van bninnenuit is gaan ontsteken,maar ze voelt ook een verdikte maag/buikholte.
Ik ben bang dat haar buik vol kanker zit,ook de D.A. denkt hier aan.Als de koorts morgen niet weg is en ze is niet beter geworden,dan stop ik ermee en laat haar gaan.Ik ga er niet verder mee sollen,ze heeft haar kans gehad en als ze op is dan is het genoeg geweest.Ik kan nog een foto laten maken van haar buikholte en een bloedonderzoek,maar dat doe ik niet meer.
Op een gegeven moment houd het op!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:22

Jammer dat het nu weer de verkeerde kant opgaat. Lijkt idd op infectie met die koorts. Om eerlijk te zijn, verder gaan dokteren zou ik ook niet meer doen. Ik vond dit al een heel ingrijpend iets voor een hond die niet meer 100% fit is. Hopelijk redt ze het en anders heb je toch in elk geval alles gedaan wat je kon.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:28

Het bah wat een vervelend nieuws toch. net nu het zo de goede kant op leek te gaan...
Hopelijk is morgen weer wat opgeknapt en anders moet je inderdaad eerlijk tegen je diertje zijn en laten gaan..

succes ermee :(:)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:30

Wat verschrikkelijk voor jou en je hond. Ik hoop nog dat het ten goede keert.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:37

Wat een naar nieuws gohya :(:)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:37

Jee wat naar dat het nu zo slecht gaat! Hoezo denkt de da dat ze wat in haar buik heeft? Volgens mij zei je dit aan het begin van dit topic ook, toen vroeg ik me dat ook al af. Heel veel sterkte...wie weet knapt ze toch nog op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:43

o jeetje,ik volgde al heel blij je goede updates...

en nu dit... ;(

wat vreselijk jammer als het zo zou aflopen,maar je hebt er dan wel echt alles aan gedaan...maar hopen dat de medicijnen toch gaan helpen... :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 19:03

Ik ben bang dat ze elk moment kan sterven.Het gaat echt heel slecht nu met haar.
Ik moet zo toch naar me pony's toe,ik hoop dat ze dan nog niet gegaan is.Ze is niet alleen thuis hoor,dat niet,maar ik moet echt voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:21

O wat een rot update, gister ging het nog zo goed....Laten we hopen op een stil wonder.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:21

ik hoop met Chiqa mee op een stil wonder.. hou je ons op de hoogte?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:38

......... hier word ik wat verdrietig van..... ;(
Heel veel sterkte klinkt dan weer zo afgezaagd. Ik begrijp wel heel goed dat je hier niet verder mee gaat dokteren. Een keer is het genoeg, je hebt er alles aan gedaan wat mogelijk was. :(:) Hopelijk doen de medicijnen nog wat, maar wat je zegt klinkt niet echt hoopgevend :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:58

Hier weer een update.De koorts is gelukkig gezakt!!hij is nu 38,6.
Ze kan nog niet opstaan/lopen maar ze is wel ietsje beter vind ik.Vanavond rond half 6 dacht ik echt dat ze aan het dood gaan was,ze was zoooo slecht.Ze kreunde ook en haar buik kromp soms in.Gelukkig is ze nu echt een stuk beter als vanmiddag.Nu kijken hoe ze de nacht door komt.
Ik dank jullie allemaal voor jullie medeleven en steun!!!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:02

O dat is weer een lichtpuntje. Drinkt ze nog wel?