The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:49

Het enige wat ik gebruik is de riem hoger in de nek, en het gaat echt een stuk beter.
Verder ben ik mij veel meer bewust van mijn energie.
Eergister zijn rivaal, normaal flipt hij volkomen, nu was het 1 grom, 1 ruk en los en hij was stil, ging zelfs naast me zitten terwijl de riem erbij hing.
De 1 ruk en los methode gebruikte ik al dat heb ik ooit bij cursus geleerd, maar dat werkte gewoon niet wanneer dat zo laag zit, daar trekt hij 10 keer zo hard doorheen.

Gister 2 andere honden nog geen 2 stappen van ons vandaan, Simba stond erbij en keek erna, kon er ook zonder getrek langsheen kunnen lopen, dat is echt een heerlijk gevoel hoor, als dat gewoon kan en dat heb ik al jaren niet meer kunnen doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:49

koenlover schreef:
Ik ben ook echt onder de indruk van Cesar, en ik las van dat ophangen (sorry als iemand anders het al heeft gezegt want ik heb alleen de eerste 3 pagina's doorgelezen) aan de riem, ziet er misschien rot uit, maar zodra de hond braaf is ontspant die riem ook direct. Een stuk diervriendelijker dan zoals ik de mensen hier zo af en toe aan hun hond zie hangen..

De petitie vind ik ook belachelijk, er word duidelijk aangegeven dat je het niet thuis moet proberen, als je dan zo stom bent om het verder zonder enige achtergrond informatie toch te doen is het je eigen schuld als het fout loopt. En vervelend als je het niet eens bent met zijn methode maar om nou gelijk een petitie te beginnen.

SJa, sommige mensen hebben blijkbaar geen leven en zoeken zo hun vermaak...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:57

Abeltje77 schreef:
Ook wel bijzonder dat die japanse hond gewoon niet meer goed zou komen voor in een gezin. Daar worden dan niet 100.000 trukjes en prikkettingen en weet ik veel wat bij gehaald, dan wordt gewoon besloten: dit gaat zo niet werken. En dan wordt er een andere oplossing gezocht. In dit geval: de hond ging mee met Cesar, hij nam hem over. Super!

dat vind ik ook zo positief: hij blijft realistisch.
niet élk probleem is op te lossen ;)

ik vind hem geweldig!
niet te veel hulpmiddelen en vage truukjes, maar duidelijkheid en voor de hond niet mis te verstane lichaamstaal.
ik heb al heel wat van hem geleerd :j

en nog meer: mijn man, die geen dierenliefhebber is en bij elk dierenprogramma op tv al na 2 seconden begint te zuchten, is vorige week nog opgebleven om verder te kijken terwijl ik al naar mijn nest ging :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:12

Urko schreef:
@nikie_ gelukkig kun je een petitie tekenen op internet tegen de afleveringen van Cesar. (op diverse hondenforums kun je dat doen ;) ) Ik hoop dat Victoria snel weer op tv komt, kijk ik wel naar :D

Ironisch, gezien zij hetzelfde doet als Cesar alleen dan erbij praat. Hmm, dat daar geen petitie voor gehouden moet worden, want stel je voor mensen gaan haar proberen na te doen. :+
Dit is echt weer van een mug een olifant maken, dat je geen liefhebber er van bent oké, maar om nu gelijk maar al die afleveringen weg krijgen van tv. Het is de verantwoordelijkheid van de mensen die kijken om zich iets van de boodschap aan te trekken of niet, dat is niet Cesar's probleem.
En tja, hij is absoluut niet dier onvriendelijk, juist het tegenovergestelde. Ik denk dat dit een eye-opener is voor veel mensen en dat ze door hem beter gaan nadenken.
Eigenlijk hetzelfde als bij die Victoria.

Nikki__

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:26

Ik ga geen petitie tekenen. Die man moet zelf weten wat hij doet, hij vind zijn methode prima, ik niet.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:44

ach gelukkig mag je verschilende meningen hebben.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:28

ja toch? zolang je elkaar wel gewoon in je waarde laat. Niet met rare petities enz. Dat vind ik eerder een beetje tijdsverspilling, zeker omdat het toch niet zal helpen gezien het een veel en goed bekeken programma is. Waar ze ook enorm veel mee verdienen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:41

Je gaat zelf de fout in Sunny_l0ve, met dat je elkaar in je waarde laten. Als zij nou een petitie wil tekenen, is dat toch haar mening? Is het niet per direct tijd verspilling!
Petities worden overal voor getekend, terwijl eigenlijk iedereen weet dat ze niet werken. Eigen keus toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:29

Talishe schreef:
en mensen die het proberen en problemen met hun hond krijgen hebben alleen zichzelf ermee, dus waar maak je je druk om

Het kwalijke vind ik dat ze ook hun hond ermee hebben..... Overigens hebben zulke mensen vaak al problemen met hun honden.

Aan de andere kant: als ze geen Cesar zien, proberen ze wel iets anders......

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:53

Nikki__ schreef:
Je gaat zelf de fout in Sunny_l0ve, met dat je elkaar in je waarde laten. Als zij nou een petitie wil tekenen, is dat toch haar mening? Is het niet per direct tijd verspilling!
Petities worden overal voor getekend, terwijl eigenlijk iedereen weet dat ze niet werken. Eigen keus toch?

Nee, hoor. Dit is gewoon mijn mening op haar mening. Dat noem je een discussie.
Je mag elkaars mening toch wel geven? IK VIND het tijdsverspilling. Dan hoeft zij het nog niet te vinden.
Leef je uit als je die petitie wilt tekenen, ik sta er alleen niet achter. Of iemand daar iets mee doet is de eigen keus.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:34

Ik ben ook helemaal in de ban van Cesar. ;)
Ik vind zijn manier van aanpak heel fascinerend.
Heb echt veel bewondering voor hem!

Sommige dingen leer je weer van, en kan je weer uit projecteren op je eigen hond als je ergens tegen aan loopt! daarmee bedoel ik niet die dingen waarvan hij zegt doe dit niet thuis!
Maar meer hoe je met je energie de leiding kan nemen.
Natuurlijk moet je met een ageressieve hond niet zelf gaan klooien. maar hulp zoeken.

Maar de simpele dingen kan je best toepassen op je hond, als je ergens tegen aan loopt.

Voorbeeld: Mijn hond is helemaal bezeten van katten. als hij een kat ziet kan ik zijn aandacht niet bij mij houden. en gaat helemaal uit zijn plaat als hij er niet heen kan.

Door de energie die ik nu uit straal op mijn hond met de daarbij omhoog getrokken riem. heb ik hem nu wel onder controle.

dat is wel iets waar ik verder nooit aan heb gedacht! eerder ging ik altijd alleen terug trekken en mopperen en zo! maar ja daar heb ik nu weer van geleerd dat dat helemaal niets uit maakt. ;)

Dus ja ik ben er zeer positief over.

Ik heb niet het hele topic door gelezen. alleen de laatste en de eerste pagina een beetje.

Maar ik heb wel is een discussie gevoerd over het op de rug leggen van een hond.
Ik ben van mening dat dat best eens nodig kan zijn als je de macht niet over je hond krijgt!
Cesar Legt ze ook wel is op de rug,

Mijn vraag is daarbij dus! wat vinden jullie daar nou van. ;)
Laatst bijgewerkt door Dhani op 09-07-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:40

Ik heb bijna alle afleveringen gezien en ik ben zeker een fan van hem :j

Door hem luistert onze franse bull een stuk beter

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:41

Ik oefende de "onderdanigheids"methode ook wel uit op mijn katten. Het helpt, maar natuurlijk van korte duur, blijven katten :') Gister vochten mijn katten heel erg, mannetje is zoals meestal degene met de kolder in zijn kop en ik drukte hem ook meteen plat. Eerst probeerde die op te staan maar ik drukte hem naar beneden. Uiteindelijk (30 secondes) gaf die zich over en ik liet los en hij bleef liggen. Pas toen ik opstond en zei dat die ook mog opstaan stond die op :) die avond heeft die zijn zusje met rust gelaten :') Inplaats daarvan greep die de poef :Y)

Ik kijk altijd The Dog Whisperer en vind het echt heel leerzaam :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:47

lifaya schreef:
Ik oefende de "onderdanigheids"methode ook wel uit op mijn katten. Het helpt, maar natuurlijk van korte duur, blijven katten :') Gister vochten mijn katten heel erg, mannetje is zoals meestal degene met de kolder in zijn kop en ik drukte hem ook meteen plat. Eerst probeerde die op te staan maar ik drukte hem naar beneden. Uiteindelijk (30 secondes) gaf die zich over en ik liet los en hij bleef liggen. Pas toen ik opstond en zei dat die ook mog opstaan stond die op :) die avond heeft die zijn zusje met rust gelaten :') Inplaats daarvan greep die de poef :Y)

ik ben ook zeker voor de onderdanigheids methode, en ik heb ook echt wel eens mijn hond op zn rug gelegt, dat is nu niet meer nodig gelukkig. ;) ik heb nu een ja ik vind het eigenlijk een beetje stom klinken. alsof je een bange hond hebt. een onderdanige hond.

Mijn hond is zeker niet bang hoor! maar als ik mijn geluid maak. is die onderdanig VOOR MIJ! ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:50

ik vind onderdanigheid het belangrijkste wat er moet zijn tussen baas en dier. je bent niet voor niets de baas :+ hij moet jou als leider zien en niet als onderdanen. (helaas werkt dat niet zo bij katten :') maar doe mijn best hahaha ) en het kan er misschien "zielig" uit zien, maar het is de natuur. Cesar handelt puur zoals honden elkaar behandelen en dat vind ik echt super :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:00

lifaya schreef:
ik vind onderdanigheid het belangrijkste wat er moet zijn tussen baas en dier. je bent niet voor niets de baas :+ hij moet jou als leider zien en niet als onderdanen. (helaas werkt dat niet zo bij katten :') maar doe mijn best hahaha ) en het kan er misschien "zielig" uit zien, maar het is de natuur. Cesar handelt puur zoals honden elkaar behandelen en dat vind ik echt super :j

Mijn idee! ik ben helemaal voor het roedelgedrag,

Voor dat ik Dog Whisperer gezien had, was ik mijn hond ook aan het vermenselijken :+ . tuurlijk gaat dat er niet helemaal vanaf haha dat zit er helemaal in geprent :D , maar nu ik mijn zogezegt dominanter opstel naar hem! weet hij iig waar hij aan toe is.
hoewel hij nooit echt dominand is geweest naar mij! hij heeft zo zijn dingen net als die katten! of de postbode ( als hij in huis is ).
maar dat wordt allemaal minder. nu ik een beetje de methode van Cesar toepas op mijn hond.

Ik heb er wel een grapje over gemaakt, door een bord te laten maken . ;) maar eigenlijk is het helemaal niet zo grappig dat hij als een gek naar de deur rend omdat er een vreemde voor de deur staat. :+
http://94.100.118.81/985100001-985150000/985138801-985138900/985138842_5_rYg8.jpeg

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:05

Ik vind de Dog Whisperer erg interessant, vanavond weer toch? Ik kijk er naar en pik er dingen uit die mij aanspreken!

Maarja, sommige mensen maken het er zelf naar, die nemen een hond en vinden het vreemd dat je die uit moet laten, of moet laten castreren en opvoeden. Zoveel problemen worden alleen al opgelost door die honden gewoon 3x per dag uit te laten!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:10

lifaya schreef:

Ehm, katten werken heel anders dan honden :+
Bij een kat ligt het namelijk net iets anders(theorie waar ik sowieso niet in geloof, maar goed).

De kat kan vervolgens op zijn rug rollen met zijn gezicht naar de aanvaller als een sussend gebaar. Dit is niet helemaal hetzelfde als de onderworpen buik-omhoog-houding bij honden, die vanuit deze positie eigenlijk niet terug kunnen vechten. Terwijl de kat hiermee wel zo ver gaat als hij kan om een conflict te vermijden, is hij evengoed klaar zich met tanden en klauwen tot het uiterste te verdedigen als de aanvaller doorzet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:12

lifaya schreef:

En dat is nou juist het punt waarbij de een zijn vraagtekens zet en de ander er heilig van overtuigd is.
Denk dat je daarom altijd voor en tegenstanders zal houden van Cesar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:12

Ik doe hem ook niet op de rug maar op zijn zij :P Ik merk als mijn 2 katten aan het vechten zijn, en dat de poes zich in het nauw gedreven voelt op haar zij gaat liggen. Dus er is wel een vorm van onderdanigheid. Weliswaar anders dan bij honden, gezien katten toch anders denken, maar het werkt wel :j

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:21

Pas bij katten vooral erg goed op je eigen vingers :+ Ze kunnen erg rustig lijken, maar zich dan ineens omdraaien en alsnog flink uithalen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:22

ik ken mijn katten al 8 jaar :j ik kan ze zelfs in bad doen zonder krassen op te lopen :+ kammen gaat me ook aardig af (Ze haten kammen) dus weet wel hoe ik die katjes moet aanpakken :D De kater kon wel eens uit het niets aanvallen maar doet die nu niet meer, je moet alleen niet je hoofd op zijn buik doen :') (met de poes kan ik werkelijk alles doen :j )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:47

Ik ken die van mij al 14 jaar maar kan m niet in bad doen hoor, doen we dan ook nooit, geen idee waarom, katten zijn zo schoon.

Maarre, iemand bekend met een trainer in NL die de methode van Cesar gebruikt? Of een mogelijkheid een vraag
te stellen aan Cesar zelf? Vraag me af of hij wat aan Jua's waterangst kan doen.. buiten is t prima, in de tuin is ze als de dood.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:17

Ik denk niet dat Ceaser daar op zal antwoorden, Loiz. Hij was gister nog op tv, en ze hebben serieus castingdagen waarop zo'n 2000 mensen komen (incl. gestoorde hond!) en die moeten dan hun verhaaltje doen, daaruit worden de honden gekozen die door Cesar worden behandeld.

Zijn veel honden op eigen terein bang voor water. Hoef hier ook niet in de tuin te gaan staan met de watersproeier want dan zijn ze alle 3 weg, terwijl ze het buiten heerlijk vinden!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:51

Toevallig heeft iemand die ik helaas niet meer spreek weleens een mail terug gekregen van een medewerker van Cesar met tips.
Helaas heb ik haar al heel lang niet gesproken. Dus vroeg me af of iemand hier 't wist ;)

Heb dat ook gezien, beetje vreemd dat al die honden meegingen.
Enig idee trouwens waar die rotweiler terug te zien is? keek 'm, maar rond half 1 kon ik mn ogen niet meer openhouden :+