Liezel1 schreef:Mijn vriend was de honden aan het uitlaten en ze kwamen een collie tegen. Mijn hond begon al zachtjes te grommen en mijn vriend heeft hem bij de halsband gepakt terwijl hij een praatje stond te maken met de eigenaar van de andere hond. Toen ze uitgepraat waren liet hij los en liep hij door. Mijn hond echter, bleef staan, de collie observeren, ook na roepen. Daarom heeft mijn vriend hem bij de halsband gepakt om hem mee te krijgen.
En daar...... vanuit het niets..... draait hij zijn kop en grijpt hem in zijn hand. Liet ook niet meteen los.
De eerste reactie van mijn vriend was hem een trap te verkopen, van de schrik, maar ook om los te komen.
Hij is daarop meteen naar huis gelopen, met een hand bloedend als een rund. Bij thuiskomst de honden naar binnen gestuurd en de betreffende hond wilde niet komen.... Na een paar minuten was hij toch binnen en heeft mijn vriend hem zijn plek gewezen, waarop hij tegen hem begon te grommen.....
anneliesdj schreef:Ik lees nergens in het bericht van TS dat de honden aan het fixeren waren, wel dat haar hond de collie nakeek maar er staat nergens dat die terugstaarde.
Als dat het geval was was het idd niet de meest slimme actie van haar vriend maar dan nog; de hond was al geroepen en weet dondersgoed dat zijn baas hem nadert dus bijten vind ik niet terecht. Daarbij laat hij hem ook nog eens niet direkt los, wat bevestigd dat het niet geheel een foutje was.
Bovendien wilde hij niet komen toen ze weer thuis waren en gromde hij ook nog eens naar TS vriend toen hij al in huis was.
@ anneliesdj,
Ik denk niet dat de hond zich bewust was van het roepen van het baasje.
Zoals ik het lees, stond de hond nog op dezelfde plek naar de collie te kijken, en was het dier zo geconcentreerd aan het opletten op de collie, dat de rest van de wereld aan zijn aandacht voorbij ging. Dus ook het roepen van de baas.
Mij lijkt het aannemelijker dat de hond zich niet bewust was van zijn naderende baas, en wist dus niet dondersgoed dat hij er aan kwam. En de aanraking kwam totaal (voor de hond) onverwacht.
Edit: om hem bij zijn positieven te krijgen had zijn eigenaar ook een rukje aan de lijn kunnen geven ipv hem in zijn nek te pakken (honden bijten ook vaak naar de nek, dit kan dan ook weer verklaren dat hij zich aangevallen voelde). Met een rukje aan de lijn was er hoogst waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 26-03-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt