Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:52

Wilawander schreef:
De hond schrikt hier van de hand en grijpt, schrikt nog harder want het was de baas. Krijgt een schop van de baas, hond wordt nog onzekerder en gromt als afweer. Thuis krijgt hij weer wat tehoren. Iets wat die hond echt niet snapt.

Ik vindt het erg sneu voor de hond, die nu echt niet weet wat te hebben fout gedaan en dan alle spanning die nu dus voelbaar is.

Als de hond weet dat hij zijn baas heeft gegrepen, wat volgens jou dus ook zo was, dan weet hij ook waarom hij die schop kreeg.

Nathalie02 schreef:
Denk je echt dat een hond zo denkt?

Hoe?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:55

Nee je leest niet goed.

Het gaat om de situatie. En die hadt voorkomen kunnen worden en dan hadt de hond niet gegrepen.

Ik erger me aan het feit dat er snel wordt geroepen inslapen. 9 van de 10 bijtincidenten komen door verkeerd handelen van de baasjes. geen inzicht in hondengedrag. De hond wordt de dupe.

Als een hond zonder reden de baas bijt dan vind ik dat ook verkeerd. Maar als ik het verhaal van de ts lees zie ik een onzekere hond die nu nog onzekerer is omdat de baas niet juist reageert.

Dus ben het niet eens met het feit dat hier zo makkelijk voor inslapen wordt geadviseerd,

Billy

Ik ga naar mn paard. Ik hoop dat een aantal mensen hier zich eens serieus gaan verdiepen in hondengedrag, want ik vind het wel schokkend hoe hier geredeneerd wordt.

uniekhorse

sevke schreef:
Billy : de hond snauwde niet, hij heeft zijn baas gegrepen en wilde vervolgens niet meer lossen. Een groot nuanceverschil ! Bovendien heeft hij daarna ook nog gegromd naar de baas. Hij ziet zijn baas duidelijk niet als baas, maar als ondergeschikte die moet gecorrigeerd worden.
Bij een andere baas zou het misschien nooit zover zijn gekomen. Probleem is dat het nu wél al zover gekomen is.

Een getraumatiseerde hond heropvoeden is moeilijker dan het lijkt. Misschien niet slecht om het penny-gehalte even naar beneden te halen en de zaak eens realistisch te bekijken. Deze hond, in dit gezin, zal 100% zeker opnieuw bijten. Zijn baasjes hebben de zaak laten ontsporen.

Mijn honden grommen ook niet naar mij. Mijn huidige niet en mijn vorige niet. Ze worden nooit geslagen, maar wel gecorrigeerd indien nodig. Toch zou ik er niet aan beginnen, zo'n bijter in huis halen...

Tja, grommen..

Wij hadden een Golden Retriever, echt een schat van een hond ! Maar.... met een gebruiksaanwijzing..
Vanaf het moment dat we haar hadden, (vanaf 8 á 9 wkn) had ze al een 'chronisch' grommetje over zich heen.
Ze gromde altijd maar dan ook altijd, tijdens het spelen, tijdens het corrigeren, gewoon in iedere situatie.
Dit zat er gewoon in, viel niet af te leren en ja dit was kort gezegd een 'hersen kronkel' (waarschijnlijk toch wat doorgefokt). Maar desalniettemin, ze zou nooit, maar dan ook nooit bijten. Een buitenstaander zou bang worden, terwijl er werkelijk echt niks aan de hand was. Je kon er alles mee, knuffelen, aaien, noem maar op. Zelfs als je haar zou knijpen bij wijze van spreken, zou ze niet bijten.

Stond volledig onder appel en kende haar plek, en liet zich corrigeren.
Ze is 12, bijna 13 jaar bij ons geweest en nooit wat gebeurd.
Om een loos grommetje zou ik weinig geven, je hebt grommen en grommen, daar zit verschil in.
Een grom van het mokken, of een grom van ik zal je pakken !
Hoe het grommetje van de hond van de TS was.. tsja dat weet ik ook niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:57

Je weet niet hoe de situatie was, er staat alleen dat de hond van TS fixeerde op de andere hond, er staat nergens dat die dat ook deed.
En een hond kan altijd fixeren, moet je dan als baas maar helemaal niet bij andere honden in de buurt komen? Of moet je op zo'n moment maar gewoon gaan staan wachten tot je hond eindelijk eens zin heeft om te komen?

Wilawander

anneliesdj schreef:
Wilawander schreef:
De hond schrikt hier van de hand en grijpt, schrikt nog harder want het was de baas. Krijgt een schop van de baas, hond wordt nog onzekerder en gromt als afweer. Thuis krijgt hij weer wat tehoren. Iets wat die hond echt niet snapt.

Ik vindt het erg sneu voor de hond, die nu echt niet weet wat te hebben fout gedaan en dan alle spanning die nu dus voelbaar is.

Als de hond weet dat hij zijn baas heeft gegrepen, wat volgens jou dus ook zo was, dan weet hij ook waarom hij die schop kreeg.

Nathalie02 schreef:
Denk je echt dat een hond zo denkt?

Hoe?

De hond weet dat niet want hij is nog volledig met de anere hond bezig, schrikt, bijt, schrikt dan nog eens omdat hij iemand bijt die hij niet bijten wilde. Hon raakt in stress laat daardoor niet los en krijgt een schop (wat ik begrijpen kan dat hij dat kreeg) maar de hond legt die link niet meer op dat moment. Kan hij allemaal zo snel niet verwerken. Het is geen mens.

Wilawander

anneliesdj schreef:
Je weet niet hoe de situatie was, er staat alleen dat de hond van TS fixeerde op de andere hond, er staat nergens dat die dat ook deed.
En een hond kan altijd fixeren, moet je dan als baas maar helemaal niet bij andere honden in de buurt komen? Of moet je op zo'n moment maar gewoon gaan staan wachten tot je hond eindelijk eens zin heeft om te komen?

Ik heb zo'n hond en die komt dus niet van de lijn buiten ons eigen terein. ;) Dus die situatie zou ik niet opzoeken. De hond heeft een trauma, waarom zo'n hond van de lijn laten? ook daar kan de hond niks aandoen.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:00

Billy schreef:
Ik ga naar mn paard. Ik hoop dat een aantal mensen hier zich eens serieus gaan verdiepen in hondengedrag, want ik vind het wel schokkend hoe hier geredeneerd wordt.

Nou idd. :x

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:02

Dat is een optie als je weet dat je hond zo kan reageren en daar had ts idd verstandiger in moeten zijn.
Maar evengoed kan elke willekeurige hond ineens zo reageren, dat kun je niet voorkomen.

Maar dat neemt niet weg dat hij zijn baas niet had mogen bijten, dat het een ongelukje was gaat er bij mij echt niet in, een hond heeft een beter gehoor als wij, die hoorde de baas echt wel roepen en vervolgens aan komen lopen en hij wist ook wel dat de andere hond voor hem stond en niet achter hem.
Als ze dan toch bijten op zo'n moment heb je een hond die zijn baas niet accepteerd en dat blijkt ook al uit wat ts eerder had meegemaakt.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:03

Liezel1 schreef:
Mijn vriend was de honden aan het uitlaten en ze kwamen een collie tegen. Mijn hond begon al zachtjes te grommen en mijn vriend heeft hem bij de halsband gepakt terwijl hij een praatje stond te maken met de eigenaar van de andere hond. Toen ze uitgepraat waren liet hij los en liep hij door. Mijn hond echter, bleef staan, de collie observeren, ook na roepen. Daarom heeft mijn vriend hem bij de halsband gepakt om hem mee te krijgen.
En daar...... vanuit het niets..... draait hij zijn kop en grijpt hem in zijn hand. Liet ook niet meteen los.
De eerste reactie van mijn vriend was hem een trap te verkopen, van de schrik, maar ook om los te komen.
Hij is daarop meteen naar huis gelopen, met een hand bloedend als een rund. Bij thuiskomst de honden naar binnen gestuurd en de betreffende hond wilde niet komen.... Na een paar minuten was hij toch binnen en heeft mijn vriend hem zijn plek gewezen, waarop hij tegen hem begon te grommen.....

anneliesdj schreef:
Ik lees nergens in het bericht van TS dat de honden aan het fixeren waren, wel dat haar hond de collie nakeek maar er staat nergens dat die terugstaarde.
Als dat het geval was was het idd niet de meest slimme actie van haar vriend maar dan nog; de hond was al geroepen en weet dondersgoed dat zijn baas hem nadert dus bijten vind ik niet terecht. Daarbij laat hij hem ook nog eens niet direkt los, wat bevestigd dat het niet geheel een foutje was.
Bovendien wilde hij niet komen toen ze weer thuis waren en gromde hij ook nog eens naar TS vriend toen hij al in huis was.

@ anneliesdj,
Ik denk niet dat de hond zich bewust was van het roepen van het baasje.
Zoals ik het lees, stond de hond nog op dezelfde plek naar de collie te kijken, en was het dier zo geconcentreerd aan het opletten op de collie, dat de rest van de wereld aan zijn aandacht voorbij ging. Dus ook het roepen van de baas.
Mij lijkt het aannemelijker dat de hond zich niet bewust was van zijn naderende baas, en wist dus niet dondersgoed dat hij er aan kwam. En de aanraking kwam totaal (voor de hond) onverwacht.

Edit: om hem bij zijn positieven te krijgen had zijn eigenaar ook een rukje aan de lijn kunnen geven ipv hem in zijn nek te pakken (honden bijten ook vaak naar de nek, dit kan dan ook weer verklaren dat hij zich aangevallen voelde). Met een rukje aan de lijn was er hoogst waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 26-03-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:04

De hond ziet jouw vriend duidelijk niet als leider. Verder denk ik inderdaad dat ie nogal dominant is aangezien hij ook al eerder naar jou heeft gegromd.

Verder zijn dit misschien nog een aantal punten:
- Heb je je hond langer dan je vriend? Maw mocht hij eerst in bed slapen en nu niet meer. Knuffelde je eerst met hem en nu met je vriend? Is de hond misschien jaloers?
- Hoe heb je het probleem met de Cane Corso aangepakt? Hebben jullie in zijn ogen misschien gefaald toen en vertrouwt de hond jullie niet meer?

Ik vind het heel vervelend maar ik hoop dat je er een oplossing voor kunt vinden. Een hond zomaar in laten slapen zonder dat je de oorzaak weet zou ik niet kunnen.

Oja en dat eeuwige zinnetje: als ze eenmaal bloed geproefd hebben... :O er zijn genoeg honden die rauw vlees te eten krijgen en die vreten ook niet meteen hun baasjes op de volgende dag. Mijn hond krijgt ook vaak een runderbot en die loopt ook echt niet bij ons in de stal bij de koeien aan de benen te hangen hoor.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe en ik hoop dat je de geschikte persoon tegen komt om je te helpen. Het zou vreselijk zijn als je je hond in moet laten slapen omdat het diertje verkeerd begrepen wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:12

tamaramt schreef:
dit is geen vorm van een angstbijter
vooral niet omdat hij daarna in huis weer begon te grommen naar je vriend en omdat hij tijdens de aanval niet direct losliet
dat doet een angstbijter namelijk wel; bijt snel en laat direct weer los
ik heb zelf veel ervaring met moeilijke honden en ik weet ook wat een angstbijter is; deze hond heeft waarschijnlijk een dominantie probleem
castratie op deze leeftijd haalt helemaal niks meer uit en zonde van je geld
ik kan niet anders dan je vriend gelijk geven; het vertrouwen is weg en dat weet je hond ook en gaat daar dan ook weer misbruik van maken.
ik bel dol op mijn dieren maar indien een hond mij, mijn vriend of een ander mens zomaar bijt net zoals die van jullie dan liet ik hem dezelfde dag nog inslapen.
heel erg verdrietig maar voor iedereen het beste want als je deze hond naar een asiel zou doen of naar andere mensen heb je de kans dat het daar ook weer gebeurt en dat hij dan misschien nog wel ernstigere schade aanricht.
meid; neem je verantwoording en laat je hond inslapen'; dergelijk gedrag is niet gewenst en zal niet meer afgeleerd kunnen worden
jammer dat je dit verhaal op internet moet zetten om hulp te krijgen bij wat je moet doen; dat heb je niet nodig en waarschijnlijk zul je ook veel reacties krijgen van o.a. training en gedragstherapeut.
luister naar je eigen verstand en niet naar je gevoel
sterkte ermee en ook met je vriend natuurlijk

Dit slaat werkelijk nergens op, wij krijgen vaak genoeg zulke reuen die gecast worden door zulke incidenten.

En we krijgen altijd positief nieuws!

Gewoon laten castreren naar een gedrags deskundige gaan en ik weet zeker dat je al een heel eind kan komen.
Een hond dat een angstbijter is doet dat door zijn angst om te zetten in agressie'' ik grijp jou wel dan ben ik veilig'' Waarschijnlijk heeft dit diertje een rot verleden gehad.

Succes

Ps je mag ook altijd pben

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:14

uniekhorse schreef:
Zoals ik het lees, stond de hond nog op dezelfde plek naar de collie te kijken, en was het dier zo geconcentreerd aan het opletten op de collie, dat de rest van de wereld aan zijn aandacht voorbij ging. Dus ook het roepen van de baas.
Mij lijkt het aannemelijker dat de hond zich niet bewust was van zijn naderende baas, en wist dus niet dondersgoed dat hij er aan kwam. En de aanraking kwam totaal (voor de hond) onverwacht.

Dat betwijfel ik echt. Ik heb zo'n situatie ook weleens meegemaakt en daarbij had mijn hond altijd door dat ik het was, er was wel een schrikreactie maar nooit een grom of bijt. Overigens pak ik ze dan ook nooit vast maar geef ze een tikje tegen de bil met mijn voet en dan krijg je wel zo'n 'oja je riep me' reactie.
Dus ik geloof wel dat hij er niet helemaal bij geweest kan zijn maar zó afwezig dat hij zich echt van niets anders bewust is geloof ik niet in.

Overigens ben ik het met het grommen met je eens en aangezien je niet weet hoe de hond van TS gromt valt er ook niet veel van te zeggen of ze al eerder duidelijker had moeten zijn of niet.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:21

Billy schreef:
Ik denk dat deze hond niet eens zozeer heropgevoed moet worden, maar dat hij gewoon een baas moet krijgen die ook echt baas is en hondengedrag kent. Denk dat die de hond binnen de kortste keren op de rails heeft.
Een hond weet nl donders goed wie hij kan hebben en wie niet...

Maar nu spreek je jezelf wel een beetje tegen ivm de eerder aangegeven oorzaak van de beet namelijk redirectie agressie. Dat zie ik namelijk ook als oorzaak en dat had ik ook al eerder geopperd. Als de hond eerst gaat afwegen of hij het "slachtoffer" wel of niet kan hebben is er geen sprake meer van redirectie.

Verder ben ik het met heel veel van jou reacties eens en spreekt daar ,als één van de weinigen hier, wel kennis en kunde uit.
Ik heb echter wel vertrouwen in Liezel1, maar ik weet niet of ze vriendlief ook nog tot vertrouwen kan krijgen.

Dat honden die bijten niet in de maatschappij thuishoren ben ik het niet mee eens. Je hebt als eigenaar de verantwoordlijkheid ervoor te zorgen dat ze niemand kunnen bijten. Ik heb hier 1 vals kreng van een hond die mensen bijt, dus zorg ik dat die hond niet bij andere mensen in de buurt komt.

Dat bijten bijten is ongeacht oorzaak is complete onzin, ook dat een hond die één maal gebeten heeft dat altijd weer doet en laten we over het bloed proeven maar helemaal niet meer beginnen...
Ik heb hier één gepensioneerde politie diensthond thuis die heeft in zijn diensttijd meer mensen gebeten dan je op 2 handen kunt tellen, dat is de grootste joris goedbloed die ik ooit heb gehad, loopt ook altijd los en is vriendelijk tegen mens en dier. Geen doetje maar een goudeerlijke hond.

Dus dat bijten bijten is ongeacht oorzaak is onzin, het enige wat je moet doen is de oorzaak wegnemen. Als je dat niet kunt moet je herplaatsen of, indien dat niet mogelijk is én als dat het beste is voor de hond , in laten slapen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:25

anneliesdj schreef:
uniekhorse schreef:

Dat betwijfel ik echt. Ik heb zo'n situatie ook weleens meegemaakt en daarbij had mijn hond altijd door dat ik het was, er was wel een schrikreactie maar nooit een grom of bijt. Overigens pak ik ze dan ook nooit vast maar geef ze een tikje tegen de bil met mijn voet en dan krijg je wel zo'n 'oja je riep me' reactie.
Dus ik geloof wel dat hij er niet helemaal bij geweest kan zijn maar zó afwezig dat hij zich echt van niets anders bewust is geloof ik niet in.

Overigens ben ik het met het grommen met je eens en aangezien je niet weet hoe de hond van TS gromt valt er ook niet veel van te zeggen of ze al eerder duidelijker had moeten zijn of niet.

Maaar niet elke hond is hetzelfde. Mijn hond fixeert zich compleet op een andere hond en hoort en ziet niks meer. Hij schrikt zich dood als ik achter hem zou staan, maar ik pak hem dan niet zo vast maar ga in zicht staan en kom van voren.
Hij loopt nu aan de lijn om zoiets te voorkomen, door een korte ruk aan de lijn sta ik veel verder weg. maar ik laat niet toe dat hij zo fixeren kan, dus komt de adrenaline ook niet zo hoog. Dus geen vervelende situaties.

Adrenaline kan door stress ook erg hoog raken, dus hoort de hond niks om zich heen, dat heeft niks met een goed gehoor te maken, dat sluit zich af.

Met mijn hond doe ik pakwerk, hij luistert perfect maar heb ik een pakwerker die hem te hoog jaagt dan hoort en ziet hij niks meer. Hij heeft een teletac om voor het geval dat en zelfs dan kom ik er soms niet helemaal door. Dan train je daarop dat de hondniet zo hoog komt maar dat is wat anders. Ging om het voorbeeld. Ik vindt het dus niet raar dat de hond de baas niet zag of hoorde.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:25

anneliesdj schreef:
uniekhorse schreef:

Ja oke daar kan ik me ook weer in vinden, maar was jouw hond ook dusdanig onder de indruk van een andere hond ?
En daarmee bedoel ik echt angstig, bang om gebeten te worden ?
Gezien deze hond zijn verleden kan ik me zijn reactie me eigenlijk goed indenken.

Wij hebben een 'nieuwe' golden, en deze is echt zo gefixeerd op andere honden. Maar dan om mee te spelen.
Ook zij is soms totaal van de wereld, hoort en ziet helemaal niks meer alleen de andere hond. Als je haar dan weer bij je roept hoort ze je ook niet/ of wil ze je niet horen kan ook. Tenzij je haar aanraakt/rukje aan de riem, dan komt ze weer bij haar positieven. Zij geeft ook geen bijt reactie, maar toch schrikt ze duidelijk even, en kijkt van OH ! jij ook hier gezellig !
Ik denk als zij aangevallen zou worden door een grotere hond, dat deze reactie toch echt zou veranderen..

Edit, en ja de ene hond reageert anders als de andere op een situatie.

Wilawander

Re: Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:29

Uniekhorse, jou hond bijt ook niet omdat ze op dat moment positieve stress heeft en geen angst. De hond van TS is juist wel bang en wil bijten om niet te laten zien dat hij angst heeft ten opzichte van de collie. Dus zijn eerste reactie is bijten, die van jou wil spelen, dus de eerste reactie is spelen.

het is eigenlijk zo simpel..............

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:33

Wilawander schreef:
Uniekhorse, jou hond bijt ook niet omdat ze op dat moment positieve stress heeft en geen angst. De hond van TS is juist wel bang en wil bijten om niet te laten zien dat hij angst heeft ten opzichte van de collie. Dus zijn eerste reactie is bijten, die van jou wil spelen, dus de eerste reactie is spelen.

het is eigenlijk zo simpel..............

Klopt dat probeer ik ook duidelijk te maken, ik heb er ook bij verteld dat haar reactie ook hoogst waarschijnlijk anders zou zijn als zij gegrepen was door een andere hond en dus een negatieve ervaring had gehad.

Edit, ik merk dat ik het niet helemaal op papier krijg zoals ik bedoel en zou willen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:41

kimmie261 schreef:
maar diablo,buiten met een hond lopen wara kinderen lopen is toch iets heel anders als kinderen alleen in huis hebben met een hond?

er wordt nu vanuit gegaan dat deze hond nu zomaar een wildvreemd kind gaat grijpen en bijten...neem aan dat dat dan buiten gaat zijn?terwijl jij met je hond aan de lijn loopt?

TS heeft het er over dat er ooit misschien kinderen gaan komen. Die zullen dan dus in 1 huis leven met de hond. Een hond die zijn eigen baas al makkelijk wil corrigeren, zou ik niet vertrouwen met kinderen die er dan ok wonen.

Ik zeg niet dat het niet kán, ik heb zelf ook zo'n moeilijk hondje. Maar je moet ogen van voor en achter hebben.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:46

Billy schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:58

Nathalie02 schreef:
Billy schreef:

Nou idd. :x

hier nog één......

Heb zo'n Rottweiler gehad...SUPER hond, en die moet je ook niet zomaar bij zijn nekvel pakken als hij zich ongemakkelijk en bedreigd voelt. Een directe aanval van zijn leider....snapt hij toch niks van op dat moment. Er wordt gezegd dat er geen sprake is van angst. Mar dit gedrag naar andere honden is begonnen NA een aanval van een Cane Corso, dus hij voelt zich niet helemaal zeker meer.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn hond met of zonder riem 100% onder apel stond. Zelfs als hij de sprint naar een andere hond al had ingezet kon ik hem nog terugroepen..met stem en lichaamstaal wel te verstaan....nekvel pakken heb het nooit gedaan maar ik denk dat hij zelfde reactie had gegeven als TS haar hond om zelfde bovengenoemde reden (en mishandeling bij vorige eigenaar).

En de reacties van Bloedproeven......nou dan moet ik hier 4 valse honden hebben lopen want die eten allemaal bloederige vleesjes :-)

En ik las ook nog een reactie over een Boerboel waar mijn haren van overeind gingen...maar dat hoort hier niet.

Ik wens TS veel wijsheid toe ..zoek een GOEIE gedragstherapeut en/of laat hem eventueel met gebruiksaanwijzing en therapie overplaatsen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:02

Door lopen sollen met die hond.... is dat dan de oplossing? Of het probleem bij anderen neerleggen. Deze hond is nu een jaar of 6 en gedraagt zich al 2 jaar met tussenpozen zo. Is toen hij 4 jaar was bij de vorige baas op marktplaats gezet.... heeft misschien ook een duidelijke reden gehad. Heeft deze hond al eerdere slachtoffers gemaakt?

Nu weer heropvoeden? Lijkt me geen strak plan eerlijk gezegd. Maar ben benieuwd hoe vriend van TS er nu na de eerste schrik over denkt en of ze al een gedragstherapeut hebben ingeschakeld. Zij beslissen nl. hierover.

Ach en dat over bloed proeven wordt geloof ik door niemand hier beweert dus dat hoeft niet ter discussie te staan. Weet wel dat ik als baas gebeten wordt door mijn eigen hond en ik denk daar een goed contact mee te hebben...... de hond voor mij zijn leven lang als onbetrouwbaar wordt gezien.

Zal hem niet meer vertrouwen bij mens of dier.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:14

slimmerik schreef:
Ach en dat over bloed proeven wordt geloof ik door niemand hier beweert dus dat hoeft niet ter discussie te staan.

Ik heb het anders al minstens een keer of 3 voorbij zien komen die bewering.........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:21

Het is twee keer beweerd en niet zozeer met de betekenis van "bloed proeven" dan wel als zijnde verkeerd gedrag blijven vertonen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:35

marianne18 schreef:
sorry dat ik het zeg maar als een hond 1 maal bloed heeft geproefd dan zal hij het blijven doen.
ja ik weet dat je dit niet wilt horen maar het is wel zo.

je kunt nog poberen om hem te laten castreren of naar een hondengedragtherapeut this wel een duur geintje maar het proberen waard.

oh ja heb nog een site gevonden voor je met informatie weet niet of je er wat aan hebt maar zie maar even.
http://www.dogweb.nl/gedrag/bijten.html

gr

Hier staat het toch duidelijk dat hij dan bloed zal blijven proeven.... en dus steeds zal willen blijven bijten ...