ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:18

tess_84 schreef:
Zo zeg, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar...

TS, ik snap heel goed dat je last hebt van de katten van de buren, maar je moet ook begrijpen dat katten inderdaad gewoon loslopende dieren ZIJN, en dat het écht niet zo simpel is om die binnen een omheining te houden.
Je mag trouwens een kat waarvan je weet dat het geen wilde is (dus bijvoorbeeld die van je buren) niet naar het asiel brengen.
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.

Het is heel makkelijk om je katten binnen een omheining te houden, nog makkelijker is om ze gewoon op straat te gooien zodat anderen er overlast van hebben.

Gelukkig heb ik geen idee van wie de katten zijn die hier in de tuin lopen, dus kan ik ze met gerust hart naar het asiel brengen. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:19

tess_84 schreef:
Heb je wel gelezen wat ik geschreven heb?

ja ik heb gezien dat je geschreven hebt dat een niet van vreemde katten houdend mens maar moet accepteren dat jouw katten in die tuin komen..........

tess_84

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:20

Goh, wat kan jij goed tussen de lijntjes lezen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:21

hoezo, dat schrijf je toch?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:21

Waar?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:22

tess_84 schreef:
Goh, wat kan jij goed tussen de lijntjes lezen!

Wat ik vooral uit jouw bericht haal is dat je van een katteneigenaar niet kunt verlangen dat hij zijn tuin zo maakt dat zijn kat daar in blijft. Maar van iemand die overlast ondervindt van andermans huisdier wordt wel verlangd dat die geld uit gaat geven en zijn tuin katproof maakt.

Als een stroomdraadje zo goed helpt kunnen de katteneigenaren die toch ook gewoon rond hun tuin doen? Of een Petsafe aanschaffen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:23

ThePast03 schreef:
Het is heel makkelijk om je katten binnen een omheining te houden, nog makkelijker is om ze gewoon op straat te gooien zodat anderen er overlast van hebben.

Vertel... ik heb wel wat kennissen die erg blij zouden zijn met DE oplossing.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:24

Urielle schreef:

Er staan in dit topic al een heleboel mogelijkheden. Alleen is het schijnbaar makkelijker om te verwachten dat een ander actie onderneemt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:25

tess_84 schreef:
Zo zeg, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar...

TS, ik snap heel goed dat je last hebt van de katten van de buren, maar je moet ook begrijpen dat katten inderdaad gewoon loslopende dieren ZIJN, en dat het écht niet zo simpel is om die binnen een omheining te houden.

hier

Citaat:
Je mag trouwens een kat waarvan je weet dat het geen wilde is (dus bijvoorbeeld die van je buren) niet naar het asiel brengen.
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.

hier
Citaat:
In jouw geval weten je buren dat je er last van hebt, maar zeggen ze niets te kunnen doen.
Nu moet ik zeggen dat de opties wel beperkt zijn als een stroomdraad geen optie is, en een net ook niet... Je kan toch moeilijk verwachten dat jouw buren hun tuin helemaal omheinen zodat de katten niet weg kunnen? Zo'n omheining kost gigantisch veel geld, veel meer dan een simpel stroomdraadje of een net over jouw kippenren
.

hier

Citaat:
Een hond of paard is nu eenmaal veel makkelijker binnen een omheining te houden dan een kat.
[/quote]

en daar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:26

Urielle schreef:
ThePast03 schreef:

Urielle.......... als jouw kat gevaar loopt in de tuin van de buurman, dan vind je die oplossing echt wel :)

daar ben je slim genoeg voor :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:31

ThePast03 schreef:
Urielle schreef:

Er staan in dit topic al een heleboel mogelijkheden. Alleen is het schijnbaar makkelijker om te verwachten dat een ander actie onderneemt?

Nee, ik zie eigenlijk in dit topic, net als in vele andere, vooral heel veel oplossingen die ofwel gemakkelijk omzeilt kunnen worden ofwel betekenen dat je je eigen kat kunt electrocuteren. Dan laat ik ze ook liever door honden achterna zitten eigenlijk :o

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:34

Urielle schreef:
Nee, ik zie eigenlijk in dit topic, net als in vele andere, vooral heel veel oplossingen die ofwel gemakkelijk omzeilt kunnen worden ofwel betekenen dat je je eigen kat kunt electrocuteren. Dan laat ik ze ook liever door honden achterna zitten eigenlijk :o

????
Het systeem met de netten is niet te omzeilen en valt nauwelijks op dus verpest je tuin ook niet.
De petsafe schijnt ook aardig te werken.
Een constructie met afhangend gaas voldoet voor een hoop mensen ook.

Bij iedereen voldoet een kattenren en het is te gemakkelijk om gelijk te roepen dat je daar geen vergunning voor krijgt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:34

zie de oplossingen als claus, parelli, monty..........

tis allemaal in de basis ok, maar voor jouw kat net effe niet...... voor jouw kat moet je er ook nog een stukje kennis over jouw kat ingooien :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:35

voor netten over je tuin hoef je geen vergunning te vragen :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:41

KiWiKo schreef:

http://www.nettenlijn.com/nlkat.html

Ideale oplossing voor alle tuinen.
Voor een erf zul je richting Petsafe moeten denken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:43

KiWiKo schreef:
zie de oplossingen als claus, parelli, monty..........

tis allemaal in de basis ok, maar voor jouw kat net effe niet...... voor jouw kat moet je er ook nog een stukje kennis over jouw kat ingooien :)

ik beoede hier de doortrekking naar paardgerelateerd

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:43

Adil18 schreef:
superwoman schreef:
Als dat de moeite waard is doe ik dat wel.
Een burenruzie vind ik dat zéker niet waard.

Zegt de katteneigenaar, ja...Jij hebt katten, zult het waarschijnlijk normaal vinden een kattendrol in je tuin te vinden en je zult dit misschien ook niet zo vies vinden als ik. Maar ik vind het vies en ik wil het niet hebben. Wanneer ik met de buren hierover zou praten en die gewoon geen verantwoording zouden nemen, nou sorry, maar voor zulke mensen heb ik geen respect en daarmee hoef ik dan ook geen normale band te hebben.

Ik vind het ronduit asociaal dat men geen actie onderneemt nadat meermaals over jouw dier geklaagd is....

Dit staat echt nergens op! Over respect(-loos) gesproken :n

Je hoeft geen respect voor iedereen te hebben, echter ZOU IK uit ZELFRESPECT het niet uit gaan vechten maar gewoon voor mezelf oplossen.

Hier hadden we (de buurman ook) last van een kater die op de "vuist" ging met "onze" katten. Ook ging hij bij de buurman naar binnen door zijn kattenluik en piste de boel onder en viel binnen ook zijn katten aan. Wij hebben gelukkig geen katteluik.Heb mijn katten toen ook veel binnen gehad.
Wij zouden de kat gaan vangen en castreren op onze kosten.
De boer waar hij van was zou dat zelf nooit doen en heeft al jaren regelmatig nestjes.
Hij is voor wij hem te pakken kregen helaas doodgereden. Ookal was het een "rotkat", nog gunde ik dat echt niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:45

ThePast03 schreef:
????
Het systeem met de netten is niet te omzeilen en valt nauwelijks op dus verpest je tuin ook niet.
De petsafe schijnt ook aardig te werken.
Een constructie met afhangend gaas voldoet voor een hoop mensen ook.

Bij iedereen voldoet een kattenren en het is te gemakkelijk om gelijk te roepen dat je daar geen vergunning voor krijgt.

Bij het grootste deel van de gemeentes, zeker in Nederland en zeker binnen de bebouwde kom, mag je toch echt niet zomaar een ren plaatsen of een gaas/netconstructie plaatsen. Ik woon (straks) in B in een boerengemeente, buiten de bebouwde kom en zelfs ik mag het alleen als aanbouw achter mijn huis nemen, zodat het 'gevelzicht niet verstoord wordt' en niet zomaar los in de tuin plaatsen. Heb zelf in het verleden al gezeik gehad met de gemeente over wasdraden en wasrekken, dus ik bedoel maar!

De halsbandjes enzo werken ook met stroom, en dat is dus op een kat niet safe.

Ik zeg het, mijn katten zitten binnen en lijken daar best tevreden, dus ik hoef er verder niet over na te denken wat een oplossing is, maar goed, ik ben ook de dierenbeul met paarden in isolatiecellen dus ik ben geen referentiepunt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:48

hee je gunt het geen kat....... ik ook nietjoh, ik zit er nietr op te wachten dat mijn honden een buurkat pakken........ is voor mij geen feessie.........

maar het is wel realiteit

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:49

KiWiKo schreef:

Dat hangt er vanaf. Ik wilde jaaaaaren geleden toen ik op een flat met balkon zat netten op mijn balkon om de kat veilig binnen te houden en toch van de buitenlucht te kunnen laten genieten en dat mocht dus niet (vandaar dat ik nu twee binnenkatten heb, de ene viel van de balkonreling). Kennissen van me hebben een bestaande hondenkennel met van dat groene gaas omheind (mocht wel) maar mochten het aan de bovenkant weer niet afschermen van de gemeente dus de katten klommen in het gaas en wipten er zo overheen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:50

Urielle schreef:
Bij het grootste deel van de gemeentes, zeker in Nederland en zeker binnen de bebouwde kom, mag je toch echt niet zomaar een ren plaatsen of een gaas/netconstructie plaatsen. Ik woon (straks) in B in een boerengemeente, buiten de bebouwde kom en zelfs ik mag het alleen als aanbouw achter mijn huis nemen, zodat het 'gevelzicht niet verstoord wordt' en niet zomaar los in de tuin plaatsen. Heb zelf in het verleden al gezeik gehad met de gemeente over wasdraden en wasrekken, dus ik bedoel maar!

De halsbandjes enzo werken ook met stroom, en dat is dus op een kat niet safe.

Waarom kijk je nu alleen naar de oplossingen die voor jou blijkbaar niet werken en niet naar de andere oplossingen die genoemd worden. Niemand die jou Wettelijk tegen kan houden om die netten over je tuin te doen of om een gaasconstructie schuin op je schutting te plaatsen.

En zo zijn er wel meer oplossingen te vinden als je even zoekt. Waar een wil is is een weg. En die weg is niet verwachten dat anderen hun tuin gaan aanpassen voor jou huisdier (niet voor jou persoonlijk bedoeld. ;))

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:53

Urielle schreef:
Ik zeg het, mijn katten zitten binnen en lijken daar best tevreden, dus ik hoef er verder niet over na te denken wat een oplossing is, maar goed, ik ben ook de dierenbeul met paarden in isolatiecellen dus ik ben geen referentiepunt.

_O-
Ik ben een dierenbeul omdat ik 1 van onze katten regelmatig naar buiten schup en zij niet wil }:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:54

ThePast03 schreef:
Niemand die jou Wettelijk tegen kan houden om die netten over je tuin te doen of om een gaasconstructie schuin op je schutting te plaatsen.

Ik probeer nu juist duidelijk te maken dat dat WEL zo is. Als jouw gemeente (en/of woningbouw, want die kunnen ook problemen maken als je een huurhuis hebt) besluit dat het zicht van de buurt verstoord wordt door een net over je tuin ed dan kun je het shaken. Gemeentelijke verordening mag nl. altijd gesteld worden en ik ken echt veel mensen die hiermee te maken hebben (gehad), ik verzin het niet zomaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:55

Urielle schreef:
KiWiKo schreef:

Dat hangt er vanaf. Ik wilde jaaaaaren geleden toen ik op een flat met balkon zat netten op mijn balkon om de kat veilig binnen te houden en toch van de buitenlucht te kunnen laten genieten en dat mocht dus niet (vandaar dat ik nu twee binnenkatten heb, de ene viel van de balkonreling). Kennissen van me hebben een bestaande hondenkennel met van dat groene gaas omheind (mocht wel) maar mochten het aan de bovenkant weer niet afschermen van de gemeente dus de katten klommen in het gaas en wipten er zo overheen.

urielle.......... ik heb hele stallen kunnen bouwen zonder de gemeente op mijn nek........

ik kan me niet voorstellen dat een creatief brein als de jouwe zich niet een manier heeft kunnen verzinnen om een net heen :)

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:57

amy_leftover schreef:
Stroomdraadje bovenlangs de kippenren spannen? ik heb ook wel eens gehoord van draad met een pvc-buis eromheen, als de kat er dan opspringt, gaat de buis rollen en krijgt ie geen grip.
Geen idee of het werkt hoor, ik doe maar een suggestie ;)

Wat een super idee met die pvc-buis! ik ga het in mijn tuin proberen! Ik wil mijn katten ook liever in de tuin houden maar één van de twee kruipt gewoon onder het stroomdraadje door :+
Heb nog een flink stuk pvc-buis liggen en ga het gelijk proberen! Jullie horen of het resultaat heeft!

dank!!