Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:43

MariekeB schreef:
Mambobeach : ik spendeer 2 uur per dag aan mijn paard dat betekend dat mijn man twee uur per dag meer zorg voor de kinderen heeft, meer huishouden doet etc. Dat geldt uiteraard hetzelfde voor alle gezinnen waarvan er 1 een paardenhobby heeft.

En paarden kosten geld , veel geld. Geld waarvan je anders een heleboel leuke dingen met je gezin van kan doen.

Als je partner je zo'n bijzondere tijdrovende en dure hobby gunt. Dan gun je hem toch ook zijn hobby

Ik vind dit echt appels met peren vergelijken...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:45

Ik reageer even alleen op de eerste post want heb geen puf om het hele topic door te gaan lezen.
Ja ik vind het raar en dat is niet aanvallend bedoeld tegen TS.
Alhoewel raar, ik vind het gewoon sneu dat jullie die hond in huis hebben. Je wist van tevoren toch ook wel dat een hond niet de hele dag in zijn mand ligt te slapen? Zeker een jonge hond is speels en wilt aandacht.
Wat gaat er nu gebeuren?
Ik heb nu je laatste post ook gelezen waarin je aangeeft dat je vriend de hele dag werkt en jij voor de hond moet zorgen. Sorry, ik snap nu al helemaal niet meer waarom je hebt ingestemd met een hond. Je wist van tevoren toch ook al dat je vriend hele dagen werkt?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:48

MariekeB schreef:
Mambobeach : ik spendeer 2 uur per dag aan mijn paard dat betekend dat mijn man twee uur per dag meer zorg voor de kinderen heeft, meer huishouden doet etc. Dat geldt uiteraard hetzelfde voor alle gezinnen waarvan er 1 een paardenhobby heeft.

En paarden kosten geld , veel geld. Geld waarvan je anders een heleboel leuke dingen met je gezin van kan doen.

Als je partner je zo'n bijzondere tijdrovende en dure hobby gunt. Dan gun je hem toch ook zijn hobby

Ik vind deze gedachtengang van mariekB, helemaal niet zo gek, alleen de pest is een paard staat vaak ergens anders dus vriendlief gunt je die hobby maar zit er zelf niet mee opgezadeld.
Ts, doet ook een stukje verzorging van de hond en of ze wil of niet de hond leeft bij haar thuis.
Is toch heel anders.
Wat geld betreft, iedere hobby of bezigheid kost geld.
Stellen moeten hier onderling veel duidelijker in zijn wat ze willen.

MamboBeach

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:53

Nou, ik vind deze gedachtengang wel vreemd! :)
Ik zou nog wel een kat erbij willen nemen maar dan pakt mijn vent echt zijn biezen. Heb ik er ook niet voor over. Overigens hebben wij 3 katten en hij heeft daar niets mee maar daarentegen met de honden wel. Zelf moet ik eerlijk zeggen dat wij ook een hond hebben waar wij ook niet zo op gesteld zijn als onze andere hond. Nu ik dit zo schrijf vind ik het zelf heel erg om dat zo op te moeten schrijven maar hij komt niets tekort. Alleen het is het 'gevoel'.
Zelf vind ik dit ook altijd wel apart...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:57

heb ik hier ook hoor Mambo :)

die kruising is meer mijn hond, en de lab is echt Sanne haar hond :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:02

Pfoe, gelukkig... Ik voel me er altijd een beetje stom om...
Dat dier is enorm lief hoor, wel druk maar er zit geen kwaad in dat beest! Ik ben gewoon die andere gewend, rustig, lief, gewoon mijn maatje... Maar wel stokdoof inmiddels! :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:04

hier ook...... de lab is een superhond, zoooo gruwelijk lief en alles ondergaand.............

heel best beessie :)

maar ik heb meer met Thom :D :D kweenie :)

en dat is voor Sanne ook zo andersom :D Max is ook altijd bij Sanne........... Thom is altijd bij mij :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:06

Moderatoropmerking:
Na deze persoonlijke verdelingen uitgesproken te hebben, kunnen we dan nu weer ontopic gaan?
Ik denk dat TS daar het meest aan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:21

Vriend betaald mee aan het onderhoud van het paard, dus in zijn portemonnee verneemt hij het paard wel.
Mijn man gunt mij mijn beesten wel, paarden, konijnen, hij betaald er ook voor. Als ik zou zeggen dat hij zijn ding niet kan doen, dan wordt de financiele stekker gauw uit mijn dieren getrokken hoor.

Je hebt samen de hond genomen en misschien zorg je er in zijn ogen dan ook samen voor. Als je dat niet wilt, dan zul je dat tegen hem moeten zeggen. Ik persoonlij denk dat de hond ergens anders beter af is uiteindelijk. Maar zoek dan zo spoedig mogelijk een nieuw goed huis voor hem en wacht niet nog eens een half jaar en denk de volgende keer je beslissingen wat beter door, dat scheelt een hoop ellende voor alle partijen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:22

Dus omdat jij financieel afhankelijk bent van jouw man, moet je maar dealen met de dingen in huis zoals die komen?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:32

Wat ontzettend on na denkend om dit niet eerst heel goed te bespreken en over na te denken. Desnoods een logeerhond een paar dagen in huis te nemen etc. Dan was je er inmiddels achter gekomen dat je geen hondenmens was en had je nu niet een pup zitten die je niet leuk vind. Belachelijk ook dat je voorstelt je hond in de schuur te houden...

Leg je erbij nee en doe wat aan je smetvrees. Je hebt gekozen voor een hond, dus heb je er nu een die je de komende 12 jaar (ongeveer) zal moeten verzorgen en aandacht geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:33

Nou nee hoor, man dealt met de dingen die in huis komen. Man is zeeman en eigenlijk heel vaak weg.
Wat ik schreef gaat niet gebeuren, want alles gebeurt in goed overleg, alle voors en tegens worden uitgesproken, als de een zeer twijfels heeft, gebeurt het niet.
Het komen van dieren wordt besproken even als materiaal voor zijn hobby.
Kijk als al het geld naar mijn hobby zou gaan en ik zou tegen hem zeggen, jij mag niets, tja dan zou hij misschien zeggen dat mijn hobby dan ook wel wat minder kan.
Je kent elkaar toch op een gegeven moment wel zo goed, dat je weet wat past of niet. Als hub een slang wil, waar ik ganser dag op mag letten, dan vind ik dat prima, maar dan zorgt hij daar zelf ook maar voor, ik niet en dat zou hij eer hij dat dier koopt ook heel goed weten en vice versa gebeurt dat evenzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:37

en wat als jouw man nou zegt.......... hee meis...... ik geen slang, jij geen paard???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:41

Ik zou nooit zeggen dat hij de slang niet mag, maar ik ga er helemaal niets mee doen, geen eten geven, niet schoonmaken nop. Dan moet hij maar bepalen of het dier het goed krijgt. Het is zijn iets, hij wil het graag ik niet. Maar ik zeg het wel van te voren. Ik zeg niet ja leuk schat, terwijl ik het eigenlijk niet wil en als beest er dan is, me alsnog terugtrekken.
Ik heb een konijnenhobby, hij heeft van te voren gezegd, prima, maar ik doe helemaal niets aan die beesten, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Dat wist ik van te voren en ik heb ze toch, ik verwacht van hem dan ook niets op konijnengebied.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:43

en als jouw man dan zegt........... goed dan betaal ik niet meer voor jouw paard?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:43

Wij hebben ook een hond in huis en inderdaad hebje net schoongemaakt dan kun je weer opnieuw beginnen. Maar ik heb er wel plezier aan en neem dat stuk(je) ongemak voor lief. Maar ja als niets met honden hebt kan ik mij voorstellen dat dit een behoorlijk probleem voor je kan zijn. Nu je de hond hebt zou ik je aanraden praat met je vriend wat mag de hond wel en niet, bv nat na het uitlaten dan eerst een half uur in zijn mand of bench oid voordat hij verder naar binnen mag. Of bv niet in alle ruimten van het huis oid. Praat hierover en probeer het op te lossen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:44

Aangezien dit na een eerder versoek van mij ontopic verder te gaan, toch verzandt in een persoonlijke discussie, sluit ik dit topic.